abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214720155
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:10 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk dat ze dit heimelijk gesteund hebben ja.
Dat blijkt dus nergens uit. Eerder het tegendeel.
pi_214720156
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat klopt helemaal. En daarom was het op voorhand ook zo volstrekt idioot om te beweren dat putin dit gedaan zou hebben.
Wat hij nu zegt is precies het argument waarmee verklaard werd dat Rusland het nooit gedaan kon hebben
Werkelijk ieder motief, op wellicht een vergezochte false flag na, ontbrak.
pi_214720157
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:09 schreef Za het volgende:

[..]
Vraagt niemand zich af waarom deze klaarblijkelijk bekende "info" nu opeens naar buiten komt, nadat jarenlang Rusland is beschuldigd?
Ik vond het juist jarenlang erg stil. Alsof ze het niet wilde oplossen. Wat het verdacht maakte..alsof ze een bepaalde partij niet in diskrediet wilde brengen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214720160
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:10 schreef Frutsel het volgende:

Nee
Je kunt niet voor iedereen spreken. Maar bedankt dat je laat weten dat jij het gelooft.
pi_214720170
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:04 schreef Frutsel het volgende:
Oekraine moet straks gewoon op hun kosten de nieuwe pijplijn met Duitsland aanleggen en betalen en een goedkoop prijsje voor de Duitsers maken (en voor ons natuurlijk)

Opgelost
Zullen we ook stoppen met het sponsoren van die oorlog?
pi_214720174
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:13 schreef Nober het volgende:

[..]
Nee, want dan kunnen ze het niet meer terug betalen. :P
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214720175
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:02 schreef Mr.Baashaas het volgende:

[..]
Ik ben gestopt na slechts 4 delen van deze reeks.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Voor de goedpraters hoef je slechts wat te scrollen. Dat moet je zelf wel lukken. Succes!
dat zijn toch andere mensen? die zogenaamde "goedpraters"?

of mis ik nu je punt?
pi_214720180
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:14 schreef koemleit het volgende:

[..]
dat zijn toch andere mensen? die zogenaamde "goedpraters"?

of mis ik nu je punt?
Ja.
pi_214720190
quote:

[..]
Zeker niet.
Althans, wel stoppen met handelen met alles en iedereen dat Rus is.
pi_214720195
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:11 schreef capricia het volgende:

Ik vond het juist jarenlang erg stil. Alsof ze het niet wilde oplossen. Wat het verdacht maakte..alsof ze een bepaalde partij niet in diskrediet wilde brengen.
Wanneer al deze info voorhanden was had er niet bijna twee jaar stilte hoeven zijn noch de bizarre beschuldiging dat Rusland er zelf achter zat.
Diverse Amerikaanse hoogwaardigheidsbekleders gaven meermaals on the record aan de Nord Stream te zullen stoppen, ik kan de videos zo opdiepen.

Nu moeten we denken dat het 3 Oekraïners waren op een zeilschip.

Met dit verhaal zijn gewoon andere belangen gemoeid.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 14:18:52 #161
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_214720204
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:16 schreef Za het volgende:

[..]
Wanneer al deze info voorhanden was had er niet bijna twee jaar stilte hoeven zijn noch de bizarre beschuldiging dat Rusland er zelf achter zat.
Diverse Amerikaanse hoogwaardigheidsbekleders gaven meermaals on the record aan de Nord Stream te zullen stoppen, ik kan de videos zo opdiepen.

Inclusief Biden zelf.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_214720222
En ook het verhaal dat de Nederlandse militaire inlichtingendienst MIVD het heel snel wist, omdat ze zo diep in Oekraïne zaten na MH17, vind ik opvallend.

En ik zou ook graag willen weten welke ministers er allemaal van op de hoogte waren.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214720229
MH17 waren drie Oekraïners en Biden vanuit het ISS
MH370 waren drie Oekraïners en Biden vanuit Diego Garcia
Emelia Earhart waren drie Oekraïners in de Bermuda Driehoek denk ik
pi_214720243
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:22 schreef Frutsel het volgende:
Waarom verklap je nou de laatste bladzijde?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214720246
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:18 schreef inslagenreuring het volgende:

Inclusief Biden zelf.
"There will be no Nord Stream 2, we will bring an end to it".

pi_214720253
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Waarom verklap je nou de laatste bladzijde?
Er komt nog een 2e seizoen
pi_214720255
quote:

[..]
Zullen we ook stoppen met het sponsoren van die oorlog? Zullen we ook Oekraine weggeven aan Rusland en daarmee Poetin belonen voor zijn sadistische en geweldadige expansiedrift?
Nou nee, laten we dat maar niet doen. Je nodigt Poetin daarmee alleen maar uit om nog een stapje verder te gaan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 15 augustus 2024 @ 14:36:32 #168
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214720342
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:11 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dat blijkt dus nergens uit. Eerder het tegendeel.
Ze zijn in ieder geval door een partij gesteund. Het zou ook Polen geweest kunnen zijn.
En ik denk dat de VS formeel enige gezegd hebben: doe maar niet. Maar informeel ook hebben laten weten dat er geen sancties zijn als ze het wel deden. Anders hadden ze het wel gelaten.
Een geheel zelfstandige actie genoeg in echt niet in:
The End Times are wild
  donderdag 15 augustus 2024 @ 14:37:31 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214720350
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:21 schreef capricia het volgende:
En ook het verhaal dat de Nederlandse militaire inlichtingendienst MIVD het heel snel wist, omdat ze zo diep in Oekraïne zaten na MH17, vind ik opvallend.

Dat vind ik dan juist weer logisch
The End Times are wild
  donderdag 15 augustus 2024 @ 14:42:36 #170
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214720377
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:22 schreef Frutsel het volgende:
ik heb gehoord dat het opeten van de appel niet door Adam kwam , maar ook de schuld van een oekrainer was
dus anders waren wij nu in het paradijs geweest en hoefden niet te werken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 15 augustus 2024 @ 14:43:26 #171
323876 michaelmoore
pi_214720384
quote:

[..]
we zullen stoppen met jou te sponsoren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214720391
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:18 schreef inslagenreuring het volgende:

Inclusief Biden zelf.
Zou het niet gewoon zo simpel zijn als dat er vrees is, omdat Biden toch af en toe ten tonele moet verschijnen, en deze uitspraken indertijd deed on camera, hij het misschien als een achievement gaat benoemen hier of daar.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 14:45:03 #173
323876 michaelmoore
pi_214720398
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:16 schreef Za het volgende:

[..]

wie het ook gedaan heeft , petje af
pi_214720451
Mensen die er voor pleiten om te stoppen met het 'sponsoren van de oorlog', maar het wel een probleem vinden dat de infrastructuur van de belangrijkste inkomstenbron voor de agressor (Rusland) is opgeblazen :')
pi_214720471
‘Nederlandse geheime dienst zat eerste rij bij aanvallen op Nord Stream, ook Zelensky wist er vanaf’
De pijpleidingen van Nord Stream zijn opgeblazen door een paar Oekraïners die als toerist de Oostzee opgingen. Het hele plan werd in een dronken bui bedacht, en is met goedkeuring van president Zelensky uitgewerkt.

Dronken militairen
Het hele plan om de directe pijpleiding tussen Rusland en Duitsland door de Oostzee op te blazen, ontstond tijdens een borrel van belangrijke Oekraïense militairen, ontdekte The Wall Street Journal na gesprekken met onder meer vier hoge Oekraïense functionarissen. De alcohol vloeide rijkelijk om het opmerkelijke succes te vieren van het tegenhouden van de Russische invasie.

https://www.ad.nl/buitenl(...)t-er-vanaf~a0f94429/

"De alcohol vloeide rijkelijk".
Wat een fantasie, wat een onzin. :')
pi_214720522
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:53 schreef Breekfast het volgende:
Mensen die er voor pleiten om te stoppen met het 'sponsoren van de oorlog', maar het wel een probleem vinden dat de infrastructuur van de belangrijkste inkomstenbron voor de agressor (Rusland) is opgeblazen :')
Ik pleit voor artikel 5, dit is namelijk een aanslag geweest op het westen en volgens onze eigen regels moet artikel 5 nu in werking gaan treden. Doen we dat niet, dan is artikel 5 niets waard. Daarmee zouden we een verkeerd signaal afgeven aan Rusland, want dan zou Rusland ook straffeloos onze infrastructuur kunnen gaan aanvallen.
pi_214720536
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:09 schreef Za het volgende:

[..]
Vraagt niemand zich af waarom deze klaarblijkelijk bekende "info" nu opeens naar buiten komt, nadat jarenlang Rusland is beschuldigd?
Deze info was al eerder bekend, maar is nu weer 'hot' door het arrestatiebevel van Duitsland. Dat geeft de eerdere 'info' nog wat meer credit.

Het valt verder wel samen met de recente aanvallende acties van Oekraïne in Rusland, maar of dat wat er mee te maken heeft?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_214720541
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:04 schreef Frutsel het volgende:
Oekraine moet straks gewoon op hun kosten de nieuwe pijplijn met Duitsland aanleggen en betalen en een goedkoop prijsje voor de Duitsers maken (en voor ons natuurlijk)

Opgelost
Klinkt leuk. Doet ze alleen helemaal niks. We geven ze miljarden op het moment (en terecht)
Dan heeft zeggen: FOEI! Betaal maar voor een nieuwe weinig zin. Als je zelf de genen bent die ze dat geld geeft :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_214720544
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:21 schreef capricia het volgende:

En ik zou ook graag willen weten welke ministers er allemaal van op de hoogte waren.
Ollongren, Rutte en waarschijnlijk ook Hoekstra.

Verder is het gissen in hoeverre dit staatsgeheim was e/o gedeeld is met de 2e kamer.
pi_214720589
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 15:02 schreef KlaasVermeer het volgende:

[..]
Ik pleit voor artikel 5, dit is namelijk een aanslag geweest op het westen en volgens onze eigen regels moet artikel 5 nu in werking gaan treden. Doen we dat niet, dan is artikel 5 niets waard. Daarmee zouden we een verkeerd signaal afgeven aan Rusland, want dan zou Rusland ook straffeloos onze infrastructuur kunnen gaan aanvallen.
Prima als je dat wilt. Dan kunnen we vervolgens vaststellen dat dit de eerste artikel 5 -procedure in de geschiedenis van de NAVO is waarbij de 'aanval' het belang van het westen enkel heeft gediend. We bedanken Oekraïne en we gaan vervolgens weer verder met de orde van de dag :)
pi_214720620
quote:
14s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Goed idee. Kunnen we daarna tenminste weer ouderwets over de flos gaan omdat er nog meer vluchtelingen naar het westen komen. ^O^
Die 100.000+ Oekraïners die hier al zijn geef maar vast een welverdiend generaal pardon.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 15:25:26 #182
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_214720679
Het enige domme is dat ze dit geheim wilde houden.

Was gewoon gelijk eerlijk geweest. Maar wss wist men dit op hoger niveau al lang, maar waren persoonlijke sancties voor bijv die generaal even niet zo handig.

Anyway het is verder een compleet normale sabotage actie tegen Rusland. Rusland doet het zelf ook, sterker nog zelfs het Westen doet dit ook.

Case closed en verder.
The name is Putler, Vladimir Putler
  donderdag 15 augustus 2024 @ 15:33:23 #183
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_214720724
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 15:25 schreef The-BFG het volgende:
Het enige domme is dat ze dit geheim wilde houden.

Was gewoon gelijk eerlijk geweest. Maar wss wist men dit op hoger niveau al lang, maar waren persoonlijke sancties voor bijv die generaal even niet zo handig.

Anyway het is verder een compleet normale sabotage actie tegen Rusland. Rusland doet het zelf ook, sterker nog zelfs het Westen doet dit ook.

Case closed en verder.
Case closed en verder na een terroristische aanval op Europees grondgebied en schenden artikel 5 :')
pi_214720741
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 15:33 schreef jigggy het volgende:

[..]
Case closed en verder na een terroristische aanval op Europees grondgebied en schenden artikel 5 :')
  donderdag 15 augustus 2024 @ 15:36:53 #185
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214720747
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 15:12 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Prima als je dat wilt. Dan kunnen we vervolgens vaststellen dat dit de eerste artikel 5 -procedure in de geschiedenis van de NAVO is waarbij de 'aanval' het belang van het westen enkel heeft gediend. We bedanken Oekraïne en we gaan vervolgens weer verder met de orde van de dag :)
Als die het belang van het westen alleen maar heeft gediend, hoezo dan al die D66 politici die door een aanval op onze infrastructuur noemden?
The End Times are wild
pi_214720752
quote:

[..]
terroristische aanval? Wat :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 15:38:36 #187
323876 michaelmoore
pi_214720758
volgens mij heeft Poetin het zelf gedaan en dat is dan ook iets goeds voor hem

het verschepen van gas op minus 264 graden naar India en verkopen voor waardeloze roepies is veel leuker voor hem

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 15-08-2024 15:46:41 ]
pi_214720769
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 15:36 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als die het belang van het westen alleen maar heeft gediend, hoezo dan al die D66 politici die door een aanval op onze infrastructuur noemden?
Kan kan toch beide waar zijn? Het 1 sluit het ander niet uit
pi_214720772
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 15:37 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Het is de grootste sabotage actie in de recente geschiedenis van Duitsland.

Hoe zou jij het willen noemen?
pi_214720774
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 15:40 schreef Mr.Baashaas het volgende:

[..]
Het is de grootste sabotage actie in de recente geschiedenis van Duitsland.

Hoe zou jij het willen noemen?
Nou zoals je zegt een sabotage actie. Dat is toch wat anders dan een terroristische aanval.

Oke eerlijk is eerlijk. Als je op definitie zoekt op google zijn er verschillende. Waar onder: politieke doelen te bereiken, of druk uit te oefenen op een regering of internationale organisatie.

En dan klopt het wel en zit ik fout
pi_214720795
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 15:40 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nou zoals je zegt een sabotage actie. Dat is toch wat anders dan een terroristische aanval.
Hoe maakt dat het anders?
pi_214720798
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 15:43 schreef Mr.Baashaas het volgende:

[..]
Hoe maakt dat het anders?
zie mijn edit hier boven je
pi_214720805
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 15:43 schreef over_hedge het volgende:

[..]
zie mijn edit hier boven je
Oh ja, sorry. Zag het te laat.

Fair enough!
pi_214720825
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 15:36 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat zou je de D66 politici moeten vragen.

We kunnen (achteraf) in ieder geval vaststellen dat het voor Europa heel onverstandig is geweest om zich voor zijn energievoorziening zo afhankelijk te maken van Rusland. En dat we mede dankzij het opblazen van die pijpleiding, en het chantage gedrag van Poetin zelf natuurlijk, gelukkig in staat zijn geweest die afhankelijkheid snel af te bouwen. :)

Als Rusland de pijpleiding had opgeblazen, dan was dat (gek genoeg) ook in het belang van het Westen geweest. Maar de interpretatie daarvan zou natuurlijk anders zijn geweest, omdat de achterliggende motieven anders zouden zijn. Het motief voor Rusland zou zijn geweest om Europa verder onder druk te zetten en te chanteren, en dat kun je enkel opvatten als een vijandelijke actie. De motieven van Oekraïne zijn vanzelfsprekend niet tegen Europa gericht.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 15:49:16 #195
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_214720854
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:55 schreef Za het volgende:
‘Nederlandse geheime dienst zat eerste rij bij aanvallen op Nord Stream, ook Zelensky wist er vanaf’
De pijpleidingen van Nord Stream zijn opgeblazen door een paar Oekraïners die als toerist de Oostzee opgingen. Het hele plan werd in een dronken bui bedacht, en is met goedkeuring van president Zelensky uitgewerkt.

Dronken militairen
Het hele plan om de directe pijpleiding tussen Rusland en Duitsland door de Oostzee op te blazen, ontstond tijdens een borrel van belangrijke Oekraïense militairen, ontdekte The Wall Street Journal na gesprekken met onder meer vier hoge Oekraïense functionarissen. De alcohol vloeide rijkelijk om het opmerkelijke succes te vieren van het tegenhouden van de Russische invasie.

https://www.ad.nl/buitenl(...)t-er-vanaf~a0f94429/

"De alcohol vloeide rijkelijk".
Wat een fantasie, wat een onzin. :')
Damn, bizarre bullshit :')
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 15 augustus 2024 @ 15:51:15 #196
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_214720871
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 15:37 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Je valt toch navo grondgebied aan met enorme gevolgen voor je bondgenoten ?
  donderdag 15 augustus 2024 @ 15:51:17 #197
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_214720872
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 15:46 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Dat zou je de D66 politici moeten vragen.

We kunnen (achteraf) in ieder geval vaststellen dat het voor Europa heel onverstandig is geweest om zich voor zijn energievoorziening zo afhankelijk te maken van Rusland. En dat we mede dankzij het opblazen van die pijpleiding, en het chantage gedrag van Poetin zelf natuurlijk, gelukkig in staat zijn geweest die afhankelijkheid snel af te bouwen. :)

Als Rusland de pijpleiding had opgeblazen, dan was dat (gek genoeg) ook in het belang van het Westen geweest. Maar de interpretatie daarvan zou natuurlijk anders zijn geweest, omdat de achterliggende motieven anders zouden zijn. Het motief voor Rusland zou zijn geweest om Europa verder onder druk te zetten en te chanteren, en dat kun je enkel opvatten als een vijandelijke actie. De motieven van Oekraïne zijn vanzelfsprekend niet tegen Europa gericht.
We hebben inderdaad weken zonder energie gezeten, zo afhankelijk waren we.
pi_214720889
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 15:51 schreef jigggy het volgende:

[..]
Je valt toch navo grondgebied aan met enorme gevolgen voor je bondgenoten ?
Zie hier paar post boven. Ik ben al tot de conclusie gekomen dat ik fout zat :) In mijn hoofd is de definitie als je terror wilt veroorzaken door onschuldige doden te veroorzaken. En dan zou het niet kloppen

Maar de definitie is iets anders en zat fout. Mb
  donderdag 15 augustus 2024 @ 15:54:41 #199
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_214720897
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 15:53 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Zie hier paar post boven. Ik ben al tot de conclusie gekomen dat ik fout zat :) In mijn hoofd is de definitie als je terror wilt veroorzaken door onschuldige doden te veroorzaken. En dan zou het niet kloppen

Maar de definitie is iets anders en zat fout. Mb
Oh ik las net ook over je comment heen excuus en is goed :)
pi_214720907
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 15:51 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
We hebben inderdaad weken zonder energie gezeten, zo afhankelijk waren we.
Welk punt probeer je te maken? Dat Europa knap zijn afhankelijkheid in rap tempo heeft afgebouwd? Dat klopt :)
pi_214720940
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:04 schreef Mr.Baashaas het volgende:

[..]
Ik heb geen ander account.
Nou bij alles schreeuwt je account kloon. Hou vooral jezelf voor de gek.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 16:02:25 #202
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214720946
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 15:56 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Welk punt probeer je te maken? Dat Europa knap zijn afhankelijkheid in rap tempo heeft afgebouwd? Dat klopt :)
We hebben niet zozeer afgebouwd, maar het eenzijdige in handen van de VS gelegd
The End Times are wild
pi_214720963
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 16:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
We hebben niet zozeer afgebouwd, maar het eenzijdige in handen van de VS gelegd
Afhankelijkheid van Rusland bedoel ik dan.

Hoewel dat ook niet ideaal is voel ik mij er een stuk comfortabeler bij dan afhankelijk zijn van Rusland.
pi_214721094
Haha natuurlijk ontkent die lul van een Zelensky alles.
Clown
pi_214721152
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 15:02 schreef KlaasVermeer het volgende:

[..]
We gebruikten artikel 5 ook niet toen Rusland chemische wapens gebruikte voor een aanslag in het VK. De lat hiervoor ligt kennelijk behoorlijk hoog.

https://en.m.wikipedia.or(...)ei_and_Yulia_Skripal
  Forum Admin donderdag 15 augustus 2024 @ 16:54:10 #206
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_214721314
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:04 schreef Mr.Baashaas het volgende:

[..]
Ik heb geen ander account.
Haha
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin donderdag 15 augustus 2024 @ 16:55:15 #207
pi_214721328
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 16:23 schreef BeriBeri het volgende:
Haha natuurlijk ontkent die lul van een Zelensky alles.
Clown
Iedereen weet wat je bedoelt met clown.

Je pikt ze er wel zo uit op deze manier.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_214721377
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vraag me inderdaad af waarom dit nu op tafel komt...gezien iedereen en hun moeders schijnbaar al op de hoogte waren van de [vermeende, nu aangwezen] daders voordat de aanslag plaatsvond. Ligt er een motief achter de bekendmaking aan het grote publiek? Heeft het iets te maken met dat Oekraïne nu in Rusland bezig is?

[ Bericht 5% gewijzigd door Akathisia op 15-08-2024 17:13:05 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Forum Admin donderdag 15 augustus 2024 @ 17:04:02 #210
pi_214721391
Niemand die ook de link legt met het toevallig naar buiten komen van dit nieuws terwijl Rusland binnen is gevallen door het land dat ze zelf zijn binnen gevallen.

En daarmee laat ik in het midden of het klopt of niet. Want dat kan wel degelijk
pi_214721396
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 17:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Niemand die ook de link legt met het toevallig naar buiten komen van dit nieuws terwijl Rusland binnen is gevallen door het land dat ze zelf zijn binnen gevallen.

En daarmee laat ik in het midden of het klopt of niet. Want dat kan wel degelijk
Zie de post boven je :D.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_214721485
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 17:04 schreef Straatcommando. het volgende:

Straatcommando is op dreef O+

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_214721506
Komop Ali B, speculeer met ons mee...b-)
pi_214721705
quote:

Wat dacht je van deze: "Hey Europa, we hebben het laatste Russische doorvoerpunt voor gas nu in handen. Dusse....even dimmen..."
  donderdag 15 augustus 2024 @ 17:30:56 #215
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_214721707
quote:

[..]
Lol een terroristische aanslag, laat je nakijken zeg... Deze actie was gewoon een sabotageactie van Oekraïne vs Rusland. Zoals er zovelen geweest zijn in het verleden door zo'n beetje elk land dat wel eens in een oorlog betrokken was.

We hadden als EU die pijplijn überhaupt nooit moeten toestaan, maar ja, achteraf lullen is makkelijk.
pi_214721788
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 17:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat dacht je van deze: "Hey Europa, we hebben het laatste Russische doorvoerpunt voor gas nu in handen. Dusse....even dimmen..."
Dat is toch al het geval zonder het daderschap te erkennen?
pi_214721813
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 17:14 schreef Akathisia het volgende:
Komop Ali B, speculeer met ons mee...b-)
Vind dat Straatcommando het voortouw moet nemen

Ik zit alvast op het puntje van mijn stoel :7
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_214721866
Na het rijkelijk vloeien van alcohol en een nacht vol dronkenschap:

quote:
Using a rented yacht, they sailed out to the area of the pipelines and dived down to lay explosives on them.
:')
  donderdag 15 augustus 2024 @ 17:53:53 #219
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_214721984
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 17:30 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Lol een terroristische aanslag, laat je nakijken zeg... Deze actie was gewoon een sabotageactie van Oekraïne vs Rusland. Zoals er zovelen geweest zijn in het verleden door zo'n beetje elk land dat wel eens in een oorlog betrokken was.

We hadden als EU die pijplijn überhaupt nooit moeten toestaan, maar ja, achteraf lullen is makkelijk.
Zoek ff betekenis op van “terroristische aanslag” grote vriend :')

Maargoed nee laten we het vooral goedpraten dat Oekraïne op navo terrein dingen die van ons zijn opblaast waardoor Nederlanders de rekeningen voor het gas niet meer kunnen betalen :')
pi_214722055
Heeft er iemand toegang tot het oorspronkelijke artikel van de wall street journal?
Edensnator over 'n out
pi_214722195
Het verbaasd mij iig helemaal niks als Oekraïne er wel achter zit. En als dat zo is dan weet Zelensky dat ook dondersgoed.

Wel heel goed van Duitsland dat ze doorzetten, want het leek wel echt zo alsof het in de doofpot gestopt werd. We weten na een paar uur wie de daders zijn van gebeurtenis X, maar hier opeens is alles een mysterie. En Denemarken en Zweden stopten het onderzoek.

Het ligt er wel echt duidelijk op zeg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 18:17:15 #222
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214722213
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 17:30 schreef The-BFG het volgende:

[..]

Oooh, dan geeft het niet. Dat er een paar miljard van Duitsland in zit, vinden ze ook vast niet erg. Bedankt voor het opblazen van een miljardenproject waar nog geen kuub gas doorheen is gegaan! :')
  donderdag 15 augustus 2024 @ 18:17:29 #223
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_214722218
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 17:53 schreef jigggy het volgende:

[..]
Zoek ff betekenis op van “terroristische aanslag” grote vriend :')

Maargoed nee laten we het vooral goedpraten dat Oekraïne op navo terrein dingen die van ons zijn opblaast waardoor Nederlanders de rekeningen voor het gas niet meer kunnen betalen :')
Oeh we hadden het even koud.. in Oekraïne sterven mensen voor onze vrijheid..
  donderdag 15 augustus 2024 @ 18:19:14 #224
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_214722240
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 18:17 schreef Repentless het volgende:

[..]
Oooh, dan geeft het niet. Dat er een paar miljard van Duitsland in zit, vinden ze ook vast niet erg. Bedankt voor het opblazen van een miljardenproject waar nog geen kuub gas doorheen is gegaan! :')
Nevenschade en niets in vergelijking met de schade die Oekraïne lijdt.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 18:22:09 #225
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_214722271
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 18:17 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Oeh we hadden het even koud.. in Oekraïne sterven mensen voor onze vrijheid..
Vind ik zeer sneu voor ze maar dat geeft je geen excuus om Artikel 5 te verbreken terwijl europa al heel je oorlog loopt te financieren , zonder Europa had Oekraïne niet meer bestaan atm
pi_214722284
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 18:17 schreef Repentless het volgende:

[..]
Zal er ook nooit doorheen gaan, met de complimenten van Poetin.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 15 augustus 2024 @ 18:22:56 #227
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_214722286
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 18:19 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Nevenschade en niets in vergelijking met de schade die Oekraïne lijdt.
Nevenschade zegt die :')

Compleet doorgeslagen ,het blijven goedpraten van een aanslag op NAVO grond door de bondgenoot _O-
  donderdag 15 augustus 2024 @ 18:28:20 #228
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_214722333
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 15:56 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Afhankelijkheid bouw je niet rap af. Ergo, die afhankelijkheid was er niet. Rusland was slechts een leverancier. En we hadden zoveel Russisch gas omdat dat spotgoedkoop was ten opzichte van het importeren van Arabisch of Amerikaans vloeibaar gas.

Zo ingewikkeld is het niet. Dat 'afhankelijkheid afbouwen' was een politiek selling point.
pi_214722365
Ik herinner mij deze nog goed. Toen krabbelden velen zich toch wel achter de oren waaronder ikzelf.
De video spreekt voor zichzelf.
pi_214722445
quote:

Ben normaal niet zo van de complotjes, maar inderdaad ja.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 15 augustus 2024 @ 18:47:12 #231
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_214722474
Het opblazen van Nordstream , de grootste geldmagneet van Putins maffia, is een oorlogsdaad.
Een daad door een land wat overvallen is.
Als dat idd gedaan is door Ukrainie, is dat volstrekt legitiem, ongeacht het huilie huilie van DE.
Punt.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 18:49:09 #232
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214722483
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 18:47 schreef kibo het volgende:
Het opblazen van Nordstream , de grootste geldmagneet van Putins maffia, is een oorlogsdaad.
Als dat idd gedaan is door Ukrainie, is dat volstrekt legitiem, ongeacht het huilie huilie van DE.
Punt.
Punt is dat je tevens een daad is tegen bondgenoot Duitsland. Dat gaat het om!!
The End Times are wild
  donderdag 15 augustus 2024 @ 18:51:09 #233
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_214722498
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 18:49 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is louter een economisch belang van het verwende Westen. Dat telt niet in een oorlogsituatie.
En dat heb ik het nog niet eens over de lange termijn voordelen voor het Westen, ic de afhankelijkheid van de Moskou mafia.
pi_214722552
quote:

[..]
Ik blijf het bizar vinden dat mensen een aanslag op de infrastructuur van een bondgenoot geen probleem vinden want Rusland. What's next, een passagiersvliegtuig uit de lucht schieten en daar de Russen de schuld van geven? Oh wacht.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_214722593
quote:

[..]
Kan soms nodig zijn in oorlogstijd. Zo had Churchill een deel van de Franse vloot gebombardeerd zodat deze niet in handen viel van nazi-Duitsland (Operatie Catapult).
pi_214722607
Ik neem aan dat de Russofielen hier vinden dat dat strafmaatregelen tegen Oekraïne alleen maar onschuldigen treffen en de boel maar escaleren en dat we dat dus maar beter niet kunnen doen.

Toch?
pi_214722626
Gelukkig heeft de USA alles al decennia stevig onder controle. Daar kunnen die Russen nog een dikke punt aan zuigen.

pi_214722635
quote:

[..]
Dat is dan aan Duitsland.

Even los van dat niet vast staat dat Oekraïne er achter zit.
pi_214722651
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 18:57 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Ik blijf het bizar vinden dat mensen een aanslag op de infrastructuur van een bondgenoot geen probleem vinden want Rusland. What's next, een passagiersvliegtuig uit de lucht schieten en daar de Russen de schuld van geven? Oh wacht.
Wie heeft een passagiersvliegtuig uit de lucht geschoten en Rusland daarvan de schuld gegeven?
pi_214722675
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 18:33 schreef NatteLont het volgende:
Ik herinner mij deze nog goed. Toen krabbelden velen zich toch wel achter de oren waaronder ikzelf.
De video spreekt voor zichzelf.
Tja, dat bleek niet nodig, want Duitsland besloot om niet langer rechtstreeks gas van Rusland af te nemen in 2022.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 19:16:47 #241
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214722737
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 18:51 schreef kibo het volgende:

[..]
Dat is louter een economisch belang van het verwende Westen. Dat telt niet in een oorlogsituatie.
En dat heb ik het nog niet eens over de lange termijn voordelen voor het Westen, ic de afhankelijkheid van de Moskou mafia.
De Europese industrie betaalt nu veel meer voor gas dan de Amerikaanse. Dat noem ik geen voordeel.
are we infinite or am I alone
pi_214722810
Achter slot en grendel.

twitter
pi_214722885
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:02 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Kan soms nodig zijn in oorlogstijd. Zo had Churchill een deel van de Franse vloot gebombardeerd zodat deze niet in handen viel van nazi-Duitsland (Operatie Catapult).
Waarom denk je dat dit een goede vergelijking is? Frankrijk was op dat punt bezet en gekapituleerd maar was er desondanks alles behalve blij mee en onderging het ook allerminst op pacifistisch wijze; reken maar dat als het niet bezet was geweest en Engeland alleen met DL in oorlog was geweest, dat het VK de volle laag had gehad gekregen, zeker gezien de historie tussen beide. Daarbij was er de angst dat de schepen van het gekapituleerde Frankrijk in de handen zouden vallen van een land waarmee Engeland officieel mee in oorlog was.
pi_214722906
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 18:47 schreef kibo het volgende:
Punt.
Wat is dit? De brugklas maatschappijleer of geschiedenis?
  donderdag 15 augustus 2024 @ 19:38:23 #245
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214722971
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:02 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dat klopt, en dat werd ook niet gewaardeerd in Frankrijk, toch?
The End Times are wild
pi_214723002
'Alles is geoorloofd want Rusland' is een beetje het sentiment bij sommige users.
pi_214723004
VS dreigt bedrijven opnieuw met sancties om Nord Stream 2-project

Rapport: 18 bedrijven trekken zich [uit angst voor de VS] terug uit Nord Stream 2-bouwproject

Omstreden gaspijpleiding Rusland wordt afgebouwd zonder Nederlandse deelname

Het Nederlands-Britse Shell is als investeerder nog wel betrokken bij de aanleg van de gaspijpleiding. Shell loopt niet vooruit op eventuele sancties en liet eerder weten dat Europa zowel Russisch gas als Amerikaans LNG nodig zal hebben. "De Europese consument zal profiteren van een gezonde concurrentie tussen 'pijplijngas' en LNG", zegt Shell.

Verenigde Staten houdt troostprijs over aan gascompromis

Sinds 2015 vormt de aanleg van de gasleiding een splijtzwam tussen Duitsland en de Verenigde Staten. Barack Obama, Donald Trump en de huidige Amerikaanse president Joe Biden, alle drie zagen ze niets in de pijp die Duitsland tot een belangrijk gasknooppunt maakt in Europa, de Russische invloed op de Europese energievoorziening vergroot, en de Amerikaanse bondgenoot Oekraïne buitenspel zet.

:D
pi_214723015
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:40 schreef Discombobulate het volgende:
'Alles is geoorloofd want Rusland' is een beetje het sentiment bij sommige users.
Ze haten Rusland meer dan ze zichzelf (West-Europa) liefhebben.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 19:44:05 #249
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214723034
quote:
Dat zijn mensen die Orwell ‘goeddunkvol’ noemde. Bereid alles te geloven wat ze moeten geloven, en in staat om 180 graden van standpunt te veranderen als de staat daarom vraagt. Nu heten ze deugmensen.
The End Times are wild
  donderdag 15 augustus 2024 @ 19:45:33 #250
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_214723052
quote:
Niet alles, maar dit zeker wel. Putin moet kapot.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:23 schreef Nober het volgende:
Achter slot en grendel.

[ x ]
Tribunalen!!
pi_214723064
quote:
Deze mensen zouden volop genocide plegen na een beetje staatspropaganda in combinatie met militaire training. Het zijn in potentie bloeddorstige figuren maar op het moment nog impotent want de staat heeft ze die training nog niet aangeboden of daartoe gedwongen. Het blijven tot op heden lugubere figuren op kleine platforms als FOK!
pi_214723066
quote:
Achter slot en grendel.

[ x ]
Voor welk strafbaar feit?
  donderdag 15 augustus 2024 @ 19:47:12 #253
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_214723074
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:41 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ze haten Rusland meer dan ze zichzelf (West-Europa) liefhebben.
Ik haat Rusland omdat ik onze democratie en manier van leven lief heb.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 19:47:17 #254
323876 michaelmoore
pi_214723079
quote:
5s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Voor welk strafbaar feit?
voor dat ie rusland kapot maakt en oekraine ook

oiuwe zak is het
je kan hier wel eens schelden op Rob Jetten, of GROEN Links , maar die weten niet beter

Poetin is andere koek
  donderdag 15 augustus 2024 @ 19:50:04 #255
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214723108
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:41 schreef Akathisia het volgende:

De VS verzet zich al langer tegen de pijpleiding, omdat die Europa afhankelijker maakt van Russisch aardgas en Rusland meer invloed krijgt. Ook landen als Polen en Oekraïne zijn tegen. Duitsland is een groot voorstander van het project.

In de nieuwe verklaring noemt Blinken Nord Stream 2 een slechte deal voor Duitsland en verschillende landen in Centraal- en Oost-Europa. Hij spreekt van "een Russisch geopolitiek project dat Europa moet verdelen en de Europese energieveiligheid verzwakt".

:D
Het is natuurlijk klinkklare onzin dat je positie op de energiemarkt verzwakt als je uit twee aanbieders (usa voor lng en Rusland voor aardgas) kunt kiezen. Dat versterkt je positie juist!
Als er een partij wegvalt verzwakt je positie juist, want je bent dan volkomen afhankelijk van één partij.
De positie van de usa versterkt natuurlijk enorm in dit geval!
The End Times are wild
pi_214723185
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:50 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is natuurlijk klinkklare onzin dat je positie op de energiemarkt verzwakt als je uit twee aanbieders (usa voor lng en Rusland voor aardgas) kunt kiezen. Dat versterkt je positie juist!
Als er een partij wegvalt verzwakt je positie juist, want je bent dan volkomen afhankelijk van één partij.
De positie van de usa versterkt natuurlijk enorm in dit geval!
Precies, daarom vond ik deze zin ook zo komisch;

"De Europese consument zal profiteren van een gezonde concurrentie tussen 'pijplijngas'

In mijn hoofd las ik namelijk de gedachte van de VS hierop; ''Maar wij willen (en accepteren) eerlijke concurrentie helemaal niet".
pi_214723206
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:47 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Een democratie waar besloten wordt weg te moffelen dat het land waar we 'op democratische wijze' miljarden aan schenken (zeer waarschijnlijk) een aanval op 'onze' infrastructuur heeft ondernemen danwel zelf onder de pet heeft gehouden?

Misschien is het ook wel handig om te realiseren dat het tegelijkertijd diezelfde wegmoffelaars zijn die jou hebben wijsgemaakt dat Rusland de voornaamste dreiging is voor onze democratie en manier van leven.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 20:00:41 #258
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_214723254
quote:
15s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 13:05 schreef Vallon het volgende:
Gaat nog wel een een zooi gas doen opborrelen dat zo ja, Oekraïne dit ongeacht haar redenen veroorzaakt heeft.
Ik mag en ga op z'n minst verwachten dat (wetende) partijen tekst en uitleg gaan geven en de daders zich gaan verantwoorden en de veroorzaakte schade vergoeden.

Geeft, mij verder, wel een naar gevoel door de één en de ander z'n sentiment voor de gek gehouden te worden en elkaar ergens voor op te laten draaien.

De NordStream kon mij sws gestolen waar Oekraïne sws niet over gaat noch ging.
De EU gaat over haar eigen infrastructuur en niet eoa vrijheidstrijder, die hierin eenzijdig als terrorist gaat opereren om een duurbetaalde energiecrisis mee te helpen veroorzaken.
Maar goed, ook Rusland is niet vies van operaties - inval Krim/Oekraïne - die daarmee een zienswijze (moeten) beïnvloeden.
Dat niet alleen, dit gaat zorgen voor een grote hoeveelheid rechtzaken aangezien er ook een grote hoeveelheid Europese bedrijven betrokken waren bij de Nordstream en Oekraïne hier met financiële compensatie over de brug zal moeten komen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_214723284
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat niet alleen, dit gaat zorgen voor een grote hoeveelheid rechtzaken aangezien er ook een grote hoeveelheid Europese bedrijven betrokken waren bij de Nordstream en Oekraïne hier met financiële compensatie over de brug zal moeten komen.
Wat dat betreft hebben deze angsthazen nog mazzel gehad;

Zeker 18 bedrijven hebben zich teruggetrokken of gaan zich terugtrekken uit de bouw van de omstreden gaspijpleiding Nord Stream 2, volgens een rapport van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. Het gaat met name om Britse en Zwitserse verzekeringsmaatschappijen.

Tot nu toe hebben de Verenigde Staten aan één meebouwend bedrijf sancties opgelegd: het Russische bouwbedrijf KVT-Rus. Volgens Duitse media heeft de dreiging van meer sancties andere bedrijven afgeschrikt door te gaan met Nord Stream 2.
pi_214723310
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe dat werkt. Als Zelensky echt daadwerkelijk Nee gezegd heeft, en iemand doet het toch op persoonlijke titel, dan lijkt me de staat niet verantwoordelijk.
Hopelijk heeft die persoon een goede aansprakelijkheidsverzekering. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 15 augustus 2024 @ 20:08:06 #261
323876 michaelmoore
pi_214723349
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:56 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Precies, daarom vond ik deze zin ook zo komisch;

"De Europese consument zal profiteren van een gezonde concurrentie tussen 'pijplijngas'

In mijn hoofd las ik namelijk de gedachte van de VS hierop; ''Maar wij willen (en accepteren) eerlijke concurrentie helemaal niet".
gas is gas dat is een wereldprijs

https://tradingeconomics.com/commodity/eu-natural-gas

dat is altijd eerlijke concurrentie
pi_214723367
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:30 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Waarom denk je dat dit een goede vergelijking is? Frankrijk was op dat punt bezet en gekapituleerd maar was er desondanks alles behalve blij mee en onderging het ook allerminst op pacifistisch wijze; reken maar dat als het niet bezet was geweest en Engeland alleen met DL in oorlog was geweest, dat het VK de volle laag had gehad gekregen, zeker gezien de historie tussen beide. Daarbij was er de angst dat de schepen van het gekapituleerde Frankrijk in de handen zouden vallen van een land waarmee Engeland officieel mee in oorlog was.
Frankrijk was toen neutraal. Vichy weet je nog. En de deal was dat de vloot niet in handen van Duitsland zou vallen.

In Toulon in 1943 brachten ze die ook tot zinken, dus ze hielden woord..
pi_214723384
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:05 schreef capricia het volgende:
Ik weet niet hoe dat werkt. Als Zelensky echt daadwerkelijk Nee gezegd heeft, en iemand doet het toch op persoonlijke titel, dan lijkt me de staat niet verantwoordelijk.
Er zijn w.d.b. wel wat interessante vragen te stellen:

Heeft Zelensky vooraf een waarschuwing afgegeven?

(Wat dat betreft is de vraag nóg interessanter om aan de CIA te stellen.)

Heeft Zelensky ná de aanval de relevante inlichtingendiensten geïnformeerd?

Waarom werd Zaloezjny pas in februari van dit jaar door Zelensky ontslagen als bevelhebber van de strijdkrachten?

Hoe kon Zaloezjny nadien benoemd worden tot ambassadeur in Londen?

Als ik zijn advocaat zou spelen zou ik wel wat excusen kunnen bedenken, maar onder de streep blijft het geen fraai plaatje.

[ Bericht 5% gewijzigd door Akathisia op 15-08-2024 20:18:04 ]
pi_214723390
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:46 schreef Peppert het volgende:

[..]
Deze mensen zouden volop genocide plegen na een beetje staatspropaganda in combinatie met militaire training. Het zijn in potentie bloeddorstige figuren maar op het moment nog impotent want de staat heeft ze die training nog niet aangeboden of daartoe gedwongen. Het blijven tot op heden lugubere figuren op kleine platforms als FOK!
De fantasieën over mede-users beginnen beetje op hol te slaan zo te lezen. :')
  donderdag 15 augustus 2024 @ 20:14:24 #265
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_214723448
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:03 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Wat dat betreft hebben deze angsthazen nog mazzel gehad;

Zeker 18 bedrijven hebben zich teruggetrokken of gaan zich terugtrekken uit de bouw van de omstreden gaspijpleiding Nord Stream 2, volgens een rapport van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. Het gaat met name om Britse en Zwitserse verzekeringsmaatschappijen.

Tot nu toe hebben de Verenigde Staten aan één meebouwend bedrijf sancties opgelegd: het Russische bouwbedrijf KVT-Rus. Volgens Duitse media heeft de dreiging van meer sancties andere bedrijven afgeschrikt door te gaan met Nord Stream 2.
Nord Stream is a joint project involving five major companies: Gazprom international projects North 1 LLC (Gazprom Group company), Wintershall Dea AG, PEG Infrastruktur AG (E. ON), N.V. Nederlandse Gasunie and ENGIE. Such a powerful consortium guarantees the best technology, security and corporate governance.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_214723458
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:47 schreef The-BFG het volgende:

[..]
De USA is kennelijk jouw voorbeeld van het decennia lang brengen van democratie in de wereld met al haar (proxy) oorlog voering? Laten we realistisch zijn. Als heel Europa en de rest van de wereld handel zou drijven met elkaar zonder deze bemoeienissen dan zou Amerika een eiland zonder enige betekenis zijn. De USA kan kennelijk niet anders.
pi_214723467
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:46 schreef Peppert het volgende:
Deze mensen zouden volop genocide plegen na een beetje staatspropaganda in combinatie met militaire training.
Dat ze daar vatbaar voor zijn bleek ook wel tijdens de coronaperiode. Wat er allemaal wel niet mocht en moest gebeuren met 'wappies', daar lusten de honden geen pap van.
pi_214723475
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik geloof daar dus echt niks van heel eerlijk gezegd.
pi_214723483
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:09 schreef Ulx het volgende:
Frankrijk was toen neutraal.
Joah fair enough, maar in welke omstandigheid?
pi_214723499
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:15 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dat ze daar vatbaar voor zijn bleek ook wel tijdens de coronaperiode. Wat er allemaal wel niet mocht en moest gebeuren met 'wappies', daar lusten de honden geen pap van.
Het zijn zieke beesten. Alleen in recente jaren is dat meer en meer naar boven komen drijven op sociale media en eveneens op microplatforms als FOK! Ze verdienen het predicaat mens niet meer. Ik begin steeds meer voorstander te worden van een digitale identiteit waar mensen niet meer anoniem zijn want zodra men de sociale controle laat vieren dan hebben veel mensen de neiging om te veranderen in beesten waar moorden, terreur en genocide gewoon moet kunnen want heb die en die waarden lief of mensen hebben een andere kleurtje.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 20:20:50 #271
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_214723537
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:32 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat is dit? De brugklas maatschappijleer of geschiedenis?
Look who s talking _O- _O- _O-
pi_214723539
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:18 schreef Peppert het volgende:

[..]
Het zijn zieke beesten. Ze verdienen het predicaat mens niet meer.
Nou ja goed, nu doe je een beetje hetzelfde. En dat is ook niet zo vreemd, want het is juist al te menselijk...
pi_214723545
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De fantasieën over mede-users beginnen beetje op hol te slaan zo te lezen. :')
En vooralsnog zijn de Russen de enige die genocide plegen. Al een paar jaar.
anonieme razernist
pi_214723572
quote:
Achter slot en grendel.

[ x ]
Ietwat voorbarig. Zij wisten van het plan in juni, waartegen geprotesteerd is. Dat in september alsnog een aanslag plaatsvindt kan door hen de wenkbrauwen doen fronsen met de gedachtegang dat 'ze' het nu toch gedaan hebben, maar zonder onderzoek kunnen ze dat niet zeker weten.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 20:23:29 #275
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_214723580
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:15 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Volgens mij riepen de wappies om Tribunalen en erger... Ik wenste de wappies vooral een GGZ-behandeling toe, want hun claims en verhalen heb ik verder alleen maar gehoord van mensen die in een psychose zaten.
pi_214723588
Ookal geloof ik geen klap van deze versie:

Nederland kwam in de dagen na de explosies met een gedetailleerd rapport over de aanval. De CIA kreeg het rapport te lezen, maar vanwege inlichtingenregels kon de geheime dienst het niet doorgeven aan Duitsland, dat het onderzoek naar de explosies leidde. Daarvoor is uitdrukkelijke toestemming uit Nederland nodig.

Dus toen toenmalig premier Mark Rutte op 4 mei 2023 (Dodenherdenking nota bene) lachend met Zelenski op de foto ging, was hij volledig op de hoogte dat Zelenski deel uitmaakte van deze terroristische aanslag die grote schade aan de Nederlandse en Europese economie heeft toegebracht.

Waarom heeft de voormalig premier Mark Rutte hier niets mee gedaan?

https://x.com/Rob_Roos/status/1824108499640438952
pi_214723597
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik geloof daar dus echt niks van heel eerlijk gezegd.
Dan zul je toch iets moeten bewijzen. Dat de staat Oekraïne die opdracht gegeven heeft.

Zelfs bij de rechtzaak van MH17 zijn het individuen (bijv die Strelkov/Girkin figuur) die aangeklaagd en veroordeeld zijn.
Niet de Russische staat of zo, toch?

Ik begrijp dat Duitsland om uitlevering gevraagd heeft. Neem aan dat Oekraïne daar gewoon aan mee gaat werken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214723598
Zijn de gevaccineerden ondertussen allemaal al overleden eigenlijk?
  donderdag 15 augustus 2024 @ 20:25:51 #279
323876 michaelmoore
pi_214723629
quote:
5s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:24 schreef xpompompomx het volgende:
ja behalve ik , want ik heb maar een keer gedaan

en ik heb aan MW van der leijden een speciale dosis gevraagd
pi_214723637
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:24 schreef Za het volgende:
Ookal geloof ik geen klap van deze versie:

[ x ]
Deze Rob Roos snapt kennelijk niet dat de CIA, of elke andere inlichtingendienst, hem niks verschildigd is.
pi_214723657
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:23 schreef The-BFG het volgende:
Volgens mij riepen de wappies om Tribunalen en erger... Ik wenste de wappies vooral een GGZ-behandeling toe, want hun claims en verhalen heb ik verder alleen maar gehoord van mensen die in een psychose zaten.
Volgens mij volgde dat op allerlei ingevoerde discriminerende maatregelen, het vertrappelen van de grondrechten, de democratie, etc... Dat in combinatie met allerlei dreigementen en 'luchtballonetjes' over hoe ongevaccineerden buitengesloten zouden moeten worden, geen recht meer zouden moeten krijgen op zorg, etc.
pi_214723664
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja behalve ik , want ik heb maar een keer gedaan

en ik heb aan MW van der leijden een speciale dosis gevraagd
De zogenaamde Sonderbehandlung. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 15 augustus 2024 @ 20:28:27 #283
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214723670
quote:
5s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:24 schreef xpompompomx het volgende:
Ja ik ben al 3 jaar de pijp uit.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_214723675
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:23 schreef Montagui het volgende:
Ietwat voorbarig. Zij wisten van het plan in juni, waartegen geprotesteerd is. Dat in september alsnog een aanslag plaatsvindt kan door hen de wenkbrauwen doen fronsen met de gedachtegang dat 'ze' het nu toch gedaan hebben, maar zonder onderzoek kunnen ze dat niet zeker weten.
Ze kunnen wel delen wat ze wel zeker weten opdat we op democratische wijze kunnen destilleren wat het volk op basis daarvan het meest waarschijnlijk acht en wat ze er vervolgens mee wilt doen... maar evident is dat besloten is dat het volk niet toe is aan zulke grote beslissingen en het geopolitieke spel beter in achterkamertjes gespeeld kan worden.

(In werkelijkheid heeft de VS gewoon afgedwongen dat die Orwelliaanse Zweed en Rutte gewoon moesten doen waar ze het beste in zijn; liegen, ontkennen, de onwetendheid zelve spelen.)
pi_214723687
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:27 schreef capricia het volgende:

[..]
De zogenaamde Sonderbehandlung. :+
Toch niet Aktion T4 hoop ik?
  donderdag 15 augustus 2024 @ 20:29:37 #286
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_214723688
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 19:57 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Een democratie waar besloten wordt weg te moffelen dat het land waar we 'op democratische wijze' miljarden aan schenken (zeer waarschijnlijk) een aanval op 'onze' infrastructuur heeft ondernemen danwel zelf onder de pet heeft gehouden?

Misschien is het ook wel handig om te realiseren dat het tegelijkertijd diezelfde wegmoffelaars zijn die jou hebben wijsgemaakt dat Rusland de voornaamste dreiging is voor onze democratie en manier van leven.
Alsof een regering geen dingen geheim mag houden als daar goede redenen voor zijn. Tevens is het een democratisch gekozen regering, hun steun voor Oekraïne is dus gewoon een democratisch besluit.

Als je overigens niet inziet dat Rusland al jaren de agressor is en graag hun conservatieve levenswijze willen uitrollen over het Westen.. Dan ben je of gewoon heel erg blind of een voorstander van ze.. en dan ben je niets minder dan een verrader of de moderne NSB'er
pi_214723704
Ben twee keer overleden, ik bedoel gevaccineerd. Gelukkig heb ik reïncarnatietherapie in 't pakket.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_214723710
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:26 schreef xpompompomx het volgende:

Deze Rob Roos snapt niet dat de CIA, of elke andere inlichtingendienst, hem niks verschildigd is.
Beide Nord Stream pijpleidingen waren voor 9% Nederlands bezit.
pi_214723721
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ben twee keer overleden, ik bedoel gevaccineerd. Gelukkig heb ik reïncarnatietherapie in 't pakket.
Is dat inclusief salsadansen met Willem Engerd?
pi_214723726
Zijn de heren putinpijpers nu boos, omdat de driedaagse militaire operatie iets anders uitpakt?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_214723732
quote:
11s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Toch niet Aktion T4 hoop ik?
Even een zijpaadje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214723767
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:29 schreef The-BFG het volgende:
Alsof een regering geen dingen geheim mag houden als daar goede redenen voor zijn. Tevens is het een democratisch gekozen regering, hun steun voor Oekraïne is dus gewoon een democratisch besluit.

Als je overigens niet inziet dat Rusland al jaren de agressor is en graag hun conservatieve levenswijze willen uitrollen over het Westen.. Dan ben je of gewoon heel erg blind of een voorstander van ze.. en dan ben je niets minder dan een verrader of de moderne NSB'er
Er zijn gradaties van het democratische gehalte (tav elk onderwerp), en die is gewoon beneden peil, vooral afgemeten aan de grootheid van de consequenties.

Bovendien was de veiligheid van Nederland hiermee geenszins in het geding (hetgeen een goede reden zou zijn); maar vooral, of eigenlijk uitsluitend, de imperialistische verdeel- en heerspolitiek van de VS.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 20:35:46 #293
323876 michaelmoore
pi_214723773
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zijn de heren putinpijpers nu boos, omdat de driedaagse militaire operatie iets anders uitpakt?
'nou ze zatten in de gangkast te wachten op de poseidon van Poetin

maar nu komen ze heel voorzichtig om de hoek kijken met hun zak lampje, flesje water en blik bonen
pi_214723832
We zijn weer mooi voorgelogen.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 20:43:09 #295
323876 michaelmoore
pi_214723890
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:39 schreef quirina het volgende:
het resultaat telt heb ik geleerd en dat is goed
pi_214723892

[ Bericht 100% gewijzigd door Monomeism op 15-08-2024 20:43:24 ]
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_214723906
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:39 schreef quirina het volgende:
Zo zie ik het ook.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_214723916
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
'nou ze zatten in de gangkast te wachten op de poseidon van Poetin

maar nu komen ze heel voorzichtig om de hoek kijken met hun zak lampje, flesje water en blik bonen
Wat is er toch mis met jou :*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2024 20:45:38 ]
pi_214723918
Het is natuurlijk goed mogelijk dat verschillende mogendheden de andere kant op hebben gekeken. De Polen en Baltische staten vonden de North Stream niet leuk. De VS ook niet. Scandinavië had er ook weinig mee. Dan hou je Duitsland, Nederland en Frankrijk over, met grote kans dat Nederland en Frankrijk best bereid waren een bom op die pijplijn te droppen. Het is ook erg stil vanuit Nederland en Frankrijk, want die hadden ook investeringen in die pijplijn. Zou zomaar kunnen dat niemand echt een probleem had met het opblazen van de pijplijn, behalve Duitsland.
pi_214723936
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het is wel vaak een naadloze overhang geweest van 'woedend zijn vanwege de coronamaatregelen' naar het steunen van de grote vrijheidsstrijder Poetin, die blijkbaar elk moment Den Haag kan gaan bombarderen. En allemaal voor de vrede.
anonieme razernist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')