quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar dat is geen verzonnen argument toch? Ze hebben ons bedreigd met kernwapens....
Nee hoor, dat argument klopt, het is een walgelijke schurkenstaat waar ik persoonlijk geen traan om zou laten als ze van de aardbodem geveegd worden.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:36 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dus ze dreigen niet met kernwapens? Of hoe moet ik dit bericht precies zien
Opnieuw... Ken je geschiedenis... Wat er ook gebeurt was, Putin was Oekrane binnen gevallen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:36 schreef ludovico het volgende: [..] Dan was je subtieler te werk gegaan, minimaal, die oorlog is bewust geriskeerd en bij een man met een groot ego en een groot leger met slecht track-record, is dat allicht niet zo handig h?
Oh daar ben ik het dan van de rest ook gewoon mee eens.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:40 schreef Tekaschi het volgende:
er is niets mis mee om ook op Oekrane af te geven als ze over de schreef gaan, het feit dat ze in oorlog zijn met Rusland geeft Oekrane geen vrijbrief om Europese infrastructuur aan te vallen.
Wat heeft subtiel te werk gaan te maken met "ken je geschiedenis."quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:41 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Opnieuw... Ken je geschiedenis... Wat er ook gebeurt was, Putin was Oekrane binnen gevallen.
Nee ik spreek me nergens tegen, zelfs als er niets gebeurd was, was Putin Oekrane binnen gevallen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat heeft subtiel te werk gaan te maken met "ken je geschiedenis."
Je zegt net dat ze niet bewust riskeren, maar subtiel te werk gaan noem je hier impliciet zinloos?
Je spreekt jezelf nu wel heel hard tegen.
Gelukkig, helaas de user waarop ik reageerde en enkele andere users hier niet zo. Die zitten met oogkleppen op naar dit conflict te kijken, en als Oekrane morgen beslist een aanslag te plegen in Nederland om de schuld in de schoenen van Rusland te schuiven waar Nederlandse burgers omkomen dan zullen ze dat nog goedpraten, want Rusland is slecht. En ja Rusland is ook slecht, ik kan het niet vaak genoeg benadrukken, maar ik vind die gedachtegang van een zogenaamde vrijbrief omdat ze in oorlog zijn met het door en doorslechte Rusland persoonlijk extremistisch.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:42 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Oh daar ben ik het dan van de rest ook gewoon mee eens.
Nou hij vindt van wel en riskeert daar oorlog voor, zei hij op voorhand.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:49 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Nee ik spreek me nergens tegen, zelfs als er niets gebeurd was, was Putin Oekrane binnen gevallen.
Overigens hoe wil je subtiel te werk gaan, als land je intentie om lid te worden van de EU en de Navo?
Iets waar Putin niets maar dan ook echt niets over te zeggen heeft.
Ik snap echt niet hoe je dit soort anti Rusland teksten schrijft en tegelijkertijd zo je best doet om mijn posts half te lezen en dan het slachtoffertje uithangt.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:50 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Gelukkig, helaas de user waarop ik reageerde en enkele andere users hier niet zo. Die zitten met oogkleppen op naar dit conflict te kijken, en als Oekrane morgen beslist een aanslag te plegen in Nederland om de schuld in de schoenen van Rusland te schuiven waar Nederlandse burgers omkomen dan zullen ze dat nog goedpraten, want Rusland is slecht. En ja Rusland is ook slecht, ik kan het niet vaak genoeg benadrukken, maar ik vind die gedachtegang persoonlijk extremistisch.
Kritiek op Oekrane geven kan en mag gewoon, en dat zal Rusland echt geen haar beter maken als de schurkenstaat wat ze nu gewoon zijn.
Het gaat ook wel een beetje om de kritiek die je geeft.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:50 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Gelukkig, helaas de users waarop ik reageerde en enkele andere users hier niet zo. Die zitten met oogkleppen op naar dit conflict te kijken, en als Oekrane morgen beslist een aanslag te plegen in Nederland om de schuld in de schoenen van Rusland te schuiven waar Nederlandse burgers omkomen dan zullen ze dat nog goedpraten, want Rusland is slecht. En ja Rusland is ook slecht, ik kan het niet vaak genoeg benadrukken, maar ik vind die gedachtegang persoonlijk extremistisch.
Kritiek op Oekrane geven kan en mag gewoon, en dat zal Rusland echt geen haar beter maken als de schurkenstaat wat ze nu gewoon zijn.
Lekker naef.. alsof de opvolger van Putin ineens ander beleid gaat voeren.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou hij vindt van wel en riskeert daar oorlog voor, zei hij op voorhand.
Ik zou dat serieus nemen en gezien de leeftijd van Poetin daar voorzichtig mee zijn.
EU lid is Zwitserland noch Noorwegen ook niet, overigens, en Zweden was geen lid van de NAVO, waarom opeens die haast? Integreer het lekker steeds verder en zet de stap als Poetin weg is en het leger van Oekrane sterker is geworden? En als het zo erg moet, waarom dan geen eigen boots on the ground vr de oorlog?
"Onderhoud".quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
De pijpleiding was niet in gebruik vanwege op en af onderhoud,
Rusland wl ja, maar Duitsland niet meer.quote:die NS2 is vers van de pers, die wilde ze zeker wl exploiteren.
Klopt, dus is NS achterhaald.quote:Duitsland zijn overstap op LNG is echt een consequentie van de oorlog en het verbreken van economische verbondenheid met Rusland,
Ja Amerika had heel goed door hoe Rusland NS als een strategisch instrument kan gebruiken.quote:daarnaast is de NS2 een politiek instrument geweest waarbij Amerika nadrukkelijk het verbruik heeft verboden aan Duitsland, allerhande sancties lagen boven het hoofd bij het verbinden van de laatste meters, ook Nederlandse bedrijven voelden de sanctiegretigheid van Amerika omtrent de bouw van NS2.
Tja Rusland heeft zijn glazen ingegooid met de oorlog in Oekrane.quote:De gehele NS2 zou een gigantische rol hebben kunnen spelen in het uitfaseren van bruinkool in Duitsland. Dat is helemaal cf net zero doelstelling van 2050 van de EU. Duitsland heeft goedkope energie nodig voor zijn industrie, die gaat ook minder lekker nu. Logisch.
Het is volstrekt onlogisch om Rusland hier aan te wijzen alsof die geen geld wilt verdienen met de verkoop van gas. Kijk eens naar de export naar een China bijvoorbeeld, natuurlijk willen ook de Russen economische voorspoed.
Voor het nieuwe "slachtoffer" argument kan ik je wel aanraden om een reactie van mij te pakken waarin ik het slachtoffer uithang. Dit argument waarop jij reageert noemen we "nuanceren".quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe je dit soort anti Rusland teksten schrijft en tegelijkertijd zo je best doet om mijn posts half te lezen en dan het slachtoffertje uithangt.
Rusland mag gas verkopen cf wat er wordt afgesproken.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 11:00 schreef Wantie het volgende:
Die heeft geen economische waarde meer voor dat land.
Zelfde met geld verdienen aan gas: Rusland heeft zelf kunstmatig een tekort aan gas in Europa gecreerd, in aanloop naar de oorlog.
Toen was ook niet de prioriteit om zoveel mogelijk gas aan Europa te verkopen.
Ik ben naef terwijl we nu met een oorlog zitten.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:58 schreef MatthijsDJ het volgende:
Lekker naef.. alsof de opvolger van Putin ineens ander beleid gaat voeren.
De kans dat een door hem aangewezen opvolger de macht krijgt is vele malen groter dan een democratische gekozen opvolger.
Again die oorlog was er toch wel gekomen. Dat jij zo lekker naef achter de verzinsels van een Baudet aan blijft lopen maakt je zeer naef.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 11:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik ben naef terwijl we nu met een oorlog zitten.
Anders respecteer je een mensenleven wat meer?
Hier speel je het slachtoffer door te liegen. Dat is geen nuancering.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 11:07 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Voor het nieuwe "slachtoffer" argument kan ik je wel aanraden om een reactie van mij te pakken waarin ik het slachtoffer uithang. Dit argument waarop jij reageert noemen we "nuanceren".
Jij bent helaas wel een slachtoffertje aan het uithangen, het kon immers geen andere partij zijn geweest dan Rusland, En daarnaast had jij, en anderen, heel veel moeite om op een discussieforum een discussie te voeren op basis van de informatie die beschikbaar was en was iedereen die niet meteen op de wagen sprong dat het een Russische actie was een Putin lover of een wappie te noemen.
Kap eens met het slachtoffertje uit te hangen, je loopt over van frustratie, je proeft dat hier direct bij enkele users die gewoon niet de volwassenheid en het fatsoen in zich te hebben om toe te geven dat alle aanvallen op users die enige nuance bij deze "aanslag" plaatsen onterecht was. Als je alleen maar bevestigd wil worden in je eigen bubbel dan moet je niet op een discussieforum gaan discussiren kerel.
Ik heb nooit gezegd dat het enkel Rusland geweest kon zijn, wat ik wel zei in je eerder gequote berichten is dat mensen die (bijna) zeker wisten dat Amerikanen het waren op basis van een uitspraak van Biden die totaal was opgeblazen buiten alle proportie zeer teleurstellende mensen waren. Leugen nr 2.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 07:59 schreef Tekaschi het volgende:
Dus waarschijnlijk toch Oekrane die westerse infrastructuur vernietigd om Rusland een hak te zetten, leek mij al raar dat Rusland n van hun troeven zou vernietigen. Maar hier was je een pro Russische wappie als je niet meteen naar Rusland wees.
Baudet kan me gestolen worden, lul niet zo idioot met je Baudetteketet.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 12:18 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Again die oorlog was er toch wel gekomen. Dat jij zo lekker naef achter de verzinsels van een Baudet aan blijft lopen maakt je zeer naef.
Vele mensen hadden al graag boots on the ground gehad daar. Helaas is daar nog niet genoeg steun voor.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 12:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Baudet kan me gestolen worden, lul niet zo idioot met je Baudetteketet.
Poetin zlf en allerhande historici - experts - hebben zitten waarschuwen, dat is niet Baudet.
Als de oorlog er toch wel gekomen was, is dat nog steeds geen excuus voor niet subtiel handelen.
Als die toch gekomen was en je wilde hem voorkomen had je boots on the ground kunnen zetten.
Als dat je teveel is en de levens van andermans soldaten boeit je niet, en alle vernieling eromheen, ja dan geef je net voldoende wapens om de slachting zo groot mogelijk te maken, dat lukt aardig.
Ja, zit geen sanctie op.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 11:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Rusland mag gas verkopen cf wat er wordt afgesproken.
Jij mag daar inderdaad blind voor zijn.quote:Als jij geen lange leveringscontracten afsluit ben je overgelaten aan de spotmarkt. Dat is hoe het werkt. Doe nou niet alsof dat manipulatie moet heten van Rusland, dubbeltje eerste rij gedrag.
Klopt, maar jou stelling dat Rusland niet stappen onderneemt ten koste van de verkoop van gas klopt niet, want dat hebben ze wel gedaan sinds 2021, en verder is het inderdaad niet zo dat gas nu niet meer naar Europa kan komen sinds de vernietiging van NS. Er is voldoende andere infrastructuur.quote:Verder denk je wel enorm korte-termijn en onderschat je hoeveel er nog gehandeld wordt tijdens oorlogen.
Russisch gas komt note bene de EU binnen via Oekraine.
Je moet dit daarom ook gewoon negeren. Er zit een duidelijke overlap tussen mensen die vanuit Oekrane een Derde Wereldoorlog willen beginnen met Rusland en degenen met pro-Palestijnse sympathien. Dat is natuurlijk veelzeggend.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 08:30 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
"Rusland verdedigen", iets anders kunnen de echte wappies niet roepen.
Die mensen zijn niet serieus te nemen. Het is belangrijk dat we Oekrane volop steunen en ik zou zelfs nog een voorstander zijn van het assisteren met het neerhalen van Russische raketaanvallen. Maar meedoen met grondtroepen op Oekraens (of nu zelfs Russisch) grondgebied zou een behoorlijk gevaarlijke zet zijn. En vanuit wie zou dit trouwens moeten komen?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 12:53 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Vele mensen hadden al graag boots on the ground gehad daar. Helaas is daar nog niet genoeg steun voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |