SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat ten koste gaat van de formfactor van de telefoon?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 08:34 schreef Vanky het volgende:
De gemiddelde smartphone heeft 5000mAh, waarom dat niet gevoelig verhogen naar 6000mAh of zelfs 6500mAh?
Idd. Zoals deze T-800:quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:38 schreef Jordy-B het volgende:
Je vergist je. Processoren worden niet alleen krachtiger, maar ook zuiniger.
Omdat er steeds meer vraag komt naar AI-capaciteit, verandert ook de opbouw van processoren en zal je vaker processoren met NPU (Nural Processing Units) gaan zien.
Het is maar wat je op je computer doet. Ga maar eens 4K films renderen of 3D animaties maken, dan ben je blij met ieder beetje extra snelheid dat je kan krijgen. (Ja, ik weet dat dat soort taken ook veel op de GPU gedaan worden, maar de processor blijft even belangrijk.)quote:Op woensdag 14 augustus 2024 11:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
Heb al sinds 2014 geen last gehad van een trage telefoon (iPhone 12) dus ik verbaas me altijd over hoe belangrijk de cpu wordt bevonden.
Wie doet dat op z’n telefoonquote:Op woensdag 14 augustus 2024 11:22 schreef versterker het volgende:
[..]
Het is maar wat je op je computer doet. Ga maar eens 4K films renderen of 3D animaties maken, dan ben je blij met ieder beetje extra snelheid dat je kan krijgen. (Ja, ik weet dat dat soort taken ook veel op de GPU gedaan worden, maar de processor blijft even belangrijk.)
Mijn telefoon kan mijn laptop niet vervangen omdat het schermpje veel te klein is een fysiek toetsenbord 10x fijner is. Heeft niks rekenkracht te maken. Ik verwacht dat mijn telefoon ook wel Excel kan draaien als het zou moeten.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 11:49 schreef embedguy het volgende:
Zolang mijn telefoon/smartwatch/smart-ring nog niet krachtig genoeg is om mijn laptop te vervangen, lijkt me dat er nog genoeg reden is om cpu kracht te verbeteren.
Degradatie van lithium accu’s is overigens iets positiefs, vanuit het oogpunt van smartphone fabrikanten. Het zou niet goed voor ze zijn als mensen geen reden hebben om hun telefoon te vervangen.
Maar dit terzijde, betere accu’s zijn altijd welkom natuurlijk
Dan is het zaak om die fysieke grenzen te gaan verleggen zodat er weer ruimte wordt gecreëerd om door te ontwikkelen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 09:10 schreef SpecialK het volgende:
je kan niet eeuwig een technologie blijven doorontwikkelen. je loopt tegen harde fysieke grenzen aan. en zelfs alternatieve paden raken op een gegeven moment een beetje op.
dus verwacht niet dat er over 10 jaar een batterij is met dubbele capaciteit en levensduur oid.
De natuurwetten kan je niet even verleggen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 17:41 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dan is het zaak om die fysieke grenzen te gaan verleggen zodat er weer ruimte wordt gecreëerd om door te ontwikkelen.
iPhone 12 en 2014???quote:Op woensdag 14 augustus 2024 11:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
Heb al sinds 2014 geen last gehad van een trage telefoon (iPhone 12) dus ik verbaas me altijd over hoe belangrijk de cpu wordt bevonden.
Klopt maar vooralsnog niet geschikt voor smartphone en laptop.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 11:22 schreef DemonRage het volgende:
Tijd voor solid-state lithium batterijen. Die vliegen een stuk minder snel in de fik.
Klopt, foutje. Bedoelde de 5.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:36 schreef einzeinz het volgende:
[..]
iPhone 12 en 2014???
Volgens mij zaten ze toen nog maar aan de 5.
Apple Bionic chips zijn nu wel vrij goed, de kans dat een iPhone traag gaat lopen is zeldzaam of maar niet te zeggen 'niet het geval'.
Verder eens met TS dat een processor voor een doorsnee gebruiker ook na vele jaren gebruik gewoon nog snel genoeg is. Het is pas als je in de budgetklasse zit (alles onder de 250 euro) dat je eigenlijk last krijgt met een trage CPU na verloop van 2 à 3 jaar. In de high-end klasse heb je daar geen probleem mee.
Tja, ieder zijn wensen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 17:39 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Mijn telefoon kan mijn laptop niet vervangen omdat het schermpje veel te klein is een fysiek toetsenbord 10x fijner is. Heeft niks rekenkracht te maken. Ik verwacht dat mijn telefoon ook wel Excel kan draaien als het zou moeten.
Er valt alleen niet mee te werken op dat baby-scherm.
Ik quote mezelf even terug. Intussen is 6000mAh in een 6,1" telefoon haalbaar.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:36 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Klopt maar vooralsnog niet geschikt voor smartphone en laptop.
Als het zou kunnen is een 6000mAh batterij mogelijk in een 6,1" telefoon
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |