gevolgd door dit...:quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:50 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Waar ik eventueel wel bang voor zou zijn, is als er achter die Skype gesprekken een gewelddadige criminele bende zit die me iets vreselijks aan gaan doen als ik met zo'n "dame" zou afspreken en op de afgesproken tijd en plaats kom opdagen.
Of zie ik nu beren die er niet zijn?
Je moet wel maximaal wanhopig zijn als dát je idee was na wat je in dit topic allemaal te horen hebt gekregen. Dan wil je gewoon veel te graag. Je verdient het bijna om opgelicht te worden als alle rode vlaggen die hier voorbij komen moedwillig negeert en dan alsnog een 'tour de femmes' wilde maken.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 16:48 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het ziet er naar uit dat het probleem zich vanzelf oplost. De meeste "dames" waar ik contact mee heb gehad, hebben op mijn laatste bericht niet meer gereageerd. Of sterker nog, ze hebben mijn laatste bericht niet eens gelezen.
Ik heb de andere "dames" die mijn laatste bericht wel gelezen hebben, nog een nieuwjaarswens gestuurd en het ziet er naar uit dat de meeste het niet lezen.
Ik was ooit op een of andere manier toch van plan om een Tour de Femmes te maken, maar ik zie er waarschijnlijk toch maar van af.
Het is echt... een bbc uit Nigeria.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Omdat ik het op een bepaalde manier toch wel vermakelijk vind. En je weet maar nooit of het echt is.
Joh.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 23:20 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik heb haar toen aangeboden dat ik naar haar toe kom, maar om onduidelijke reden wilde ze dat niet, ook niet als ik in een hotel verblijf.
Zou de reden misschien kunnen zijn dat ze helemaal geen seks wil met een willekeurige wanhopige man die ze nog nooit gezien heeft maar alleen maar probeert je geld afhandig te maken?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 23:20 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
maar om onduidelijke reden wilde ze dat niet
Ik heb er ooit eentje ruim 2 uur aan de lijn gehouden.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:22 schreef Werkman het volgende:
[..]
Ik zeg altijd "Goh, dat is interessant. kunt u me daar meer over vertellen? even wachten dan zet ik even het gas onder de aardappelen uit." En dan leg ik de telefoon neer en dan ga ik wat anders doen.
quote:Op vrijdag 3 januari 2025 16:48 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
nog een nieuwjaarswens gestuurd
En heeft het wat opgeleverd?quote:Op zondag 5 januari 2025 14:33 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik heb er ooit eentje ruim 2 uur aan de lijn gehouden.
Het gaat niet op Skype. Het gaat om het tegen beter weten in gaan chatten met scammers en denken dat ze echt zijn.quote:Op zondag 5 januari 2025 13:49 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Wat is er tegen Skype ?
Ik vind een van de voordelen van Skype dat de chatgesprekken op een centrale server opgeslagen worden, zodat je Skype vanaf verschillende apparaten kan gebruiken, desktop, laptop, tablet, smartphone. Als je thuis achter de desktop zit te skypen, en je moet dan ergens heen, dan kun je op je smartphone of tablet verder.
Voor zover ik weet is er maar één andere instant messenger die hetzelfde voordeel heeft, namelijk Google Chat.
Ze moeten jou echt tegen jezelf in bescherming nemen. Je snapt toch wel dat dit of een nep facebook profiel is of dat iemand zich voordoet als haar..quote:Op zaterdag 4 januari 2025 23:20 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik heb de indruk dat die dame echt bestaat. Ik heb haar naam opgezocht en er bestaat een Facebook profiel onder die naam, en als ik de paar foto's die ik van haar op Facebook heb gezien vergelijk met de profielfoto van haar Skype profiel, dan is dat toch echt dezelfde dame.
Een hele boze energie abonnementen verkoper. Maar ik wist precies wat ik betaalde en hij probeerde me eigenlijk gewoon op te lichten. Dus op z'n minst heeft ie 2 uur minder de tijd gehad om goedgelovige mensen een te duur abo aan te smeren.quote:
Het zijn waarschijnlijk geen Francaises maar Afrikanen. Kans is ook nog redelijk groot dat het mannen zijn. Ze zijn niet uit op jouw gezelschap maar op de inhoud van je bankrekening. De mensen met wie jij chat benaderen een tiental personen per dag op de zelfde manier. Voor hun ben je niet meer dan een nummer.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik ga jullie even een beetje vreemde situatie voorleggen.
Sinds ongeveer bijna een jaar word ik op Skype gecontacteerd door mensen die ik niet ken en waar ik nooit eerder contact mee heb gehad. Het is mij tot nu toe vrij onduidelijk hoe ze aan mijn Skype adres komen. In de regel ga ik er op in en begin een conversatie met ze.
In de meeste gevallen gaat het om Françaises. De conversaties verlopen meestal in het Frans. [Chatten in het Frans lukt me over het algemeen nog wel.] De chatgesprekken verlopen meestal een beetje op dezelfde manier. Ze vragen naar mijn leeftijd en of ik getrouwd ben of een relatie heb. En dan vragen ze wat ik eventueel zoek in een relatie.
Ik weet niet zo goed wat ik hier allemaal van moet denken. Ik heb bij deze chatgesprekken soms het gevoel dat ik niet met een vrouw aan het chatten ben, ook niet met een man, maar met een machine.
Waarom verdoen wij onze tijd met meningen aanhoren van kansloze Fokkers?quote:Op maandag 6 januari 2025 10:57 schreef Jaeger85 het volgende:
Waarom verdoe jij je tijd aan chatten met deze overduidelijke scammers op Skype?
Broquote:Op zaterdag 4 januari 2025 23:20 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Van die dames heeft er één wel geantwoord op mijn nieuwjaarswens, en daar kreeg ik dan toch weer een korte conversatie door.
Ik heb de indruk dat die dame echt bestaat. Ik heb haar naam opgezocht en er bestaat een Facebook profiel onder die naam, en als ik de paar foto's die ik van haar op Facebook heb gezien vergelijk met de profielfoto van haar Skype profiel, dan is dat toch echt dezelfde dame.
Op een gegeven moment vroeg ze me geld.Ik ga daar uiteraard niet op in. Toen bedacht ze een andere truc. Ze zei dat ze me wilde komen bezoeken, en omdat ze zelf geen geld heeft, moest ik haar dan geld sturen zodat ze de treinreis kan betalen. Uiteraard ging ik daar ook niet op in, want ik heb ook wel door waar het dan op uit draait. Dan stuur ik haar geld en dan hoor ik niets meer van haar. Ik heb haar toen aangeboden dat ik naar haar toe kom, maar om onduidelijke reden wilde ze dat niet, ook niet als ik in een hotel verblijf.
En dit is een beetje einde contact.
Mijn instagram is niet openbaar, maar soms reageer ik wel op openbare instagram accounts, dat wordt altijd gevolgd door een hele bubs volgverzoeken door "Amerikaanse militairen" of "Amerikaanse artsen" en regelmatig door "Amerikaanse artsen in het leger".quote:Op zondag 5 januari 2025 14:33 schreef Cupfighter het volgende:
Ook diverse malen contact gehad op social media met dit soort figuren wat altijd uitdraait op het proberen om geld los te peuteren, na een tijdje was ik dit zat en verwijderde deze accounts direct
De laatste met wie ik contact had was een Amerikaanse soldate die in Syrie was en wou afzwaaien en mij geld wou geven, dat was nieuw voor me, ging echt om veel geld wat zij via Engeland naar mij wou sturen, toen ik daarvan wat namen doorkreeg ben ik gaan googelen en trof daar niet veel moois aan dus heb ik dat contact ook maar snel afgebroken
Volgende week te zien in de nieuwe aflevering van Kees van der Spekquote:Op vrijdag 3 januari 2025 17:36 schreef Hexagon het volgende:
Nou de bende zal dan wel opgerold zijn als ze niets meer laten weten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |