Lijkt me ook. Het is sowieso nep/spam/waardeloos.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik heb bij deze chatgesprekken soms het gevoel dat ik niet met een vrouw aan het chatten ben, ook niet met een man, maar met een machine.
Omdat ik het op een bepaalde manier toch wel vermakelijk vind. En je weet maar nooit of het echt is.quote:
Kijk er maar mee uit,voor je het weet heb je een dik virus plakken op je computer.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Omdat ik het op een bepaalde manier toch wel vermakelijk vind. En je weet maar nooit of het echt is.
Van die 2 redenen lijkt me die 2e reden het zwaarst te wegen in je beslissing om er op in te gaan. Als jij echt denkt dat een of andere prachtige meid zich op skype op goed geluk bij je aanbiedt én dat dat ook nog eens echt is, dan ben je toch wel echt enorm naïef.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Omdat ik het op een bepaalde manier toch wel vermakelijk vind. En je weet maar nooit of het echt is.
Skype is wat dat betreft behoorlijk veilig. De chatgesprekken worden bij Skype ook niet op je eigen computer bewaard maar op een centrale server.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:34 schreef Luuntje het volgende:
Kijk er maar mee uit,voor je het weet heb je een dik virus plakken op je computer.
Ja, dat weet je welquote:Op zondag 18 augustus 2024 12:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik heb er ook mijn bedenkingen bij. Waarschijnlijk is het toch op een of andere manier nep, maar dan vraag ik me af wat het doel van die ongein is.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:34 schreef CoolGuy het volgende:
Van die 2 redenen lijkt me die 2e reden het zwaarst te wegen in je beslissing om er op in te gaan. Als jij echt denkt dat een of andere prachtige meid zich op skype op goed geluk bij je aanbiedt én dat dat ook nog eens echt is, dan ben je toch wel echt enorm naïef.
Jawel, Skype is, net als alle andere kanalen, een manier om in contact proberen te komen met ontzettend naïeve mensen om vervolgens proberen geld los te krijgen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:43 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik heb er ook mijn bedenkingen bij. Waarschijnlijk is het toch op een of andere manier nep, maar dan vraag ik me af wat het doel van die ongein is.
Skype is ook geen dating service.
Sommigen van die "dames" vroegen me op een gegeven moment om geld. Uiteraard ga ik daar niet op in. Ik ga geen geld sturen aan mensen die ik nog nooit in het echt ontmoet heb.
Skype is geen dating service. Je kunt niet bladeren door profielen van alleenstaande mannen die op zoek zijn naar een relatie.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:48 schreef CoolGuy het volgende:
Jawel, Skype is, net als alle andere kanalen, een manier om in contact proberen te komen met ontzettend naïeve mensen om vervolgens proberen geld los te krijgen.
Uiteindelijk ben ik toch niet echt het soort persoon dat ze zoeken, want ik stuur geen geld.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:48 schreef CoolGuy het volgende:
En zie daar, een paar keer heb je dat al zien gebeuren. En omdat jij wíl dat dit wel eens echt zou kunnen zijn denk jij nu 'maar die andere keren vroegen ze niet om geld'. Leuk, die andere keren vroegen ze NOG niet om geld. Jij bent precies het soort persoon waar deze lui naar zoeken.
Het interesseert toch helemaal geen hol of het wel of niet een datingservice is? Dat zei ik ook helemaal niet. Ik zei dat het gewoon het zoveelste kanaal is volgens welke men in contact kan komen met naïeve mensen, net als facebook, instagram, en en en.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:58 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Skype is geen dating service. Je kunt niet bladeren door profielen van alleenstaande mannen die op zoek zijn naar een relatie.
Omdat datingsites óók goede platformen zijn voor oplichters. Maar als jij dus ook op datingsites zit/zat dan ben je dus op zoek, wat wel verklaart waarom jij hoopt dat het wel eens echt zou kunnen zijn.quote:Ik heb deze manier om geld los te peuteren wel al eerder meegemaakt bij mensen waarmee ik via een dating site in contact kwam. Dan gingen ze eerst een hele tijd chatten, en op een gegeven moment kwam de aap uit de mouw en hadden ze ergens geld voor nodig. Ik ben daar nooit op in gegaan.
Daar kun je dan blij om zijn, maar de meeste mensen snappen direct dat dit niet echt is, en leggen het dan naast zich neer, maar jij gaat er op in 'omdat het echt zou kúnnen zijn'. Kom op joh.quote:Het valt me ook op dat het bijna allemaal Françaises zijn, of zich als zodanig voordoen.
[..]
Uiteindelijk ben ik toch niet echt het soort persoon dat ze zoeken, want ik stuur geen geld.
Je er in laten trappen en dingen laten betalen. Geld dus, dat is uiteindelijk het doel van (doorgaans) zo'n kerel/groep.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:43 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
maar dan vraag ik me af wat het doel van die ongein is.
Dit.quote:
Het kan toch ook gewoon een vrouw zijn?quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je er in laten trappen en dingen laten betalen. Geld dus, dat is uiteindelijk het doel van (doorgaans) zo'n kerel/groep.
Dat kan, zeker. Uiteraard wel ook gewoon een crimineel die op deze manier mensen geld af troggelt, uiteindelijk.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:09 schreef engine het volgende:
[..]
Het kan toch ook gewoon een vrouw zijn?
Natuurlijk, het sterft van de bloedmooie Françaises die een Nederlandse kerel zoeken via Skype.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:09 schreef engine het volgende:
[..]
Het kan toch ook gewoon een vrouw zijn?
Dat zei ik niet. Ook vrouwen kunnen mensen oplichten.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:10 schreef Werkman het volgende:
[..]
