https://www.ad.nl/economi(...)-in-europa~aedb63aa/quote:Voor 500 euro onbeperkt vliegen: Hongaarse maatschappij komt met nieuw concept in Europa
De Hongaarse luchtvaartmaatschappij Wizz Air gaat reizigers onbeperkte vluchten aanbieden voor ruim 500 euro. Volgens Wizz Air is de all-you-can-travel-pas de eerste in zijn soort in Europa.
Belangstellenden moeten er snel bij zijn en zich voor donderdag 23.00 uur aanmelden. Vluchten moeten binnen 72 uur na boeking plaatsvinden en kosten voor bagage- en beenruimte zijn niet inbegrepen. Reizigers kunnen vanuit 50 steden naar meer dan 50 landen vliegen. De aanbieding geldt voor alle Wizz Air vluchten vanaf 25 september en is een jaar geldig.
Wizz Air, dat in Nederland vanaf Eindhoven Airport vliegt, werd in 2003 opgericht en richt zich met name op bestemmingen in Centraal- en Oost-Europa. De prijsvechter heeft geen goede naam in de luchtvaartwereld. De Britse consumentenorganisatie Which? riep Wizz Air dit jaar uit tot slechtste luchtvaartmaatschappij nadat het voor de derde keer op rij de meeste vertragingen op zijn naam had staan.
Dat 'moet' helemaal niet, alleen kost het daarna 600 euro.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 14:23 schreef onlogisch het volgende:
Belangstellenden moeten er snel bij zijn en zich voor donderdag 23.00 uur aanmelden.
Fair point. Ik ben even zo brutaal zelf mijn TT aan te passenquote:Op woensdag 14 augustus 2024 14:48 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat 'moet' helemaal niet, alleen kost het daarna 600 euro.
Wizzair is vaak erg goedkoop dus je moet al snel meer dan eens per maand alleen met hen vliegen om het eruit te halen. En 'all inclusive' is het natuurlijk juist niet, het is onbeperkt maar je zult al snel bij moeten betalen. Bij Wizz is de inbegrepen 'bagage' alleen een tas die onder de stoel past bijvoorbeeld.
Ah, dacht dat het AD dat had bedachtquote:Op woensdag 14 augustus 2024 14:49 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Fair point. Ik ben even zo brutaal zelf mijn TT aan te passen
Ik ben benieuwd wat er eerder is: een door links georganiseerd verbod of het faillissement van Wizzairquote:
Dat laatste zal echt wel meevallen. Zeker omdat er ook nog eens een fee van 10 euro 'per segment' gerekend wordt. En dan is er natuurlijk ook nog een 'seats are subject to availability' clausule, op al te dure vluchten zullen die seats wel heel snel unavailable zijnquote:Op woensdag 14 augustus 2024 14:54 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat er eerder is: een door links georganiseerd verbod of het faillissement van Wizzair
Dat staat er gewoon: "De aanbieding geldt voor alle Wizz Air vluchten vanaf 25 september en is een jaar geldig."quote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:21 schreef FvanS het volgende:
500 euro per wat? Dag? week? maand? jaar? zolang je leeft?
Fijn dat ze dat er ook bij vermelden
Per jaar, staat gewoon op de site. Het AD heeft zo overduidelijk alleen naar hun Britse bron gekeken dat ze zelfs vergeten zijn de deadline terug aan te passenquote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:21 schreef FvanS het volgende:
500 euro per wat? Dag? week? maand? jaar? zolang je leeft?
Fijn dat ze dat er ook bij vermelden
Ohja , zal mijn bril eens opzettenquote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:26 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat staat er gewoon: "De aanbieding geldt voor alle Wizz Air vluchten vanaf 25 september en is een jaar geldig."
Wizz is niet meer welkom op Schipholquote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:30 schreef MissButterflyy het volgende:
En dan zijn de verste en meest populaire bestemmingen het eerst weg en vlieg je voor 500 euro van Eindhoven naar Amsterdam.
quote:Op woensdag 14 augustus 2024 14:49 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Fair pointGoed punt. Ik ben even zo brutaal zelf mijn TT aan te passen
Klinkt leuk die aanbieding maar als je dit leest en je wilt verzekerd zijn van een terugreis wordt het wel een heel kort tripje.quote:Vluchten moeten binnen 72 uur na boeking plaatsvinden
huhquote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:36 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klinkt leuk die aanbieding maar als je dit leest en je wilt verzekerd zijn van een terugreis wordt het wel een heel kort tripje.
Dan boek je toch een dag later? Oid.. en dan nog. Wizz wordt voornamelijk gebruikt als citytripairline.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:36 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klinkt leuk die aanbieding maar als je dit leest en je wilt verzekerd zijn van een terugreis wordt het wel een heel kort tripje.
Oh dat combineert helemaal prachtig met die 'subject to availability' clausule.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:36 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klinkt leuk die aanbieding maar als je dit leest en je wilt verzekerd zijn van een terugreis wordt het wel een heel kort tripje.
De aanbieding is een jaar geldig, dus tot 24 september 2025 kun je besluiten om dat abonnement aan te schaffen voor de prijs van 500 euro. Maar er staat dan nog steeds niet bij hoe lang je dan onbeperkt mag blijven vliegen na gebruik te maken van deze aanbieding. Levenslang?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:26 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat staat er gewoon: "De aanbieding geldt voor alle Wizz Air vluchten vanaf 25 september en is een jaar geldig."
Nee, tot en met morgen. Daarna is de prijs 600 per jaar.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:45 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
De aanbieding is een jaar geldig, dus tot 24 september 2025 kun je besluiten om dat abonnement aan te schaffen voor de prijs van 500 euro.
Waar staat dat? Ik lees dat de aanbieding geldt vanaf 25 september.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, tot en met morgen. Daarna is de prijs 600 per jaar.
https://multipass.wizzair.com/w6/subscriptionsquote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:00 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waar staat dat? Ik lees dat de aanbieding geldt vanaf 25 september.
Je moet onderhand op dezelfde dag vertrekken als je boekt als je ook nog gegarandeerd terug wilt vliegen met deze aanbiedingen. Je hebt maar 3 dagen in principe en wat @De_Hertog al zegt als die stoelen weg zijn kan je al niet meer mee of moet je gewoon betalen voor je vlucht. Leuk als je een paar dagen vrij hebt of het niet uitmaakt wanneer je terug vliegt. Dan vraag ik me af als je wat vroeger boekt en de tickets goedkoper zijn dat niet veel goedkoper is dan dit gebeuren. Dan heb ik het nog niet eens over het op het laatste moment onderdak vinden voor je verblijf wat ook vaak dan duurdere is. Het klinkt vooral leuk als je familie of vrienden hebt wonen in het buitenland waar Wizz naar toe vliegt en je wilt er regelmatig naar toe. Maar zo kijk ik er naar.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan boek je toch een dag later? Oid.. en dan nog. Wizz wordt voornamelijk gebruikt als citytripairline.
quote:Op woensdag 14 augustus 2024 14:23 schreef onlogisch het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/economi(...)-in-europa~aedb63aa/
Nou Groen-links kom er maar in
quote:Wizz Air is my favourite & most used airline. Here’s why I won’t be joining this:
- No guarantee on seat availability
- I enjoy researching & finding cheap fares
- Usually book more than 3 days in advance due to work
- ¤40 Annual Discount Club is better value for me
Zelfs dan. Ik hèb familie op een handige bestemming (vandaar de interessequote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:33 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je moet onderhand op dezelfde dag vertrekken als je boekt als je ook nog gegarandeerd terug wilt vliegen met deze aanbiedingen. Je hebt maar 3 dagen in principe en wat @:De_Hertog al zegt als die stoelen weg zijn kan je al niet meer mee of moet je gewoon betalen voor je vlucht. Leuk als je een paar dagen vrij hebt of het niet uitmaakt wanneer je terug vliegt. Dan vraag ik me af als je wat vroeger boekt en de tickets goedkoper zijn dat niet veel goedkoper is dan dit gebeuren. Dan heb ik het nog niet eens over het op het laatste moment onderdak vinden voor je verblijf wat ook vaak dan duurdere is. Het klinkt vooral leuk als je familie of vrienden hebt wonen in het buitenland waar Wizz naar toe vliegt en je wilt er regelmatig naar toe. Maar zo kijk ik er naar.
lolquote:There is no return flight available, what can I do?
If there is no return flight available due to seat unavailability or if it is not within the 3-day (72 hours) booking window, you can book a flight using the regular booking process.
It is important to be aware that if you miss three flights (so-called “no-shows”), Wizz Air reserves the right to terminate the membership with immediate effect and without the option of a refund. In addition to that, you might be subject to a contractual penalty up to the amount of the voucher fee.
Bedoel je misschien "vaste kosten"?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
lol
10 euro flat fee ook nog per vlucht.
NWS / Verbijstering bij milieuclubs om ‘all you can fly’-plan van Wizz Airquote:Op woensdag 14 augustus 2024 14:23 schreef onlogisch het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/economi(...)-in-europa~aedb63aa/
Nou Groen-links kom er maar in
Goh. Boeiend. En door.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:11 schreef CarbonC het volgende:
Verbijstering bij milieuclubs om ‘all you can fly’-plan van Wizz Air: ‘Onvoorstelbaar dat dit kan’
De Hongaarse luchtvaartmaatschappij Wizz Air gaat reizigers een pakket aanbieden waarbij ze een jaar onbeperkt kunnen vliegen voor ruim 500 euro. Volgens Wizz Air is de all-you-can-travel-pas de eerste in zijn soort in Europa. Toch zitten er ook een paar addertjes onder het gras. Met 500 euro ben je namelijk nog niet helemaal klaar. Intussen reageren milieuorganisaties verbijsterd. ,,Tenenkrommend dat dit gewoon mag.“
Belangstellenden moeten er snel bij zijn en zich voor donderdag 23.00 uur aanmelden. Vluchten moeten binnen 72 uur na boeking plaatsvinden en kosten voor bagage en beenruimte zijn niet inbegrepen. Reizigers kunnen vanuit 50 steden naar meer dan 50 landen vliegen. De aanbieding geldt voor alle Wizz Air-vluchten vanaf 25 september en is een jaar geldig.
Het betekent overigens niet dat je met 500 euro helemaal klaar bent. Volgens Britse media moet je geboekte vlucht wel binnen 72 uur plaatsvinden. Het gaat dus vrijwel altijd om last-minutes. Ook zijn de kosten voor bagage (van 11 euro tot 120 euro) en stoel (van 80 tot 100 euro) niet inbegrepen en de reserveringskosten komen daar ook nog bovenop.
‘Onvoorstelbaar en tenenkrommend’
Natuur- en milieuorganisaties vinden het ‘onvoorstelbaar’ en ‘tenenkrommend’ dat Wizz Air ongestoord dit plan mag lanceren en dat het intern niet tot discussie heeft geleid. ,,De luchtvaartsector is verantwoordelijk voor een aanzienlijk deel van de wereldwijde CO2-uitstoot, en dit initiatief moedigt mensen aan zoveel mogelijk te gaan vliegen”, zegt Dieuwertje Penders van Natuur & Milieu tegen deze site. ,, Zonder daarbij oog te hebben voor de klimaatschade, natuurschade en overlast die al deze vluchten opleveren.”
Milieufederatie Noord-Holland, een organisatie die sterk lobbyt om het aantal vluchten in Nederland fors terug te dringen, sluit zich daarbij aan en noemt de actie op haar beurt ‘ronduit onverantwoord’. ,,Niet alleen leidt dit tot onverantwoorde CO2-uitstoot, ook de geluidsoverlast voor omwonenden van luchthavens neemt onnodig toe”, verzucht woordvoerder Sijas Akkerman. ,,Dit soort aanbiedingen maakt het vervuilen van het milieu bijna gratis. Sowieso is het nodig dat vliegen veel duurder wordt. En de milieukosten in de prijs worden opgenomen.”
Oproep aan Wizz Air
Het ‘all you can fly-concept‘ staat volgens Natuur & Milieu haaks op de noodzaak om de uitstoot drastisch te verminderen. ,,Wij roepen Wizz Air en andere luchtvaartmaatschappijen op om verantwoordelijkheid te nemen en hun focus te verleggen naar het ontwikkelen van duurzame alternatieven, zoals schonere brandstoffen en het stimuleren van treinreizen voor kortere afstanden.”
Het is ‘essentieel’, zo zegt Penders (Natuur & Milieu), dat luchtvaartmaatschappijen bijdragen aan de mondiale inspanningen om klimaatverandering tegen te gaan ‘in plaats van deze op deze manier te verergeren’.
Milieudefensie kijkt normaal niet zo snel ‘naar dit soort losse acties zonder het grotere plaatje te overzien’. Het plan van WizzAir vergt een diepere analyse, zegt een woordvoerder. Maar: ,,We vinden natuurlijk wel dat luchtvaartbedrijven de verantwoordelijkheid hebben om hun uitstoot in lijn te brengen met het klimaatakkoord van Parijs. Daar strookt het uitbreiden van het aantal vluchten niet mee, en dat lijkt een logisch gevolg van deze actie van Wizz Air. Of in ieder geval de intentie ervan.”
Ook politici uit de linkse hoek keuren het plan af. Met de ‘rug naar de toekomst’, klinkt het uit de mond van Statenlid Niels Jeurink (GroenLinks). ‘Zo mag je dit toch wel noemen. Wizz Air komt hier met een initiatief dat het tegengestelde is van wat de wereld nu nodig heeft. Onverantwoord’, schrijft hij op X.
Geen goede naam
Wizz Air, dat in Nederland vanaf Eindhoven Airport vliegt, werd in 2003 opgericht en richt zich met name op bestemmingen in Centraal- en Oost-Europa. De prijsvechter heeft geen goede naam in de luchtvaartwereld. De Britse consumentenorganisatie ‘Which?’ riep Wizz Air dit jaar uit tot slechtste luchtvaartmaatschappij nadat het voor de derde keer op rij de meeste vertragingen op zijn naam had staan.
Cijfers vervuiling luchtvaart
Niet eerder daalde de CO2-uitstoot van grote industriebedrijven in Nederland zo sterk als vorig jaar. Maar bij de luchtvaart is het tegendeel het geval. Daar nam de uitstoot in 2023 met 11 procent toe tot 2,6 miljoen ton CO2.
,,Het is bemoedigend dat Nederlandse grote uitstoters een daling in CO2-emissies hebben gerealiseerd. Echter, deze ontwikkeling wordt volledig overschaduwd door de schokkende realiteit dat de luchtvaartsector geen enkele vooruitgang heeft geboekt. Terwijl andere sectoren minder CO2 uitstoten, blijft de luchtvaart vastzitten in haar vervuilende gewoonten”, aldus de milieuclubs eerder dit jaar.
,,De cijfers van de emissieautoriteit vandaag tonen opnieuw aan dat de zogenaamde groene plannen van deze sector, waar de politiek al jaren op vertrouwt, een grote farce zijn”, zegt het gezelschap. Een recent onderzoek van luchtvaarteconomen, gedaan in opdracht van Natuur & Milieu, toont volgens deze organisatie nota bene aan ‘dat Schiphol kan krimpen zonder schade aan de economie’.
,,We kunnen niet langer toestaan dat de luchtvaart ongehinderd blijft groeien, ten koste van het klimaat, ten koste van de nachtrust en het welzijn van honderdduizenden omwonenden én ten koste van toekomstige generaties”, zeiden de milieuorganisaties.
Bron: https://www.ad.nl/economi(...)at-dit-kan~aedb63aa/
Die leg je maar boven in het bagagerek.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 14:31 schreef Basp1 het volgende:
Kosten voor beenruimte? Hoe moeten we dat gaan zien bij het abbonement? Krijg je stoelen zonder beenruimte aangewezen?
Bedoel je misschien "vlieg zoveel je wilt"?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:12 schreef CarbonC het volgende:
NWS / Verbijstering bij milieuclubs om ‘all you can fly’-plan van Wizz Air
quote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:12 schreef CarbonC het volgende:
[..]
NWS / Verbijstering bij milieuclubs om ‘all you can fly’-plan van Wizz Air
Nou inderdaad. Dat activistische gedoe. Gewoon kijken hoe het er in de rest van de wereld aan toe gaat. Dar doen ze niet zo moeilijk. Uithuilen en doorgaan dus :-)quote:
Slechtste aanbieding ooit, gelet op de no-show clausule. Zelf hoef ik niet met een C-maatschappij te reizen. Ik denk dat dit vooral een lokkertje is voor groepen voor wie het geld een belangrijke rol speelt. Om er snel achter te komen dat je in de maling genomen wordt.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
lol
10 euro flat fee ook nog per vlucht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |