Heb je gezien hoe klein het stukje is wat Oekraïne gepakt heeft. Een flinter.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 00:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, en met het militaire geavonturier van putin in oekraine, verdunt hij de beveiliging van z'n thuisland

Er zijn nu 200.000 mensen op de vlucht of worden geëvacueerd. Dat deelt wel een tik uit. Kijk de Russische propagandakanalen maar. Het is niet bepaald een 'gaat u maar rustig slapen' verhaal wat die vertellen.quote:

Deze bijwerking is erg conservatief ten opzichte van deepstate.quote:

Wat heb je aan een sterke man in het Kremlin als die dat niet eens kan voorkomen? Is die dan niet aan vervanging toe?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 00:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je gezien hoe klein het stukje is wat Oekraïne gepakt heeft. Een flinter.

Het zijn er veel meer. Afhankelijk van wat je rusland noemt. Mongolen, de hele concurrentie met Novgorod, vikingen, tartaren, Hongaren, bepaalde Kossakken, Japan... Habsburg denk ik wel ergens. En natuurlijk heel veel oorlogen met de vele prinsdommen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 00:34 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik heb het ff opgezocht, Polen-Litouwen, Zweden, Ottomaanse Rijk en GB in combi met Frankrijk ook nog, maar dat wisten jullie natuurlijk ook allemaal..

In de Russische publieke opinie? Ik denk dat wij daar niets van begrijpen. Prigozjin zijn muiterij deed niets.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 00:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat heb je aan een sterke man in het Kremlin als die dat niet eens kan voorkomen? Is die dan niet aan vervanging toe?

Grondgebied is niet belangrijk. Tenzij het een strategische betekenis heeft.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 00:54 schreef capricia het volgende:
[..]

Wat was het? 1000km2 ofzo toch? Dat is ongeveer de oppervlakte van de Flevopolder...quote:Op donderdag 15 augustus 2024 00:54 schreef capricia het volgende:

Op de oppervlakte van Rusland (en zelfs Oekraïne) is dat een flinter. Gewoon helemaal niets.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 01:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat was het? 1000km2 ofzo toch? Dat is ongeveer de oppervlakte van de Flevopolder...

200.000 Op een bevolking van 140 miljoen... Dat is globaal 0.15% van de Russen, denk je nou echt dat daar drukte om gemaakt wordt door Putin?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 00:56 schreef Ulx het volgende:
Er zijn nu 200.000 mensen op de vlucht of worden geëvacueerd. Dat deelt wel een tik uit. Kijk de Russische propagandakanalen maar. Het is niet bepaald een 'gaat u maar rustig slapen' verhaal wat die vertellen.

Met een redelijk belangrijk spoorwegknooppunt. Het treinverkeer in die regio en richting Wit-Rusland is stilgevallen. Door het pakken van de treinverkeersleiding kunnen ze trouwens zien waar Russische treinen rijden. Als die sensors gaan lekker elektromechanisch dus die zijn niet makkelijk uit te schakelen. Dus als Oekraïne wil weten waar goederentreinen -die niet in het spoorboekje staan- zich bevinden kunnen ze dat nu vrij makkelijk ontdekken. En het Russische leger gebruikt nogal veel treinen. Beetje lastig. En de enige transportroute voor Russisch gas is afgesloten. Ook een puntje van aandacht. De autoweg van Koersk naar Donetsk komt binnen bereik, dat is wellicht ook een dingetje....Ga zo maar door.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 01:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat was het? 1000km2 ofzo toch? Dat is ongeveer de oppervlakte van de Flevopolder...

Maar dat kan zijn hè.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 01:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Met een redelijk belangrijk spoorwegknooppunt. Het treinverkeer in die regio en richting Wit-Rusland is stilgevallen. Door het pakken van de treinverkeersleiding kunnen ze trouwens zien waar Russische treinen rijden. Als die sensors gaan lekker elektromechanisch dus die zijn niet makkelijk uit te schakelen. Dus als Oekraïne wil weten waar goederentreinen -die niet in het spoorboekje staan- zich bevinden kunnen ze dat nu vrij makkelijk ontdekken. En het Russische leger gebruikt nogal veel treinen. Beetje lastig. En de enige transportroute voor Russisch gas is afgesloten. Ook een puntje van aandacht. De autoweg van Koersk naar Donetsk komt binnen bereik, dat is wellicht ook een dingetje....Ga zo maar door.

Idd, de Russen zijn voor een heel groot deel afhankelijk van het spoor maar ik denk niet dat het een heel ingewikkelde exercitie is om die sensoren uit te schakelen..quote:Op donderdag 15 augustus 2024 01:14 schreef Ulx het volgende:
Met een redelijk belangrijk spoorwegknooppunt. Het treinverkeer in die regio en richting Wit-Rusland is stilgevallen. Door het pakken van de treinverkeersleiding kunnen ze trouwens zien waar Russische treinen rijden. Als die sensors gaan lekker elektromechanisch dus die zijn niet makkelijk uit te schakelen. Dus als Oekraïne wil weten waar goederentreinen -die niet in het spoorboekje staan- zich bevinden kunnen ze dat nu vrij makkelijk ontdekken. En het Russische leger gebruikt nogal veel treinen. Beetje lastig. En de enige transportroute voor Russisch gas is afgesloten. Ook een puntje van aandacht. De autoweg van Koersk naar Donetsk komt binnen bereik, dat is wellicht ook een dingetje....Ga zo maar door.

Want een ablefobe gedachte van jou!!quote:Op donderdag 15 augustus 2024 01:05 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me wel af, hoeveel mannen met geamputeerde benen etc moeten er wel niet zijn in Rusland? Als ze al terug komen.
Dat moet toch een gigantisch vrouwen overschot opleveren. En het straatbeeld zwaar gaan bepalen.

Welk spoorwegknooppunt zou dat dan moeten zijn? Ik zie ook niet echt hoe dit effect kan hebben op de route richting Wit Rusland, gezien dat via Brjansk en Smolensk gaat.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 01:14 schreef Ulx het volgende:
[..]

Die heb ik opgezocht.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 01:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Want een ablefobe gedachte van jou!!

Die zijn analoog. Dan kunnen treinen ook rijden als de computer uitstaat. Zo'n sensor meet gewoon het magnetisch veld of gewicht of aantal wielen van een passerende trein. Dus alles wat langskomt zie je. Wel zo veilig. Nadeel is dat die signalen makkelijk af te tappen zijn, en dat je flink wat kabels moet doorknippen om het systeem uit te schakelen. En knip je de verkeerde door....quote:Op donderdag 15 augustus 2024 01:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Idd, de Russen zijn voor een heel groot deel afhankelijk van het spoor maar ik denk niet dat het een heel ingewikkelde exercitie is om die sensoren uit te schakelen..

Een van die plekken had een verkeersleiding centrale. Of het een knooppunt was laat ik even in het midden, dat is minder relevant. Het gaat erom dat Oekraïne kan weten waar in die zone - naar ik begreep is dat zo'n beetje het hele gebied tussen Moskou en Oekraïne- treinen zijn. Ook de militaire...quote:Op donderdag 15 augustus 2024 01:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Welk spoorwegknooppunt zou dat dan moeten zijn? Ik zie ook niet echt hoe dit effect kan hebben op de route richting Wit Rusland, gezien dat via Brjansk en Smolensk gaat.

Ik denk dat het om het station van Sudzk gaat dan. Dat is verder wel handig natuurlijk voor potentiële droneaanvallen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 01:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een van die plekken had een verkeersleiding centrale. Of het een knooppunt was laat ik even in het midden, dat is minder relevant. Het gaat erom dat Oekraïne kan weten waar in die zone - naar ik begreep is dat zo'n beetje het hele gebied tussen Moskou en Oekraïne- treinen zijn. Ook de militaire...

Tsja, democratie heeft zo zijn nadelen, maar een dictator aan de macht zoals in Rusland heeft ook zeker zijn nadelen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 01:45 schreef capricia het volgende:
En dan gaan we ook nog iedere vier jaar wisselen van regering. Dat geldt voor ieder westers land.
En dan komen er nieuwe inzichten, nieuwe ministers, die ingewerkt moeten worden, zomer reces enzo. Of opeens stemt men een partij die ook vindt dat er toch wel erg veel geld naar Oekraïne gaat. Kan best een tandje minder, en zulks.
En Rusland dendert vrolijk door.
Hoeft alleen maar af te wachten.
En nu zijn we bezig met Gaza. Niet meer met Oekraïne. Want ja, onze aandacht kan al deze conflicten niet tegelijkertijd aan.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |