abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214764434
Vanaf maandag 15 juli start het 4e seizoen van B&B Vol Liefde op RTL4. Negen weken lang worden van elke maandag t/m donderdag 8 vrijgezelle B&B-eigenaren gevolgd die in het buitenland op zoek gaan naar de liefde van hun leven. Jeroen Kijk in de Vegte is wederom de voice-over van dit nieuwe seizoen. Alvast vooruitkijken kan bij Videoland.

Dit zijn de acht B&B-eigenaren die zullen worden gevolgd:

- Thijz (65) in het Franse Saint-Geniez-ô-Merle: https://www.rtl.nl/rtl-home/artikel/5423959/thijz-64
- Iris (57) in het Griekse Sparto: https://www.rtl.nl/rtl-home/artikel/5423937/iris-57
- Mike (35) in Spanje: https://www.rtl.nl/rtl-home/artikel/5423934/mike-35
- Mirjam (52) in Zuid-Afrika: https://www.rtl.nl/rtl-home/artikel/5423943/mirjam-52
- Arno (47) in het Franse Payzac: https://www.rtl.nl/rtl-home/artikel/5423936/arno-46
- Robert Jan (57) in Schotland: https://www.rtl.nl/rtl-home/artikel/5423955/robert-jan-57
- Anja (70) in het Franse Biches: https://www.rtl.nl/rtl-home/artikel/5423944/anja-70
- Albert (64) in Spanje: https://www.rtl.nl/rtl-home/artikel/5423932/albert-63

De officiele site met de eerste beelden en fragmenten van het nieuwe 4e seizoen vind je hier: https://www.rtl.nl/programma/5239357/bb-vol-liefde
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_214764441
Margreet gaat liever weg
SOONY
pi_214764442
Die Rik lijkt echt ontzettend op Dylan van Modern Family. _O- Bijna alsof hij op Rik is gebaseerd.
pi_214764452
Die vrouw is veel te leuk voor Thijz
SOONY
pi_214764474
Die domme lelijke truien heeft Arno aan
SOONY
pi_214764487
Ik hoor graag meer wat de echte reden van het vertrek van Margreeth is. :) Voor nu geloof ik het even niet. Of nou ja. Ze nam gewoon een klus aan omdat ze een exit wilde. Precies in die volgorde ipv wat ze vertelde.
pi_214764604
Vorig seizoen kon ik gesprekken niet volgen zonder te moeten googelen naar termen als zonnevlecht. Dit seizoen snap ik weinig van de slechtnieuwsgesprekken. Hebben ze soms iemand anders op montage gezet die er niet veel van bakt? Of doen dit seizoen veel mensen mee die niet zeggen wat ze echt vinden?

Liet tijgerprint nou de deur op een kier of niet? Mijn vermoeden is dat die opdracht een smoes is - er zal vast wel een opdracht zijn, maar niet zo belangrijk - om op een elegante manier aan de situatie te ontsnappen. Ze leek het niks te vinden dat Robert Jan Louise zo omarmde en warm toesprak. Maar ik had niet de indruk dat het een definitief afscheid was.

Ik erger me nu al dood aan Louise. Goeie tv weer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_214764624
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 21:53 schreef Pisces29 het volgende:
Ik hoor graag meer wat de echte reden van het vertrek van Margreeth is. :) Voor nu geloof ik het even niet. Of nou ja. Ze nam gewoon een klus aan omdat ze een exit wilde. Precies in die volgorde ipv wat ze vertelde.
Inderdaad. Maar waarom? Ze had het ook nog even over een terugreis boeken en dat ze dat maar niet had gedaan want…???
pi_214764634
Ik heb het idee dat die Margreeth ook wel het liefst moeilijke gesprekken uit de weg gaat. Alles moet luchtig en vrolijk blijven. Dan is dit voor haar een makkelijke manier om te kunnen vertrekken.
pi_214764637
Dit leek mij het afknapmoment:

twitter
pi_214764704
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Inderdaad. Maar waarom? Ze had het ook nog even over een terugreis boeken en dat ze dat maar niet had gedaan want…???
Dat was ingewikkeld oid.
Al zou ik dat ook vinden, zelfs als je elkaar leuk vindt. Dan zijn er nog andere vrouwen, jij bent weg, maar komt weer terug. Wordt toch een rommel.

Die klus heeft ze gewoon aangenomen, terwijl ze in principe geen klussen aan zou nemen want ze zou voor periode x bij Robert Jan zijn. Denk ik. :)

Ik vind Robert Jan inniger met die stijve nieuwe (toen ze emo deed) dan hij ooit met Margreeth is geweest, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen of dit klopt.
Els kreeg ook pas fysiek contact bij de exit. En die vrouw daarvoor VOL OP DE MOND bij de exit. _O-
pi_214764716
Wel een goeie aflevering ^O^ Heb me ook even af zitten vragen of Thijz eeuwig door bleef drinken terwijl hij nog moest rijden. :')
pi_214764736
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:24 schreef Claudia_x het volgende:

[ x ]
Ja, dat denk ik ook. En ik denk dat ze het gênant vond dat ze niet door had dat die andere dame echt geëmotioneerd was.

Ik begrijp jullie sympathie voor Anja niet zo goed. Ik vind haar zo verschrikkelijk gemaakt een rol spelen, ook richting de crew, dat ik bijna geneigd ben om door te spoelen als zij in beeld komt. Ik voel gewoon een fysieke afkeer.
pi_214765094
Het wordt lastig bij en met Thijzz.

Stadse kamerplant vs kluizemoestenier.
pi_214765111
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 21:53 schreef Pisces29 het volgende:
Er is geen klus.
De klus was louter een makkelijke smoes om weg te kunnen uit dit ongemakkelijke gedoe met de andere dame<s>. Ze vindt dat ze zichzelf goed genoeg heeft kunnen presenteren aan hem en dat is genoeg voor nu.
Ze weet, mocht hij haar echt leuk vinden dan kan hij <later> alsnog contact met haar kan opnemen.

Best wel slim !!

Het productie-team zal voor volgend seizoen de regels moeten aanscherpen om dit soort slimme escape-kandidaten binnen de leiband van het programma format te houden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bever_NL op 21-08-2024 00:46:06 ]
pi_214765131
"We bellen"
pi_214765161
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:37 schreef Pisces29 het volgende:
Wel een goeie aflevering ^O^ Heb me ook even af zitten vragen of Thijz eeuwig door bleef drinken terwijl hij nog moest rijden. :')
Ze zuipen en rijden allemaal. :')
pi_214765239
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:24 schreef Claudia_x het volgende:

[ x ]
Toen was het helemaal klaar ja. Je merkte aan alles ook hoe zij tegen hem deed.
SOONY
pi_214765731
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:36 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Dat was ingewikkeld oid.
Al zou ik dat ook vinden, zelfs als je elkaar leuk vindt. Dan zijn er nog andere vrouwen, jij bent weg, maar komt weer terug. Wordt toch een rommel.
En dat klopt, maar het impliceert ook dat ze best terug zou willen komen, dat ze niet per se géén toekomst met hem ziet. Ik vind dat ze duidelijker moet zijn.

Aan de ander kant: Robert Jan krijgt een koekje van eigen deeg. Tegen Els was hij ook niet zo duidelijk en hij deed bovendien merkwaardig joviaal.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 08:59:43 #20
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_214766072
Ik vond Mirjam deze keer zowaar best sympathiek over komen.
Die nieuwe guy ook, wat wil je vandaag doen? Nou mijn droom is een baby leeuw in mijn armen houden :')
Lol, wat de f moet je daar nou weer op antwoorden 8)7
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_214766152
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 07:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En dat klopt, maar het impliceert ook dat ze best terug zou willen komen, dat ze niet per se géén toekomst met hem ziet. Ik vind dat ze duidelijker moet zijn.

Aan de ander kant: Robert Jan krijgt een koekje van eigen deeg. Tegen Els was hij ook niet zo duidelijk en hij deed bovendien merkwaardig joviaal.
Als je met een raar verhaal (expres aangenomen klus om een exit te creëren) vertrekt, lijkt er voor mij geen deur op een kier. :)
Of ze vindt het even welletjes en heeft enkel op dat moment even genoeg en houdt wel de deur op een kier.

Ik vind het vooral amusant dat Robert Jan die snauw aan die nieuwe gaf. Ineens kon hij het studentikoze van zich afschudden en kon hij even serieus doen, het raakte hem, eindelijk deed iets hem wat en had hij geen touwtjes in handen. Want het is soms net een kind in een snoepwinkel. :D
pi_214766285
Wat Karel met zijn keuze voor een drankje had heeft Robert-Jan mogelijk met vrouwen. Maar als Louise bij elk landschap blijft janken zou ik er wel een keer klaar mee zijn.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_214766405
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 09:16 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Als je met een raar verhaal (expres aangenomen klus om een exit te creëren) vertrekt, lijkt er voor mij geen deur op een kier. :)
Of ze vindt het even welletjes en heeft enkel op dat moment even genoeg en houdt wel de deur op een kier.

Ik vind het vooral amusant dat Robert Jan die snauw aan die nieuwe gaf. Ineens kon hij het studentikoze van zich afschudden en kon hij even serieus doen, het raakte hem, eindelijk deed iets hem wat en had hij geen touwtjes in handen. Want het is soms net een kind in een snoepwinkel. :D
Welke snauw bedoel je? :)
pi_214766634
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 09:56 schreef -Spring het volgende:

[..]
Welke snauw bedoel je? :)
Toen ze de keuken binnen kwam lopen, of ze even weg kon gaan omdat ze in gesprek waren.
pi_214766644
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 08:59 schreef L3viathan het volgende:
Die nieuwe guy ook, wat wil je vandaag doen? Nou mijn droom is een baby leeuw in mijn armen houden :')
Dat was zo tenenkrommend dat ik het bijna niet aan kon zien.

Rick maakte ook geen al te beste beurt. Die heeft net als alle andere mannen bij Mirjam een bord voor z'n kop.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 11:03:18 #26
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214766792
Rick is bang voor stiltes en zingt alles weg.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_214767057
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 10:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Toen ze de keuken binnen kwam lopen, of ze even weg kon gaan omdat ze in gesprek waren.
Ah die!
pi_214767278
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 10:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat was zo tenenkrommend dat ik het bijna niet aan kon zien.

Rick maakte ook geen al te beste beurt. Die heeft net als alle andere mannen bij Mirjam een bord voor z'n kop.
Mirjam lijkt wel heel (wereld)vreemde mannen aan te trekken, ja.
pi_214767577
Rick maakt een kinderlijke en enigszins naïeve indruk.Naïeve mensen zijn vaak wel vriendelijke mensen. Zit geen kwaad bij en dat geldt ook voor Rick.Op ieder potje past een dekseltje, maar voor sommige potjes moet er wat langer gezocht of gewringd worden.

Voor Mirjam geldt dat ze zich heeft gepresenteerd als B&B houder en dat haar leven daar is en ze hierbij een partner voor life zoekt. De werkelijkheid is dat ze een partner zoekt voor een nieuw leven / relatie en dat het niet de bedoeling is om het minimalistische kamer / compound leven voort te zetten.

Gevolg is dat ze een set van kandidaten gepresenteerd krijgt, die dat geprojecteerde eenvoudige betaan best wel ambieren terwijl zij met een leuke nieuwe relatie er juist afscheid van wilt nemen.

Haar presentatie naar de kandidaten toe en haar eigen verwachtings management voor de toekomst zijn tegengesteld aan elkaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bever_NL op 21-08-2024 13:09:13 ]
  Moderator woensdag 21 augustus 2024 @ 13:12:48 #30
382129 crew  Donna
pi_214767668
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 10:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vond dat niet eens echt een snauw eigenlijk. Eerlijk en duidelijk en een beetje luid misschien, dat wel.
  Moderator woensdag 21 augustus 2024 @ 13:14:41 #31
382129 crew  Donna
pi_214767683
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 08:59 schreef L3viathan het volgende:
Ja nouja. In sommige centra's kan dat wel. Mijn schoonzus heeft tijgerwelpjes geknuffeld in Zuid Afrika jaren geleden. Maar misschien is dat net zoiets als olifanten rijden en is dat tegenwoordig not done.
  Moderator woensdag 21 augustus 2024 @ 13:15:41 #32
382129 crew  Donna
pi_214767694
Viel het jullie ook op dat Mirjam in het gesprek met David zoiets zei als dat ze iemand van de staff had gevraagd wat er in de buurt te doen is?
Dat ze dat zelf niet weet verbaasde mij een beetje?
pi_214767788
Mirjam ook continu van de man moet zelf klusjes gaan verzinnen om te gaan doen.

Je bent te gast…
SOONY
pi_214767877
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:26 schreef DKUp het volgende:
Mirjam ook continu van de man moet zelf klusjes gaan verzinnen om te gaan doen.

Je bent te gast…
Dat is gewoon de regie. Denk ik.
Elke deelnemer deelt klussen uit. Er moet een programma gevuld worden. Anders doen ze niks behalve in het zonnetje zitten. Oh wacht, teveel Franse deelnemers. :+
pi_214769290
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:34 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Dat is gewoon de regie. Denk ik.
Elke deelnemer deelt klussen uit. Er moet een programma gevuld worden. Anders doen ze niks behalve in het zonnetje zitten. Oh wacht, teveel Franse deelnemers. :+
Dat je in een depressief alcoholistisch dorp terecht komt zoals bij Thijz en Arno.
SOONY
pi_214769751
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:14 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja nouja. In sommige centra's kan dat wel. Mijn schoonzus heeft tijgerwelpjes geknuffeld in Zuid Afrika jaren geleden. Maar misschien is dat net zoiets als olifanten rijden en is dat tegenwoordig not done.
Ik vond het wel wat onaardig klinken, zeker als je ziet hoe vriendelijk Robert Jan steeds is. Het was alsof er even een sociaal masker afviel. En dat is ook niet erg. Integendeel. Kandidaten als Robert Jan, Mirjam en Anja voeren steeds een showtje op. Voor mij hoeft dat niet.
pi_214769838
quote:
9s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 16:43 schreef DKUp het volgende:

[..]
Dat je in een depressief alcoholistisch dorp terecht komt zoals bij Thijz en Arno.
Dat gedeelte van Frankrijk wordt ook wel de "diagonale du vide" genoemd, de "diagonaal van de leegte". De mensen trekken naar de stad omdat daar werkgelegenheid en voorzieningen zijn. Daardoor verdwijnen werk en voorzieningen nog sterker op het platteland waardoor nog meer mensen vertrekken. Zo zonde, want het is er verschrikkelijk mooi. Ik lag ergens dat de aanleg van glasvezel en het normaliseren van werken op afstand wel eens voor een kentering kunnen zorgen. Als je slim bent, koop je er nu een huisje.

pi_214770779
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 17:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat gedeelte van Frankrijk wordt ook wel de "diagonale du vide" genoemd, de "diagonaal van de leegte". De mensen trekken naar de stad omdat daar werkgelegenheid en voorzieningen zijn. Daardoor verdwijnen werk en voorzieningen nog sterker op het platteland waardoor nog meer mensen vertrekken. Zo zonde, want het is er verschrikkelijk mooi. Ik lag ergens dat de aanleg van glasvezel en het normaliseren van werken op afstand wel eens voor een kentering kunnen zorgen. Als je slim bent, koop je er nu een huisje.

[ afbeelding ]
Door vakantiegangers wordt het vaak aangeduid als 'leuk en pittoresk' maar ik zou daar niet dood gevonden willen worden. Dat geldt waarschijnlijk ook voor de wegtrekkende Fransen zelf
pi_214770791
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 17:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vond het wel wat onaardig klinken, zeker als je ziet hoe vriendelijk Robert Jan steeds is. Het was alsof er even een sociaal masker afviel. En dat is ook niet erg. Integendeel. Kandidaten als Robert Jan, Mirjam en Anja voeren steeds een showtje op. Voor mij hoeft dat niet.
Wat zie jij waarvan je het als show ziet? :)
Het praten tegen een camera en de gescripte stukjes (soms overnieuw een scène doen?) maakt het ook wel wat onnatuurlijk voor hen, lijkt me, maar ik gok dat ik net zo sociaal als een Robert Jan zou gaan ‘doen’. Mirjam doet wat meer boer-met-kiespijn denk ik, die is wat minder sociaal.
pi_214771182
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 19:36 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Wat zie jij waarvan je het als show ziet? :)
Het praten tegen een camera en de gescripte stukjes (soms overnieuw een scène doen?) maakt het ook wel wat onnatuurlijk voor hen, lijkt me, maar ik gok dat ik net zo sociaal als een Robert Jan zou gaan ‘doen’. Mirjam doet wat meer boer-met-kiespijn denk ik, die is wat minder sociaal.
Ik zie vooral dat ze de rol spelen van b&b-houder die gasten ontvangt. Anja is dol op de camera en lijkt grotere ambities te hebben dan de lokale toneelvereniging, Robert Jan is de joviale dandy die rondleidt en kookt voor zijn gasten, Mirjam is de hostess die vragen stelt zonder echt geïnteresseerd te zijn omdat dat nu eenmaal is wat je doet als je in de hospitality werkt..
pi_214771279
Nog even over Mirjam. Hoe zit dat nu precies met de rol die ze heeft? Door hier mee te lezen kreeg ik de indruk dat zij is ingehuurd om de boel te managen, maar dit stuk schetst een heel ander beeld en elders lees ik ook dat ze de eigenaar is van Parsons Hilltop Safari Camp.

quote:
Mijn wens was al sinds ik van de hotelschool af kwam om een eigen hotel te hebben en díe droom is nu uitgekomen”.

In 2016 nam het gezin een break year in Zuid-Afrika waar haar zoons naar de bush-school gingen. Haar buurman wees haar toen op de lodge die te koop stond, maar in eerste instantie wuifde ze het weg. Toch ontstond vanaf dat moment de liefde voor die plek bij Mirjam. ,,Omdat mijn zoons niet wilden blijven zijn we weer als expats naar Finland gegaan en heb ik het management uitbesteed. Toen dat mis ging zei de lokale boswachter dat als ik het zelf niet ging beheren, dat dan de olifanten door het kamp lopen en de baboons de tenten slopen. Dus in 2022 ben ik naar Zuid-Afrika verhuisd, vlak na de scheiding van mijn partner.
pi_214771308
Is deze associatie heel erg van me?

pi_214771359
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 20:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik zie vooral dat ze de rol spelen van b&b-houder die gasten ontvangt. Anja is dol op de camera en lijkt grotere ambities te hebben dan de lokale toneelvereniging, Robert Jan is de joviale dandy die rondleidt en kookt voor zijn gasten, Mirjam is de hostess die vragen stelt zonder echt geïnteresseerd te zijn omdat dat nu eenmaal is wat je doet als je in de hospitality werkt..
Nu je het zegt. Ik zie wel dat Anja van de camera houdt. :D De andere twee zie ik dan weer niks verkeerd in. Als je collega je aan de praat houdt, terwijl je nul raakvlakken hebt, praat je ook als Mirjam. Vind ik dan. :) Ze moet toch met die vreselijke mannen omgaan. Man, man, wat een kerels. :') Die zingende droeftoeter op de achterbank. Of die Engels sprekende huilie die leeuwtjes wil aaien. En dan te bedenken welke mannen ze hiervoor heeft gehad…
pi_214771373
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 20:40 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Nu je het zegt. Ik zie wel dat Anja van de camera houdt. :D De andere twee zie ik dan weer niks verkeerd in. Als je collega je aan de praat houdt, terwijl je nul raakvlakken hebt, praat je ook als Mirjam. Vind ik dan. :) Ze moet toch met die vreselijke mannen omgaan. Man, man, wat een kerels. :')
Ik vind het ook niet per se verkeerd. Het is een deel van wie ze zijn. En Robert Jan en Mirjam zijn mijn favoriete kandidaten. Maar waar ik uiteindelijk voor kijk, is voor meer dan de toneelstukjes. Ik kijk voor Astrid die haar Harmjan vindt. Daarom was het aardig om het decorumverlies van Robert Jan te zien: het gesprek verraste hem oprecht en het vertrek van Margreeth leek hem te raken.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 20:43:30 #45
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_214771384
Anja is leuk, maar ook bloedgeil, ik betwijfel of die ouwe zeebonk haar in voldoende mate kan bevredigen.
pi_214771406
47 en dan een lekker bovenlijf achter je bank hangen. Arno. We zetten weer even een kopje thee. :')
pi_214771463
Wat heerlijk dat ons voorgevoel klopte dat die nieuwe vrouw niks is. _O_

Robert Jan zoekt geen stijve tante.
Nu mist hij Margreeth nog meer.
pi_214771474
Hahaha RJ die daar een beetje Schots speelt zit nu opgescheept met een bloedserieuze chick. Die Schotland heul serieus neemt.
pi_214771481
Deze vrouw in gouden jas vindt hij ook niks.
pi_214771485
Heeft Anja Franse roots? Oh vandaar dat grote stuk zelfliefde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')