quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:26 schreef Bassie48 het volgende:
Waar gaat dit topic eigenlijk over? Creationisme is toch die pseudo-wetenschap waar men beweert dat de aarde slechts 4.000 jaar oud is en waar het konijn, de mens en de tyrannosaurus rex gelijktijdig met elkaar samenleefden en waar gelachen wordt over Darwin?
Nee, materie bestaat niet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:18 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Atomen, moleculen en hersencellen bestaan. Ze zijn door de wetenschap 'ontdekt', ze zijn reëel, ze zijn materie, ze zijn objectief vast te stellen.
Wat jij aanhangt is niet vast te stellen want het is geen materie. Als het geen materie is, is het niets. Het is volkomen leegte.
Woorden zijn ook materie in het creationistisch schema. Woorden zijn creaties, gekozen, dus is het per definitie materie. Om efficient te kunnen redeneren is er 1 algemeen woord nodig voor de substantie van een creatie, en 1 algemeen woord voor de substantie van een creator, en traditioneel is dit materieel en spiritueel.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:29 schreef VseslavBotkin het volgende:
[..]
Je woorden en argumenten zijn geen materie, dus het is sofisterij en zelfweerleggend.
Het is absoluut en onweerlegbaar materie. Mijn woorden en argumenten beginnen als een specifieke atomaire en moleculaire toestand in mijn hersencellen en uiteindelijk zie jij symbolen tekens staan op je beeldscherm, ook allemaal een construct van atomen en moleculen. Je begrijpt het nog steeds niet: alles maar dan ook alles is materie.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:29 schreef VseslavBotkin het volgende:
[..]
Je woorden en argumenten zijn geen materie, dus het is sofisterij en zelfweerleggend.
Het subjectieve gedeelte van de werkelijkheid, is het gedeelte dat kiest.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 14:48 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
In ieder geval is een subjectieve ervaring niets anders dan een gecreëerd materieel object dat is samengesteld uit atomen en moleculen enerzijds en hersencellen anderzijds. Deze falsificeerbare overtuiging (noem het theorie) is wetenschappelijk gezien waarschijnlijker dan de uitspraak "elke gedachte heeft een mentale, geestelijke of zelfs spirituele oorzaak."
Of is dit ook gezwets?
En op grond hiervan stel je "God" bestaat"?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 19:13 schreef Syamsu het volgende:
[..]
Het subjectieve gedeelte van de werkelijkheid, is het gedeelte dat kiest.
Als iets in het moment op A of B kan uitkomen, en het komt uit op A, dan is het antwoord op de vraag, "wat deed het op A ipv B uitkomen?", altijd een gekozen mening. Dus dan zijn er altijd 2 of meer mogelijke antwoorden juist. Daarom is het net zo logisch valide om te zeggen dat een schilderij mooi is of lelijk.
Dus in de wetenschap word helemaal niet ingegaan op de vraag, wat deed die gebeurtenis op A ipv B uitkomen. Het wordt benoemd als randomness, en daarmee is het klaar, er is geen identificatie van iemand die de keuze maakt. En als de wetenschap dat wel zou doen, dan zou dit grote problemen geven voor het concept subjectiviteit.
Dus wetenschappelijk kan men zien hoe de keuze processen georganiseerd zijn in het lichaam, en de subjectieve ervaring speelt zich dan af aan de kant van wat de keuze maakt, en kan alleen worden geidenifceerd met een gekozen mening.
Dat is dus een gekozen mening, omdat God per definitie aan de creator kant staat. Je kan ook de mening kiezen dat God niet bestaat, dat is net zo goed een logisch valide mening in creationisme.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:21 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
En op grond hiervan stel je "God" bestaat"?
Het moet niet gekker worden.
Nu ik er verder over filosofeer is het een inspirerend gegeven dat ik in staat ben met mijn materie (atomen, moleculen en hersencellen) andere materie te beïnvloeden (de atomen, moleculen en hersencellen van iemand anders). Dus niet de geest kan de wereld veranderen maar materie. Materie is echt alles.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 19:04 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het is absoluut en onweerlegbaar materie. Mijn woorden en argumenten beginnen als een specifieke atomaire en moleculaire toestand in mijn hersencellen en uiteindelijk zie jij symbolen tekens staan op je beeldscherm, ook allemaal een construct van atomen en moleculen. Je begrijpt het nog steeds niet: alles maar dan ook alles is materie.
Hoe wil je dan een subjectieve ervaring laten gebeuren zonder objectieve atomen, moleculen en hersencellen?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 14:56 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Het is geen gezwets, het is waanzin.
De subjectieve ervaring is natuurlijk objectief gezien ongrijpbaar.
Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 03:21 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Hoe wil je dan een subjectieve ervaring laten gebeuren zonder objectieve atomen, moleculen en hersencellen?
Zonder te voldoen aan noodzakelijke voorwaarden kan iets niet bestaan.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 08:40 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen?
Waarom is dat een noodzakelijke voorwaarde dan?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 08:50 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Zonder te voldoen aan noodzakelijke voorwaarden kan iets niet bestaan.
Gewoon, de eigen realiteit en logica van TS. Niks dus.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:26 schreef Bassie48 het volgende:
Waar gaat dit topic eigenlijk over? Creationisme is toch die pseudo-wetenschap waar men beweert dat de aarde slechts 4.000 jaar oud is en waar het konijn, de mens en de tyrannosaurus rex gelijktijdig met elkaar samenleefden en waar gelachen wordt over Darwin?
Omdat materie alles is. Materie is realiteit, al het andere bestaat niet. Als de goeroes uit India dat ook vinden (ik herhaal het wereldberoemde citaat van Krishnamurti - Het denken is evenzeer materie als de vloer, de muur, de telefoon) wie ben ik dan om dat tegen te spreken?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 08:55 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Waarom is dat een noodzakelijke voorwaarde dan?
Een subjectieve ervaring veroorzaakt door atomen, moleculen en hersencellen van de TS. Een typisch gevalletje van materialisme dus?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 09:02 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Gewoon, de eigen realiteit en logica van TS. Niks dus.
Dat denk ik niet.quote:
Nou dat kan ik van je openingspost dan ook zeggen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:47 schreef Syamsu het volgende:
Ik kan niks met dit ge-algemeniseerde, non specifieke, gewauwel.
Je draait er om heen, zoals gewoonlijk. Remember:quote:Op woensdag 21 augustus 2024 09:26 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Dat denk ik niet.
De waarheid is, dat je geen idee hebt wat bewustzijn echt is.
Het is een mysterie, het is subjectief, het is ongrijpbaar.
Maar je doet er hele stellige uitspraken over.
Vanuit een technisch oogpunt is dat heel opmerkelijk. Als jij zegt:"stroom is een noodzakelijke voorwaarde om een computer te laten werken", dan kun je dat tot in detail onderbouwen.
Maar als ik vraag:"waarom zijn atomen een noodzakelijke voorwaarde voor bewustzijn?", dan heb je geen antwoord. Omdat je geen flauw benul hebt waar je over praat.
Ik zou het een flinke roes noemen, maar goed, details...quote:Op woensdag 21 augustus 2024 09:07 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Een subjectieve ervaring veroorzaakt door atomen, moleculen en hersencellen van de TS. Een typisch gevalletje van materialisme dus?
Zou hij LSD gebruiken? Daar schijn je waanzinnig van te trippen. Sommigen meenden na gebruik de oorsprong van alles en de reden van dit alles ineens te kennen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:47 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik zou het een flinke roes noemen, maar goed, details...
Helemaal niet.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 09:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou dat kan ik van je openingspost dan ook zeggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |