abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214753248
Alles over je jeugd/post-kleuter/kleuter-geweest/schoolkind/kind.

Nja, over kinderen die ouder zijn dan kleuters maar nog niet volwassen. Ofzo.
pi_214753303
Hier nog 2 weken vakantie :)
Fake it till you make it...
pi_214753358
Samenstelling van de nieuwe klas is (bij ons) nog niet bekend, het rooster kon mijn zoon al zien, maar misschien was het nog niet helemaal af, want ik misste techniek.

De ouders hebben geen toegang meer tot magister. Zal wel binnenkort weer mogelijk zijn. Volgende week beginnen ze pas woensdag en ik denk met iets van introductie, want ze zijn weer door elkaar gehusseld.
Ik ga maar ervan uit dat ze niet al te veel nodig hebben, want geen informatie gekregen. Volgens mij was dat in de brugklas al voor de zomer bekend. Toen moesten wij ook voor de activiteiten een (vrijwillige) bijdrage betalen, heb nu nog niets gezien.

Is dat bij alle middelbare scholen so dat er zo weinig bekend is, ik had er al op de basisschool een hekel aan. Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat ze alles pas nu in de laatste vakantieweek regelen. Vond de doorschuifmiddag van de basisschool toch handig, maak je al kennis met de leerkracht(en) en de andere klasgenoten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Zana op 19-08-2024 14:04:23 ]
pi_214753633
Ik wist voor de zomervakantie dat zoon de eerste dag om 11.15 op school moest zijn voor de bekendmaking van de klas en mentor. En we kregen een lijst met spullen die we moesten hebben voor de tweede klas.
Verder wisten we het programma voor de rest van de week, di, wo, vr les en donderdag introductiedag.

Klas konden ze afgelopen vrijdag in zien (of tenminste ze konden zien in welke klas ze zelf zaten niet bij wie nog meer) en vanaf vanmorgen konden ze weer in magister (op de eerste schooldag dus)
  maandag 19 augustus 2024 @ 15:03:34 #5
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_214753761
Voor de vakantie stond in de nieuwsbrief hoe de eerste week er uit zou zien. 2 en 3 september introductie en het programma daarvan krijg je een week van tevoren. Vanaf woensdag 4 september regulier les maar wel verkort rooster die week. Het lesrooster komt over 1,5 week in SOM volgens de nieuwsbrief.

Klas, mentor etc is allemaal hetzelfde gebleven. Kind kan al zien in SOM wie de leerkrachten zijn voor zijn vakken en daar is ook niet heel veel veranderd. Bij sommigen tot zijn frustratie, die was hij liever kwijt geweest :+

De boeken zijn twee weken geleden al bezorgd maar die doos is gauw ver weg gezet nog :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_214753958
Juul helpt vandaag in haar groep 3 lokaal :) we liepen haar juf tegen het lijf toen ik Juul naar de vakantie BSO bracht. Ze had deze juf ook in groep 1 en B heeft haar in groep 2 gehad. Dus het was vooral bijkletsen en Juul sneakte het lokaal in. De juf stelde meteen voor dat ze wel even kon helpen met de tafels en stoelen. Die ogen, helemaal trots.
pi_214754080
Mijn meiden zijn vandaag gestart met hun laatste jaar basisschool. Brugklasser begint morgen.

Het was niet heel handig om op de zondag voordat de scholen weer beginnen schoolspullen te willen kopen. We hebben alles in huis of het wordt deze week bezorgd. En waarschijnlijk ook alle dingen op de lijst die je in de praktijk toch niet nodig hebt maar ja.

Volgend jaar maar iets eerder gaan shoppen want mijn meiden zijn een stuk kieskeuriger verwacht ik.
pi_214754095
Nog geen idee hoe het eruit ziet. Ik weet dat de oudste op de dinsdag een intro dag heeft en dan vanaf woensdag les. Trainingen starten wel op maandag denk ik. Kan ook nog dat die eerder starten. Geen idee, zie t vanzelf wel.
Boeken heeft ze al binnen. Rest van de schoolspullen heeft ze de eerste week van de vakantie al gekocht.

Jongste start wel op maandag en de eerste week is vooral kennismaking en laptop instellen indien nodig. Leerlingen die al langer op school zitten helpen de nieuwe kinderen met een nieuwe laptop. Dat is altijd wel mooi geregeld.
*poef* nu is het weg
pi_214756254
Nog een weekje! Dan starten ze hier in groep 1 en 3.
We zijn zelf deze week maar begonnen met zakgeld, om te starten beide meiden gewoon 50 cent per week, zien wanneer we het bij de oudste iets omhoog doen.
pi_214809319
Hoi! Vanochtend m’n oudste (wordt in november 6) voor het eerst naar groep drie gebracht. Zo groot is ie ineens O+ (letterlijk ook, met z’n 1.30 een stuk langer dan de rest van de klas). Hij heeft in ieder geval veel zin in het nieuwe schooljaar!
pi_214809465
Vee plezier op school! Spannend als ze voor het eerst gaan.

Wij hebben nog een week en dan gaat ze naar de vierde! Bizar!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_214809495
Vanmorgen eerste dag groep 6 voor de dame hier. Natuurlijk weer een jaarlijks foto momentje. Net alle foto's vanaf groep 1 t/m nu naast elkaar gelegd. Wat gaat de ontwikkeling hard, traantje weggepinkt :@ mooi man.
Zonder wrijving geen glans
pi_214809604
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 12:02 schreef Haags het volgende:
Vanmorgen eerste dag groep 6 voor de dame hier. Natuurlijk weer een jaarlijks foto momentje. Net alle foto's vanaf groep 1 t/m nu naast elkaar gelegd. Wat gaat de ontwikkeling hard, traantje weggepinkt :@ mooi man.
Wat fijn dat ze nog steeds een foto wil laten maken. Bij ons werd dat op een bepaald moment vrijwe onmogelijk. Koester de foto’s! Wij hebben groep 8 niet gehaald :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 26 augustus 2024 @ 12:19:36 #14
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214809607
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 11:37 schreef eponine het volgende:
Hoi! Vanochtend m’n oudste (wordt in november 6) voor het eerst naar groep drie gebracht. Zo groot is ie ineens O+ (letterlijk ook, met z’n 1.30 een stuk langer dan de rest van de klas). Hij heeft in ieder geval veel zin in het nieuwe schooljaar!
Zo die is zeker lang! Mijn dametje is net zo oud (november 6) en 1.12 ofzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214809908
Juul van 6 naar groep 3 gebracht, supertrots was ze. En zo groot! Ze opende meteen haar laatje en zag oa een saaie etui liggen dus morgen neemt ze haar eigen glitter etui mee.

Het begon vanochtend al met haar fiets die in de grote fietsenstalling mag ipv op een klein pleintje naast de kleuterklas ingangen. Trots dat haar roze fiets met mandje, zitje en kwastjes en andere tierelantijntjes naast de grote mountainbike van haar broer mocht staan.

B is gestart in groep 7, ook een ding want het is een volledig nieuwe groep. (de 2 groepen 5 en 2 groepen 6 zijn nu 1 groep 6, 1 groep 6/7 en 1 groep 7 geworden) Hij vond de start iig nogal druk. Jongen is een klas van 19 gewend en nu 29.....
Grote kerel is het, hij groeit gestaag naar de 1.54 toe inmiddels.
pi_214809942
Hier vanaf volgende week klas 2 en 6. De ene doet zijn eindexamen en is qua SE cijfers ruim genoeg door, het is dus vooral even zorgen dat hij wel echt start en niet in zijn mentale hangmat blijft hangen. Eerst deze week nog zijn autotheorie halen, dus zijn brein moet wel even wakker worden.
Nr 2 heeft besloten om toch gymnasium gaat doen. 1 voordeel is dat alle (stuk of 7) gymnasium kinderen bij elkaar in de klas komen en daar al 2 vriendjes bij zitten. Nu alleen hopen dat de andere 2 van het groepje ook in die klas blijven.
  maandag 26 augustus 2024 @ 13:47:21 #17
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214810092
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 13:13 schreef exode het volgende:
Juul van 6 naar groep 3 gebracht, supertrots was ze. En zo groot! Ze opende meteen haar laatje en zag oa een saaie etui liggen dus morgen neemt ze haar eigen glitter etui mee.

Het begon vanochtend al met haar fiets die in de grote fietsenstalling mag ipv op een klein pleintje naast de kleuterklas ingangen. Trots dat haar roze fiets met mandje, zitje en kwastjes en andere tierelantijntjes naast de grote mountainbike van haar broer mocht staan.

B is gestart in groep 7, ook een ding want het is een volledig nieuwe groep. (de 2 groepen 5 en 2 groepen 6 zijn nu 1 groep 6, 1 groep 6/7 en 1 groep 7 geworden) Hij vond de start iig nogal druk. Jongen is een klas van 19 gewend en nu 29.....
Grote kerel is het, hij groeit gestaag naar de 1.54 toe inmiddels.
Mag dat bij jullie? Bij ons volgens mij niet. Ze hebben allemaal dezelfde etui, potlood, etc.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 26 augustus 2024 @ 13:59:52 #18
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214810184
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 13:47 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Mag dat bij jullie? Bij ons volgens mij niet. Ze hebben allemaal dezelfde etui, potlood, etc.
Wij moesten zelf een etui, potloden, stiften, slijper en gum aanschaffen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_214810217
Wat mooi al die eerste schooldagen en kinderen die toe zijn aan hun nieuwe klas O+

Mijn jongste begint volgende week in groep 3, ook al zo trots, ze voelen zich dan opeens zo stoer en groot! Al was ze volgens zichzelf natuurlijk al lang, dat snappen jullie :P

Hier krijgen alle kinderen dezelfde etui, met hun naam erop, volgens mij met de bedoeling dat die alle schooljaren meegaat maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. Inhoud van de etui komt ook van school. Maar koptelefoons (de geluidsdichte) zijn bijvoorbeeld ook allemaal hetzelfde (tenzij een kind dat echt niet wil natuurlijk). Ze gaan hier wel erg prat op uniformiteit en zoveel mogelijk gelijkheid. Wat ik prima vind, al zouden mijn kinderen zeker weten veel liever een glitter etui hebben O+
pi_214810254
Hier werd er eerst ook gestuurd op een etui van school. Die inderdaad meerdere jaren mee zou moeten gaan. Ik weet dat ze op een gegeven moment niet meer zo nauw keken en dat het wel oké was. Dus dochter was de week voor de vakantie ook nog even op pad geweest voor een nieuwe etui.

Hier hoeven ze in principe niks aan te schaffen behalve een agenda in groep 7 en 8. En oortjes voor als de gene die ze op school gekregen hebben stuk zijn gegaan volgens mij.
(De oudste had nog wel zelf oortjes aan moeten schaffen destijds)
pi_214810408
Wij moesten vorig jaar nog alles zelf regelen (etui, potloden, lineaal, plantjes etc), maar dit jaar krijgen ze alles van school en hoeven ze alleen een etui en een map (alleen oudste) mee te nemen. Dus we hebben thuis nu een overschot aan kleurpotloden, want vorig jaar twee nieuwe sets aan moeten schaffen (en 2+1 gratis, dus er ligt ook nog een set in plastic), en dat terwijl we al een grote set voor thuis hadden.
pi_214810470
Hier zijn ze in het begin van het schoojaar streng op de etui, dat verwatert vanzelf....

Vanochtend hele huis doorgezocht naar de koptelefoon van B, nergens gevonden, was al in staat in nieuwe te kopen. Lag ie gewoon nog op school, gelukkig heeft hij er zijn naam op staan.

Juul is moe, maar vol verhalen, B is spelen bij een vriendje en was ook happy.
  maandag 26 augustus 2024 @ 18:48:57 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_214811876
Ow wauw, zorgt een basisschool niet meer zelf voor de kleurpotloden? Dat vind ik best heftig.

Hier is de introductie van de student begonnen. En ik moet leren loslaten, ook al is hij 16 :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214812064
Wij hoeven op de basisschool alleen voor een koptelefoon te zorgen, andere spullen krijgen ze. Etuis gebruiken ze überhaupt niet. De oudste moet voor de middelbare natuurlijk wel alles zelf mee. Samen met het hele dorp de HEMA leeg gekocht :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214812633
Hier had vandaag de hele groep 3 ineens al een etui, pennen, stiften, potloden en alles mee. Zonder enig bericht van school. Hoefde ook niet, maar ja, ze voelde zich er een beetje buiten vallen, dus vanmiddag maar naar .... de Hema. :9 Etui, stiften, gum, potloden.. Heerlijk vreselijk pluizig zacht ding. Wat je kind maar gelukkig maakt hé...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')