Wie niet steelt of erft, werkt tot ie sterft.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:57 schreef Werkperd het volgende:
Zijn er geen alternatieven voor mensen die single zijn maar toch een huis willen kopen?
Voor een single starter is het inderdaad erg moeilijk, maar met een hypotheek van 200k is een hoop mogelijk.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:57 schreef Werkperd het volgende:
Zijn er geen alternatieven voor mensen die single zijn maar toch een huis willen kopen?
Ja, dit. Alhoewel het belachelijk is dat je met zo’n inkomen niet in eigen woonruimte kunt voorzienquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Voor een single starter is het inderdaad erg moeilijk, maar met een hypotheek van 200k is een hoop mogelijk.
Je zal alleen niet gelijk aan je meeste woonwensen in je eerste huis kunnen voldoen. Dus of je eerste huis word niet in de binnenstad of je zal genoegen moeten nemen met een klein flatje/appartement in een mindere wijk. Je kan daarmee dan in een later stadia wanneer je ook een flink deel hebt afbetaald doorverhuizen naar een huis die beter aan je wensen voldoet.
Zolang je in staat bent om zelfstandig te kunnen kopen is dat bijna altijd een betere optie dan huren.
Als je bij je ouders woont wel. Hoe je een studio voor 800 euro en heb je alle bijkomende vaste lasten dan nietquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:56 schreef Jahr00n het volgende:
Weet niet hoe oud je bent maar een ton spaar je toch zo bij elkaar
De Robin Hood cheat code werkt niet in het echt heyquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:56 schreef Jahr00n het volgende:
Als je bij je moeder woont misschien ja. Met 50k bruto per jaar lijkt me dat niet zo makkelijk.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:56 schreef Jahr00n het volgende:
Voor de oudere gamers onder ons: 'shift fund'quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:04 schreef Geerd het volgende:
[..]
De Robin Hood cheat code werkt niet in het echt hey
https://www.rtl.nl/tv/fra(...)len-al-aan-een-rijkequote:De Jonge tegen starter: 'Al aan een rijke vriend gedacht?'
Ophef om een opmerking van minister Hugo de Jonge (Wonen), die in Den Haag een petitie in ontvangst nam en daarbij de 25-jarige single Frederieke van advies diende. Die wil een huis kopen, maar kan dat in haar eentje niet betalen: starters op de woningmarkt zitten klem.
Welkom op fok.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:56 schreef Jahr00n het volgende:
Het is toch bizar dat je met dat salaris wat ruim boven modaal ligt geen drol kan kopen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:58 schreef Bezsen het volgende:
En verder: misschien je inkomen verhogen?
50k is 6k boven modaal.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:14 schreef 111210 het volgende:
[..]
Het is toch bizar dat je met dat salaris wat ruim boven modaal ligt geen drol kan kopen.
Als ik op Funda in een straal van 15 km kijk (omgeving Rotterdam) zijn er zo’n 200 appartementen beschikbaar onder de 2 tonquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:14 schreef 111210 het volgende:
[..]
Het is toch bizar dat je met dat salaris wat ruim boven modaal ligt geen drol kan kopen.
Doe je te dure auto weg of laat die afgesloten parkeerruimte vallen. Dat laatste verhoogd alleen maar de prijs en beperkt de opties.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:57 schreef Werkperd het volgende:
Hallo,
Ik wil heel graag wonen in een klein huisje/appartement/studio met één slaapkamer en afgesloten parkeerruimte.
Hoe kan jij aan een lening van 250k komen dan? Ik heb nog wel ruimte om daar 50k zelf er boven op te doen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 00:17 schreef Sapstengel het volgende:
Heb je een studieschuld? Want mijn inkomen ligt niet heel ver boven 50k en kan 250 krijgen. Niet dat je daar veel mee kan, want ik zit in dezelfde situatie. En heb ook geen 40k eigen vermogen ofzo waarmee ik lekker kan gaan overbieden.
Hoeft ook niet perse binnenstad hoor, mag ook iets erbuiten. Bouw je sneller vermogen op met een koophuis dan huren? Je huurprijs kan ook lager liggen dan je maandelijkse hypotheek tochquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 00:20 schreef cosmosis het volgende:
In een populaire binnenstad inderdaad onmogelijk, verleg je wens en zoek iets om te kopen dat binnen je bereik valt en koop het. Binnen 10 jaar na je aankoop heb je de mogelijkheid om door te stromen naar je droomwoning in een grote binnenstad. Stap 1 in NL koop "IETS" daarna zul je merken dat je uit de huurmarkt bent en stapsgewijs vermogen opbouwt.
Je kunt simpelweg niet opsparen tegen de huizenprijzen, dus elk moment dat je in staat bent om te kopen, vanaf dat moment draai je mee in de woekerwinsten, ookal is het 1 uur reizen naar je werk...
Afgeloste hypotheek is ook vermogen toch. Dat heb je met huren niet.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 13:36 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Hoeft ook niet perse binnenstad hoor, mag ook iets erbuiten. Bouw je sneller vermogen op met een koophuis dan huren? Je huurprijs kan ook lager liggen dan je maandelijkse hypotheek toch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |