Ik neem aan dat die rechter enkele keren heeft moeten onderbreken omdat hij zijn lach niet in kon houden?quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Doet me denken aan een nieuwsbericht van vele jaren geleden; een inbreker stapte op een lichtkoepel van iemands dak die vervolgens brak waardoor de inbreker naar beneden viel en net als die ene in het bovenstaande bericht ook verlamd raakte.
Hij klaagde de eigenaar van het huis aan omdat die lichtkoepel niet afgezet was met een hekwerk om te voorkomen dat hij er overheen zou gaan lopen, en nu kon hij door die nalatigheid zijn beroep als inbreker (ja, serieus!) niet meer uitoefenen en had hij een inkomstenderving.
Ik neem aan dat hij een mooie berekening had gemaakt van hoe veel inbraken hij per week pleegde en wat de gemiddelde buit opbracht!
Ik heb geen idee. Ik heb het toen alleen als platte tekst gelezen en ik weet ook niet hoe het is afgelopen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die rechter enkele keren heeft moeten onderbreken omdat hij zijn lach niet in kon houden?
Tja, eigen schuld.quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:37 schreef ToT het volgende:
Maar eerder dit jaar was er ook iets soortgelijks in het nieuws, alleen weet ik daar de details niet meer van.
Was ook iets met een inbreker die een ongeluk had gekregen.
Maar toch klagen die ratten de huiseigenaren aan voor hun letsel die ze tijdens hun illegale bezigheden opgelopen hebben.quote:
Precies dit.quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar toch klagen die ratten de huiseigenaren aan voor hun letsel die ze tijdens hun illegale bezigheden opgelopen hebben.
Dus je ziet een huis, forceert zonder dat de eigenaar er van af weet en uiteraard ook absoluut tegen de wens van de eigenaar in een weg naar binnen, krijgt daar een ongeluk terwijl de eigenaar er juist alles aan heeft gedaan jou buiten te houden, en je vindt dat de gevolgen van je ongeluk de verantwoordelijkheid van de huiseigenaar zijn, die alles op slot heeft gehad om inbrekers buiten te zien te houden?
Het moet totaal niet relevant zijn in wat voor staat het huis van binnen is en of je daar binnen bijvoorbeeld door een verrotte vloer heen zakt en zo een dwarslaesie oploopt; het feit dat je buitengesloten wordt met ramen en deuren die op slot zijn zou de eigenaar van het pand genoeg moeten beschermen tegen rechtszaken hierover.
Zo is het ook verboden om op de snelweg te lopen.quote:
Ik las het daarstraks in de krant. Het moet niet gekker worden.quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:28 schreef Koen66 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-tegen-de-eigenaren
Man man man de wereld op z'n kop
Ik lees ook dat het nog maar de vraag is of de rechter hierin meegaat. We zullen zien.quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:28 schreef Koen66 het volgende:
quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:28 schreef Koen66 het volgende:
Exactquote:Op zondag 18 augustus 2024 16:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar toch klagen die ratten de huiseigenaren aan voor hun letsel die ze tijdens hun illegale bezigheden opgelopen hebben.
Dus je ziet een huis, forceert zonder dat de eigenaar er van af weet en uiteraard ook absoluut tegen de wens van de eigenaar in een weg naar binnen, krijgt daar een ongeluk terwijl de eigenaar er juist alles aan heeft gedaan jou buiten te houden, en je vindt dat de gevolgen van je ongeluk de verantwoordelijkheid van de huiseigenaar zijn, die alles op slot heeft gehad om inbrekers buiten te zien te houden?
Het moet totaal niet relevant zijn in wat voor staat het huis van binnen is en of je daar binnen bijvoorbeeld door een verrotte vloer heen zakt en zo een dwarslaesie oploopt; het feit dat je buitengesloten wordt met ramen en deuren die op slot zijn zou de eigenaar van het pand genoeg moeten beschermen tegen rechtszaken hierover.
Als mensen dit soort rechtszaken gaan winnen is het einde zoekquote:Op zondag 18 augustus 2024 16:49 schreef ToT het volgende:
Inbreker die in het huis aangevallen werd door honden heeft de huiseigenaar aangeklaagd voor $850.000.
Er zijn echt heel veel voorbeelden te vinden.
Ow in sommige gevallen winnen ze helaas wel hoor.quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:51 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Als mensen dit soort rechtszaken gaan winnen is het einde zoek
In de VS dus? In NL is dit beter geregeld, dan kan je het op zelfverdediging gooien.quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:49 schreef ToT het volgende:
Inbreker die in het huis aangevallen werd door honden heeft de huiseigenaar aangeklaagd voor $850.000.
Er zijn echt heel veel voorbeelden te vinden.
Klopt ja, Amerika is sowieso helemaal van 't padje af.quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:52 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
In de VS dus? In NL is dit beter geregeld, dan kan je het op zelfverdediging gooien.
Hier wel wat te vinden:
https://www.letselschadeadvocaat.nl/hondenbeet-op-eigen-erf/
Absurdquote:Op zondag 18 augustus 2024 16:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Ow in sommige gevallen winnen ze helaas wel hoor.
Je zou toch zeggen dat een rechter dit soort zaken hoort te zien als 'risico van het vak'quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Doet me denken aan een nieuwsbericht van vele jaren geleden; een inbreker stapte op een lichtkoepel van iemands dak die vervolgens brak waardoor de inbreker naar beneden viel en net als die ene in het bovenstaande bericht ook verlamd raakte.
Hij klaagde de eigenaar van het huis aan omdat die lichtkoepel niet afgezet was met een hekwerk om te voorkomen dat hij er overheen zou gaan lopen, en nu kon hij door die nalatigheid zijn beroep als inbreker (ja, serieus!) niet meer uitoefenen en had hij een inkomstenderving.
Ik neem aan dat hij een mooie berekening had gemaakt van hoe veel inbraken hij per week pleegde en wat de gemiddelde buit opbracht!
Het is veel mensenwerk. Ligt er net aan hoe de advocaat van die inbreker het allemaal brengt en met wat voor voorbeelden van soortgelijke zaken hij komt.quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:54 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat een rechter dit soort zaken hoort te zien als 'risico van het vak'
Dan durf je wel als inbreker ..quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:54 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat een rechter dit soort zaken hoort te zien als 'risico van het vak'
Zou wel grappig zijn dat die inbreker een lijst van voorbeelden moet geven:quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:55 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Dan durf je wel als inbreker ..
Schijnen wel wettelijke beperkingen te zijn in wat toegestaan is en wat niet.quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:58 schreef Koen66 het volgende:
Wmb heeft een inbreker geen toestemming gehad dat huis te betreden, wmb zou het legaal moeten zijn om minimaal in z'n voeten te schieten of met een honkbalknuppel z'n knieën te bewerken. Sorry geen medelijden, jij kiest voor een gevaarlijk 'beroep'
Noodweer en noodweer exces idd.quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Schijnen wel wettelijke beperkingen te zijn in wat toegestaan is en wat niet.
Ja zoals ik net las was een matje met "Welkom" al een reden om succesvol aangeklaagd te worden.quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:59 schreef Koen66 het volgende:
Of moet je bij de deur staan, deze open houden en ze gewoon binnenlaten.
Ahja ik moet rekening houden met die zielige inbrekers, ze hebben vast een slechte jeugd gehadquote:Op zondag 18 augustus 2024 17:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Noodweer en noodweer exces idd.
Ja nee, dat je niet iemand helemaal tot pulp gaat meppen met een honkbalknuppel terwijl een paar corrigerende tikken al voldoende zouden zijn geweest.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:02 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Ahja ik moet rekening houden met die zielige inbrekers, ze hebben vast een slechte jeugd
Gepast geweld.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja nee, dat je niet iemand helemaal tot pulp gaat meppen met een honkbalknuppel terwijl een paar corrigerende tikken al voldoende zouden zijn geweest.
Dat kanquote:Op zondag 18 augustus 2024 17:07 schreef FreshFruit het volgende:
Ja meneer de rechter,en toen viel hij zelf 4 keer van de trap af.
Nee hoor, over het algemeen ben je als huiseigenaar niet aanspreekbaar als je honden een inbreker aanvallen. In sommige staten, zoals California, zijn daar wel uitzonderingen op: bv als de inbreker overlijdt en de honden al een geschiedenis hadden van agressief gedrag.quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:52 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
In de VS dus? In NL is dit beter geregeld, dan kan je het op zelfverdediging gooien.
Hier wel wat te vinden:
https://www.letselschadeadvocaat.nl/hondenbeet-op-eigen-erf/
quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:07 schreef FreshFruit het volgende:
Ja meneer de rechter,en toen viel hij zelf 4 keer van de trap af.
Je hebt het over een land waar je een inbreker mag neerschieten als die je zonder je toestemming je huis binnen komt. Waarom zou een eigenaar van een hond aansprakelijk worden gehouden bij een inbraak?quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Klopt ja, Amerika is sowieso helemaal van 't padje af.
Heb ik 1 probleempje wel.We hebben geen trap.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat kan
Als hij boven aan de trap staat en mij wil steken met een mes, en ik duw in reflex/zelfverdediging hem van de trap, dan is de kans groot dat dit onder noodweer exces valt.
Nee, ik ben dan inderdaad niet aanspreekbaar omdat ik moet lachen hoe mijn hond die inbreker in zijn reet bijtquote:Op zondag 18 augustus 2024 17:11 schreef devzero het volgende:
[..]
Nee hoor, over het algemeen ben je als huiseigenaar niet aanspreekbaar als je honden een inbreker aanvallen. In sommige staten, zoals California, zijn daar wel uitzonderingen op: bv als de inbreker overlijdt en de honden al een geschiedenis hadden van agressief gedrag.
quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:13 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nee, ik ben dan inderdaad niet aanspreekbaar omdat ik moet lachen hoe mijn hond die inbreker in zijn reet bijt
Mooi.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:12 schreef ToT het volgende:
[..]Doet me ineens denken aan een keer bij mij op het werk!
Er werd wel vaker op klaarlichte dag wat gestolen door mensen die gewoon naar binnenliepen, rondsnuffelden en er weer vandoor gingen met iets onder de jas.
1x zag een collega een onbekend persoon met iets wel HEEL groots onder z'n jas weglopen en hij greep die vent in de kraag.
Een paar andere collega's kwamen er bij en de politie werd gebeld. De man werd naar de trap geleid, naar de politie toe die beneden stond te wachten.
Die kerel gooide de videorecorder (die hij AL DIE TIJD nog onder z'n jas had zitten) op de grond en probeerde de trap af te rennen.
Een collega riep: "HEE!!!" en tacklede hem waardoor hij zeer hard van de stenen trap af viel.
Vent helemaal brullen van de pijn en hij schreeuwde dat hij ons zou aanklagen wegens mishandeling enzo.
De politie: "Och nee, HIJ weer? Geen zorgen, we hebben niets gezien hier bij de trap. Laat hem maar lekker schreeuwen, komt wel goed."
Dit soort dingen gebeuren altijd op momenten als ik er niet bij ben!
Topagentenquote:Op zondag 18 augustus 2024 17:12 schreef ToT het volgende:
[..]Doet me ineens denken aan een keer bij mij op het werk!
Er werd wel vaker op klaarlichte dag wat gestolen door mensen die gewoon naar binnenliepen, rondsnuffelden en er weer vandoor gingen met iets onder de jas.
1x zag een collega een onbekend persoon met iets wel HEEL groots onder z'n jas weglopen en hij greep die vent in de kraag.
Een paar andere collega's kwamen er bij en de politie werd gebeld. De man werd naar de trap geleid, naar de politie toe die beneden stond te wachten.
Die kerel gooide de videorecorder (die hij AL DIE TIJD nog onder z'n jas had zitten) op de grond en probeerde de trap af te rennen.
Een collega riep: "HEE!!!" en tacklede hem waardoor hij zeer hard van de stenen trap af viel.
Vent helemaal brullen van de pijn en hij schreeuwde dat hij ons zou aanklagen wegens mishandeling enzo.
De politie: "Och nee, HIJ weer? Geen zorgen, we hebben niets gezien hier bij de trap. Laat hem maar lekker schreeuwen, komt wel goed."
Dit soort dingen gebeuren altijd op momenten als ik er niet bij ben!
* HC haalt matje gauw wegquote:Op zondag 18 augustus 2024 17:02 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja zoals ik net las was een matje met "Welkom" al een reden om succesvol aangeklaagd te worden.
Precies.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja nee, dat je niet iemand helemaal tot pulp gaat meppen met een honkbalknuppel terwijl een paar corrigerende tikken al voldoende zouden zijn geweest.
Een lift ?quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:12 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Heb ik 1 probleempje wel.We hebben geen trap.
Van wie mag je er niet aan denken?quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:32 schreef Pinnenmutske het volgende:
Inbrekers. Ik mag er niet aan denken
De gedachte dat een onbekende je privacy binnendringt.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:34 schreef devzero het volgende:
[..]
Van wie mag je er niet aan denken?
quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:35 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat hij een scène van De Lift kan nadoen met het hoofd van de inbreker?
Mutskequote:
Dat lijkt me ook akelig jaquote:Op zondag 18 augustus 2024 17:35 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
De gedachte dat een onbekende je privacy binnendringt.
Geweldige filmquote:Op zondag 18 augustus 2024 17:35 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat hij een scène van De Lift kan nadoen met het hoofd van de inbreker?
Zo lekker ouderwetsquote:
Ja, ik moet er ook niet aan denken hoorquote:Op zondag 18 augustus 2024 17:35 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
De gedachte dat een onbekende je privacy binnendringt.
Die heb ik dan wel weer gezien!quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:37 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zo lekker ouderwets
Net als Amsterdamned, geweldig!
Oefquote:Op zondag 18 augustus 2024 17:37 schreef devzero het volgende:
[..]
Ja, ik moet er ook niet aan denken hoor
Ik kwam ooit eens terug van een paar weken vakantie en kwam er achter dat ik de achterdeur vergeten was op slot te doenMaar er was niets weg, dus ik denk dat ik geluk heb in deze buurt. Niet dat ik nu altijd mijn achterdeur open laat
Die achtervolging door de grachtenquote:
Ja kweenie.....ik vond de film aan de ene kant gaaf, aan de andere kant......kweenie.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:39 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Oef
[..]
Die achtervolging door de grachten
Was een leuke film, Amsterdamned. Ik weet alleen niet of ik hem nog eens wil zien, zal nu wel heel ouderwets overkomen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:39 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Oef
[..]
Die achtervolging door de grachten
Komt een vervolg!quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:42 schreef devzero het volgende:
[..]
Was een leuke film, Amsterdamned. Ik weet alleen niet of ik hem nog eens wil zien, zal nu wel heel ouderwets overkomen.
quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:42 schreef Koen66 het volgende:
We hebben hier een keer jaren terug inbrekers gehad op de begane grond terwijl we lagen te slapen op etage 1, wel wat zaken pleite (jassen, laptoptas zonder laptop) jaren later ook nog een keer insluiper op hotelkamer in Mexico, dat hakte er aardig in, al is het allemaal prima financieel afgehandeld
Ook niet.Lijkt me ook zinloos.quote:
Niet als je bij een inbreker de nek wil breken!quote:
quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Niet als je bij een inbreker de nek wil breken!
(Moet je wel eerst alle beveiligingen saboteren!)
Wat engquote:Op zondag 18 augustus 2024 17:42 schreef Koen66 het volgende:
We hebben hier een keer jaren terug inbrekers gehad op de begane grond terwijl we lagen te slapen op etage 1, wel wat zaken pleite (jassen, laptoptas zonder laptop) jaren later ook nog een keer insluiper op hotelkamer in Mexico, dat hakte er aardig in, al is het allemaal prima financieel afgehandeld
Oehh nu ook zin in pannenkoekenquote:Op zondag 18 augustus 2024 17:42 schreef devzero het volgende:
Maar nu eerst een pannenkoek met vers gemaakte pruimenjam
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |