abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214724014
Deel I

Enorme drukval - Nord Stream 2-leiding blijkbaar gedeeltelijk vernietigd

Er was een incident op de Russische pijpleiding in de Oostzee, zoals bevestigd door de Deense scheepvaartautoriteit. De operator Gascade spreekt van een scherpe drukval in de buis. Een ongeval wordt onwaarschijnlijk geacht. De timing van het ongeval suggereert sabotage.

Volgens de eerste berichten borrelen er bij het Deense eiland Bornholm methaanbellen uit de zee. Volgens de werkmaatschappij Nord Stream 2 hebben politie en marine al een beperkingsgebied van vijf mijl ingesteld en is het vliegverkeer onder de 1.000 meter al verboden.

De reden: de pijpleiding in de Oostzee, die nooit in gebruik is genomen, lijkt op dit moment te zijn vernietigd.

https://www.welt.de/wirts(...)a.twitter.shared.web

De druk van de Nord Stream 2 pijpleiding stort van de ene op de andere dag op mysterieuze wijze in
Duitse autoriteiten hebben 'geen duidelijkheid' als ze proberen vast te stellen of onderzeese gasleiding in Russische handen lekt.

https://www.theguardian.c(...)steriously-overnight

Gas uit de Russische Nord Stream 2-pijpleiding lekt in de Oostzee

BERLIJN/KOPENHAGEN, 26 september (Reuters) - Deense autoriteiten hebben maandag schepen gevraagd om binnen een straal van vijf zeemijl uit de buurt van het eiland Bornholm te blijven na een gaslek 's nachts uit de ter ziele gegane Nord Stream 2-pijpleiding die in Russische handen is afgevoerd naar de Oostzee.

Europese landen hebben zich verzet tegen Russische oproepen om de Nord Stream 2-pijpleiding te laten werken en beschuldigden Moskou ervan energie als wapen te gebruiken. Rusland ontkent dat en geeft het Westen de schuld van gastekorten.

Meer hier:
https://www.reuters.com/b(...)operator-2022-09-26/

Lek bij Bornholm, gedacht wordt aan sabotage:

twitter

Ook Nordstrom 1 vernietigd

twitter

twitter

Locaties van impact:
pi_214724024
Open dan gewoon een nieuw topic met je kutkloon-account :)

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2024 20:51:29 ]
pi_214724033
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:45 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Het is wel vaak een naadloze overhang geweest van 'woedend zijn vanwege de coronamaatregelen' naar het steunen van de grote vrijheidsstrijder Poetin, die blijkbaar elk moment Den Haag kan gaan bombarderen. En allemaal voor de vrede.
Alles komt gewoon samen voor die mensen.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 20:55:07 #4
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_214724069
Een voorwaardelijk taakstrafje voor Zaluzhnyi lijkt mij op zijn plaats. Toch wel minimaal 200 uur wanneer hij weer zoiets stouts doet.
pi_214724101
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:45 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Het is wel vaak een naadloze overhang geweest van 'woedend zijn vanwege de coronamaatregelen' naar het steunen van de grote vrijheidsstrijder Poetin, die blijkbaar elk moment Den Haag kan gaan bombarderen. En allemaal voor de vrede.
Het verbaasde mij eerst ook, maar het is volkomen logisch. Bijna al die complotshit heeft zijn oorsprong in Rusland. En het zijn gewoon dezelfde lui die gevoelig zijn voor die bagger uit Rusland.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_214724243
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:56 schreef The-BFG het volgende:

Bijna al die complotshit heeft zijn oorsprong in Rusland.
Interessant. Hoe werkt dat dan precies?
pi_214724277
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:56 schreef The-BFG het volgende:
Het verbaasde mij eerst ook, maar het is volkomen logisch. Bijna al die complotshit heeft zijn oorsprong in Rusland. En het zijn gewoon dezelfde lui die gevoelig zijn voor die bagger uit Rusland.
Complotshit; toepasselijke term voor dit topic.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_214724282
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:05 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Als je een beetje leest heb je al 6 wappies. Zowel voor als tegen deze oorlog.

NWS / Oorlog in Oekrane #1004

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2024 21:10:16 ]
pi_214724334
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:09 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Als je een beetje leest heb je al 6 wappies. Zowel voor als tegen deze oorlog.

NWS / Oorlog in Oekrane #1004
Dank maar dat was niet mijn vraag. :)
pi_214724470
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:05 schreef NatteLont het volgende:

[..]
De Russische inlichtingendienst is best goed in manipulatie met echte klassiekers als deze:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Protocollen_van_de_wijzen_van_Sion

Ze vinden het Westen echt ongelofelijk slap en makkelijk te manipuleren. Die lui kijken echt op ons neer.
pi_214724490
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:23 schreef Jojoke het volgende:

[..]
De Russische inlichtingendienst is best goed in manipulatie met echte klassiekers als deze:

Ze vinden het Westen echt ongelofelijk slap en makkelijk te manipuleren. Die lui kijken echt op ons neer.
Hadden ze zeker ook last van 80 jaar geleden, of liepen ze toen ook te janken?
pi_214724504
quote:

[..]

Ik heb eerder het idee dat ze gewoon strontjaloers zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214724505
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:25 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Hadden ze zeker ook last van 80 jaar geleden, of liepen ze toen ook te janken?
Wat bedoel je precies te zeggen?
pi_214724528
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:26 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Wat bedoel je precies te zeggen?
Dat het neerkijken nogal misplaatst is, aangezien ze 80 jaar geleden nog liepen te bedelen om Amerikaanse hulp om de Duitsers af te slaan. Kijkend naar tegenwoordig had Amerika beter hulp naar Duitsland kunnen sturen om de Russen te verslaan.
pi_214724532
quote:

[..]

Dit dus en het internet heeft dit alleen makkelijker voor ze gemaakt..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_214724558
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:14 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Dank maar dat was niet mijn vraag. :)
Dat was een prima antwoord op je vraag.
pi_214724569
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:27 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Dat het neerkijken nogal misplaatst is, aangezien ze 80 jaar geleden nog liepen te bedelen om Amerikaanse hulp om de Duitsers af te slaan. Kijkend naar tegenwoordig had Amerika beter hulp naar Duitsland kunnen sturen om de Russen te verslaan.
Dat is een opmerkelijke en vrij ongebruikelijke kijk op de zaken voor een Nederlander.
pi_214724593
quote:

[..]

Kasja Ollongren heeft het ook altijd overal dergelijke complotten in gezien maar moest het uiteindelijk toch inslikken.
Indirs (maar dat is weer van een andere orde) doen het online wat dat betreft beter waar het om manipuleren gaat en dan kost het je sommen met geld. Maar inderdaad zijn de meeste Westerse mensen makkelijk te foppen over het algemeen. Kwestie van minder televisie kijken.
pi_214724599
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:27 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
"we" hadden naar Patton moeten luisteren en door moeten rijden naar Moskiu ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214724613
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:30 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Dat is een opmerkelijke en vrij ongebruikelijke kijk op de zaken voor een Nederlander.
Dat kan, maar ik hoor niet vaak positieve verhalen over Rusland van mensen hier hoor. Dus ik denk dat mijn standpunt helemaal niet zo gek is tegenwoordig.
pi_214724614
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik heb eerder het idee dat ze gewoon strontjaloers zijn.
Niet te luid zeggen, want dan komen ze weer aanzetten met hun kernwapens.
pi_214724615
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:29 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Dat was een prima antwoord op je vraag.
Eh nee.
pi_214724621
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:31 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Kasja Ollongren heeft het ook altijd overal dergelijke complotten in gezien maar moest het uiteindelijk toch inslikken.
Indirs (maar dat is weer van een andere orde) doen het online wat dat betreft beter waar het om manipuleren gaat en dan kost het je sommen met geld. Maar inderdaad zijn de meeste Westerse mensen makkelijk te foppen over het algemeen. Kwestie van minder televisie kijken.
Gooi jezelf maar weg :D
pi_214724634
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:32 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Eh nee.
Jawel.

En dit kan ik lang volhouden.

Flapdrol.
pi_214724639
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
"we" hadden naar Patton moeten luisteren en door moeten rijden naar Moskiu ;)
Zeker, dan waren de onschuldige burgers uit Berlijn wellicht ook niet zo verkracht en als beesten behandeld als de Russen deden.
pi_214724645
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:33 schreef mascara-klodder het volgende:

Flapdrol.
Nou ja zeg. :%
pi_214724656
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:08 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Gelukkig voor Oekrane zat er net geen mondkap tussen je tong en de kont van Zelensky.
Ik voel je pijn :*
pi_214724672
The first elaborated theories appeared in Europe. One week after the attacks, the "inside job" theory was the subject of a thesis by a researcher from the French National Centre for Scientific Research published in the newspaper Le Monde. Other theories sprang from the far corners of the globe within weeks.[38] Six months after the attacks, Thierry Meyssan's piece on 9/11, L'Effroyable Imposture, topped the French bestseller list. Its publication in English (as 9/11: The Big Lie) received little attention, but it remains one of the principal sources for "trutherism".[39] 2003 saw the publication of The CIA and September 11 by former German state minister Andreas von Blow and Operation 9/11 by the German journalist Gerhard Wisnewski; both books are published by Mathias Brckers, who was at the time an editor at the German newspaper Die Tageszeitung.[11]

Hmm, wr een Fransman waar de oorsprong ligt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_214724674
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik voel je pijn, flapdrol :*
:D
pi_214724702
Heeft kimdotcom hier al iets over gehuild?
  donderdag 15 augustus 2024 @ 21:39:33 #31
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_214724723
quote:

[..]
Ze hadden gewoon de Brest-Litovsk lijn na de Duits-Russische vrede kunnen handhaven.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_214724738
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:32 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Dat kan, maar ik hoor niet vaak positieve verhalen over Rusland van mensen hier hoor. Dus ik denk dat mijn standpunt helemaal niet zo gek is tegenwoordig.
Ik denk dat het groepje huidige Nederlanders dat liever onder het naziregime was gebleven, vrij klein is.
pi_214724780
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:40 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik denk dat het groepje huidige Nederlanders dat liever onder het naziregime was gebleven, vrij klein is.
Wie weet... Ik denk dat we enkel vooral dankbaar kunnen zijn dat er weinig klachten over de behandeling van de Russen zijn gekomen vanuit die kampen.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 21:44:12 #34
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214724785
quote:

[..]
uiteraard , alleen Sjerrie , maar die is niet normaal

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214724788
quote:

[..]
Ja, misschien alleen echte nazi's oid?
anonieme razernist
pi_214724813
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:44 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Ja, misschien alleen echte nazi's oid?
Dat denk ik ook inderdaad... Maar die Russen waren ook niet bepaald lieverdjes, dus we mogen dankbaar zijn dat dat ons bespaard is gebleven.
pi_214724823
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:43 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Wie weet... Ik denk dat we enkel vooral dankbaar kunnen zijn dat er weinig klachten over de behandeling van de Russen zijn gekomen vanuit die kampen.
Wat vind je van de holocaust? Een goede zaak?
anonieme razernist
pi_214724824
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:32 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Je standpunt is behoorlijk verkeerd.

Hoe zie jij het dat Rusland een soevereine staat binnenvalt?

Is dat ok? .
pi_214724848
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:46 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Wat vind je van de holocaust? Een goede zaak?
Verschrikkelijk natuurlijk, enkel omdat ik tegen een militaire groepering ben, ben ik ook voor burgerslachtoffers? Nogal krom.
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:46 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Je standpunt is behoorlijk verkeerd.

Hoe zie jij het dat Rusland een soevereine staat binnenvalt?

Is dat ok? .
Slecht natuurlijk, maar als Oekraiene vervolgens doorstoot tot Moskou en daar vervolgens vrouwen verkracht en woonwijken aan flarden schiet kan ik mij daar ook niet in vinden.
pi_214724860
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:43 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Dat zal vast niet mals zijn geweest, maar er is destijds wel meer onder de grote pet geschoven. Ik denk dat weinig mensen zich er nu nog druk om maakt.
pi_214724865
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:38 schreef mascara-klodder het volgende:
Heeft kimdotcom hier al iets over gehuild?
Liz is allang verleden tijd.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_214724881
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:48 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Verschrikkelijk natuurlijk, enkel omdat ik tegen een militaire groepering ben, ben ik ook voor burgerslachtoffers? Nogal krom.
[..]
Slecht natuurlijk, maar als Oekraiene vervolgens doorstoot tot Moskou en daar vervolgens vrouwen verkracht en woonwijken aan flarden schiet kan ik mij daar ook niet in vinden.
Newsflash: niemand maar dan ook echt niemand kan zich vinden aan het verkrachten van vrouwen en doodschieten van burgers.

Oh en Moskou? Volgens mij is het nog steeds Kursk.
pi_214724892
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:49 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Dat zal vast niet mals zijn geweest, maar er is destijds wel meer onder de grote pet geschoven. Ik denk dat weinig mensen zich er nu nog druk om maakt.
Dat is ook weer zo inderdaad.
pi_214724901
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:51 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Newsflash: niemand maar dan ook echt niemand kan zich vinden aan het verkrachten van vrouwen en doodschieten van burgers.

Oh en Moskou? Volgens mij is het nog steeds Kursk.
Niet? Moet je eens aan de Russen vertellen, daar is het volgens mij meer een hobby.
pi_214724916
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:48 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
[..]
Nee, omdat je voorstander was van het steunen van het Derde Rijk. En het gaat overigens niet per se om burgerslachtoffers maar om genocide.
anonieme razernist
pi_214724942
quote:
4s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:54 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Nee, omdat je voorstander was van het steunen van het Derde Rijk. En het gaat overigens niet per se om burgerslachtoffers maar om genocide.
Zoals Rusland nu praktiseert bedoel je? Ik bedoel enkel dat Europa er niet beter van af is geweest met Rusland t.o.v. Nazi Duitsland. En dan moeten we allemaal doen alsof alles perfect is? Ik speel daar niet in mee in ieder geval.
pi_214724971
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:52 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Niet? Moet je eens aan de Russen vertellen, daar is het volgens mij meer een hobby.
Wat begrijp je niet aan dat het altijd fout is?

Ga onze lieve heer nu maar op je blote knietjes bedanken dat je in het veilige Nederland woont.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2024 21:58:59 ]
pi_214725024
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:56 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Zoals Rusland nu praktiseert bedoel je? Ik bedoel enkel dat Europa er niet beter van af is geweest met Rusland t.o.v. Nazi Duitsland. En dan moeten we allemaal doen alsof alles perfect is? Ik speel daar niet in mee in ieder geval.
Je roept dat we Hitler-Duitsland hadden moeten steunen. De rest is niet te volgen.
anonieme razernist
pi_214725088
quote:
14s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 22:01 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Je roept dat we Hitler-Duitsland hadden moeten steunen. De rest niet te volgen wartaal.
Hoeveel roebels krijg je hiervoor? Maakt niet uit hoor.
pi_214725136
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 22:03 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Hoeveel roebels krijg je hiervoor? Maakt niet uit hoor.
Ben je in de war? Moet je even met iemand irl praten? Is er misschien een Gauleiter in de buurt die je vertrouwd?

[ Bericht 1% gewijzigd door NoCigar op 15-08-2024 22:32:19 ]
anonieme razernist
pi_214725145
Hopelijk is @MadJackthePirate nog een beetje te redden.

Ik zie het positief in.
pi_214725171
quote:
9s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 22:06 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Ben je in de war? Moet je even met iemand irl praten? Is er misschien een Gauleiter in de buurt die je vertrouwd?
Grappig, maar misschien moet je eens even in de spiegel kijken.
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 22:07 schreef mascara-klodder het volgende:
Hopelijk is @:MadJackthePirate nog een beetje te redden.

Ik zie het positief in.
Om voor de Rus te bukken? Ik zie het zeer negatief in.
pi_214725186
POLL
pi_214725447
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 22:10 schreef mascara-klodder het volgende:
[poll=7741]
Ja weet je, je hebt een punt, fuck Oekrane toch?
pi_214725666
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 22:25 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Ja weet je, je hebt een punt, fuck Oekrane toch?
Je zegt zelfs dat Oekrane Moskou is binnengevallen.

Hoe moet ik je serieus nemen?
pi_214725708
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 22:35 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Je zegt zelfs dat Oekrane Moskou is binnengevallen.

Hoe moet ik je serieus nemen?
Waar zeg ik dat?
pi_214725747
Verder nog nieuws behalve user-naar-user gezeik?
pi_214726409
quote:
‘Als dit waar is, heeft Oekrane ons een enorme loer gedraaid’
Auteur: Thijs Baas

Het zou Rusland wel hl goed uitkomen als juist nu, vlak na de Oekraense inval in Koersk, het verhaal van Oekraense betrokkenheid bij de sabotage van de Nord Stream-gaspijpleiding opnieuw naar buiten komt. Voor Rusland zou het buitengewoon prettig zijn als de westerse steun voor Oekrane wegvalt, zegt Patrick Bolder, defensiespecialist van het Den Haag Centrum voor Strategische Studies (HCSS). ‘Niks is te gek, dus het kan zomaar dat het allemaal benvloeding door Rusland is.’

The Wall Street Journal bracht het verhaal vandaag opnieuw naar buiten: Oekrane zat achter de sabotage van de Nord Stream-gaspijpleiding en president Volodymyr Zelensky wist ervan en gaf aanvankelijk ook persoonlijk toestemming voor die sabotage. Nog voor de pijpleiding werd opgeblazen kwamen buitenlandse inlichtingendiensten achter de plannen en trok Zelensky z'n toestemming voor de actie in. Zijn toenmalige legerleider, generaal Zaloezjny, zette de sabotage van de pijplijn bij Duitsland alsnog door, meldt de krant.

Laat ze maar met meer bewijzen komen, ik vind het nog niet overtuigend
Patrick Bolder, HCSS

Het is aan Rusland om nu met bewijzen te komen. Dat lijkt nog niet zo makkelijk, zegt Bolder. 'Het verhaal is dat een klein zeiljachtje is weggevaren vanuit de haven van Rostock en een aantal weken op de Oostzee ronddobberde. Daar was het in die periode overigens heel slecht weer. Toch zouden op vier plaatsen explosieven zijn aangebracht. Ik heb een aantal vragen over het realisme daarvan: kun je met zo'n klein bootje wel goed stil blijven liggen, en kun je zonder stikstof 80 meter diep duiken?'

Zeker is in ieder geval dat er rond die tijd ook een Russisch schip rond die plek voer en stillag, al is dat inmiddels naar de achtergrond verdwenen. Ook de rol van de Nederlandse Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (MIVD) is volgens Bolder opmerkelijk geweest, al waren de aanwijzingen 'dat er iets zou gebeuren' niet direct terug te voeren op Oekrane. Om Oekrane nu als schuldige aan te wijzen, gaat mij een beetje te snel. Laat ze maar met meer bewijzen komen, ik vind het nog niet overtuigend.'

[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)r#Echobox=1723746923

Artikel gaat verder.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214726499
quote:
Dit verhaal klinkt zo slecht dat het bijna niet anders kan dan dat het ontsproten is aan een Russisch brein.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_214726595
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 23:10 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dit verhaal klinkt zo slecht dat het bijna niet anders kan dan dat het ontsproten is aan een Russisch brein.
Ik wil de bewijzen wel eens zien.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214726931
Desinformatieverdiensten

twitter

quote:
Volgens
@swsjoerdsma
was er geen enkele reden om te twijfelen aan het verhaal dat Rusland achter het opblazen van de Nord Stream-pijpleidingen zat.

Vorig jaar kreeg Sjoedsma de onderscheiding van ‘Orde van Verdienste’ toegekend door president Zelensky van Oekrane.

Nu blijkt dat Oekrane achter de aanslag zat en dat Zelensky persoonlijk toestemming heeft gegeven voor het opblazen van Nord Stream 2.

Is het toeval dat Sjoerdsma overduidelijke onzin verkocht n een onderscheiding kreeg voor zijn “verdiensten”?
  donderdag 15 augustus 2024 @ 23:54:57 #62
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214727226
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 23:24 schreef Nober het volgende:
Desinformatieverdiensten

[ x ]
[..]

ik vind dat sjoerdsma een goed verhaal heeft

en anders dan moet oekraine betalen en kan dat bedrag in mindering brengen op de schade kosten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 00:09:23 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214727313
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:39 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ze hadden gewoon de Brest-Litovsk lijn na de Duits-Russische vrede kunnen handhaven.
Grappig dat de grens Oost West na al die jaren weer grofweg langs die lijn loopt
The End Times are wild
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 00:14:26 #64
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_214727339
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 23:10 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik denk dat dat verhaal onzin is, en dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat Oekraiene de boel heeft opgeblazen omdat Duitsland toen ontzettend aan het tergen was om steun te geven omdat ze NS2 in gebruik wilde nemen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_214727342
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 23:24 schreef Nober het volgende:
Desinformatieverdiensten

[ x ]
[..]

Sjoerdsma is met name 1 van die politici die de maat nam met kritische politici (o.a. van Houwelingen). Sjoerdsma was overtuigd (door blijkbaar een prematuur Zweeds onderzoek/rapport... Welk dan?) dat Rusland aanwees als verantwoordelijk voor de aanslag.

Sjoerdsma is een slecht mens.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 00:22:16 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214727365
quote:
Als het plan dat Oekrane dat doen wilde al bekend was bij de mivd voordat het gebeurde is het natuurlijk belachelijk dat Rusland met bewijzen moet komen dat het niet klopte!
Wel heeft deze dwerg een punt: dat het uitermate onwaarschijnlijk is dat vier duikinstructrurs met een zeilboot dit op eigen kracht zonder hulp van buitenaf dit gelukt i is. Maar het is aan Oekrane om de toedracht te geven. Het zal wel Polen zijn of toch de usa die ondersteund heeft.
The End Times are wild
pi_214727367
Ik snap Zelensky wel. De EU heeft de monden vol over Oekraine helpen en dat de Russen de vijand zijn maar wel voor miljarden aan gas afnemen dat rechtstreeks naar de oorlogskas van Poetin gaat.

Trump heeft daar jaren daarvoor nog kritiek over geuit en werd uitgelachen.
mon citoyens vous serez unis.
pi_214727384
Trump doet hier nu ook aan mee :o
pi_214727387
Hadden we allemaal maar naar Trump geluisterd :')
pi_214727395
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 00:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik denk dat dat verhaal onzin is, en dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat Oekraiene de boel heeft opgeblazen omdat Duitsland toen ontzettend aan het tergen was om steun te geven omdat ze NS2 in gebruik wilde nemen.
Zit ook wat in. Maar wie heeft er nu eigenlijk het meeste baat bij dit soort berichten?
pi_214727400
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 00:30 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zit ook wat in. Maar wie heeft er nu eigenlijk het meeste baat bij dit soort berichten?
Rusland?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2024 00:31:40 ]
pi_214727401
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 00:31 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Rusland?
Juist.
pi_214727402
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 00:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als het plan dat Oekrane dat doen wilde al bekend was bij de mivd voordat het gebeurde is het natuurlijk belachelijk dat Rusland met bewijzen moet komen dat het niet klopte!
Wel heeft deze dwerg een punt: dat het uitermate onwaarschijnlijk is dat vier duikinstructrurs met een zeilboot dit op eigen kracht zonder hulp van buitenaf dit gelukt i is. Maar het is aan Oekrane om de toedracht te geven. Het zal wel Polen zijn of toch de usa die ondersteund heeft.
En als zoveel inlichtingendiensten (ik tel er al 3 of 4) op de hoogte waren van dit initile plan van Oekrane om NS op te blazen, dan kun je er donder op zeggen dat de Russen dit ook wisten. En wsl veel meer landen.
Waardoor ieder land met een appeltje te schillen met Oekrane dit gedaan kan hebben. Want de schuld komt toch altijd bij Oekrane.

Ik wil echt wel meer bewijzen zien.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214727412
Stel dat hierdoor Europa zo verdeeld raakt dat de wapen en munitieleveranties stagneren of zelfs volledig stoppen, dan is Poetin de lachende derde, iets wat moeilijk te negeren valt.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 00:37:07 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214727418
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 00:32 schreef capricia het volgende:

[..]
En als zoveel inlichtingendiensten (ik tel er al 3 of 4) op de hoogte waren van dit initile plan van Oekrane om NS op te blazen, dan kun je er donder op zeggen dat de Russen dit ook wisten. En wsl veel meer landen.
Waardoor ieder land met een appeltje te schillen met Oekrane dit gedaan kan hebben. Want de schuld komt toch altijd bij Oekrane.

Het was voordat dit bekend was al logisch dat Rusland dit niet gegaan had want het was zeer in hun nadeel. Zelf zou ik eerder denken dat de VS een vinger in de pap had, want zij hebben er het allermeeste voordeel bij.
“Ik wil meer bewijzen zien” is een zwaktebod wat je tot in het oneindige kunt blijven roepen als je je ongelijk niet wil toegeven.
The End Times are wild
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 00:37:50 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214727419
quote:

[..]

Oh, en ik denk dat de mivd dit soort dingen niet deelt met Russische inlichtingendiensten
The End Times are wild
pi_214727423
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 00:35 schreef Hathor het volgende:
Stel dat hierdoor Europa zo verdeeld raakt dat de wapen en munitieleveranties stagneren of zelfs volledig stoppen, dan is Poetin de lachende derde, iets wat moeilijk te negeren valt.
Dat valt prima te negeren. Zover gaat het nl niet komen.

#glazenbol
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 00:40:43 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214727428
quote:
Er gaat helemaal niks gebeuren want het komt niet uit. Net zomin er iets gebeurde toen de cia toch martelvluchten uitvoerde, er geen massa-vernietigingswapen in Irak waren etc.
Zaken gaan pas een rol spelen als het uitkomt, anders worden ze genegeerd
The End Times are wild
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 00:41:19 #79
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_214727429
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 00:30 schreef Hathor het volgende:

[..]
Wat maakt dat uit?
Gaat hier om waarheidsvinding
pi_214727435
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 00:37 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het was voordat dit bekend was al logisch dat Rusland dit niet gegaan had want het was zeer in hun nadeel. Zelf zou ik eerder denken dat de VS een vinger in de pap had, want zij hebben er het allermeeste voordeel bij.
“Ik wil meer bewijzen zien” is een zwaktebod wat je tot in het oneindige kunt blijven roepen als je je ongelijk niet wil toegeven.
Op basis van een krantenartikel, vind ik te zwak om vergaande conclusies te trekken. Over een zeilbootje en een paar duikers. Ik denk dat de onderste steen nog niet boven is. Er komt echt nog wel meer info.

Vind de rol van onze MIVD ook interessant. Hoezo wisten wij het als eerste, omdat we zo diep in Oekrane zouden zitten vanwege MH17?
Wat is dat voor verhaal. Het is na de Russische invasie h.

We hebben onze info gedeeld met de VS, die weer met DL (en dan weet Isral het ook), en Polen scheen het ook gehoord te hebben.
Wie nog meer?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214727436
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 00:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat maakt dat uit?
Gaat hier om waarheidsvinding
En wat is jouw waarheidsbevinding?
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 00:43:38 #82
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_214727437
quote:
Het staan of vallen van Oekrane ligt in handen van usa en duitsland. De overige eu landen praten, maar hebben geen substantie.
pi_214727438
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 00:37 schreef LXIV het volgende:

[..]
Oh, en ik denk dat de mivd dit soort dingen niet deelt met Russische inlichtingendiensten
Dat zeg ik dan ook niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 00:44:41 #84
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_214727440
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 00:43 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
En wat is jouw waarheidsbevinding?
Dat er een aanslag is gepleegd op onze energievoorziening.
pi_214727442
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 00:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
NS2 was niet operationeel. En is dat nooit geweest. Stond ergens in de ijskast.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214727443
quote:

[..]
Hoe dan?
pi_214727444
quote:

[..]
We halen onze energievoorziening nu elders, en de Russen zien geen cent meer van ons. Ik kan er niet rouwig om zijn.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 00:48:57 #88
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_214727447
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 00:46 schreef capricia het volgende:

[..]
NS2 was niet operationeel. En is dat nooit geweest. Stond ergens in de ijskast.
Dus?
Volgende keer wordt lelystad opgeblazen, is ook niet operationeel.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 00:49:05 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214727448
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 00:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Op basis van een krantenartikel, vind ik te zwak om vergaande conclusies te trekken. Over een zeilbootje en een paar duikers. Ik denk dat de onderste steen nog niet boven is. Er komt echt nog wel meer info.

Vind de rol van onze MIVD ook interessant. Hoezo wisten wij het als eerste, omdat we zo diep in Oekrane zouden zitten vanwege MH17?
Wat is dat voor verhaal. Het is na de Russische invasie h.
Wij zijn door mh17 heel actief geweest daar en hebben een netwerk opgebouwd. Dat gaf ons een voorsprong tov andere landen.
quote:
We hebben onze info gedeeld met de VS, die weer met DL (en dan weet Isral het ook), en Polen scheen het ook gehoord te hebben.
Wie nog meer?
Wij delen dat niet met Rusland, China, Iran of noord- Korea natuurlijk .
Er wordt ook informatie gedeeld om ook weer wat terug te krijgen. Zo werkt dat.
The End Times are wild
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 00:49:51 #90
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_214727449
Wat interessanter is om te bediscussiren is waarom Duitsland het naar buiten wil lekken. Denk dat ze de druk bij Zalenski willen opvoeren.
pi_214727453
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 00:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dus?
Wat een rare vergelijking.
pi_214727455
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 00:49 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wij zijn door mh17 heel actief geweest daar en hebben een netwerk opgebouwd. Dat gaf ons een voorsprong tov andere landen.
[..]
Wij delen dat niet met Rusland, China, Iran of noord- Korea natuurlijk .
Er wordt ook informatie gedeeld om ook weer wat terug te krijgen. Zo werkt dat.
Ik schrijf nergens dat wij informatie gedeeld hebben met Rusland. Voor de tweede maal. :P
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214727458
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 00:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik schrijf nergens dat wij informatie gedeeld hebben met Rusland. Voor de tweede maal. :P
Putinpijper!
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 00:55:21 #94
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_214727461
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 00:52 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Wat een rare vergelijking.
Je kan geen dingen opblazen die niet van jou zijn. Dit lijkt een misdaad te zijn geweest.
Betekent niet dat per omgaande alle hulp wordt teruggeschroefd, maar het gaat zeker consequenties hebben. En ja, de Russen zullen er niet ongelukkig van worden.
pi_214727465
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 00:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dus?
Leg mij dan eens uit hoe dit een aanslag op onze energievoorziening zou zijn geweest als het hele project niet operationeel was en voor onbepaalde tijd in de ijskast geschoven was.
Het voorzag niet in onze energie. En ging dat voorlopig ook niet doen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 00:56:43 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214727467
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 00:53 schreef capricia het volgende:

[..]
quote:

[..]

Hier suggereer je dat
The End Times are wild
pi_214727469
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 00:54 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Putinpijper!
Flapdrol.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214727471
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 00:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Flapdrol.
Godver :')
pi_214727473
quote:

[..]
Leg mij dan eens uit hoe dit een aanslag op onze energievoorziening zou zijn geweest als het hele project niet operationeel was en voor onbepaalde tijd in de ijskast geschoven was.
Voor zover ik weet zou Duitsland er gebruik van maken, en die zouden een grote afnemer zijn geweest. Maar die kip is dus de nek omgedraaid. :')
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 00:58:13 #100
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_214727474
quote:

[..]
Koekoek. Ik ga niet uitleggen waarom je geen civiele infrastructuur mag opblazen.
Denk zelf maar eens na.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')