abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216174711
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 18:05 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Persoonlijk vond ik de Aad-baron ook echt erg goed en dat was echt een enorme schurk. De Paul van Gorcum-baron in de kroon en de verzonken stad was ook nog een statige man en een schurk, maar in de laatste twee series vond ik het geen echte schurk meer. Meer een clownesk figuur met een varkensstropdas. Eerder grappig dan gemeen.

B1 vond ik ook echt een heel goede boef. Niet super grappig, maar wel echt een schurk.

Van Jaapie kon ik me wel vrij snel voorstellen dat het Bassie was, maar dat Aad de baron speelde in de schatkaart vond ik echt moeilijk om te geloven.
Als je de Aadbaron zou combineren met B1 heb je een dodelijke combinatie qua team. De rest van de figuren zijn meer komisch en minder capabel.
  maandag 6 januari 2025 @ 18:26:51 #202
174940 W00fer
Maar echt
pi_216192927
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 18:05 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Persoonlijk vond ik de Aad-baron ook echt erg goed en dat was echt een enorme schurk. De Paul van Gorcum-baron in de kroon en de verzonken stad was ook nog een statige man en een schurk, maar in de laatste twee series vond ik het geen echte schurk meer. Meer een clownesk figuur met een varkensstropdas. Eerder grappig dan gemeen.

B1 vond ik ook echt een heel goede boef. Niet super grappig, maar wel echt een schurk.

Van Jaapie kon ik me wel vrij snel voorstellen dat het Bassie was, maar dat Aad de baron speelde in de schatkaart vond ik echt moeilijk om te geloven.
Ik denk dat B&A het hele schurkenidee hebben laten varen. Bassie die gevangen gehouden werd in het spookhuis, Bassie werd ontvoerd in de auto door B1 enzovoort. Het was toch allemaal wel eng.

Met de komst van de Baron, B100 enzovoort heeft de serie wel een beetje haar spanning verloren. Ik weet nog dat ik het ontsnappen van Joris en het wegrijden met krijsende banden, het racen naar Gran Canaria en de "groene mannetjes die alles in de gaten konden houden" was écht super spannend.

B100 en de Baron zijn goed op hun eigen manier maar het echte actie werk was wel gedaan.
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 6 januari 2025 @ 22:19:38 #203
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_216197366
De baron met VJ en B2 zorgde echt nog wel voor dreiging hoor. Daarna vanaf HH en B100 was de dreiging weg.
Rini dankjewel.
  maandag 6 januari 2025 @ 22:48:55 #204
436222 Japepk
Padvinder
pi_216197835
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 22:19 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
De baron met VJ en B2 zorgde echt nog wel voor dreiging hoor. Daarna vanaf HH en B100 was de dreiging weg.
Sterker nog, hun acties in de verzonken stad zijn toch wel de heftigste die ze hebben gedaan. B&A dumpen op een verlaten eiland, 2x ontvoeren, etc. Ik keek die serie nooit vaak en keek hem laatst terug en dat viel me echt op.
't Echte en 't ware!
  maandag 6 januari 2025 @ 22:59:44 #205
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_216197974
Die scène in Luxemburg dat ze ineens met z'n zevenen Bassie en Adriaan staan op te wachten en B&A dan opgejaagd worden door Luxemburg-stad, dat was toch wel intimiderend.
De boeven werden toen ook niet gepakt, ik zou nadien niet zo rustig voor mijn caravan in Vlaardingen durven zitten :+
pi_216198091
Tot en met de verzonken stad waren de boeven in mijn ogen gewoon volwassenen met wat gekke trekjes die kinderen wel leuk vinden. Dat maakte hen serieus en bedreigend. Vanaf de Europa-serie leken de boeven meer op kinderen waarbij de Baron als oudste kind het voortouw nam in het uithalen van kattenkwaad (meer was het in mijn ogen niet). Ook leuk, maar echt bedreigend waren ze niet meer.
pi_216198504
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 22:48 schreef Japepk het volgende:

[..]
Sterker nog, hun acties in de verzonken stad zijn toch wel de heftigste die ze hebben gedaan. B&A dumpen op een verlaten eiland, 2x ontvoeren, etc. Ik keek die serie nooit vaak en keek hem laatst terug en dat viel me echt op.
En voor ze op het eiland waren moesten Bas en Aad 2 x 8km lopen. Zonder water. In de brandende zon.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 11:19:56 #208
466281 WismutVeilchen83
pi_216201107
Is bekend dat het 8km waren? Ik heb me dat altijd afgevraagd welk eiland dat was.
Rini dankjewel.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 20:42:40 #209
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_216207944
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 20:01 schreef W00fer het volgende:
Misschien ben ik de enige maar aflevering 10 en verder van de opgepoetste Amerika serie bekeken en vergeleken met aflevering 1 tm 9 (op Videoland) en ik vind de oude versie rustiger kijken.

Aflevering 1 t/m 9 komt nog in de opgepoetste versie.

Breedbeeld is leuk maar wat voegt het toe?

En de AI upscaler maakt die de contrasten niet te flets en alle contouren heel vlak?

Het geluid heeft geen irritante brom meer maar het is ook verder niet dat ik zeg van nou wat een enorm verschil.
Eindelijk gekeken en ik ben het helemaal met je eens. Die clown in Florida (met knalrood haar, niet die met oranje haar) kun je beter bekijken met een zonnebril op, zo fel is het geworden.
En ik vond 'twee heren van de Marechaussee' zo'n leuk onderdeeltje altijd...
pi_216209587
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 11:19 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Is bekend dat het 8km waren? Ik heb me dat altijd afgevraagd welk eiland dat was.
Die kloof in Kreta is 9km lang zelfs en ze liepen volgens mij heen en terug dus zou het nog meer zijn. Ik ben vroeger ook in die kloof geweest. Dan wel achter op een scooter. Lopen in de zomer in Griekenland is geen pretje, helemaal niet met de kleren van Bassie en Adriaan. Volgens mij is het enige drinken wat ze op hadden dat flesje drinken op het terras eerder die dag, of ik vergis me.

Het is iig de Therisokloof.
  woensdag 8 januari 2025 @ 15:37:23 #211
466281 WismutVeilchen83
pi_216215962
Ooh, wacht, ik dacht dat je bedoelde 8km over water lopen, maar je bedoelde de kloof!
Rini dankjewel.
pi_216217175
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 15:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ooh, wacht, ik dacht dat je bedoelde 8km over water lopen, maar je bedoelde de kloof!
Van wat ik zie op de beelden was dat stuk op het water anders ook behoorlijk wat. En dat na die helse wandeling! Nog steeds zonder water.
pi_216217843
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 17:21 schreef Writersright het volgende:

[..]
Van wat ik zie op de beelden was dat stuk op het water anders ook behoorlijk wat. En dat na die helse wandeling! Nog steeds zonder water.
Het lopen over het water was ook wel de slechtste 'deus ex machina' van de serie. Waar het bij de Kroon al toeval is dat er ineens houten balken liggen, kan dat nog. En nu, op een verlaten eiland, ineens waterschoenen waarmee je zogezegd over zee kan lopen. Mwah. Wat dat betreft was de Baron daar ook al een domme cartoonfiguur.
't Echte en 't ware!
pi_216218479
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 18:18 schreef Japepk het volgende:

[..]
Het lopen over het water was ook wel de slechtste 'deus ex machina' van de serie. Waar het bij de Kroon al toeval is dat er ineens houten balken liggen, kan dat nog. En nu, op een verlaten eiland, ineens waterschoenen waarmee je zogezegd over zee kan lopen. Mwah. Wat dat betreft was de Baron daar ook al een domme cartoonfiguur.
Over zee kan lopen met behoorlijke wind tegen ook nog.
  woensdag 8 januari 2025 @ 19:28:15 #215
466281 WismutVeilchen83
pi_216218754
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 19:08 schreef Writersright het volgende:

[..]
Over zee kan lopen met behoorlijke wind tegen ook nog.
De paden op, de lanen in..!
Rini dankjewel.
pi_216218891
Volgens mij hadden ze dat shot ook uit een DVD gehaald of ingekort, omdat het er te nep/slecht uit zag.

Te nep voor een Bassie en Adriaan DVD, dat zegt wel wat.
pi_216242663
47 Jaar geleden werd onze allereerste TV aflevering uitgezonden. Op 10 januari 1978 raakten we het circus kwijt en bracht de Plaaggeest ons de hele tijd in de problemen.

Dit is wel een briljante productiefoto welke ik nog nooit gezien heb.
pi_216242851
Heeft veel jeugdtrauma's opgeleverd. Ik werkte bij een spookhuis waar we de Exorcist muziek draaiden. Volwassen mensen kwamen naar me toe: "De Plaaggeest zit hier niet in toch? Want ik kan overal tegen maar de Plaaggeest is het enige waar ik doodsbang voor ben.." Ik zei dan nee hoor alleen maar het Exorcist meisje.. vonden ze goed.
pi_216242906
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:44 schreef Writersright het volgende:
47 Jaar geleden werd onze allereerste TV aflevering uitgezonden. Op 10 januari 1978 raakten we het circus kwijt en bracht de Plaaggeest ons de hele tijd in de problemen.

[ afbeelding ]

Dit is wel een briljante productiefoto welke ik nog nooit gezien heb.
Dit is best een bekende foto toch? Alleen met AI bewerkt waardoor hij veel scherper is
't Echte en 't ware!
pi_216243131
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:04 schreef Japepk het volgende:

[..]
Dit is best een bekende foto toch? Alleen met AI bewerkt waardoor hij veel scherper is
Ik had hem nog niet gezien. Het weet wel perfect de Plaaggeest weer te geven. Die scene met de vrachtwagen is een hoogtepunt. :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:00 schreef DrDentz het volgende:
Heeft veel jeugdtrauma's opgeleverd. Ik werkte bij een spookhuis waar we de Exorcist muziek draaiden. Volwassen mensen kwamen naar me toe: "De Plaaggeest zit hier niet in toch? Want ik kan overal tegen maar de Plaaggeest is het enige waar ik doodsbang voor ben.." Ik zei dan nee hoor alleen maar het Exorcist meisje.. vonden ze goed.
Haha, geweldig. Ik zag de Plaaggeest pas toen ik volwassen was maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen hem eng vonden. Dat rare masker van hem helpt niet echt. En het feit dat hij alleen maar lacht en opeens tevoorschijn komt.

Hij zat later ook in een theatershow, maar dat was een teleurstelling toen ik het zag. Hij wandelde in een kooi en werd "gevangen" zonder iets uit te halen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Writersright op 10-01-2025 18:45:31 ]
pi_216262026
Het is wel razend knap dat Adriaan zich kan vermommen als een schip :D _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_216279220
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:04 schreef Japepk het volgende:

[..]
Zie ook het Copyright logo en dan ''Bassie Produkties & Adrina Produkties B.V''.

Bassie en Adriaan hebben de rechten van De Plaaggeest, maar toen De Plaaggeest werd gemaakt, deden ze echt nog niet de productie.

Daar moeten ze Joop van den Ende en Jaap Stobbe voor bedanken. :+
pi_216279582
Is dat op 4:20 een hele jonge Barney?

Bij Bassie en Adriaan. _O_ _O_ _O_

https://www.dumpert.nl/?selectedId=100112594_ad9f253d

[ Bericht 4% gewijzigd door TweedeKlum op 13-01-2025 13:25:22 ]
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_216279604
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 12:59 schreef TweedeKlum het volgende:
Is dat op 4:20 een hele jonge Barney?

Bij Bassie en Adriaan. _O_ _O_ _O_

https://www.dumpert.nl/?s(...)d=100112594_ad9f253d
Je link werkt zo niet, gebruik de "link" knop, dan werkt het wel.

pi_216279968
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 13:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je link werkt zo niet, gebruik de "link" knop, dan werkt het wel.

Ik had het in mijn enthousiaste dommigheid gecrosspost uit DRT. :@

Thx. B:)B
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')