abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214743845
Ik ga jullie even een beetje vreemde situatie voorleggen.

Sinds ongeveer bijna een jaar word ik op Skype gecontacteerd door mensen die ik niet ken en waar ik nooit eerder contact mee heb gehad. Het is mij tot nu toe vrij onduidelijk hoe ze aan mijn Skype adres komen. In de regel ga ik er op in en begin een conversatie met ze.

In de meeste gevallen gaat het om Françaises. De conversaties verlopen meestal in het Frans. [Chatten in het Frans lukt me over het algemeen nog wel.] De chatgesprekken verlopen meestal een beetje op dezelfde manier. Ze vragen naar mijn leeftijd en of ik getrouwd ben of een relatie heb. En dan vragen ze wat ik eventueel zoek in een relatie.

Ik weet niet zo goed wat ik hier allemaal van moet denken. Ik heb bij deze chatgesprekken soms het gevoel dat ik niet met een vrouw aan het chatten ben, ook niet met een man, maar met een machine.
  zondag 18 augustus 2024 @ 12:25:48 #2
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_214743862
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 12:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik heb bij deze chatgesprekken soms het gevoel dat ik niet met een vrouw aan het chatten ben, ook niet met een man, maar met een machine.
Lijkt me ook. Het is sowieso nep/spam/waardeloos.
  Moderator zondag 18 augustus 2024 @ 12:27:43 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_214743874
Waarom ga je er op in?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_214743885
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 12:27 schreef CoolGuy het volgende:
Waarom ga je er op in?
Omdat ik het op een bepaalde manier toch wel vermakelijk vind. En je weet maar nooit of het echt is.
pi_214743912
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 12:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Omdat ik het op een bepaalde manier toch wel vermakelijk vind. En je weet maar nooit of het echt is.
Kijk er maar mee uit,voor je het weet heb je een dik virus plakken op je computer.
Life is a highway...let's ride it!
  Moderator zondag 18 augustus 2024 @ 12:34:33 #6
16180 crew  CoolGuy
pi_214743913
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 12:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Van die 2 redenen lijkt me die 2e reden het zwaarst te wegen in je beslissing om er op in te gaan. Als jij echt denkt dat een of andere prachtige meid zich op skype op goed geluk bij je aanbiedt én dat dat ook nog eens echt is, dan ben je toch wel echt enorm naïef.
pi_214743960
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 12:34 schreef Luuntje het volgende:
Kijk er maar mee uit,voor je het weet heb je een dik virus plakken op je computer.
Skype is wat dat betreft behoorlijk veilig. De chatgesprekken worden bij Skype ook niet op je eigen computer bewaard maar op een centrale server.

Op een of andere manier twijfel ik wel of het aannemen van spraakoproepen of video oproepen wel veilig is.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 18 augustus 2024 @ 12:40:16 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_214743970
quote:

[..]
Ja, dat weet je wel :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_214743994
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 12:34 schreef CoolGuy het volgende:
Van die 2 redenen lijkt me die 2e reden het zwaarst te wegen in je beslissing om er op in te gaan. Als jij echt denkt dat een of andere prachtige meid zich op skype op goed geluk bij je aanbiedt én dat dat ook nog eens echt is, dan ben je toch wel echt enorm naïef.
Ik heb er ook mijn bedenkingen bij. Waarschijnlijk is het toch op een of andere manier nep, maar dan vraag ik me af wat het doel van die ongein is.

Skype is ook geen dating service.

Sommigen van die "dames" vroegen me op een gegeven moment om geld. Uiteraard ga ik daar niet op in. Ik ga geen geld sturen aan mensen die ik nog nooit in het echt ontmoet heb.
  Moderator zondag 18 augustus 2024 @ 12:48:01 #10
16180 crew  CoolGuy
pi_214744028
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 12:43 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik heb er ook mijn bedenkingen bij. Waarschijnlijk is het toch op een of andere manier nep, maar dan vraag ik me af wat het doel van die ongein is.

Skype is ook geen dating service.

Sommigen van die "dames" vroegen me op een gegeven moment om geld. Uiteraard ga ik daar niet op in. Ik ga geen geld sturen aan mensen die ik nog nooit in het echt ontmoet heb.
Jawel, Skype is, net als alle andere kanalen, een manier om in contact proberen te komen met ontzettend naïeve mensen om vervolgens proberen geld los te krijgen.

En zie daar, een paar keer heb je dat al zien gebeuren. En omdat jij wíl dat dit wel eens echt zou kunnen zijn denk jij nu 'maar die andere keren vroegen ze niet om geld'. Leuk, die andere keren vroegen ze NOG niet om geld. Jij bent precies het soort persoon waar deze lui naar zoeken.
pi_214744100
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 12:48 schreef CoolGuy het volgende:
Jawel, Skype is, net als alle andere kanalen, een manier om in contact proberen te komen met ontzettend naïeve mensen om vervolgens proberen geld los te krijgen.
Skype is geen dating service. Je kunt niet bladeren door profielen van alleenstaande mannen die op zoek zijn naar een relatie.

Ik heb deze manier om geld los te peuteren wel al eerder meegemaakt bij mensen waarmee ik via een dating site in contact kwam. Dan gingen ze eerst een hele tijd chatten, en op een gegeven moment kwam de aap uit de mouw en hadden ze ergens geld voor nodig. Ik ben daar nooit op in gegaan.

Het valt me ook op dat het bijna allemaal Françaises zijn, of zich als zodanig voordoen.
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 12:48 schreef CoolGuy het volgende:
En zie daar, een paar keer heb je dat al zien gebeuren. En omdat jij wíl dat dit wel eens echt zou kunnen zijn denk jij nu 'maar die andere keren vroegen ze niet om geld'. Leuk, die andere keren vroegen ze NOG niet om geld. Jij bent precies het soort persoon waar deze lui naar zoeken.
Uiteindelijk ben ik toch niet echt het soort persoon dat ze zoeken, want ik stuur geen geld.
  Moderator zondag 18 augustus 2024 @ 13:02:25 #12
16180 crew  CoolGuy
pi_214744144
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 12:58 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Skype is geen dating service. Je kunt niet bladeren door profielen van alleenstaande mannen die op zoek zijn naar een relatie.
Het interesseert toch helemaal geen hol of het wel of niet een datingservice is? Dat zei ik ook helemaal niet. Ik zei dat het gewoon het zoveelste kanaal is volgens welke men in contact kan komen met naïeve mensen, net als facebook, instagram, en en en.

quote:
Ik heb deze manier om geld los te peuteren wel al eerder meegemaakt bij mensen waarmee ik via een dating site in contact kwam. Dan gingen ze eerst een hele tijd chatten, en op een gegeven moment kwam de aap uit de mouw en hadden ze ergens geld voor nodig. Ik ben daar nooit op in gegaan.
Omdat datingsites óók goede platformen zijn voor oplichters. Maar als jij dus ook op datingsites zit/zat dan ben je dus op zoek, wat wel verklaart waarom jij hoopt dat het wel eens echt zou kunnen zijn.

quote:
Het valt me ook op dat het bijna allemaal Françaises zijn, of zich als zodanig voordoen.
[..]
Uiteindelijk ben ik toch niet echt het soort persoon dat ze zoeken, want ik stuur geen geld.
Daar kun je dan blij om zijn, maar de meeste mensen snappen direct dat dit niet echt is, en leggen het dan naast zich neer, maar jij gaat er op in 'omdat het echt zou kúnnen zijn'. Kom op joh.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 18 augustus 2024 @ 13:03:36 #13
284411 crew  heywoodu
pi_214744160
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 12:43 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
maar dan vraag ik me af wat het doel van die ongein is.
Je er in laten trappen en dingen laten betalen. Geld dus, dat is uiteindelijk het doel van (doorgaans) zo'n kerel/groep.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  zondag 18 augustus 2024 @ 13:06:55 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214744182
Nu maar niet meer doen, hè Kip? ;)
pi_214744212
quote:
Waarom ga je er op in?
Dit.
Het komt voor mij op hetzelfde neer als die Nigeriaanse oplichting mails op Marktplaats.
Of die zogenaamde telefoontjes van de "bank", of Die sms'jes van mijn zogenaamde "zoon" (die ik niet heb) die wil dat ik een nummer app en geld overmaak omdat die zijn telefoon zogenaamd verloren heeft.

Waarom je tijd hiermee verdoen?
pi_214744213
Volgende topic van TS:

Opgelicht via Skype; krijg ik mijn geld nog terug?

_O- _O- _O-
pi_214744218
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Je er in laten trappen en dingen laten betalen. Geld dus, dat is uiteindelijk het doel van (doorgaans) zo'n kerel/groep.
Het kan toch ook gewoon een vrouw zijn?
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 18 augustus 2024 @ 13:10:26 #18
284411 crew  heywoodu
pi_214744228
quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:09 schreef engine het volgende:

[..]
Dat kan, zeker. Uiteraard wel ook gewoon een crimineel die op deze manier mensen geld af troggelt, uiteindelijk.
pi_214744234
quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:09 schreef engine het volgende:

[..]
Natuurlijk, het sterft van de bloedmooie Françaises die een Nederlandse kerel zoeken via Skype. 8)7
pi_214744251
quote:
Waarom ga je er op in?
Zodat die bots weten dat ze meer pogingen kunnen ondernemen
pi_214744265
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:10 schreef Werkman het volgende:

[..]
Natuurlijk, het sterft van de bloedmooie Françaises die een Nederlandse kerel zoeken via Skype. 8)7
Dat zei ik niet. Ook vrouwen kunnen mensen oplichten.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  zondag 18 augustus 2024 @ 13:13:17 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214744267
Is dit je ‘niche’?
The love you take is equal to the love you make.
pi_214744298
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:13 schreef Lienekien het volgende:
Is dit je ‘niche’?
Nee, dit is niet mijn niche.
pi_214744308
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:09 schreef Werkman het volgende:

[..]
Dit.
Het komt voor mij op hetzelfde neer als die Nigeriaanse oplichting mails op Marktplaats.
Of die zogenaamde telefoontjes van de "bank", of Die sms'jes van mijn zogenaamde "zoon" (die ik niet heb) die wil dat ik een nummer app en geld overmaak omdat die zijn telefoon zogenaamd verloren heeft.

Waarom je tijd hiermee verdoen?
De tijd verdoen van oplichters kan best leuk zijn.
  Moderator zondag 18 augustus 2024 @ 13:17:53 #25
16180 crew  CoolGuy
pi_214744313
quote:
14s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:17 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Zeker, maar dan is je beweegreden niet 'het zou echt kunnen zijn'.
  zondag 18 augustus 2024 @ 13:19:27 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214744333
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:16 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Nee, dit is niet mijn niche.
Het baart wel zorgen dat je het niet direct hebt afgedaan als grote onzin en pogingen tot oplichting.
The love you take is equal to the love you make.
pi_214744338
quote:
14s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:17 schreef Stepperoller het volgende:
Net als met telemarketeers. Sommige mensen maken daar ook een hobby van om telemarketeers zo lang mogelijk aan de praat te houden zonder hun producten of diensten af te nemen.

Tijd verdoen van oplichters kan dus leuk zijn, maar als die oplichter een chatbot is, benadeel je ze niet echt.
pi_214744382
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:19 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Net als met telemarketeers. Sommige mensen maken daar ook een hobby van om telemarketeers zo lang mogelijk aan de praat te houden zonder hun producten of diensten af te nemen.

Tijd verdoen van oplichters kan dus leuk zijn, maar als die oplichter een chatbot is, benadeel je ze niet echt.
Ik zeg altijd "Goh, dat is interessant. kunt u me daar meer over vertellen? even wachten dan zet ik even het gas onder de aardappelen uit." En dan leg ik de telefoon neer en dan ga ik wat anders doen.
  zondag 18 augustus 2024 @ 13:24:00 #29
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_214744396
Sterkte met deze situatie. Hopelijk ga je dit kunnen verwerken.
Je bent een waardeloze agent.
  Moderator zondag 18 augustus 2024 @ 13:24:12 #30
16180 crew  CoolGuy
pi_214744398
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:19 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]

Maar dat is niet de reden waarom jij het doet.
pi_214744424
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Zeker, maar dan is je beweegreden niet 'het zou echt kunnen zijn'.
Er zijn nog steeds mensen die in de oudste en afgezaagde trucs trappen. Ik weet zeker dat er figuren bestaan dat als ik die tegenkom bij de Euromast dat ik ze wijs kan maken dat ik de eigenaar ben en dat ik die aan hen kan verkopen.
pi_214744744
Waar ik eventueel wel bang voor zou zijn, is als er achter die Skype gesprekken een gewelddadige criminele bende zit die me iets vreselijks aan gaan doen als ik met zo'n "dame" zou afspreken en op de afgesproken tijd en plaats kom opdagen.

Of zie ik nu beren die er niet zijn?
pi_214744802
quote:

[..]
Dit is niet echt. Ik krijg steeds Chinese vrouwen via WhatsApp, signal of Instagram en is altijd een scam. Meestal beginnen ze al vrij snel over crypto.
pi_214744840
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:50 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Waar ik eventueel wel bang voor zou zijn, is als er achter die Skype gesprekken een gewelddadige criminele bende zit die me iets vreselijks aan gaan doen als ik met zo'n "dame" zou afspreken en op de afgesproken tijd en plaats kom opdagen.

je zult nooit iemand ontmoeten, je moet alleen geld overmaken
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_214744906
Deze ‘dames’ zijn uiteraard oplichters. Hoe komen ze aan je gegevens? Via datingsites en apps. Je heb ooit ofwel je mobiele nummer of Skype gedeeld met een ‘dame’ waar je contact mee heb gehad. En jouw gegevens zijn vervolgens verkocht. Persoonlijk krijg ik ook regelmatig willekeurige berichten van dames. Voornamelijk de laatste paar maanden waren het bij mij dames die vroegen of ik een leraar Nederlandse taal ben. Vaak wel leuk om ze te trollen aangezien ze erg ver gaan om je vertrouwen te winnen. En let op, de dames zijn vaak echte dames. Oftewel ze zijn bereid te videobellen of foto’s van zichzelf te sturen. Desalniettemin zit er altijd uiteindelijk een scam achter. Jammer genoeg sta ik vermoedelijk ondertussen helaas op een blacklist van deze scammers en vallen ze mij niet meer lastig.
  zondag 18 augustus 2024 @ 14:15:09 #36
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_214744963
Ts word gestalkt door yahooboys
  Moderator zondag 18 augustus 2024 @ 14:16:44 #37
16180 crew  CoolGuy
pi_214744975
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:50 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

Dit bedoel ik dus. In gedachten ben jij al bij een fysieke afspraak want de hoop is dat het echt is.

Een ontzettend lekker wijf heeft géén Skype nodig om d'r toekomstige vriend te gaan 'zoeken',
Laat staan uit een ander land,
Laat staan door willekeurige mensen te bellen.

Probeer het eens uit TS, want je bent aan het zoeken naar een manier om een afspraak te kunnen maken in de hoop dat het leven een romantische film is die echt blijkt te zijn, zonder eventuele nadelen.

Godskolere zeg.
pi_214744982
Vragen ze wel eens: Wat is de naam van je eerste huisdier?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_214745007
Dit topic echt jezus

Ga lekker je gang. Wat boeit ons het. Je vult toch al zelf je antwoorden in waarom wel of niet.
pi_214745008
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 14:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dit bedoel ik dus. In gedachten ben jij al bij een fysieke afspraak want de hoop is dat het echt is.

Een ontzettend lekker wijf heeft géén Skype nodig om d'r toekomstige vriend te gaan 'zoeken',
Laat staan uit een ander land,
Laat staan door willekeurige mensen te bellen.

Probeer het eens uit TS, want je bent aan het zoeken naar een manier om een afspraak te kunnen maken in de hoop dat het leven een romantische film is die echt blijkt te zijn, zonder eventuele nadelen.

Godskolere zeg.
Die godskolere zeg maakt het af haha en TS blijft naïef _O-
pi_214745034
Ik vraag me altijd af als je dan weer eens iets leest van dit soort scams. Van hoe naïef moet je zijn om daar in te trappen? Zie ts :D

Ik heb dit ook op whats app. Random "vrouw" begint te praten. Met bikini foto op whats app. Altijd uit het buitenland en 9 van de 10x een zakelijk account :')

En als je dan begint met: Hello what is your scam? So we can make it a bit faster. Reageren ze nooit meer :(
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 18 augustus 2024 @ 14:33:13 #42
284411 crew  heywoodu
pi_214745084
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 14:25 schreef over_hedge het volgende:
Ik vraag me altijd af als je dan weer eens iets leest van dit soort scams. Van hoe naïef moet je zijn om daar in te trappen? Zie ts :D

Ik heb dit ook op whats app. Random "vrouw" begint te praten. Met bikini foto op whats app. Altijd uit het buitenland en 9 van de 10x een zakelijk account :')

En als je dan begint met: Hello what is your scam? So we can make it a bit faster. Reageren ze nooit meer :(
Maar dan weten ze wel gelijk dat je nummer een valide nummer is, die kan gelijk weer op het volgende lijstje :9
pi_214745430
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 14:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar dan weten ze wel gelijk dat je nummer een valide nummer is, die kan gelijk weer op het volgende lijstje :9
Ach. Dat nummer is sowieso gewoon voor iedereen te vinden bij kvk. Dus 1 meer of minder maakt niet zoveel uit :P
pi_214745527
quote:

[..]
Even een eye-opener; het is nep, zonder uitzondering. Je praat met een Nigeriaan of een computer.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 18 augustus 2024 @ 16:16:31 #45
284411 crew  heywoodu
pi_214745991
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 15:33 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Even een eye-opener; het is nep, zonder uitzondering. Je praat met een Nigeriaan of een computer.
Ik gok dat de kans op een Indiër tegenwoordig groter is :+

Maar dat maakt het verhaal weinig anders inderdaad.
pi_214748745
quote:

Dat kunnen ze onmogelijk doen als je nergens op reageert dus ik snap eigenlijk het probleem niet.
pi_216161846
Het ziet er naar uit dat het probleem zich vanzelf oplost. De meeste "dames" waar ik contact mee heb gehad, hebben op mijn laatste bericht niet meer gereageerd. Of sterker nog, ze hebben mijn laatste bericht niet eens gelezen.

Ik heb de andere "dames" die mijn laatste bericht wel gelezen hebben, nog een nieuwjaarswens gestuurd en het ziet er naar uit dat de meeste het niet lezen.

Ik was ooit op een of andere manier toch van plan om een Tour de Femmes te maken, maar ik zie er waarschijnlijk toch maar van af.
pi_216162144
Kwestie van tijd tot TS opgelicht wordt. Triest wel.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_216162187
Waar in Afrika praten ze Frans?

In 29 Afrikaanse landen is dit zelfs de officiële taal. Dit is onder meer het geval in: Democratische Republiek Congo, Madagaskar, Kameroen, Ivoorkust, Niger, Burkina Faso, Mali, Senegal, Tsjaad, Guinea, Rwanda, Burundi, Benin, Togo, Centraal Afrikaanse Republiek, Congo, Gabon, Equatoriaal Guinea, Djibouti en Comoren.

Zullen het idee van hun Nigeriaanse broeders wel overgenomen hebben.
Hell To The Liars
  vrijdag 3 januari 2025 @ 17:36:02 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216162208
Nou de bende zal dan wel opgerold zijn als ze niets meer laten weten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')