abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214734559
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 23:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ze zegt in gesprek te zijn met Duitsland daarover.
En ze is inderdaad heel duidelijk daarin.
En Amerika heeft ook haar zin gekregen: Duitsland heeft in 2022 besloten om niet meer rechtstreeks had van Rusland te importeren.

Waarom dan toch nog die aanslag, en waarom die aankondiging.
Ben wel benieuwd wat jij denkt wie de dader is.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_214734565
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 23:57 schreef capricia het volgende:
Ander vraagje:
We weten allemaal dat Rusland al een tijdje geen goede demografische ontwikkeling kent.

Denk je dat deze oorlog hier substantieel aan gaat bijdragen? Dat je het effect gaat zien in de Russische bevolkingspyramide?
Dat het land nog leger gaat worden.
Ja Rusland is nu nog meer fucked. Deze oorlog was tegelijkertijd ook een laatste kans, omdat ze demografisch al fucked zouden worden; tot geen grote oorlog meer in staat over enkele decennia.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_214734570
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 23:50 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, maar dat zegt hij niet :')
Jawel

quote:
Maar er wordt hiermee gedaan alsof wij steeds zwakker wordende underdog zijn tegen een oppermachtige bedreigende tegenstander en ons daartegen moeten bewapenen. Wellicht kun je je dan ook voorstellen hoe de andere kant dit ziet.
Oftewel een wapenwedloop.
pi_214734576
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 23:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, de VS wilde voorkomen dat NS2 in gebruik werd genomen.
Dat is geen geheim.

Maar voordat NS werd opgeblazen had Duitsland het licht gezien en besloten om de afhankelijkheid van Russisch gas af te bouwen.

Kortom, Amerika kreeg haar zin.

Waarom dan toch nog NS opblazen.

In feite zijn er 3 landen hoofdverdachte: Oekraïne, Rusland en Amerika.
Voor allen zijn er voor- en tegenargumenten.

Eenieder maakt een keuze welke argumenten voor hem of haar doorslaggevend zijn.
En iemand kan het achteraf mis hebben.
Ik vind het alleen raar dat degenen die Rusland aanwezen daar nu op worden afgerekend.
Los van of ze het gedaan hebben: al6 Rusland niet de speciale militaire operatie was gestart, was dit nooit gebeurd.
Dat wil niet zeggen dat ze automatisch schuldig zijn, maar het is ook niet heel vreemd dat mensen naar Rusland wijzen.
Ik vind het zeilbootje verhaal gewoon raar. En als het echt zo gegaan is, dan is het zo, maar een gemiddelde Hollywood film is geloofwaardiger.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 00:02:42 #253
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214734584
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 23:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, je moet maar wat balls groeien, en dan gewoon duidelijk zijn welke gevolgen er dan gegeven moeten worden aan hetgeen je stelt.

En voor de rest projecteer je ontzettend. Je zuigende dat "het westen ook niet pluis is!" kennen we nou wel. Tot zover wie van ons zichzelf precies "good" vind.

Maar wat dient het gevolg dan te zijn?
Ik moet helemaal niks. :) Die online 'tough guy'-praat van je over "balls groeien" is ontzettend aandoenlijk hoor, maar ik vind het wat sneu. Hopelijk vind je jezelf een hele bink. Zo ja, geniet ervan.

Verder is een discussie tussen ons zoals gewoonlijk zinloos, want wanneer je daadwerkelijk een inhoudelijk verhaal typt, krijg je van jou slechts "mooi verhaal", wat geneuzel over dat het veel woorden zijn en wat persoonlijke verwensingen terug. Je hoeft het er niet mee eens te zijn hoor, maar met zulke reacties kun je gewoon bijzonder weinig. Zonde van de tijd.
pi_214734587
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 23:58 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd wat jij denkt wie de dader is.
Ik heb geen idee, er zijn 3 verdachten, elk met een motief en alle 3 waren verdacht bezig in het gebied (alhoewel ik dat niet meer zeker weet van Amerika), maar bij alle 3 zijn er ook zat tegenargumenten.
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 00:04:45 #255
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214734591
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 00:02 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik moet helemaal niks. :)
Nee, precies, je wil hier gewoon alleen:

quote:
Maar het westen is ook niet pluis! *)
En dan niet thuis zijn als mensen het over eventuele gevolgtrekkingen daarvan hebben. Dan weer komen met:

quote:
Ja, maar dat zeg ik niet! *)
En dan mij verwijten de 'good guy' te willen zijn.
&lt;signature here&gt;.
pi_214734600
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 00:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind het zeilbootje verhaal gewoon raar. En als het echt zo gegaan is, dan is het zo, maar een gemiddelde Hollywood film is geloofwaardiger.
Ja, ik vind het ook een apart verhaal.
Maar ik weet ook niet of dat echt onmogelijk is.
Dat wordt wel door deskundigen gezegd.

Ik ben in ieder geval nog niet overtuigd dat Oekraïne het gedaan heeft.
Ik vind het Triomf van onder andere FvD en ON dan ook voorbarig.
pi_214734603
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 00:00 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ja Rusland is nu nog meer fucked. Deze oorlog was tegelijkertijd ook een laatste kans, omdat ze demografisch al fucked zouden worden; tot geen grote oorlog meer in staat over enkele decennia.
Er is ook geen enkele vluchteling die (uit eigen beweging) naar Rusland gaat. Heb ik het idee. Dus ze kunnen hun bevolkingskrimp niet goed aanvullen.
En te weinig kinderen. En deze oorlog er nog bovenop.

Poetin weet dit toch ook. Kun je de slag om de Donbas wel winnen, maar uiteindelijk verlies je de oorlog.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214734627
Ik ben trouwens benieuwd of die zogenaamde Oekraïense bommenleggers van die pijplijn vlak ervoor of erna nog in Rusland geweest zijn.
Zou je net zien...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214734634
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 00:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Er is ook geen enkele vluchteling die (uit eigen beweging) naar Rusland gaat. Heb ik het idee.

https://www.bbc.com/news/world-60555472
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  Moderator zaterdag 17 augustus 2024 @ 00:17:27 #260
505534 crew  Flitsbezorger
Binnen een kwartier bij je!
pi_214734644
quote:
Dat zijn de Russischtalige Oekraïners/Russische Oekraïners uit Donetsk en Loehansk toch?
Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Flitsbezorger en Bezsen niet
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 00:17:47 #261
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214734646
quote:

[..]
Er is ook geen enkele vluchteling die (uit eigen beweging) naar Rusland gaat. Heb ik het idee. Dus ze kunnen hun bevolkingskrimp niet goed aanvullen.

Poetin weet dit toch ook. Kun je de slag om de Donbas wel winnen, maar uiteindelijk verlies je de oorlog.
met de dood van 500.000 jonge mannen en emigratie van nog eens 500.000 dan roei je de toekomst van een land volledig uit
https://www.populationpyramid.net/russian-federation/2030/
blijven nog heel veel dronken ouderen over en kinderen

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 17-08-2024 00:24:46 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214734650
quote:

[..]

Niet echt voor dit topic. Maar Rusland haalt veel werklieden uit centraal Azië de bekende Stan landen. Daarnaast proberen ze Chinese mannen naar Rusland te halen om te trouwen met Russische vrouwen.
pi_214734658
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 00:17 schreef Flitsbezorger het volgende:

[..]
Dat zijn de Russischtalige Oekraïners/Russische Oekraïners uit Donesk en Loehansk toch?
Ja, voornamelijk uit het oosten van Oekraine neem ik aan.
pi_214734674
quote:
Dan moet je nog maar afvragen in hoeverre die Oekraïners vrijwillig naar Rusland zijn gegaan. Voor je begint zullen er heus een flink percentage van die aantallen wel vrijwillig die kant op gegaan zijn. Maar bij de bezetting van Mariopoel weet ik nog dat het door de Russen heel lastig gemaakt werd om richting het westen te vluchten i.p.v. het oosten.
pi_214734677
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 00:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
met de dood van 500.000 jonge mannen en emigratie van nog eens 500.000 dan roei je de toekomst van een land volledig uit

blijven nog heel veel dronken ouderen over en kinderen
Ja. Het is zo ongelooflijk dom dit. Deze oorlog van Poetin.
Het had een goede toekomst kunnen zijn.
Dat land wordt straks zo leeg, dat het de datsja van China wordt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 17 augustus 2024 @ 00:24:38 #266
pi_214734682
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 00:18 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Niet echt voor dit topic. Maar Rusland haalt veel werklieden uit centraal Azië de bekende Stan landen. Daarnaast proberen ze Chinese mannen naar Rusland te halen om te trouwen met Russische vrouwen.
Wauw
[..]
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 00:25:04 #267
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214734685
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 23:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Of ze niet zijn opgewassen tegen de Navo weten we niet.
Kijk naar onze defensie: jarenlange bezuinigingen hebben roofbouw gepleegd op het materieel, het is zelfs zo erg geweest dat er geeneens munitie was voor oefeningen.
De VS klaagt al jaren dat het defensie budget van Europese landen te laag is.

Die alliantie, daar zijn wij actief onderdeel van, en we zullen ook actief moeten werken aan de slagkracht van die alliantie.
En dat is aardig verslonst.
De oorlog in Oekraïne laat zien hoeveel materieel er in korte tijd doorheen gejaagd wordt.

Jij lijkt te vinden dat de alliantie niet sterker dan Rusland mag zijn, omdat anders Rusland gaat proberen weer sterker te zijn dan de Navo.

Tja, als we zwakker zijn dan Rusland, dan kan Rusland snel gebied innemen en zich volledig ingraven, waardoor alleen een bloedige strijd zoals in Oekraïne Rusland weet weg krijgt.
Dat weten we wel en dat weet Rusland ook. Neem een lijstje als dit:

https://www.statista.com/(...)military-comparison/

Rusland komt hier in de verste verte niet bij in de buurt. Je hebt zeker volkomen gelijk dat het hier wat verslonst was en je moet zeker actief aan die slagkracht blijven werken. Helemaal mee eens, maar het 'bewapenen tegen Rusland' alsof wij hier de underdog zijn die anders overlopen wordt door een agressor, vind ik geen realistisch beeld.

Ik vind niet dat de Navo niet sterker mag zijn dan Rusland. Dat is al lang en breed het geval, het is geen vergelijk meer. Ik vind alleen dat je moet waken voor een nieuwe wapenwedloop zoals in de hoogtijdagen van de Koude Oorlog. Als je te dominant dreigt te worden, gaan andere landen daar weer op reageren.

Natuurlijk kun je dit als een kip-ei-verhaal beschouwen en daar weer tegenin brengen: "Ja, als Rusland Oekraïne niet had aangevallen, hoefden we onszelf ook niet weer zwaarder te gaan bewapenen." En zo blijven het discussies waar je eigenlijk nooit echt goed uitkomt.
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 00:26:33 #268
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214734688
Ik heb mijn verhaal met analyse in deeltje12 van een jaar geleden er op nog 's terug gelezen en ben er niet zo van overtuigd dat dit, laat staan een zelfstandig, georchestreerde actie van Oekraïne is geweest. Dat verhaal was n.a.v. NieuwsUur.

Ik hou het zelf nog steeds op een USA duikboot actie omdat ik mij niet goed kan voorstellen hoe een 15meter zeiljachtje met met eerder 6 en nu dan wordt gezegd met ik meen 4 personen, op twee plaatsen elk of in totaal 500kg explosieven zo nauwkeurig op 100m+ diepte kan plaatsen.

Ik zie het nog niet voor mij dat een dergelijke operatie door een klein team en op die manier heeft plaatsgevonden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 00:28:05 #269
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214734691
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 00:25 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat weten we wel en dat weet Rusland ook. Neem een lijstje als dit:

https://www.statista.com/(...)military-comparison/

Rusland komt hier in de verste verte niet bij in de buurt. Je hebt zeker volkomen gelijk dat het hier wat verslonst was en je moet zeker actief aan die slagkracht blijven werken. Helemaal mee eens, maar het 'bewapenen tegen Rusland' alsof wij hier de underdog zijn die anders overlopen wordt door een agressor, vind ik geen realistisch beeld.

Ik vind niet dat de Navo niet sterker mag zijn dan Rusland. Dat is al lang en breed het geval, het is geen vergelijk meer. Ik vind alleen dat je moet waken voor een nieuwe wapenwedloop zoals in de hoogtijdagen van de Koude Oorlog. Als je te dominant dreigt te worden, gaan andere landen daar weer op reageren.

Natuurlijk kun je dit als een kip-ei-verhaal beschouwen en daar weer tegenin brengen: "Ja, als Rusland Oekraïne niet had aangevallen, hoefden we onszelf ook niet weer zwaarder te gaan bewapenen." En zo blijven het discussies waar je eigenlijk nooit echt goed uitkomt.
Polen is anders goed bezig met 1000 K2 tanks

En ze gaan ze zelf bouwen , met hun eigen aanpassingen
quote:
In July 2022, Poland's former Law and Justice (PiS) government signed a framework agreement with Korean manufacturer Hyundai Rotem for the purchase of 1,000 K2 tanks.

Roughly half of them were planned to be manufactured in Poland by the Polish Armaments Group (PGZ).
quote:
Hoeveel kost een K2-tank?
K2 Black Panther: The Most Expensive Tank on Earth | The ...
De K2 is een tank die je maar één keer in je generatie hebt

De K2 Black Panther kost maar liefst $ 8,5 miljoen per eenheid - de duurste op aarde. Elke eenheid vertegenwoordigt dus een aanzienlijke investering in de Zuid-Koreaanse defensiecapaciteiten.2 jan 2024.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214734698
quote:

[..]
Ik probeer het woord Chinaficering te typen, op mijn mobiel.
Vast fout getypt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214734712
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 00:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik probeer het woord Chinaficering te typen, op mijn mobiel.
Vast fout getypt.
Dat gaat ook in de toekomst gebeuren voor Rusland. Waarom denk je dat China achterover geleund zit te kijken hoe Rusland aan het aanmodderen in in Oekraïne. Zolang Rusland niet nucleair gaat vinden ze het in China prima. Wanneer het over is heeft Rusland zichzelf opgeblazen het westen haat ze en China heeft een nieuw wingewest erbij waar het makkelijker is om grondstoffen te winnen vanwege klimaatverandering en terug trekken van de permafrost.
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 00:39:05 #272
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214734715
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 00:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, precies, je wil hier gewoon alleen:
[..]
En dan niet thuis zijn als mensen het over eventuele gevolgtrekkingen daarvan hebben. Dan weer komen met:
[..]
En dan mij verwijten de 'good guy' te willen zijn.
Kerel, ik kom hier gewoon om inhoudelijk te discussiëren. Jij wilt het steevast slechts hebben over wat jij vindt dat mijn intenties zijn en reageert wat bozig/overemotioneel daarop, gericht op de persoon. Prima hoor, maar het is zonde van zowel jouw als mijn tijd.
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 00:54:14 #273
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214734746
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 00:39 schreef Repentless het volgende:
Kerel, ik kom hier gewoon om inhoudelijk te discussiëren.
Nee, als jij hier komt zuigen dat het westen geen recht van spreken heeft, want dit, dat, zus zo, maar dan wegduikt als iemand daar de logische gevolgstrekking uit haalt dat we dan blijkbaar eigenlijk als wereld, want geen enkel land is heilig, maar allemaal ons snaveltje moeten houden, wil je niet discussieren. Dan ben je gewoon ordinair anti-westers aan het roeptoeteren.

Als jij hier, te stupide om oorzaak gevolg te snappen, opmerkt dat het westen weliswaar de meest machtige militaire alliantie is, maar blijkbaar nog machtiger moet, blind voor het feit de rus de agressor is, niet iemand anders, en ze het door hun agressie over zichzelf afroepen, maar het alsnog bestaat om rus neer te willen zetten als slachtoffer:

quote:
Wellicht kun je je dan ook voorstellen hoe de andere kant dit ziet.
Ben je wederom gewoon ordinair anti-westers bezig.

Je zal jezelf reuze slim vinden, maar het etaleert intellectuele armoede. Beetje puber die zichzelf afzet tegen z'n ouders, maar dan op globaal niveau.
&lt;signature here&gt;.
pi_214734749
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 00:54 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, als jij hier komt zuigen dat het westen geen recht van spreken heeft, want dit, dat, zus zo, maar dan wegduikt als iemand daar de logische gevolgstrekking uit haalt dat we dan blijkbaar eigenlijk als wereld, want geen enkel land is heilig, maar allemaal ons snaveltje moeten houden, wil je niet discussieren. Dan ben je gewoon ordinair anti-westers aan het roeptoeteren.

Als jij hier, te stupide om oorzaak gevolg te snappen, opmerkt dat het westen weliswaar de meest machtige militaire alliantie is, maar blijkbaar nog machtiger moet, blind voor het feit de rus de agressor is, niet iemand anders, en ze het door hun agressie over zichzelf afroepen, maar het alsnog bestaat om rus neer te willen zetten als slachtoffer:
[..]

Je zal jezelf reuze slim vinden, maar het etaleert intellectuele armoede. Beetje puber die zichzelf afzet tegen z'n ouders, maar dan op globaal niveau.
Misschien moet je je eigen postgeschiedenis nog eens doorbladeren als je het over puberaal gedrag hebt.
pi_214734759
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 00:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Polen is anders goed bezig met 1000 K2 tanks

En ze gaan ze zelf bouwen , met hun eigen aanpassingen
[..]
[..]

Ik heb ook zoveel meer respect gekregen voor Polen. Het was eerst een soort half Oost Europees land. En moet je ze nu zien. Dat land is best wel stoer. Heeft zich goed omhoog gewerkt in de EU.
Kan me nog een polen-meldpunt herinneren van een politieke partij in NL. :')
Polen heeft heel veel zaken wel heel erg goed ingeschat.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 17 augustus 2024 @ 01:17:51 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214734782
Lol, Polen heeft de boel net zo slecht, zo niet slechter ingeschat als de rest en slaat nu door de andere kant op

Beetje de starhopper van de internationale gemeenschap
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 17 augustus 2024 @ 01:23:20 #277
pi_214734793
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 01:17 schreef sp3c het volgende:
Lol, Polen heeft de boel net zo slecht, zo niet slechter ingeschat als de rest en slaat nu door de andere kant op

Beetje de starhopper van de internationale gemeenschap
_O-
[..]
pi_214734811
quote:

[..]
Dat creëert alleen maar nauwere banden.

China heeft door de eenkindpolitiek een chronisch tekort aan vrouwen, Rusland door de oorlog aan mannen.
blablablabla
pi_214734963
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 00:54 schreef ExTec het volgende:

[..]

[..]
Ben je wederom gewoon ordinair anti-westers bezig.

Daadwerkelijke, verwerpelijke, en voor het publiek zichtbare, agressie is die van Rusland.

100% eens.

Vanuit Russisch oogpunt kan je ook onzichtbare (en voor hen daadwerkelijke) agressie -ervaren- door de voortvarende expansie van de nato, en de verdwijnende invloed (op de bronnen in Oekraïne en de wereld).

Oekraïne is (schijnbaar) een land met enorme hoeveelheden natuurlijke bronnen. Daar wil je invloed op hebben, of je nou Russisch, Chinees of Westers bent.

Mbt Oekraïne: Amerika/EU-Rusland-China 1-0-0.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')