abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214717425
quote:
16s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 00:50 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ow, en met het militaire geavonturier van putin in oekraine, verdunt hij de beveiliging van z'n thuisland :P
Heb je gezien hoe klein het stukje is wat Oekraïne gepakt heeft. Een flinter.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214717429
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 00:50 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is de westerse perceptie he.

Er zijn nu 200.000 mensen op de vlucht of worden geëvacueerd. Dat deelt wel een tik uit. Kijk de Russische propagandakanalen maar. Het is niet bepaald een 'gaat u maar rustig slapen' verhaal wat die vertellen.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 00:58:08 #78
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_214717430
quote:
Deze bijwerking is erg conservatief ten opzichte van deepstate.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_214717431
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 00:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat heb je aan een sterke man in het Kremlin als die dat niet eens kan voorkomen? Is die dan niet aan vervanging toe?
pi_214717432
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 00:34 schreef TLC het volgende:

[..]
Ik heb het ff opgezocht, Polen-Litouwen, Zweden, Ottomaanse Rijk en GB in combi met Frankrijk ook nog, maar dat wisten jullie natuurlijk ook allemaal..
Het zijn er veel meer. Afhankelijk van wat je rusland noemt. Mongolen, de hele concurrentie met Novgorod, vikingen, tartaren, Hongaren, bepaalde Kossakken, Japan... Habsburg denk ik wel ergens. En natuurlijk heel veel oorlogen met de vele prinsdommen.

Zo onverslaanbaar is rusland niet.
pi_214717434
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 00:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat heb je aan een sterke man in het Kremlin als die dat niet eens kan voorkomen? Is die dan niet aan vervanging toe?
In de Russische publieke opinie? Ik denk dat wij daar niets van begrijpen. Prigozjin zijn muiterij deed niets.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214717435
quote:

[..]
Grondgebied is niet belangrijk. Tenzij het een strategische betekenis heeft.

En laat nou ieder grondgebied van rusland een strategische betekenis hebben. Het kan chaos creeeren in rusland.
En putin MOET dit grondgebied terugveroveren...
pi_214717437
quote:
Wat was het? 1000km2 ofzo toch? Dat is ongeveer de oppervlakte van de Flevopolder...
pi_214717440
Ik vraag me wel af, hoeveel mannen met geamputeerde benen etc moeten er wel niet zijn in Rusland? Als ze al terug komen.
Dat moet toch een gigantisch vrouwen overschot opleveren. En het straatbeeld zwaar gaan bepalen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214717442
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 01:03 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wat was het? 1000km2 ofzo toch? Dat is ongeveer de oppervlakte van de Flevopolder...
Op de oppervlakte van Rusland (en zelfs Oekraïne) is dat een flinter. Gewoon helemaal niets.
En bij het uitzoomen op zo'n warmap, is het bijna niet zichtbaar.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214717452
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 00:56 schreef Ulx het volgende:
Er zijn nu 200.000 mensen op de vlucht of worden geëvacueerd. Dat deelt wel een tik uit. Kijk de Russische propagandakanalen maar. Het is niet bepaald een 'gaat u maar rustig slapen' verhaal wat die vertellen.
200.000 Op een bevolking van 140 miljoen... Dat is globaal 0.15% van de Russen, denk je nou echt dat daar drukte om gemaakt wordt door Putin?

In Nederland zou dat verhoudingsgewijs zo'n 25.000 mensen behelsen... Dat is ongeveer een tiende van de Groningse gas perikelen...
pi_214717453
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 01:03 schreef AchJa het volgende:

[..]
Met een redelijk belangrijk spoorwegknooppunt. Het treinverkeer in die regio en richting Wit-Rusland is stilgevallen. Door het pakken van de treinverkeersleiding kunnen ze trouwens zien waar Russische treinen rijden. Als die sensors gaan lekker elektromechanisch dus die zijn niet makkelijk uit te schakelen. Dus als Oekraïne wil weten waar goederentreinen -die niet in het spoorboekje staan- zich bevinden kunnen ze dat nu vrij makkelijk ontdekken. En het Russische leger gebruikt nogal veel treinen. Beetje lastig. En de enige transportroute voor Russisch gas is afgesloten. Ook een puntje van aandacht. De autoweg van Koersk naar Donetsk komt binnen bereik, dat is wellicht ook een dingetje....Ga zo maar door.
pi_214717458
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 01:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
Met een redelijk belangrijk spoorwegknooppunt. Het treinverkeer in die regio en richting Wit-Rusland is stilgevallen. Door het pakken van de treinverkeersleiding kunnen ze trouwens zien waar Russische treinen rijden. Als die sensors gaan lekker elektromechanisch dus die zijn niet makkelijk uit te schakelen. Dus als Oekraïne wil weten waar goederentreinen -die niet in het spoorboekje staan- zich bevinden kunnen ze dat nu vrij makkelijk ontdekken. En het Russische leger gebruikt nogal veel treinen. Beetje lastig. En de enige transportroute voor Russisch gas is afgesloten. Ook een puntje van aandacht. De autoweg van Koersk naar Donetsk komt binnen bereik, dat is wellicht ook een dingetje....Ga zo maar door.
Maar dat kan zijn hè.
Dat ze kritische infrastructuur nu wel kunnen platleggen, door deze actie. En dat dat het doel was.
Maar ik zie het nu nog niet.dus help ons.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 15-08-2024 01:29:25 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214717459
quote:

Idd, de Russen zijn voor een heel groot deel afhankelijk van het spoor maar ik denk niet dat het een heel ingewikkelde exercitie is om die sensoren uit te schakelen..
pi_214717460
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 01:05 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me wel af, hoeveel mannen met geamputeerde benen etc moeten er wel niet zijn in Rusland? Als ze al terug komen.
Dat moet toch een gigantisch vrouwen overschot opleveren. En het straatbeeld zwaar gaan bepalen.
Want een ablefobe gedachte van jou!! ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 15 augustus 2024 @ 01:26:28 #91
56749 BlaZ
pi_214717462
quote:

[..]
Welk spoorwegknooppunt zou dat dan moeten zijn? Ik zie ook niet echt hoe dit effect kan hebben op de route richting Wit Rusland, gezien dat via Brjansk en Smolensk gaat.
pi_214717464
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 01:24 schreef zalkc het volgende:

[..]
Want een ablefobe gedachte van jou!! ;)
Die heb ik opgezocht. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214717465
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 01:23 schreef AchJa het volgende:

[..]
Idd, de Russen zijn voor een heel groot deel afhankelijk van het spoor maar ik denk niet dat het een heel ingewikkelde exercitie is om die sensoren uit te schakelen..
Die zijn analoog. Dan kunnen treinen ook rijden als de computer uitstaat. Zo'n sensor meet gewoon het magnetisch veld of gewicht of aantal wielen van een passerende trein. Dus alles wat langskomt zie je. Wel zo veilig. Nadeel is dat die signalen makkelijk af te tappen zijn, en dat je flink wat kabels moet doorknippen om het systeem uit te schakelen. En knip je de verkeerde door....
pi_214717469
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 01:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Welk spoorwegknooppunt zou dat dan moeten zijn? Ik zie ook niet echt hoe dit effect kan hebben op de route richting Wit Rusland, gezien dat via Brjansk en Smolensk gaat.
Een van die plekken had een verkeersleiding centrale. Of het een knooppunt was laat ik even in het midden, dat is minder relevant. Het gaat erom dat Oekraïne kan weten waar in die zone - naar ik begreep is dat zo'n beetje het hele gebied tussen Moskou en Oekraïne- treinen zijn. Ook de militaire...
pi_214717470
Ik denk dat we ons mentaal voor moeten bereiden op het feit dat Rusland de veroverde gebieden gaat houden. Dat land heeft een zoveel langere adem dan iedere westerse mindspan tegenwoordig op kan brengen hier.

Als ik zie hoeveel emotie en demonstraties enzo dat hele conflict in Gaza teweegbrengt. En dat ten opzichte van de oorlog op ons eigen continent.
Dan heeft Rusland al zo ongeveer gewonnen. Omdat wij als land drukker bezig zijn met Gaza dan met Rusland.

Ik vind dit een hele sombere conclusie.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214717475
twitter

twitter
pi_214717476
En dan gaan we ook nog iedere vier jaar wisselen van regering. Dat geldt voor ieder westers land.

En dan komen er nieuwe inzichten, nieuwe ministers, die ingewerkt moeten worden, zomer reces enzo. Of opeens stemt men een partij die ook vindt dat er toch wel erg veel geld naar Oekraïne gaat. Kan best een tandje minder, en zulks.

En Rusland dendert vrolijk door.
Hoeft alleen maar af te wachten.

En nu zijn we bezig met Gaza. Niet meer met Oekraïne. Want ja, onze aandacht kan al deze conflicten niet tegelijkertijd aan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214717477
twitter

Een minuscuul stukje Rusland is bezet en het is gelijk dreigen met nukes. Dat zegt genoeg.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 01:48:41 #99
56749 BlaZ
pi_214717481
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 01:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
Een van die plekken had een verkeersleiding centrale. Of het een knooppunt was laat ik even in het midden, dat is minder relevant. Het gaat erom dat Oekraïne kan weten waar in die zone - naar ik begreep is dat zo'n beetje het hele gebied tussen Moskou en Oekraïne- treinen zijn. Ook de militaire...
Ik denk dat het om het station van Sudzk gaat dan. Dat is verder wel handig natuurlijk voor potentiële droneaanvallen.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 01:49:54 #100
56749 BlaZ
pi_214717482
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 01:45 schreef capricia het volgende:
En dan gaan we ook nog iedere vier jaar wisselen van regering. Dat geldt voor ieder westers land.

En dan komen er nieuwe inzichten, nieuwe ministers, die ingewerkt moeten worden, zomer reces enzo. Of opeens stemt men een partij die ook vindt dat er toch wel erg veel geld naar Oekraïne gaat. Kan best een tandje minder, en zulks.

En Rusland dendert vrolijk door.
Hoeft alleen maar af te wachten.

En nu zijn we bezig met Gaza. Niet meer met Oekraïne. Want ja, onze aandacht kan al deze conflicten niet tegelijkertijd aan.
Tsja, democratie heeft zo zijn nadelen, maar een dictator aan de macht zoals in Rusland heeft ook zeker zijn nadelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')