abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214767181
https://www.telegraaf.nl/(...)les-zit-bomvolNieuws

quote:
Mogelijk wetgeving op komst
Minister Faber roept asielcrisis uit: ’Alles zit bomvol’
onze parlementaire redactie

Aangepast: Vandaag, 15:20
Vandaag, 11:45in Binnenland

Den Haag - Nederland verkeert in een asielcrisis. Dat is het officiële standpunt van het kabinet-Schoof, zo laat minister Marjolein Faber (Asiel en Migratie) weten. Daarmee lijkt zij voor te sorteren op de invoer van een asielcrisiswet die eerder al is aangekondigd én een mogelijke botsing met de Europese Commissie.

Faber reageerde woensdag voor zij het Catshuis betrad voor begrotingsonderhandelingen op berichtgeving van De Telegraaf, waaruit blijkt dat er komende tijd bijna 40.000 nareizigers (familieleden van asielzoekers die ergens in het buitenland wachten op bericht of ze ook naar Nederland mogen komen) aankomen. Afgelopen jaar werden negen op de tien nareisverzoeken ingewilligd.

Dinsdag werd ook bekend dat de gemeente Utrecht bijvoorbeeld een instroomlocatie voor Oekraïners sluit. Daar zaten nog vrouwen, kinderen, 70-plussers en mensen met handicaps. Maar volgens burgemeester Sharon Dijksma gaat de locatie dicht omdat de opvang helemaal vastloopt: de bedoeling was dat vluchtelingen hier zo’n één tot twee dagen zouden blijven en dan door zouden stromen naar een andere, vaste locatie. Maar dat laatste gebeurt niet, waardoor mensen weken of maanden in de Jaarbeurs-locatie moesten blijven. Dijksma wees naar het kabinet om met een oplossing te komen.

„We zien dat Utrecht de instroomlocatie voor Oekraïners niet meer aan kan”, zegt minister Faber. „Alles zit bomvol”, zegt Faber. „Kortom: Nederland, we hebben een asielcrisis.” Hoe zij dat wil aanpakken is nog onduidelijk, Faber lichtte dat niet toe. Volgens de minister is ze ’nu’ gebonden aan wet- en regelgeving. Mogelijk gaat dat veranderen.

Asielcrisiswet

Daarmee lijkt de bewindsvrouw voor te sorteren op een tijdelijke asielcrisiswet die ook al in het hoofdlijnenakkoord tussen PVV, VVD, NSC en BBB is aangekondigd. Met hardere maatregelen zou Faber dan de asielinstroom kunnen verminderen, is het beschreven in het hoofdlijnenakkoord. Bovendien zouden grenscontroles dan verscherpt worden, wordt de zogeheten ’Spreidingswet’ ingetrokken, komt er een ’asielbeslisstop’, zal het recht op opvang worden beperkt en ’sterk worden versoberd’ en worden mensen zonder geldige verblijfstitel ’zo veel mogelijk, ook gedwongen’ uit Nederland gezet.

Maar of dat daadwerkelijk gaat lukken is nog maar de vraag: eerder bleek dat de Europese Commissie al heeft gewaarschuwd dat Nederland niet zomaar zo’n crisissituatie kan uitroepen. Eerst moet Nederland aantonen dat het migratiestelsel, ondanks een goede voorbereiding en genomen maatregelen, is vastgelopen. Het opschorten van de behandeling van asielaanvragen kan ook niet. Als Nederland een asielcrisis wil uitroepen moet bovendien eerst een ’goed onderbouwd verzoek’ in Brussel worden ingediend, schreef Eurocommissaris Ylva Johansson (Migratie) eerder.

Als Nederland zich niet aan deze regels houdt, kan de Europese Commissie ook ingrijpen met procedures tegen Nederland, waarschuwde zij.

Roepen dat er een asielcrisis is, betekent niet dat er op de ene van de andere dag van alles kan worden veranderd. Ook niet als de geplande crisiswet de komende maanden door de Eerste en Tweede Kamer geloodst wordt.

Verbod op gezinshereniging niet mogelijk

Neem het recht op gezinshereniging: asielzoekers die een verblijfstatus hebben verkregen, mogen partner en/of kinderen naar Nederland halen. „Een absoluut verbod op gezinshereniging is niet mogelijk, dat heeft het Europees Hof voor de Rechten van de Mens herhaaldelijk benadrukt”, weet Mark Klaasen, universitair docent bij het Europa Instituut van de Universiteit Leiden. Dat heeft te maken met ’het recht op respect voor het gezinsleven’.

Tijdelijk een wachtperiode hanteren voordat nareizigers een aanvraag kunnen doen, bijvoorbeeld als een asielsysteem overbelast is, mag wel. In Nederland worden statushouders momenteel juist gevraagd om snel gezinshereniging aan te vragen, binnen een termijn van drie maanden.

’Roepen dat er een asielcrisis is, betekent nog niet dat de problemen worden opgelost’
Het voornemen van de regering om tijdens een aantal ’crisisjaren’ helemaal geen asielaanvragen in behandeling te nemen, mag volgens Klaassen sowieso niet. „Je kan wel het nationale recht aanpassen, maar asielaanvragen komen voort uit het EU-recht. Dit zal ongetwijfeld met succes worden aangevochten bij de rechter.”

Eerder zei demograaf Jan van de Beek dat de kans groot is dat rechters delen van het beleid zullen doorstrepen. Mocht een deel van de plannen sneuvelen, dan moet dat niet worden gezien als een ramp, denkt hij. „Dan wordt alleen maar duidelijker dat het aanpassen van verdragen nodig is.”
Ik ben benieuwd of minister Faber hiermee wat kan bereiken.

Update:

Minister Faber heeft ondertussen te kennen gegeven dat er momenteel nog geen sprake is van een wettelijke asielcrisis, maar dat er volgens haar wel een asielcrisis wordt gevoeld in de maatschappij.

https://www.telegraaf.nl/(...)ien-geen-asielcrisis

[ Bericht 50% gewijzigd door rutger05 op 21-08-2024 20:27:09 ]
pi_214767202
Eindelijk, zou eens tijd worden.
Ondanks dat er momenteel meer opvangplekken dan ooit zijn zit alles bomvol.
pi_214767233
Ik maak alvast wat popcorn :)
pi_214767243
Hier in huis roep ik de biercrisis uit omdat er geen flesjes bier meer te vinden zijn. En nu?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_214767250
_O_ Schitterend nieuws. Faber mag nu al een standbeeld krijgen wat mij betreft, naast het standbeeld voor Wilders. En het wordt tijd dat we eens de middelvinger gaan opsteken naar de EU zoals Hongarije en Polen al langer doen.
Mja
pi_214767251
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:07 schreef RotatoR het volgende:
Eindelijk, zou eens tijd worden.
Ondanks dat er momenteel meer opvangplekken dan ooit zijn zit alles bomvol.
Er zijn juist veel AZC's gesloten (ook tussen 2017 en 2020 nog) en daardoor zit alles bomvol en is het COA afhankelijk van tijdelijke opvanglocaties en spreiding.

Daarnaast is er een chronisch tekort aan betaalbare woningen, waardoor er ook te weinig doorstroom is van statushouders. Die blijven langer in AZC's verblijven, waardoor er ook minder capaciteit is.

En ja, de instroom is ook gewoon hoog maar dat de opvang vol zit komt toch ook wel door keuzes in het verleden.
pi_214767265
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:15 schreef TAmaru het volgende:
_O_ Schitterend nieuws. Faber mag nu al een standbeeld krijgen wat mij betreft, naast het standbeeld voor Wilders. En het wordt tijd dat we eens de middelvinger gaan opsteken naar de EU zoals Hongarije en Polen al langer doen.
quote:
Maar of dat daadwerkelijk gaat lukken is nog maar de vraag: eerder bleek dat de Europese Commissie al heeft gewaarschuwd dat Nederland niet zomaar zo'n crisissituatie kan uitroepen. Eerst moet Nederland aantonen dat het migratiestelsel, ondanks een goede voorbereiding en genomen maatregelen, is vastgelopen. Het opschorten van de behandeling van asielaanvragen kan ook niet. Als Nederland een asielcrisis wil uitroepen moet bovendien eerst een 'goed onderbouwd verzoek' in Brussel worden ingediend, schreef Eurocommissaris Ylva Johansson (Migratie) eerder.

Als Nederland zich niet aan deze regels houdt, kan de Europese Commissie ook ingrijpen met procedures tegen Nederland, waarschuwde zij.
De BBB zou in Brussel ook wel even op de tafel slaan voor onze boeren. We weten hoe dat is afgelopen, nog strengere stikstofeisen.
pi_214767273
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
[..]

Ok procedures tegen Nederland, en dan? Krijgen we dan een boete ofzo?
Mja
  woensdag 21 augustus 2024 @ 12:18:19 #10
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_214767277
Dat lijkt mij juist gezien asiel op ongeveer elk overheidsthema voor problematiek zorgt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_214767279
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er zijn juist veel AZC's gesloten (ook tussen 2017 en 2020 nog) en daardoor zit alles bomvol en is het COA afhankelijk van tijdelijke opvanglocaties en spreiding.

Daarnaast is er een chronisch tekort aan betaalbare woningen, waardoor er ook te weinig doorstroom is van statushouders. Die blijven langer in AZC's verblijven, waardoor er ook minder capaciteit is.

En ja, de instroom is ook gewoon hoog maar dat de opvang vol zit komt toch ook wel door keuzes in het verleden.
Dit ja, jaren mismanagement en dan met het vingertje wijzen naar gelukszoekers is wel een fraaie van de VVD. De andere partijen geef ik daar verder niet de schuld van, al lijkt het me wel zaak dat ze niet stoppen bij het beperken van instroom - betaalbare woningen bouwen lijkt mij bijvoorbeeld ook essentieel. En alles in Ter Apel proppen zorgt ervoor dat dat een shithole is en blijft, maar dan blijft het lekker weg van het pluche hè? Zo’n BBB moet er toch tegen zijn om die mensen daar lekker de regio onder te laten kakken?
pi_214767282
quote:

[..]

Op dit moment zijn er bijna 3x zoveel locaties als tijdens de piek in 2015:

https://www.nji.nl/cijfers/asielzoekerscentra-azc
pi_214767286
quote:

[..]

Is het probleem het gebrek aan opvanglocaties en woningen (en huisartsen, zorgpersoneel, leraren etc.), of is het probleem de continue instroom van mensen?
pi_214767287
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:17 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ok procedures tegen Nederland, en dan? Krijgen we dan een boete ofzo?
Dat kan, een boete of een dwangsom bijvoorbeeld.

Daar hebben we voor getekend toen we de EU hebben opgericht, vergeet niet dat Nederland 1 van de eerste leden is van (de voorgangers van) de EU.
pi_214767297
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Verkapt asielzoekers afkopen dus. Zo’n dwangsom moet wel torenhoog zijn wil dat financieel onaantrekkelijk worden. En aangezien de humane kant bij dit kabinet ongetwijfeld even de andere kant op kijkt speelt dat geen rol
pi_214767300
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:18 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dit ja, jaren mismanagement en dan met het vingertje wijzen naar gelukszoekers is wel een fraaie van de VVD. De andere partijen geef ik daar verder niet de schuld van, al lijkt het me wel zaak dat ze niet stoppen bij het beperken van instroom - betaalbare woningen bouwen lijkt mij bijvoorbeeld ook essentieel. En alles in Ter Apel proppen zorgt ervoor dat dat een shithole is en blijft, maar dan blijft het lekker weg van het pluche hè? Zo’n BBB moet er toch tegen zijn om die mensen daar lekker de regio onder te laten kakken?
Ik vind het absurd dat er maar wordt gezegd dat de fout in het asielsysteem zit. We zitten hier met een enorm dichtbevolkt land dat overstroomd wordt door mensen uit het buitenland en dan ligt het allemaal maar aan het asielsysteem? Tuurlijk er moeten betaalbare woningen bij komen, maar dat kan blijkbaar ook niet vanwege die stikstofregels uit Europa.

Het is toch absurd dat we niet meer over onze eigen regels gaan.

Een vertrek uit de EU kan helaas wel eens noodzakelijk worden.
Mja
  woensdag 21 augustus 2024 @ 12:21:21 #17
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_214767301
quote:
Faber een standbeeld? Ze heeft nog letterlijk niets voor elkaar gekregen.
pi_214767303
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Is het probleem het gebrek aan opvanglocaties en woningen (en huisartsen, zorgpersoneel, leraren etc.), of is het probleem de continue instroom van mensen?
Ja
pi_214767307
quote:

[..]

Daar hebben we voor getekend toen we de EU hebben opgericht, vergeet niet dat Nederland 1 van de eerste leden is van (de voorgangers van) de EU.
We moeten de EU dwingen tot hervormingen, dit gaat niet meer zo langer.
Mja
pi_214767309
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:21 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik vind het absurd dat er maar wordt gezegd dat de fout in het asielsysteem zit. We zitten hier met een enorm dichtbevolkt land dat overstroomd wordt door mensen uit het buitenland en dan ligt het allemaal maar aan het asielsysteem? Tuurlijk er moeten betaalbare woningen bij komen, maar dat kan blijkbaar ook niet vanwege die stikstofregels uit Europa.

Het is toch absurd dat we niet meer over onze eigen regels gaan.

Dat lijkt me volstrekt onhaalbaar en in GB hebben we gezien hoe unaniem fantastisch dat is!
pi_214767310
quote:

[..]
Het is niet of / of.
Het is en / en.

- er is een tekort aan opvang, er zijn minder plekken in de AZC's dan in 2015 of in 1998.
- er is een tekort aan betaalbare woonruimte
- er is momenteel een constante en relatief hoge instroom van mensen

Het één hoeft het ander niet uit te sluiten.

Wat dan je mening daarover is, is invulling.
pi_214767312
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:21 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Dit is een goed begin en ze is lekker op dreef!
Mja
pi_214767313
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:03 schreef rutger05 het volgende:
[..]

Mooi stoer signaal naar de immer boze achterban. Het praktische nut zal marginaal zijn.
pi_214767318
Dit wordt weer een enorme shitshow waar ik eens even goed voor ga zitten.
pi_214767320
quote:
10s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Mooi stoer signaal naar de immer boze achterban. Het praktische nut zal marginaal zijn.
Dit zegt inderdaad feitelijk nog niets.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 21 augustus 2024 @ 12:24:39 #26
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_214767322
Pin me er niet op vast want ik durf dit helemaal niet met zekerheid te zeggen, maar is ons asielbeleid niet het mildste van vrijwel de meeste landen in de EU en/of Europa? En hebben wij ook niet de langste lijst met ‘onveilige landen’?

Edit: en iets van de meest goedgekeurde asielaanvragen binnen Europa?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_214767324
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:22 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik vind een holle frase uitspreken nog niet echt veel waard, maar de meningen kunnen er natuurlijk verdeeld over zijn!
pi_214767332
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Verkapt asielzoekers afkopen dus. Zo’n dwangsom moet wel torenhoog zijn wil dat financieel onaantrekkelijk worden. En aangezien de humane kant bij dit kabinet ongetwijfeld even de andere kant op kijkt speelt dat geen rol
Het is ook niet erg humaan om de Nederlandse bevolking op te zadelen met de vele mesaanvallen en verkrachtingen door dat gribusvolk uit de derdewereld.
pi_214767333
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:18 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Op dit moment zijn er bijna 3x zoveel locaties als tijdens de piek in 2015:

https://www.nji.nl/cijfers/asielzoekerscentra-azc
En dat voor ongeveer 50% extra opvangplekken, zie hier het probleem. Er is structurele capaciteit verdwenen en allemaal crisis/noodopvang voor teruggekomen, dat zijn dure noodverbanden omdat nieuwe permanente centra openen wat ingewikkeld blijkt.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 12:26:15 #30
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214767336
Hopelijk lezen ze in al die shitholes mee dat je vooral niet meer in Nederland hoeft te zijn.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 12:26:22 #31
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214767338
quote:

[..]
Je kunt voor al die wachtende mensen al die huizen bouwen, maar die mensenstromen gaan gewoon door. Dus na een tijdje mag je weer bouwen. En weer en weer.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_214767343
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:21 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Een vertrek uit de EU als doorvoer- en exportland met een grote haven. Wat kan er misgaan :+
Je wil de boeren écht helemaal kapot hebben zeker?

En migrantenstromen stop je er ook niet mee, zie hieronder de UK nadat ze uit de EU gigngen...
In eerste instantie een daling omdat alle EU-werknemers naar huis gingen. Maar daarna...

En dat is een eiland hè... het is niet eens omringd door vasteland...

pi_214767350
quote:
10s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:26 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En dat voor ongeveer 50% extra opvangplekken, zie hier het probleem. Er is structurele capaciteit verdwenen en allemaal crisis/noodopvang voor teruggekomen, dat zijn dure noodverbanden omdat nieuwe permanente centra openen wat ingewikkeld blijkt.
Dat is niet uit deze cijfers af te leiden dus graag een bron of roep je maar wat?
pi_214767351
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:25 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Het is ook niet erg humaan om de Nederlandse bevolking op te zadelen met de vele mesaanvallen en verkrachtingen door dat gribusvolk uit de derdewereld.
Die stop je hier niet mee helaas.
pi_214767352
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:21 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Wellicht gaat ze wel heel stoer een bijdehante knul van 11 uitzetten naar een land waar hij nog nooit geweest is.
Dat vindt de achterban ook al heel fijn.
pi_214767353
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:26 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Je kunt voor al die wachtende mensen al die huizen bouwen, maar die mensenstromen gaan gewoon door. Dus na een tijdje mag je weer bouwen. En weer en weer.
Het is en/en ja :Y
pi_214767356
quote:

[..]

Laat het juridische gevecht maar beginnen. We zitten vast aan een verdrag uit de jaren '50, en geven mensen die niet uit Nederland komen, en nog nooit voor een cent bijgedragen hebben, hier recht op uitkeringen en woningen.

Het mag best wat strenger allemaal. Ook in Syrië en Eritrea leven mensen veilig. En we hoeven mensen die recht hebben op een verblijf, niet meteen sociale huurwoningen te geven, dat kan ook een gezamenlijke locatie zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 21-08-2024 12:59:14 ]
  woensdag 21 augustus 2024 @ 12:28:51 #38
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214767357
quote:
17s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:24 schreef ChipsZak. het volgende:
Pin me er niet op vast want ik durf dit helemaal niet met zekerheid te zeggen, maar is ons asielbeleid niet het mildste van vrijwel de meeste landen in de EU en/of Europa? En hebben wij ook niet de langste lijst met ‘onveilige landen’?

Edit: en iets van de meest goedgekeurde asielaanvragen binnen Europa?

yup Nederland schiet zich enorm in de voet door 2x zoveel toewijzingen te doen dan andere EU landen.
pi_214767361
quote:
10s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat kan zijn. Ik vind het lastig in te schatten, maar we zullen zien.

Ik zie bij voorkeur de asielproblematiek in EU verband geadresseerd worden.
pi_214767368
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:28 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dat is overigens ook niet alleszeggend (waarmee ik ook niet zeg dat het nietszeggend is).

Als jij als land veel Turken en Marokkanen hebt die aanvragen doen, dan is het logisch dat je meer afwijzingen hebt dan een land waar zich in verhouding veel Syriërs hebben aangemeld, als voorbeeld.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 12:30:47 #41
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214767371
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:27 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
De afschrikkende werking niet snappen van dit soort berichtgeving :')
pi_214767373
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:27 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dat is niet uit deze cijfers af te leiden dus graag een bron of roep je maar wat?
Even vier regels omlaag scrollen in je eigen bron en je ziet het aantal mensen in de opvang ;).
pi_214767376
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:27 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Er is geen aan/uit knop op migratie maar met een gecombineerd pakket aan maatregelen kun je best de huidige instroom een flink stuk terugdringen. Zodra het hier minder aantrekkelijk wordt gaan die lui gewoon naar het volgende gekke Henkie land waar meer te halen valt.
pi_214767378
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:30 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
De afschrikkende werking niet snappen van dit soort berichtgeving :')
Zeker, maar het zal juist het minder vervelende volk zijn dat het eerste wegblijft
pi_214767379
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hier in huis roep ik de biercrisis uit omdat er geen flesjes bier meer te vinden zijn. En nu?
Terug naar Spanje.
pi_214767381
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Laat het juridische gevecht maar beginnen. We zitten vast aan een verdrag uit de jaren '50, en geven mensen die niet uit Nederland komen, en nog nooit voor een cent bijgedragen hebben, hier recht op uitkeringen en woningen.

Het mag best wat strenger allemaal. Ook in Syrië en Ethiopie leven mensen veilig. En we hoeven mensen die recht hebben op een verblijf, niet meteen sociale huurwoningen te geven, dat kan ook een gezamenlijke locatie zijn.
We gaan zien hoe succesvol de PVV is.

Ze hebben sinds 2006 vanuit de oppositie mogen roepen hoe het moet (afgezien van het gedoogkabinet).
Nu is het aan de PVV om dat om te zetten in daden.

De EU is een groot cruiseschip, geen roeiboot. Dus verwacht niet al te grote koerswijzigingen.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 12:32:32 #47
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214767384
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Zeker, maar het zal juist het minder vervelende volk zijn dat het eerste wegblijft
minder islam = minder islam
pi_214767385
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:29 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Dat kan zijn. Ik vind het lastig in te schatten, maar we zullen zien.

Ik zie bij voorkeur de asielproblematiek in EU verband geadresseerd worden.
Klopt, dit kan niet anders dan in samenwerking. Maar dat betekent ook dat je niet alles alleen kan beslissen en dat willen PVV e.d. natuurlijk niet.
pi_214767390
quote:
10s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Even vier regels omlaag scrollen in je eigen bron en je ziet het aantal mensen in de opvang ;).
Dat is geen antwoord. Jij beweert dat de verdrievoudiging in opvangcapaciteit louter noodopvang is. Graag een bron voor deze bewering.
pi_214767393
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:03 schreef rutger05 het volgende:
[..]

Ik ben helemaal verbaasd, sinds wanneer hebben wij zoveel asielzoekers in Nederland?
pi_214767398
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:31 schreef Nober het volgende:

[..]
Terug naar Spanje.
Mwah, San Miguel is goor.
pi_214767400
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:34 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Ik ben helemaal verbaasd, sinds wanneer hebben wij zoveel asielzoekers in Nederland?
Sinds we de hele wereld opvangen.
pi_214767405
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:32 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
minder islam = minder islam
Tsja, maar toch liever het volk dat zich rustig houdt achter de voordeur dan het volk dat hier komt om de boel te verstieren. Al is religie natuurlijk per definitie een flop
  woensdag 21 augustus 2024 @ 12:38:48 #54
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_214767418
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:34 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
De ruim 100.000 Oekraiëners die hier "tijdelijk" vertoeven tellen ook mee.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 21 augustus 2024 @ 12:39:53 #55
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_214767425
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is overigens ook niet alleszeggend (waarmee ik ook niet zeg dat het nietszeggend is).

Als jij als land veel Turken en Marokkanen hebt die aanvragen doen, dan is het logisch dat je meer afwijzingen hebt dan een land waar zich in verhouding veel Syriërs hebben aangemeld, als voorbeeld.
Dit plaatje gaat juist over toewijzingen of hoe moet ik je comment lezen?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_214767430
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:33 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord. Jij beweert dat de verdrievoudiging in opvangcapaciteit louter noodopvang is. Graag een bron voor deze bewering.
Dat beweer ik niet. Wel dat de opvangcapaciteit niet verdrievoudigd is maar blijkbaar met ongeveer 50% gegroeid (volgens je eigen bron). Wat dus betekent dat het gemiddeld aantal mensen per locatie fors is gedaald. En dat komt weer overeen met de aard van allerlei noodopvang in leegstaande kantoren, op schepen of in hotels die vaak kleinschaliger is.
pi_214767434
Faber > Asielcrisis , Goh what else is news.
Ook in moeilijke tijden.
pi_214767437
quote:
14s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:38 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
De ruim 100.000 Oekraiëners die hier "tijdelijk" vertoeven tellen ook mee.
Die worden niet meegeteld als asielzoekers omdat ze een speciale status hebben. Dat is ook weer zo'n statistisch trucje waar charlatans als Leo Lucassen en Hein de Haas gebruik van maken.
pi_214767445
quote:
10s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:40 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat beweer ik niet. Wel dat de opvangcapaciteit niet verdrievoudigd is maar blijkbaar met ongeveer 50% gegroeid (volgens je eigen bron). Wat dus betekent dat het gemiddeld aantal mensen per locatie fors is gedaald. En dat komt weer overeen met de aard van allerlei noodopvang in leegstaande kantoren, op schepen of in hotels die vaak kleinschaliger is.
Die conclusie kun je helemaal niet maken. En kleinere gespreide opvang was toch juist de bedoeling dus je verkondigt echt kolder.
pi_214767447
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:22 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat lijkt me volstrekt onhaalbaar en in GB hebben we gezien hoe unaniem fantastisch dat is!
Ik wil ook niet uit de EU, maar op deze manier functioneert het niet meer. De kosten van asiel zijn ongeloofijk hoog.
Mja
pi_214767456
quote:
Eens.
pi_214767464
Prima en de eu zou gek zijn een netto betaler tegen zich in het harnas te jagen
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_214767480
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Is ook een vicieuze cirkel. Syriërs melden zich omdat ze weten dat hun verzoek hier kansrijk is.
pi_214767484
Manmanman, de PVV is net een paar maandjes aan de macht en we zitten nu al in een crisis.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_214767485
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
We gaan zien hoe succesvol de PVV is.

Ze hebben sinds 2006 vanuit de oppositie mogen roepen hoe het moet (afgezien van het gedoogkabinet).
Nu is het aan de PVV om dat om te zetten in daden.

De EU is een groot cruiseschip, geen roeiboot. Dus verwacht niet al te grote koerswijzigingen.
Dit laatste zou ik toch niet zondermeer willen stellen. Er zijn natuurlijk enorme verschillen als je kijkt naar hoe in lidstaten over (niet-westerse) asielverlening wordt gedacht. Oost-Europese landen die vol afschuw kijken naar de asielproblematiek in West-Europese landen en in West-Europa is ook een kentering in de houding te bemerken.

Het belangrijkste vraagstuk is dan hoe op een humane wijze invulling zal worden gegeven aan zo'n koerswijziging.
pi_214767507
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:41 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Die worden niet meegeteld als asielzoekers omdat ze een speciale status hebben. Dat is ook weer zo'n statistisch trucje waar charlatans als Leo Lucassen en Hein de Haas gebruik van maken.
Of er is een heel rationele verklaring waarom de Oekrainse vluchtelingen niet meegeteld worden als asielzoeker. Namelijk: ze kunnen (konden) geen asiel aanvragen. Je bent blijkbaar zelf een charlatan, koop een taart en vier het
  woensdag 21 augustus 2024 @ 12:57:41 #67
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_214767540
Allemaal eruit, terug naar de 17.000.000 mensen. Waar blijft het leger?
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_214767541
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:28 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

yup Nederland schiet zich enorm in de voet door 2x zoveel toewijzingen te doen dan andere EU landen.
Inmiddels al genoeg berichten door de jaren heen over corrupte IND medewerkers, bijna allemaal uit dezelfde cultuur als het volk wat hier naartoe "vlucht", die werken natuurlijk graag mee aan de omvolking van Nederland. Viel mij al op bij het AZC hier, alle, en werkelijk alle AZC medewerkers zijn mensen uit Midden-Oosterse of Afrikaanse culturen, en als je dan om de twee weken een nieuwe bulk ziet aankomen dan spreken we niet meer over een AZC maar gewoon om een doorvoer portaal voor Nederland.

Tijd dat er maximaal nog maar 5k per jaar dit land binnen mogen komen, het is genoeg geweest, geen huizen niets meer te krijgen, alle voorzieningen staan onder druk, en ondanks dat ze het goed verzwijgen zie je overal de criminaliteit de spuitgaten uitlopen. Het is genoeg geweest, en de mensen die het hier niet mee eens zijn mogen zich aanmelden om een asielzoeker in huis te nemen, zo niet mondje dicht.

Faber _O_
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_214767584
Meerdere berichten corrupte IND medewerkers? Op Facebook zeker
pi_214767606
Het probleem is zo groot (zowel economisch als cultureel) dat we mogelijke sancties van de EU voor lief moeten nemen. Dan nog ben je onder de streep als land veel goedkoper uit. Deze mensen kosten de staat immens veel geld, ze dragen een cultuur aan die haaks staat op de onze, ze dragen niets bij in cruciale sectoren en houden alleen maar woonruimte bezet die bestemd zou moeten zijn voor de Nederlandse arbeidersklasse. Gewoon de middelvinger opsteken naar de EU en eventuele sancties aftikken. Daar krijg je op termijn een veiliger en leefbaarder land voor terug. Uitstralen dat asielzoekers hier ongewenst zijn zal asielzoekers ook op eigen initiatief bewegen om Nederland te mijden en hun heil elders te zoeken.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_214767609
Gaat niet werken. Rechters hier staan al te popelen om dit af te schieten.

Wil je een oplossing moet je de rechterlijke macht zoveel mogelijk buitenspel zetten. Die werken de facto voor een buitenlandse mogendheid, de EU. Bij spanning tussen nationale en Europese belangen zullen die verraders altijd voor de EU-belangen kiezen.
pi_214767623
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het probleem is zo groot (zowel economisch als cultureel) dat we mogelijke sancties van de EU voor lief moeten nemen. Dan nog ben je onder de streep als land veel goedkoper uit. Deze mensen kosten de staat immens veel geld, ze dragen een cultuur aan die haaks staat op de onze, ze dragen niets bij in cruciale sectoren en houden alleen maar woonruimte bezet die bestemd zou moeten zijn voor de Nederlandse arbeidersklasse. Gewoon de middelvinger opsteken naar de EU en eventuele sancties aftikken. Daar krijg je op termijn een veiliger en leefbaarder land voor terug. Uitstralen dat asielzoekers hier ongewenst zijn zal asielzoekers ook op eigen initiatief bewegen om Nederland te mijden en hun heil elders te zoeken.
Heb je die teksten altijd klaar staan in een kladblokbestand of type je per topic een nieuwe?
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:08:25 #73
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214767625
De spreidingswet in de prullenbak gooien en dan de asielcrisis uitroepen :') Ze moet wel met een hele goede onderbouwing komen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:08:27 #74
8369 speknek
Another day another slay
pi_214767626
Eerst alles dichtgooien en dan zeggen ze kunnen het niet aan!

Helder licht. Maar ze gaat er vanuit dat haar stemvolk nog veel dommer is. Wat waarschijnlijk ook wel zo is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_214767634
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:03 schreef opgebaarde het volgende:
Meerdere berichten corrupte IND medewerkers? Op Facebook zeker
Medewerkers IND verdacht van corruptie

IND zocht meldingen over fraude verblijfvergunningen niet uit

De kapper pochte in de salon dat hij de IND had bedonderd met een schijnhuwelijk, maar de immigratiedienst trof geen maatregelen

Ambtenaar IND arrangeerde schijnhuwelijken

Onderzoek BVD naar malafide asieltolken en corrupte ambtenaren

Taakstraf geëist tegen sjoemelende IND-medewerker uit Rotterdam

Maar dat weet jij natuurlijk ook wel, topje van de ijsberg dit. Overal waar dit soort mensen zitten tonen ze aan loyaal te zijn aan hun cultuur en niet aan het land, of ze nu gemeente ambtenaar, AIVD medewerker of politieagent zijn. De miljarden kostende zorgfraude komt ook vooral uit die hoek, moet eens afgelopen zijn met dit gestoord gedrag en maar blijven wegkijken omdat mensen in een kramp schieten zodra de racisme kaart getrokken wordt. Ze vreten dit hele land kaal.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_214767648
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:22 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Goede redenen inderdaad.

En Wilders? Wat heeft hij voor het land betekent?

Al zal 'zeggen wat men denkt!!' ook wel een gerechtvaardigd standbeeld-argument zijn
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_214767665
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:10 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Goede redenen inderdaad.

En Wilders? Wat heeft hij voor het land betekent?

Al zal 'zeggen wat men denkt!!' ook wel een gerechtvaardigd standbeeld-argument zijn
20 jaar van zijn leven en vrijheid gegeven om te zeggen wat hij denkt en om het gevaar van immigratie en de islam aan te kaarten, terwijl niemand daar iets over durft te zeggen
Mja
pi_214767678
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:42 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Die conclusie kun je helemaal niet maken. En kleinere gespreide opvang was toch juist de bedoeling dus je verkondigt echt kolder.
Ok, hoe verklaar jij dan dat het gestegen aantal opvanglocaties zo weinig extra plekken heeft opgeleverd?
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:16:14 #79
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214767696
Haha!!! Eens zien hoe dit gaat aflopen :D Gaat ze met de vuist op tafel slaan in Brussel? _O-

quote:
Europese Commissie: asielcrisis uitroepen kan niet zomaar

Het kabinet-Schoof kan niet per direct een asielcrisis uitroepen, zoals het van plan is. Ook het opschorten van de behandeling van asielaanvragen is niet mogelijk. Dat schrijft Eurocommissaris Ylva Johansson van Migratie in antwoord op vragen hierover van Europarlementariër Sophie in 't Veld.

"Als Nederland een asielcrisis wil uitroepen, moet het land een goed onderbouwd verzoek bij de Europese Commissie indienen", aldus Johansson. Nederland moet daarin aantonen dat het stelsel om migranten op te vangen, ondanks een goede voorbereiding en genomen maatregelen, is vastgelopen.

Hoofdlijnenakkoord
In het hoofdlijnenakkoord van PVV, VVD, NSC en BBB staat dat het de bedoeling is om direct met een tijdelijke asielcrisiswet te komen, met daarin crisismaatregelen om de acute asielinstroom en -opvangcrisis voor de komende tijd te bestrijden.

Een van de onderdelen van de tijdelijke wet, die maximaal twee jaar moet gaan gelden, is het opschorten van de behandeling van asielaanvragen. Maar deze zogenoemde 'asielbeslisstop' mag niet volgens de Europese regels, schrijft Johansson.

Als Nederland zich niet aan deze regels houdt en toch een asielcrisis afkondigt, kan de Europese Commissie ingrijpen via een zogeheten inbreukprocedure. Die kan, na een waarschuwing dat Nederland zich aan de Europese regels moet houden, uiteindelijk leiden tot een rechtszaak bij het Europese Hof.

Ter Apel
Minister Faber van Asiel en Migratie bezocht vandaag het aanmeldcentrum in Ter Apel. Ze wilde nog niet reageren op het antwoord van de Europese Commissie. "Laten we dat eerst maar even afwachten en goed bestuderen", zei ze tegen journalisten.

https://nos.nl/artikel/25(...)epen-kan-niet-zomaar
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214767703
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Daarbij zal het echt niet altijd hoeven om in conflict te gaan met de EU, of de EU af te kopen.

We hebben Syrië bijvoorbeeld op de lijst van onveilige landen gezet, waardoor het inwilligingspercentage van Syriërs boven de 90% ligt. Natuurlijk is Syrië (voor de meeste Syriërs) geen prettig land om in te leven, relatief veel armoede, en bepaalde delen waar conflicten zijn. Maar het is niet zo dat heel Syrië onveilig is, Syrië kan best van de lijst van onveilige landen af. Dan kunnen mensen die persoonlijk gevaar lopen hier alsnog asiel krijgen, maar wordt het niet meer zo makkelijk voor Jan en alleman.

Net als met het vergeven van schaarse woningen, statushouders hebben recht op woningen, maar nergens in de wet staat dat het sociale huurwoningen moeten zijn, dat kunnen ook best omgebouwde scholen en kantoorpanden zijn, met gedeelde facilitaire voorzieningen.
pi_214767710
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:12 schreef TAmaru het volgende:

[..]
20 jaar van zijn leven en vrijheid gegeven om te zeggen wat hij denkt en om het gevaar van immigratie en de islam aan te kaarten, terwijl niemand daar iets over durft te zeggen
Hmm. Met die simpele redenering zou je Rob Jetten over 15 jaar ook een standbeeld mogen geven door het continu hameren op klimaatgevaar ondanks een continue stroom aan haat en bedreigingen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:22:14 #82
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_214767737
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:41 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Volstrekt onterecht, je kan nu al uittekenen dat er een 'kinderpardon' komt voor die groep omdat ze hier geworteld zijn.

Ik schat de kans dat mensen niet staan te springen om een kapotgeschoten oorlogsgebied weer op te bouwen vrij hoog in namelijk. Zeker niet als ze consequenties kunnen ondervinden van een eventuele desertie.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_214767740
Als je ziet hoe sommige users hier lopen te schuimbekken van woede dan weet je dat Faber prima bezig is. :) Neemt niet weg dat deze asielcrisis al veel eerder had moeten worden uitgeroepen maar beter laat dan nooit.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:22:51 #84
3542 Gia
User under construction
pi_214767746
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:17 schreef luxerobots het volgende:

Net als met het vergeven van schaarse woningen, statushouders hebben recht op woningen, maar nergens in de wet staat dat het sociale huurwoningen moeten zijn, dat kunnen ook best omgebouwde scholen en kantoorpanden zijn, met gedeelde facilitaire voorzieningen.
Er zou, inderdaad, meer versoberde opvang moeten komen voor statushouders van waaruit ze verder kunnen werken aan hun leven in Nederland. Studeren, werken, inschrijven voor een sociale huurwoning en pas dan en niet eerder, kan de rest van het gezin overkomen.

Het moet maar eens afgelopen zijn met die voorrang op de sociale huurwoningmarkt.

Statushouders hebben recht op een dak boven hun hoofd, niet per se op een woning. En ze mogen, net als Nederlandse staatsburgers, gewoon ook 8 tot 14 jaar op een wachtlijst.
pi_214767756
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:18 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Hmm. Met die simpele redenering zou je Rob Jetten over 15 jaar ook een standbeeld mogen geven door het continu hameren op klimaatgevaar ondanks een continue stroom aan haat en bedreigingen.
Waarom we de man die de Nederlander kaal plukt vanwege zijn klimaathysterie, allemaal regels verzint en zich er zelf vervolgens de reet mee afveegt en meer vliegt en vervuilt in een jaar dan een hele rits onderklasse gezinnen bij elkaar opgeteld een standbeeld moeten geven is mij een raadsel.
pi_214767778
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:23 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Waarom we de man die de Nederlander kaal plukt vanwege zijn klimaathysterie, allemaal regels verzint en zich er zelf vervolgens de reet mee afveegt en meer vliegt en vervuilt in een jaar dan een hele rits onderklasse gezinnen bij elkaar opgeteld een standbeeld moeten geven is mij een raadsel.
Uiteraard begrijp je het punt weer eens niet.

https://lc.nl/friesland/h(...)Jetten-29164319.html

https://www.nporadio1.nl/(...)en-na-nos-op-3-debat

https://nos.nl/artikel/23(...)-flikker-en-pisnicht

https://www.bnnvara.nl/jo(...)armers-defence-force

Maar dat is uiteraard totaall anders dan ONS GEERT!!
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:27:03 #87
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214767793
Er mag volgens die partijen geen stuiver meer naar toe. En dan asielcrisis schreeuwen. Lol.

Jaar en jaar opnieuw. Vervolgens bij de verkiezingen weer anti immigratie roepen, en het plaatje opnieuw afspelen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_214767810
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:09 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Medewerkers IND verdacht van corruptie

IND zocht meldingen over fraude verblijfvergunningen niet uit

De kapper pochte in de salon dat hij de IND had bedonderd met een schijnhuwelijk, maar de immigratiedienst trof geen maatregelen

Ambtenaar IND arrangeerde schijnhuwelijken

Onderzoek BVD naar malafide asieltolken en corrupte ambtenaren

Taakstraf geëist tegen sjoemelende IND-medewerker uit Rotterdam

Maar dat weet jij natuurlijk ook wel, topje van de ijsberg dit. Overal waar dit soort mensen zitten tonen ze aan loyaal te zijn aan hun cultuur en niet aan het land, of ze nu gemeente ambtenaar, AIVD medewerker of politieagent zijn. De miljarden kostende zorgfraude komt ook vooral uit die hoek, moet eens afgelopen zijn met dit gestoord gedrag en maar blijven wegkijken omdat mensen in een kramp schieten zodra de racisme kaart getrokken wordt. Ze vreten dit hele land kaal.
I stand corrected
Ik wist het oprecht niet en ik zie een paar keer geld voorbijkomen. Dus de motivatie kan ook daar liggen
pi_214767859
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:22 schreef vacuum1 het volgende:
Als je ziet hoe sommige users hier lopen te schuimbekken van woede dan weet je dat Faber prima bezig is. :) Neemt niet weg dat deze asielcrisis al veel eerder had moeten worden uitgeroepen maar beter laat dan nooit.
Ik zie niemand schuimbekken, hoogstens wat mensen lachen om de onhaalbaarheid.
pi_214767874
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:27 schreef Harvest89 het volgende:
Er mag volgens die partijen geen stuiver meer naar toe. En dan asielcrisis schreeuwen. Lol.

Jaar en jaar opnieuw. Vervolgens bij de verkiezingen weer anti immigratie roepen, en het plaatje opnieuw afspelen.
Volgens mij mag je wel van een asielcrisis spreken als er ieder jaar een grote stad aan asielzoekers bijkomt, overal rond iedere gemeente in het land inmiddels een AZC staat die overal het straatbeeld beïnvloed (en nog is het rupsje nooitgenoeg want het oude kabinet wilde nog veel meer openen), er geen voldoende sociale huurwoningen meer zijn, er aan alle diensten zoals huisartsen of tandartsen tekorten zijn of wachtlijsten bestaan door een buitensporige groei in bevolkingsaantallen met een hoge zorgvraag. Het gaat echt helemaal nergens meer over, dit kan toch nooit in goede banen te leiden zijn zonder dat er overal tekorten gaan ontstaan? Maar jij en je linkse vrienden zien natuurlijk het liefst zoveel mogelijk van dat volk hier naar toe komen en dat heel Nederland volgebouwd gaat worden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:37:53 #91
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214767895
Ik ben wel klaar met deze topics, de meningen van de diverse users over het asielbeleid zijn hier onderhand wel bekend.

Zolang er niet daadwerkelijk iets in praktijk verandert blijft het hier in cirkeltjes lullen.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:39:14 #92
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214767905
Long overdue
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:41:09 #93
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214767916
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:08 schreef speknek het volgende:
Helder licht. Maar ze gaat er vanuit dat haar stemvolk nog veel dommer is. Wat waarschijnlijk ook wel zo is.
Tuurlijk. Dit gaat gewoon weer stemvee opleveren.

Waarom zouden ze iets aan asiel veranderen? Dan heb je als partij straks geen bestaansrecht meer.
pi_214767919
Leuke quote van eurocommissaris Ylva Johansson die loopt te zeuren dat Faber dit niet zomaar mag doen.
quote:
"Ze heeft genoeg van de drama queens en drama kings die migratie als bedreiging neerzetten"
Belachelijk dat zo'n naïeve mevrouw, waar niemand in Nederland op gestemd heeft, zich met onze binnenlandse zaken mag bemoeien.
Ons huizentekort, de massale uitkeringsafhankelijkheid onder statushouders, integratie problematiek: daar heeft deze vrouw uiteraard geen boodschap aan. Lekker een eventuele boete vanuit de EU voor lief nemen idd. Frankrijk houd zich al jaren niet aan de begrotingsregels van de EU.

woensdag 21 augustus 2024 @ 13:45:07 #95
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214767950
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Volgens mij mag je wel van een asielcrisis spreken als er ieder jaar een grote stad aan asielzoekers bijkomt, overal rond iedere gemeente in het land inmiddels een AZC staat die overal het straatbeeld beïnvloed (en nog is het rupsje nooitgenoeg want het oude kabinet wilde nog veel meer openen), er geen voldoende sociale huurwoningen meer zijn, er aan alle diensten zoals huisartsen of tandartsen tekorten zijn of wachtlijsten bestaan door een buitensporige groei in bevolkingsaantallen met een hoge zorgvraag. Het gaat echt helemaal nergens meer over, dit kan toch nooit in goede banen te leiden zijn zonder dat er overal tekorten gaan ontstaan? Maar jij en je linkse vrienden zien natuurlijk het liefst zoveel mogelijk van dat volk hier naar toe komen en dat heel Nederland volgebouwd gaat worden.
Er is nog ruimte zat, je moet het anders indelen. En die zogenaamde tekorten zijn logisch als er niet teveel geld naar mag en het beleid niet veranderd mag worden. Zo ga je van asielcrisis naar asielcrisis.

En het loont weet je. Genoeg leeghoofden die nu weer in paniek raken en PVV gaan pijpen. Er is zelfs een user in dit topic die een standbeeld voor Faber wil.
pi_214767965
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:41 schreef musicmaker92 het volgende:
Leuke quote van eurocommissaris Ylva Johansson die loopt te zeuren dat Faber dit niet zomaar mag doen.
[..]
Belachelijk dat zo'n naïeve mevrouw, waar niemand in Nederland op gestemd heeft, zich met onze binnenlandse zaken mag bemoeien.
Ons huizentekort, de massale uitkeringsafhankelijkheid onder statushouders, integratie problematiek: daar heeft deze vrouw uiteraard geen boodschap aan. Lekker een eventuele boete vanuit de EU voor lief nemen idd. Frankrijk houd zich al jaren niet aan de begrotingsregels van de EU.

[ afbeelding ]
Alle wetten en regels zijn zogenaamd heilig volgens dit soort mensen, behalve het Dublin-akkoord: die doet er opeens niet meer toe. Grappig hè?
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:46:17 #97
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214767967
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Regeren is vooruitzien, beste Mexicano. Ook thuis.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:46:23 #98
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214767969
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:41 schreef musicmaker92 het volgende:
[..]

[ afbeelding ]
Sowieso dat hele argument; Ja MaAr bRusSeL, jA mAaR vErDrAg uIt 1961, iNtErNaTiOnAle VeRdRaGeN.

Wat willen ze doen dan? EU leger sturen? Boetes geven? Lachwekkend. Genoeg EU landen die al jaren een loopje nemen met de regels. Tijd dat het braafste jongetje eens van zich af bijt.
pi_214767981
We hebben dus eerst de helft van alle opvangcentra gesloten en daarmee ook de ambtenaren ontslagen die bepalen wie er toegelaten werden en die er voor moesten zorgen dat ze uit die opvangcentra doorstromen. Dus door de hoge werkdruk worden er nu steeds meer mensen toegelaten, die steeds langer in die opvangcentra blijven zitten, waardoor dat steeds vaker vakantiehuizen en hotels zijn geworden. En dan vinden veel mensen nog, dat we daar nog veel meer op moeten bezuinigen.

Je krijgt net overlast als je ze allemaal bij elkaar propt, liefst op een grasveld in een tentje, en ze niets te doen hebben. Maar dat is wat de politiek graag wil, zodat ze kunnen zeggen dat we een groot immigratieprobleem hebben. Dat ze dan weliswaar zelf hebben veroorzaakt, maar dat zeggen ze er niet bij. Geert is ze dankbaar.
pi_214767984
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:45 schreef Harvest89 het volgende:
En het loont weet je. Genoeg leeghoofden die nu weer in paniek raken en PVV gaan pijpen. Er is zelfs een user in dit topic die een standbeeld voor Faber wil.
Ik ben sowieso benieuwd hoe het afloopt. Brussel zal de boel wel willen saboteren, en het kabinet ziet er behoorlijk instabiel uit.

Laten we daarom beginnen met een standbeeldje in Madurodam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')