Natuurlijk, het sterft van de bloedmooie Françaises die een Nederlandse kerel zoeken via Skype.
De tijd verdoen van oplichters kan best leuk zijn.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:09 schreef Werkman het volgende:
[..]
Dit.
Het komt voor mij op hetzelfde neer als die Nigeriaanse oplichting mails op Marktplaats.
Of die zogenaamde telefoontjes van de "bank", of Die sms'jes van mijn zogenaamde "zoon" (die ik niet heb) die wil dat ik een nummer app en geld overmaak omdat die zijn telefoon zogenaamd verloren heeft.
Waarom je tijd hiermee verdoen?
Zeker, maar dan is je beweegreden niet 'het zou echt kunnen zijn'.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:17 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
De tijd verdoen van oplichters kan best leuk zijn.
Het baart wel zorgen dat je het niet direct hebt afgedaan als grote onzin en pogingen tot oplichting.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:16 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Nee, dit is niet mijn niche.
Net als met telemarketeers. Sommige mensen maken daar ook een hobby van om telemarketeers zo lang mogelijk aan de praat te houden zonder hun producten of diensten af te nemen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:17 schreef Stepperoller het volgende:
De tijd verdoen van oplichters kan best leuk zijn.
Ik zeg altijd "Goh, dat is interessant. kunt u me daar meer over vertellen? even wachten dan zet ik even het gas onder de aardappelen uit." En dan leg ik de telefoon neer en dan ga ik wat anders doen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:19 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Net als met telemarketeers. Sommige mensen maken daar ook een hobby van om telemarketeers zo lang mogelijk aan de praat te houden zonder hun producten of diensten af te nemen.
Tijd verdoen van oplichters kan dus leuk zijn, maar als die oplichter een chatbot is, benadeel je ze niet echt.
Maar dat is niet de reden waarom jij het doet.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:19 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Net als met telemarketeers. Sommige mensen maken daar ook een hobby van om telemarketeers zo lang mogelijk aan de praat te houden zonder hun producten of diensten af te nemen.
Tijd verdoen van oplichters kan dus leuk zijn, maar als die oplichter een chatbot is, benadeel je ze niet echt.
Er zijn nog steeds mensen die in de oudste en afgezaagde trucs trappen. Ik weet zeker dat er figuren bestaan dat als ik die tegenkom bij de Euromast dat ik ze wijs kan maken dat ik de eigenaar ben en dat ik die aan hen kan verkopen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zeker, maar dan is je beweegreden niet 'het zou echt kunnen zijn'.
Dit is niet echt. Ik krijg steeds Chinese vrouwen via WhatsApp, signal of Instagram en is altijd een scam. Meestal beginnen ze al vrij snel over crypto.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
je zult nooit iemand ontmoeten, je moet alleen geld overmakenquote:Op zondag 18 augustus 2024 13:50 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Waar ik eventueel wel bang voor zou zijn, is als er achter die Skype gesprekken een gewelddadige criminele bende zit die me iets vreselijks aan gaan doen als ik met zo'n "dame" zou afspreken en op de afgesproken tijd en plaats kom opdagen.
Of zie ik nu beren die er niet zijn?
Dit bedoel ik dus. In gedachten ben jij al bij een fysieke afspraak want de hoop is dat het echt is.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:50 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Waar ik eventueel wel bang voor zou zijn, is als er achter die Skype gesprekken een gewelddadige criminele bende zit die me iets vreselijks aan gaan doen als ik met zo'n "dame" zou afspreken en op de afgesproken tijd en plaats kom opdagen.
Die godskolere zeg maakt het af haha en TS blijft naïefquote:Op zondag 18 augustus 2024 14:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus. In gedachten ben jij al bij een fysieke afspraak want de hoop is dat het echt is.
Een ontzettend lekker wijf heeft géén Skype nodig om d'r toekomstige vriend te gaan 'zoeken',
Laat staan uit een ander land,
Laat staan door willekeurige mensen te bellen.
Probeer het eens uit TS, want je bent aan het zoeken naar een manier om een afspraak te kunnen maken in de hoop dat het leven een romantische film is die echt blijkt te zijn, zonder eventuele nadelen.
Godskolere zeg.
Maar dan weten ze wel gelijk dat je nummer een valide nummer is, die kan gelijk weer op het volgende lijstjequote:Op zondag 18 augustus 2024 14:25 schreef over_hedge het volgende:
Ik vraag me altijd af als je dan weer eens iets leest van dit soort scams. Van hoe naïef moet je zijn om daar in te trappen? Zie ts
Ik heb dit ook op whats app. Random "vrouw" begint te praten. Met bikini foto op whats app. Altijd uit het buitenland en 9 van de 10x een zakelijk account![]()
En als je dan begint met: Hello what is your scam? So we can make it a bit faster. Reageren ze nooit meer
Ach. Dat nummer is sowieso gewoon voor iedereen te vinden bij kvk. Dus 1 meer of minder maakt niet zoveel uitquote:Op zondag 18 augustus 2024 14:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dan weten ze wel gelijk dat je nummer een valide nummer is, die kan gelijk weer op het volgende lijstje
Even een eye-opener; het is nep, zonder uitzondering. Je praat met een Nigeriaan of een computer.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik gok dat de kans op een Indiër tegenwoordig groter isquote:Op zondag 18 augustus 2024 15:33 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Even een eye-opener; het is nep, zonder uitzondering. Je praat met een Nigeriaan of een computer.
Dat kunnen ze onmogelijk doen als je nergens op reageert dus ik snap eigenlijk het probleem niet.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:50 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |