Dat blijkt dus nergens uit. Eerder het tegendeel.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dit heimelijk gesteund hebben ja.
Werkelijk ieder motief, op wellicht een vergezochte false flag na, ontbrak.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal. En daarom was het op voorhand ook zo volstrekt idioot om te beweren dat putin dit gedaan zou hebben.
Wat hij nu zegt is precies het argument waarmee verklaard werd dat Rusland het nooit gedaan kon hebben
Ik vond het juist jarenlang erg stil. Alsof ze het niet wilde oplossen. Wat het verdacht maakte..alsof ze een bepaalde partij niet in diskrediet wilde brengen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:09 schreef Za het volgende:
[..]
Vraagt niemand zich af waarom deze klaarblijkelijk bekende "info" nu opeens naar buiten komt, nadat jarenlang Rusland is beschuldigd?
Zullen we ook stoppen met het sponsoren van die oorlog?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:04 schreef Frutsel het volgende:
Oekraine moet straks gewoon op hun kosten de nieuwe pijplijn met Duitsland aanleggen en betalen en een goedkoop prijsje voor de Duitsers maken (en voor ons natuurlijk)
Opgelost
Nee, want dan kunnen ze het niet meer terug betalen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Zullen we ook stoppen met het sponsoren van die oorlog?
dat zijn toch andere mensen? die zogenaamde "goedpraters"?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:02 schreef Mr.Baashaas het volgende:
[..]
Ik ben gestopt na slechts 4 delen van deze reeks.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Voor de goedpraters hoef je slechts wat te scrollen. Dat moet je zelf wel lukken. Succes!
Ja.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:14 schreef koemleit het volgende:
[..]
dat zijn toch andere mensen? die zogenaamde "goedpraters"?
of mis ik nu je punt?
Zeker niet.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Wanneer al deze info voorhanden was had er niet bijna twee jaar stilte hoeven zijn noch de bizarre beschuldiging dat Rusland er zelf achter zat.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:11 schreef capricia het volgende:
Ik vond het juist jarenlang erg stil. Alsof ze het niet wilde oplossen. Wat het verdacht maakte..alsof ze een bepaalde partij niet in diskrediet wilde brengen.
Inclusief Biden zelf.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:16 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer al deze info voorhanden was had er niet bijna twee jaar stilte hoeven zijn noch de bizarre beschuldiging dat Rusland er zelf achter zat.
Diverse Amerikaanse hoogwaardigheidsbekleders gaven meermaals on the record aan de Nord Stream te zullen stoppen, ik kan de videos zo opdiepen.
Nu moeten we denken dat het 3 Oekraïners waren op een zeilschip.
Met dit verhaal zijn gewoon andere belangen gemoeid.
Waarom verklap je nou de laatste bladzijde?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:22 schreef Frutsel het volgende:
MH17 waren drie Oekraïners en Biden vanuit het ISS
MH370 waren drie Oekraïners en Biden vanuit Diego Garcia
Emelia Earhart waren drie Oekraïners in de Bermuda Driehoek denk ik
Er komt nog een 2e seizoenquote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom verklap je nou de laatste bladzijde?
Nou nee, laten we dat maar niet doen. Je nodigt Poetin daarmee alleen maar uit om nog een stapje verder te gaan.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Zullen we ook stoppen met het sponsoren van die oorlog? Zullen we ook Oekraine weggeven aan Rusland en daarmee Poetin belonen voor zijn sadistische en geweldadige expansiedrift?
Ze zijn in ieder geval door een partij gesteund. Het zou ook Polen geweest kunnen zijn.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:11 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat blijkt dus nergens uit. Eerder het tegendeel.
Dat vind ik dan juist weer logischquote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:21 schreef capricia het volgende:
En ook het verhaal dat de Nederlandse militaire inlichtingendienst MIVD het heel snel wist, omdat ze zo diep in Oekraïne zaten na MH17, vind ik opvallend.
ik heb gehoord dat het opeten van de appel niet door Adam kwam , maar ook de schuld van een oekrainer wasquote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:22 schreef Frutsel het volgende:
MH17 waren drie Oekraïners en Biden vanuit het ISS
MH370 waren drie Oekraïners en Biden vanuit Diego Garcia
Emelia Earhart waren drie Oekraïners in de Bermuda Driehoek denk ik
we zullen stoppen met jou te sponsorenquote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Zou het niet gewoon zo simpel zijn als dat er vrees is, omdat Biden toch af en toe ten tonele moet verschijnen, en deze uitspraken indertijd deed on camera, hij het misschien als een achievement gaat benoemen hier of daar.quote:
wie het ook gedaan heeft , petje afquote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:16 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer al deze info voorhanden was had er niet bijna twee jaar stilte hoeven zijn noch de bizarre beschuldiging dat Rusland er zelf achter zat.
Diverse Amerikaanse hoogwaardigheidsbekleders gaven meermaals on the record aan de Nord Stream te zullen stoppen, ik kan de videos zo opdiepen.
Nu moeten we denken dat het 3 Oekraïners waren op een zeilschip.
Met dit verhaal zijn gewoon andere belangen gemoeid.
Ik pleit voor artikel 5, dit is namelijk een aanslag geweest op het westen en volgens onze eigen regels moet artikel 5 nu in werking gaan treden. Doen we dat niet, dan is artikel 5 niets waard. Daarmee zouden we een verkeerd signaal afgeven aan Rusland, want dan zou Rusland ook straffeloos onze infrastructuur kunnen gaan aanvallen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:53 schreef Breekfast het volgende:
Mensen die er voor pleiten om te stoppen met het 'sponsoren van de oorlog', maar het wel een probleem vinden dat de infrastructuur van de belangrijkste inkomstenbron voor de agressor (Rusland) is opgeblazen
Deze info was al eerder bekend, maar is nu weer 'hot' door het arrestatiebevel van Duitsland. Dat geeft de eerdere 'info' nog wat meer credit.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:09 schreef Za het volgende:
[..]
Vraagt niemand zich af waarom deze klaarblijkelijk bekende "info" nu opeens naar buiten komt, nadat jarenlang Rusland is beschuldigd?
Klinkt leuk. Doet ze alleen helemaal niks. We geven ze miljarden op het moment (en terecht)quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:04 schreef Frutsel het volgende:
Oekraine moet straks gewoon op hun kosten de nieuwe pijplijn met Duitsland aanleggen en betalen en een goedkoop prijsje voor de Duitsers maken (en voor ons natuurlijk)
Opgelost
Ollongren, Rutte en waarschijnlijk ook Hoekstra.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:21 schreef capricia het volgende:
En ook het verhaal dat de Nederlandse militaire inlichtingendienst MIVD het heel snel wist, omdat ze zo diep in Oekraïne zaten na MH17, vind ik opvallend.
En ik zou ook graag willen weten welke ministers er allemaal van op de hoogte waren.
Prima als je dat wilt. Dan kunnen we vervolgens vaststellen dat dit de eerste artikel 5 -procedure in de geschiedenis van de NAVO is waarbij de 'aanval' het belang van het westen enkel heeft gediend. We bedanken Oekraïne en we gaan vervolgens weer verder met de orde van de dagquote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:02 schreef KlaasVermeer het volgende:
[..]
Ik pleit voor artikel 5, dit is namelijk een aanslag geweest op het westen en volgens onze eigen regels moet artikel 5 nu in werking gaan treden. Doen we dat niet, dan is artikel 5 niets waard. Daarmee zouden we een verkeerd signaal afgeven aan Rusland, want dan zou Rusland ook straffeloos onze infrastructuur kunnen gaan aanvallen.
Die 100.000+ Oekraïners die hier al zijn geef maar vast een welverdiend generaal pardon.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Goed idee. Kunnen we daarna tenminste weer ouderwets over de flos gaan omdat er nog meer vluchtelingen naar het westen komen.
Case closed en verder na een terroristische aanval op Europees grondgebied en schenden artikel 5quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:25 schreef The-BFG het volgende:
Het enige domme is dat ze dit geheim wilde houden.
Was gewoon gelijk eerlijk geweest. Maar wss wist men dit op hoger niveau al lang, maar waren persoonlijke sancties voor bijv die generaal even niet zo handig.
Anyway het is verder een compleet normale sabotage actie tegen Rusland. Rusland doet het zelf ook, sterker nog zelfs het Westen doet dit ook.
Case closed en verder.
quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:33 schreef jigggy het volgende:
[..]
Case closed en verder na een terroristische aanval op Europees grondgebied en schenden artikel 5
Als die het belang van het westen alleen maar heeft gediend, hoezo dan al die D66 politici die door een aanval op onze infrastructuur noemden?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Prima als je dat wilt. Dan kunnen we vervolgens vaststellen dat dit de eerste artikel 5 -procedure in de geschiedenis van de NAVO is waarbij de 'aanval' het belang van het westen enkel heeft gediend. We bedanken Oekraïne en we gaan vervolgens weer verder met de orde van de dag
terroristische aanval? Watquote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:33 schreef jigggy het volgende:
[..]
Case closed en verder na een terroristische aanval op Europees grondgebied en schenden artikel 5
Kan kan toch beide waar zijn? Het 1 sluit het ander niet uitquote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als die het belang van het westen alleen maar heeft gediend, hoezo dan al die D66 politici die door een aanval op onze infrastructuur noemden?
Het is de grootste sabotage actie in de recente geschiedenis van Duitsland.quote:
Nou zoals je zegt een sabotage actie. Dat is toch wat anders dan een terroristische aanval.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:40 schreef Mr.Baashaas het volgende:
[..]
Het is de grootste sabotage actie in de recente geschiedenis van Duitsland.
Hoe zou jij het willen noemen?
Hoe maakt dat het anders?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nou zoals je zegt een sabotage actie. Dat is toch wat anders dan een terroristische aanval.
zie mijn edit hier boven jequote:
Dat zou je de D66 politici moeten vragen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als die het belang van het westen alleen maar heeft gediend, hoezo dan al die D66 politici die door een aanval op onze infrastructuur noemden?
Damn, bizarre bullshitquote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:55 schreef Za het volgende:
‘Nederlandse geheime dienst zat eerste rij bij aanvallen op Nord Stream, ook Zelensky wist er vanaf’
De pijpleidingen van Nord Stream zijn opgeblazen door een paar Oekraïners die als toerist de Oostzee opgingen. Het hele plan werd in een dronken bui bedacht, en is met goedkeuring van president Zelensky uitgewerkt.
Dronken militairen
Het hele plan om de directe pijpleiding tussen Rusland en Duitsland door de Oostzee op te blazen, ontstond tijdens een borrel van belangrijke Oekraïense militairen, ontdekte The Wall Street Journal na gesprekken met onder meer vier hoge Oekraïense functionarissen. De alcohol vloeide rijkelijk om het opmerkelijke succes te vieren van het tegenhouden van de Russische invasie.
https://www.ad.nl/buitenl(...)t-er-vanaf~a0f94429/
"De alcohol vloeide rijkelijk".
Wat een fantasie, wat een onzin.
We hebben inderdaad weken zonder energie gezeten, zo afhankelijk waren we.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:46 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat zou je de D66 politici moeten vragen.
We kunnen (achteraf) in ieder geval vaststellen dat het voor Europa heel onverstandig is geweest om zich voor zijn energievoorziening zo afhankelijk te maken van Rusland. En dat we mede dankzij het opblazen van die pijpleiding, en het chantage gedrag van Poetin zelf natuurlijk, gelukkig in staat zijn geweest die afhankelijkheid snel af te bouwen.![]()
Als Rusland de pijpleiding had opgeblazen, dan was dat (gek genoeg) ook in het belang van het Westen geweest. Maar de interpretatie daarvan zou natuurlijk anders zijn geweest, omdat de achterliggende motieven anders zouden zijn. Het motief voor Rusland zou zijn geweest om Europa verder onder druk te zetten en te chanteren, en dat kun je enkel opvatten als een vijandelijke actie. De motieven van Oekraïne zijn vanzelfsprekend niet tegen Europa gericht.
Zie hier paar post boven. Ik ben al tot de conclusie gekomen dat ik fout zatquote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:51 schreef jigggy het volgende:
[..]
Je valt toch navo grondgebied aan met enorme gevolgen voor je bondgenoten ?
Oh ik las net ook over je comment heen excuus en is goedquote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:53 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zie hier paar post boven. Ik ben al tot de conclusie gekomen dat ik fout zatIn mijn hoofd is de definitie als je terror wilt veroorzaken door onschuldige doden te veroorzaken. En dan zou het niet kloppen
Maar de definitie is iets anders en zat fout. Mb
Welk punt probeer je te maken? Dat Europa knap zijn afhankelijkheid in rap tempo heeft afgebouwd? Dat kloptquote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We hebben inderdaad weken zonder energie gezeten, zo afhankelijk waren we.
We hebben niet zozeer afgebouwd, maar het eenzijdige in handen van de VS gelegdquote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:56 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Welk punt probeer je te maken? Dat Europa knap zijn afhankelijkheid in rap tempo heeft afgebouwd? Dat klopt
Afhankelijkheid van Rusland bedoel ik dan.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
We hebben niet zozeer afgebouwd, maar het eenzijdige in handen van de VS gelegd
We gebruikten artikel 5 ook niet toen Rusland chemische wapens gebruikte voor een aanslag in het VK. De lat hiervoor ligt kennelijk behoorlijk hoog.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:02 schreef KlaasVermeer het volgende:
[..]
Ik pleit voor artikel 5, dit is namelijk een aanslag geweest op het westen en volgens onze eigen regels moet artikel 5 nu in werking gaan treden. Doen we dat niet, dan is artikel 5 niets waard. Daarmee zouden we een verkeerd signaal afgeven aan Rusland, want dan zou Rusland ook straffeloos onze infrastructuur kunnen gaan aanvallen.
Hahaquote:
Iedereen weet wat je bedoelt met clown.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:23 schreef BeriBeri het volgende:
Haha natuurlijk ontkent die lul van een Zelensky alles.
Clown
Ik vraag me inderdaad af waarom dit nu op tafel komt...gezien iedereen en hun moeders schijnbaar al op de hoogte waren van de [vermeende, nu aangwezen] daders voordat de aanslag plaatsvond. Ligt er een motief achter de bekendmaking aan het grote publiek? Heeft het iets te maken met dat Oekraïne nu in Rusland bezig is?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vond het juist jarenlang erg stil. Alsof ze het niet wilde oplossen. Wat het verdacht maakte..alsof ze een bepaalde partij niet in diskrediet wilde brengen.
Zie de post boven jequote:Op donderdag 15 augustus 2024 17:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Niemand die ook de link legt met het toevallig naar buiten komen van dit nieuws terwijl Rusland binnen is gevallen door het land dat ze zelf zijn binnen gevallen.
En daarmee laat ik in het midden of het klopt of niet. Want dat kan wel degelijk
Straatcommando is op dreefquote:Op donderdag 15 augustus 2024 17:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Niemand die ook de link legt met het toevallig naar buiten komen van dit nieuws terwijl Rusland binnen is gevallen door het land dat ze zelf zijn binnen gevallen.
En daarmee laat ik in het midden of het klopt of niet. Want dat kan wel degelijk
Wat dacht je van deze: "Hey Europa, we hebben het laatste Russische doorvoerpunt voor gas nu in handen. Dusse....even dimmen..."quote:Op donderdag 15 augustus 2024 17:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Lol een terroristische aanslag, laat je nakijken zeg... Deze actie was gewoon een sabotageactie van Oekraïne vs Rusland. Zoals er zovelen geweest zijn in het verleden door zo'n beetje elk land dat wel eens in een oorlog betrokken was.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:33 schreef jigggy het volgende:
[..]
Dat is toch al het geval zonder het daderschap te erkennen?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 17:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat dacht je van deze: "Hey Europa, we hebben het laatste Russische doorvoerpunt voor gas nu in handen. Dusse....even dimmen..."
Vind dat Straatcommando het voortouw moet nemenquote:Op donderdag 15 augustus 2024 17:14 schreef Akathisia het volgende:
Komop Ali B, speculeer met ons mee...b-)
quote:Using a rented yacht, they sailed out to the area of the pipelines and dived down to lay explosives on them.
Zoek ff betekenis op van “terroristische aanslag” grote vriendquote:Op donderdag 15 augustus 2024 17:30 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Lol een terroristische aanslag, laat je nakijken zeg... Deze actie was gewoon een sabotageactie van Oekraïne vs Rusland. Zoals er zovelen geweest zijn in het verleden door zo'n beetje elk land dat wel eens in een oorlog betrokken was.
We hadden als EU die pijplijn überhaupt nooit moeten toestaan, maar ja, achteraf lullen is makkelijk.
Oooh, dan geeft het niet. Dat er een paar miljard van Duitsland in zit, vinden ze ook vast niet erg. Bedankt voor het opblazen van een miljardenproject waar nog geen kuub gas doorheen is gegaan!quote:Op donderdag 15 augustus 2024 17:30 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Lol een terroristische aanslag, laat je nakijken zeg... Deze actie was gewoon een sabotageactie van Oekraïne vs Rusland. Zoals er zovelen geweest zijn in het verleden door zo'n beetje elk land dat wel eens in een oorlog betrokken was.
We hadden als EU die pijplijn überhaupt nooit moeten toestaan, maar ja, achteraf lullen is makkelijk.
Oeh we hadden het even koud.. in Oekraïne sterven mensen voor onze vrijheid..quote:Op donderdag 15 augustus 2024 17:53 schreef jigggy het volgende:
[..]
Zoek ff betekenis op van “terroristische aanslag” grote vriend
Maargoed nee laten we het vooral goedpraten dat Oekraïne op navo terrein dingen die van ons zijn opblaast waardoor Nederlanders de rekeningen voor het gas niet meer kunnen betalen
Nevenschade en niets in vergelijking met de schade die Oekraïne lijdt.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Oooh, dan geeft het niet. Dat er een paar miljard van Duitsland in zit, vinden ze ook vast niet erg. Bedankt voor het opblazen van een miljardenproject waar nog geen kuub gas doorheen is gegaan!
Vind ik zeer sneu voor ze maar dat geeft je geen excuus om Artikel 5 te verbreken terwijl europa al heel je oorlog loopt te financieren , zonder Europa had Oekraïne niet meer bestaan atmquote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:17 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Oeh we hadden het even koud.. in Oekraïne sterven mensen voor onze vrijheid..
Zal er ook nooit doorheen gaan, met de complimenten van Poetin.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Oooh, dan geeft het niet. Dat er een paar miljard van Duitsland in zit, vinden ze ook vast niet erg. Bedankt voor het opblazen van een miljardenproject waar nog geen kuub gas doorheen is gegaan!
Nevenschade zegt diequote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:19 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Nevenschade en niets in vergelijking met de schade die Oekraïne lijdt.
Afhankelijkheid bouw je niet rap af. Ergo, die afhankelijkheid was er niet. Rusland was slechts een leverancier. En we hadden zoveel Russisch gas omdat dat spotgoedkoop was ten opzichte van het importeren van Arabisch of Amerikaans vloeibaar gas.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:56 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Welk punt probeer je te maken? Dat Europa knap zijn afhankelijkheid in rap tempo heeft afgebouwd? Dat klopt
Ben normaal niet zo van de complotjes, maar inderdaad ja.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 17:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Punt is dat je tevens een daad is tegen bondgenoot Duitsland. Dat gaat het om!!quote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:47 schreef kibo het volgende:
Het opblazen van Nordstream , de grootste geldmagneet van Putins maffia, is een oorlogsdaad.
Een daad door een land wat overvallen is.
Als dat idd gedaan is door Ukrainie, is dat volstrekt legitiem, ongeacht het huilie huilie van DE.
Punt.
Dat is louter een economisch belang van het verwende Westen. Dat telt niet in een oorlogsituatie.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Punt is dat je tevens een daad is tegen bondgenoot Duitsland. Dat gaat het om!!
Ik blijf het bizar vinden dat mensen een aanslag op de infrastructuur van een bondgenoot geen probleem vinden want Rusland. What's next, een passagiersvliegtuig uit de lucht schieten en daar de Russen de schuld van geven? Oh wacht.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kan soms nodig zijn in oorlogstijd. Zo had Churchill een deel van de Franse vloot gebombardeerd zodat deze niet in handen viel van nazi-Duitsland (Operatie Catapult).quote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is dan aan Duitsland.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wie heeft een passagiersvliegtuig uit de lucht geschoten en Rusland daarvan de schuld gegeven?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:57 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Ik blijf het bizar vinden dat mensen een aanslag op de infrastructuur van een bondgenoot geen probleem vinden want Rusland. What's next, een passagiersvliegtuig uit de lucht schieten en daar de Russen de schuld van geven? Oh wacht.
Tja, dat bleek niet nodig, want Duitsland besloot om niet langer rechtstreeks gas van Rusland af te nemen in 2022.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:33 schreef NatteLont het volgende:
Ik herinner mij deze nog goed. Toen krabbelden velen zich toch wel achter de oren waaronder ikzelf.
De video spreekt voor zichzelf.
De Europese industrie betaalt nu veel meer voor gas dan de Amerikaanse. Dat noem ik geen voordeel.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:51 schreef kibo het volgende:
[..]
Dat is louter een economisch belang van het verwende Westen. Dat telt niet in een oorlogsituatie.
En dat heb ik het nog niet eens over de lange termijn voordelen voor het Westen, ic de afhankelijkheid van de Moskou mafia.
Waarom denk je dat dit een goede vergelijking is? Frankrijk was op dat punt bezet en gekapituleerd maar was er desondanks alles behalve blij mee en onderging het ook allerminst op pacifistisch wijze; reken maar dat als het niet bezet was geweest en Engeland alleen met DL in oorlog was geweest, dat het VK de volle laag had gehad gekregen, zeker gezien de historie tussen beide. Daarbij was er de angst dat de schepen van het gekapituleerde Frankrijk in de handen zouden vallen van een land waarmee Engeland officieel mee in oorlog was.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 19:02 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Kan soms nodig zijn in oorlogstijd. Zo had Churchill een deel van de Franse vloot gebombardeerd zodat deze niet in handen viel van nazi-Duitsland (Operatie Catapult).
Wat is dit? De brugklas maatschappijleer of geschiedenis?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:47 schreef kibo het volgende:
Het opblazen van Nordstream , de grootste geldmagneet van Putins maffia, is een oorlogsdaad.
Een daad door een land wat overvallen is.
Als dat idd gedaan is door Ukrainie, is dat volstrekt legitiem, ongeacht het huilie huilie van DE.
Punt.
Dat klopt, en dat werd ook niet gewaardeerd in Frankrijk, toch?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 19:02 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Kan soms nodig zijn in oorlogstijd. Zo had Churchill een deel van de Franse vloot gebombardeerd zodat deze niet in handen viel van nazi-Duitsland (Operatie Catapult).
Ze haten Rusland meer dan ze zichzelf (West-Europa) liefhebben.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 19:40 schreef Discombobulate het volgende:
'Alles is geoorloofd want Rusland' is een beetje het sentiment bij sommige users.
Dat zijn mensen die Orwell ‘goeddunkvol’ noemde. Bereid alles te geloven wat ze moeten geloven, en in staat om 180 graden van standpunt te veranderen als de staat daarom vraagt. Nu heten ze deugmensen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 19:40 schreef Discombobulate het volgende:
'Alles is geoorloofd want Rusland' is een beetje het sentiment bij sommige users.
Niet alles, maar dit zeker wel. Putin moet kapot.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 19:40 schreef Discombobulate het volgende:
Tribunalen!!quote:
Deze mensen zouden volop genocide plegen na een beetje staatspropaganda in combinatie met militaire training. Het zijn in potentie bloeddorstige figuren maar op het moment nog impotent want de staat heeft ze die training nog niet aangeboden of daartoe gedwongen. Het blijven tot op heden lugubere figuren op kleine platforms als FOK!quote:Op donderdag 15 augustus 2024 19:40 schreef Discombobulate het volgende:
Ik haat Rusland omdat ik onze democratie en manier van leven lief heb.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 19:41 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ze haten Rusland meer dan ze zichzelf (West-Europa) liefhebben.
voor dat ie rusland kapot maakt en oekraine ookquote:
Het is natuurlijk klinkklare onzin dat je positie op de energiemarkt verzwakt als je uit twee aanbieders (usa voor lng en Rusland voor aardgas) kunt kiezen. Dat versterkt je positie juist!quote:Op donderdag 15 augustus 2024 19:41 schreef Akathisia het volgende:
De VS verzet zich al langer tegen de pijpleiding, omdat die Europa afhankelijker maakt van Russisch aardgas en Rusland meer invloed krijgt. Ook landen als Polen en Oekraïne zijn tegen. Duitsland is een groot voorstander van het project.
In de nieuwe verklaring noemt Blinken Nord Stream 2 een slechte deal voor Duitsland en verschillende landen in Centraal- en Oost-Europa. Hij spreekt van "een Russisch geopolitiek project dat Europa moet verdelen en de Europese energieveiligheid verzwakt".
Precies, daarom vond ik deze zin ook zo komisch;quote:Op donderdag 15 augustus 2024 19:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is natuurlijk klinkklare onzin dat je positie op de energiemarkt verzwakt als je uit twee aanbieders (usa voor lng en Rusland voor aardgas) kunt kiezen. Dat versterkt je positie juist!
Als er een partij wegvalt verzwakt je positie juist, want je bent dan volkomen afhankelijk van één partij.
De positie van de usa versterkt natuurlijk enorm in dit geval!
Een democratie waar besloten wordt weg te moffelen dat het land waar we 'op democratische wijze' miljarden aan schenken (zeer waarschijnlijk) een aanval op 'onze' infrastructuur heeft ondernemen danwel zelf onder de pet heeft gehouden?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 19:47 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ik haat Rusland omdat ik onze democratie en manier van leven lief heb.
Dat niet alleen, dit gaat zorgen voor een grote hoeveelheid rechtzaken aangezien er ook een grote hoeveelheid Europese bedrijven betrokken waren bij de Nordstream en Oekraïne hier met financiële compensatie over de brug zal moeten komen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 13:05 schreef Vallon het volgende:
Gaat nog wel een een zooi gas doen opborrelen dat zo ja, Oekraïne dit ongeacht haar redenen veroorzaakt heeft.
Ik mag en ga op z'n minst verwachten dat (wetende) partijen tekst en uitleg gaan geven en de daders zich gaan verantwoorden en de veroorzaakte schade vergoeden.
Geeft, mij verder, wel een naar gevoel door de één en de ander z'n sentiment voor de gek gehouden te worden en elkaar ergens voor op te laten draaien.
De NordStream kon mij sws gestolen waar Oekraïne sws niet over gaat noch ging.
De EU gaat over haar eigen infrastructuur en niet eoa vrijheidstrijder, die hierin eenzijdig als terrorist gaat opereren om een duurbetaalde energiecrisis mee te helpen veroorzaken.
Maar goed, ook Rusland is niet vies van operaties - inval Krim/Oekraïne - die daarmee een zienswijze (moeten) beïnvloeden.
Wat dat betreft hebben deze angsthazen nog mazzel gehad;quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat niet alleen, dit gaat zorgen voor een grote hoeveelheid rechtzaken aangezien er ook een grote hoeveelheid Europese bedrijven betrokken waren bij de Nordstream en Oekraïne hier met financiële compensatie over de brug zal moeten komen.
Ik weet niet hoe dat werkt. Als Zelensky echt daadwerkelijk Nee gezegd heeft, en iemand doet het toch op persoonlijke titel, dan lijkt me de staat niet verantwoordelijk.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat niet alleen, dit gaat zorgen voor een grote hoeveelheid rechtzaken aangezien er ook een grote hoeveelheid Europese bedrijven betrokken waren bij de Nordstream en Oekraïne hier met financiële compensatie over de brug zal moeten komen.
gas is gas dat is een wereldprijsquote:Op donderdag 15 augustus 2024 19:56 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Precies, daarom vond ik deze zin ook zo komisch;
"De Europese consument zal profiteren van een gezonde concurrentie tussen 'pijplijngas'
In mijn hoofd las ik namelijk de gedachte van de VS hierop; ''Maar wij willen (en accepteren) eerlijke concurrentie helemaal niet".
Frankrijk was toen neutraal. Vichy weet je nog. En de deal was dat de vloot niet in handen van Duitsland zou vallen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 19:30 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom denk je dat dit een goede vergelijking is? Frankrijk was op dat punt bezet en gekapituleerd maar was er desondanks alles behalve blij mee en onderging het ook allerminst op pacifistisch wijze; reken maar dat als het niet bezet was geweest en Engeland alleen met DL in oorlog was geweest, dat het VK de volle laag had gehad gekregen, zeker gezien de historie tussen beide. Daarbij was er de angst dat de schepen van het gekapituleerde Frankrijk in de handen zouden vallen van een land waarmee Engeland officieel mee in oorlog was.
Er zijn w.d.b. wel wat interessante vragen te stellen:quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:05 schreef capricia het volgende:
Ik weet niet hoe dat werkt. Als Zelensky echt daadwerkelijk Nee gezegd heeft, en iemand doet het toch op persoonlijke titel, dan lijkt me de staat niet verantwoordelijk.
Hopelijk heeft die persoon een goede aansprakelijkheidsverzekering.
De fantasieën over mede-users beginnen beetje op hol te slaan zo te lezen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 19:46 schreef Peppert het volgende:
[..]
Deze mensen zouden volop genocide plegen na een beetje staatspropaganda in combinatie met militaire training. Het zijn in potentie bloeddorstige figuren maar op het moment nog impotent want de staat heeft ze die training nog niet aangeboden of daartoe gedwongen. Het blijven tot op heden lugubere figuren op kleine platforms als FOK!
Nord Stream is a joint project involving five major companies: Gazprom international projects North 1 LLC (Gazprom Group company), Wintershall Dea AG, PEG Infrastruktur AG (E. ON), N.V. Nederlandse Gasunie and ENGIE. Such a powerful consortium guarantees the best technology, security and corporate governance.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:03 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wat dat betreft hebben deze angsthazen nog mazzel gehad;
Zeker 18 bedrijven hebben zich teruggetrokken of gaan zich terugtrekken uit de bouw van de omstreden gaspijpleiding Nord Stream 2, volgens een rapport van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. Het gaat met name om Britse en Zwitserse verzekeringsmaatschappijen.
Tot nu toe hebben de Verenigde Staten aan één meebouwend bedrijf sancties opgelegd: het Russische bouwbedrijf KVT-Rus. Volgens Duitse media heeft de dreiging van meer sancties andere bedrijven afgeschrikt door te gaan met Nord Stream 2.
De USA is kennelijk jouw voorbeeld van het decennia lang brengen van democratie in de wereld met al haar (proxy) oorlog voering? Laten we realistisch zijn. Als heel Europa en de rest van de wereld handel zou drijven met elkaar zonder deze bemoeienissen dan zou Amerika een eiland zonder enige betekenis zijn. De USA kan kennelijk niet anders.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 19:47 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ik haat Rusland omdat ik onze democratie en manier van leven lief heb.
Dat ze daar vatbaar voor zijn bleek ook wel tijdens de coronaperiode. Wat er allemaal wel niet mocht en moest gebeuren met 'wappies', daar lusten de honden geen pap van.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 19:46 schreef Peppert het volgende:
Deze mensen zouden volop genocide plegen na een beetje staatspropaganda in combinatie met militaire training.
Ik geloof daar dus echt niks van heel eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat werkt. Als Zelensky echt daadwerkelijk Nee gezegd heeft, en iemand doet het toch op persoonlijke titel, dan lijkt me de staat niet verantwoordelijk.
Hopelijk heeft die persoon een goede aansprakelijkheidsverzekering.
Joah fair enough, maar in welke omstandigheid?quote:
Het zijn zieke beesten. Alleen in recente jaren is dat meer en meer naar boven komen drijven op sociale media en eveneens op microplatforms als FOK! Ze verdienen het predicaat mens niet meer. Ik begin steeds meer voorstander te worden van een digitale identiteit waar mensen niet meer anoniem zijn want zodra men de sociale controle laat vieren dan hebben veel mensen de neiging om te veranderen in beesten waar moorden, terreur en genocide gewoon moet kunnen want heb die en die waarden lief of mensen hebben een andere kleurtje.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:15 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dat ze daar vatbaar voor zijn bleek ook wel tijdens de coronaperiode. Wat er allemaal wel niet mocht en moest gebeuren met 'wappies', daar lusten de honden geen pap van.
Look who s talkingquote:Op donderdag 15 augustus 2024 19:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat is dit? De brugklas maatschappijleer of geschiedenis?
Nou ja goed, nu doe je een beetje hetzelfde. En dat is ook niet zo vreemd, want het is juist al te menselijk...quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:18 schreef Peppert het volgende:
[..]
Het zijn zieke beesten. Ze verdienen het predicaat mens niet meer.
En vooralsnog zijn de Russen de enige die genocide plegen. Al een paar jaar.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De fantasieën over mede-users beginnen beetje op hol te slaan zo te lezen.
Ietwat voorbarig. Zij wisten van het plan in juni, waartegen geprotesteerd is. Dat in september alsnog een aanslag plaatsvindt kan door hen de wenkbrauwen doen fronsen met de gedachtegang dat 'ze' het nu toch gedaan hebben, maar zonder onderzoek kunnen ze dat niet zeker weten.quote:
Volgens mij riepen de wappies om Tribunalen en erger... Ik wenste de wappies vooral een GGZ-behandeling toe, want hun claims en verhalen heb ik verder alleen maar gehoord van mensen die in een psychose zaten.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:15 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dat ze daar vatbaar voor zijn bleek ook wel tijdens de coronaperiode. Wat er allemaal wel niet mocht en moest gebeuren met 'wappies', daar lusten de honden geen pap van.
Dan zul je toch iets moeten bewijzen. Dat de staat Oekraïne die opdracht gegeven heeft.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik geloof daar dus echt niks van heel eerlijk gezegd.
ja behalve ik , want ik heb maar een keer gedaanquote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:24 schreef xpompompomx het volgende:
Zijn de gevaccineerden ondertussen allemaal al overleden eigenlijk?
Deze Rob Roos snapt kennelijk niet dat de CIA, of elke andere inlichtingendienst, hem niks verschildigd is.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:24 schreef Za het volgende:
Ookal geloof ik geen klap van deze versie:
[ x ]
Volgens mij volgde dat op allerlei ingevoerde discriminerende maatregelen, het vertrappelen van de grondrechten, de democratie, etc... Dat in combinatie met allerlei dreigementen en 'luchtballonetjes' over hoe ongevaccineerden buitengesloten zouden moeten worden, geen recht meer zouden moeten krijgen op zorg, etc.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:23 schreef The-BFG het volgende:
Volgens mij riepen de wappies om Tribunalen en erger... Ik wenste de wappies vooral een GGZ-behandeling toe, want hun claims en verhalen heb ik verder alleen maar gehoord van mensen die in een psychose zaten.
De zogenaamde Sonderbehandlung.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja behalve ik , want ik heb maar een keer gedaan
en ik heb aan MW van der leijden een speciale dosis gevraagd
Ja ik ben al 3 jaar de pijp uit.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:24 schreef xpompompomx het volgende:
Zijn de gevaccineerden ondertussen allemaal al overleden eigenlijk?
Ze kunnen wel delen wat ze wel zeker weten opdat we op democratische wijze kunnen destilleren wat het volk op basis daarvan het meest waarschijnlijk acht en wat ze er vervolgens mee wilt doen... maar evident is dat besloten is dat het volk niet toe is aan zulke grote beslissingen en het geopolitieke spel beter in achterkamertjes gespeeld kan worden.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:23 schreef Montagui het volgende:
Ietwat voorbarig. Zij wisten van het plan in juni, waartegen geprotesteerd is. Dat in september alsnog een aanslag plaatsvindt kan door hen de wenkbrauwen doen fronsen met de gedachtegang dat 'ze' het nu toch gedaan hebben, maar zonder onderzoek kunnen ze dat niet zeker weten.
Toch niet Aktion T4 hoop ik?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:27 schreef capricia het volgende:
[..]
De zogenaamde Sonderbehandlung.
Alsof een regering geen dingen geheim mag houden als daar goede redenen voor zijn. Tevens is het een democratisch gekozen regering, hun steun voor Oekraïne is dus gewoon een democratisch besluit.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 19:57 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Een democratie waar besloten wordt weg te moffelen dat het land waar we 'op democratische wijze' miljarden aan schenken (zeer waarschijnlijk) een aanval op 'onze' infrastructuur heeft ondernemen danwel zelf onder de pet heeft gehouden?
Misschien is het ook wel handig om te realiseren dat het tegelijkertijd diezelfde wegmoffelaars zijn die jou hebben wijsgemaakt dat Rusland de voornaamste dreiging is voor onze democratie en manier van leven.
Beide Nord Stream pijpleidingen waren voor 9% Nederlands bezit.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:26 schreef xpompompomx het volgende:
Deze Rob Roos snapt niet dat de CIA, of elke andere inlichtingendienst, hem niks verschildigd is.
Is dat inclusief salsadansen met Willem Engerd?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ben twee keer overleden, ik bedoel gevaccineerd. Gelukkig heb ik reïncarnatietherapie in 't pakket.
Even een zijpaadje:quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Toch niet Aktion T4 hoop ik?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Er zijn gradaties van het democratische gehalte (tav elk onderwerp), en die is gewoon beneden peil, vooral afgemeten aan de grootheid van de consequenties.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:29 schreef The-BFG het volgende:
Alsof een regering geen dingen geheim mag houden als daar goede redenen voor zijn. Tevens is het een democratisch gekozen regering, hun steun voor Oekraïne is dus gewoon een democratisch besluit.
Als je overigens niet inziet dat Rusland al jaren de agressor is en graag hun conservatieve levenswijze willen uitrollen over het Westen.. Dan ben je of gewoon heel erg blind of een voorstander van ze.. en dan ben je niets minder dan een verrader of de moderne NSB'er
'nou ze zatten in de gangkast te wachten op de poseidon van Poetinquote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zijn de heren putinpijpers nu boos, omdat de driedaagse militaire operatie iets anders uitpakt?
het resultaat telt heb ik geleerd en dat is goedquote:
Zo zie ik het ook.quote:
Wat is er toch mis met jouquote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
'nou ze zatten in de gangkast te wachten op de poseidon van Poetin
maar nu komen ze heel voorzichtig om de hoek kijken met hun zak lampje, flesje water en blik bonen
Het is wel vaak een naadloze overhang geweest van 'woedend zijn vanwege de coronamaatregelen' naar het steunen van de grote vrijheidsstrijder Poetin, die blijkbaar elk moment Den Haag kan gaan bombarderen. En allemaal voor de vrede.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zijn de heren putinpijpers nu boos, omdat de driedaagse militaire operatie iets anders uitpakt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |