Lang had ik ernaar uitgekeken: Vakantie! Op 1 juni 2024 was het dan eindelijk zover, 14 dagen vrij, en niet 14 dagen weg, nee, 14 dagen heerlijk uitslapen en series kijken en shoppen. Ik besloot 2 dagen voor mijn vakantie echter dat ik ook maar eens alle zooi die ik de afgelopen 20 jaar heb aangemaakt ga verwijderen. Ik dacht: Ach, relaxt een avondje wat oude e-mailaccounts verwijderen

en dan begint het grote feest over 2 dagen

Wat een avondje zou moeten duren, duurt inmiddels al 2,5 maand, en zelfs gisternacht dook er weer een emailadres op

ik moet er in 2,5 maand tijd een stuk of 200 hebben verwijderd, en geloof me dat is niet eens alles. Nu is dit natuurlijk verder geen echt probleem, het probleem is:
Van al mijn emailadressen zijn er 3 gevonden op haveibeenpwned. Ik had vroeger blijkbaar Myspace, en 3 emailadressen zijn toen gelekt. Ik was toen nog een tiener, dus mijn myspace en emailaccounts hadden dezelfde wachtwoorden

De stand is:
Emailadres 1 die is gelekt bestaat niet meer
Emailadres 2 had ik toegang toe en kon ik verwijderen, maar iemand had een paypal account met mijn emailadres aangemaakt
Emailadres 3 is GEHACKT EN OVERGENOMEN

er staat een alias die ik niet ken (dat zag ik toen ik het herstelformulier van
Microsoft invulde) en een vreemd @tempinemail herstelemailadres
Nu betroffen dit dus nepemailadressen. Ik bedoel iemand heeft dus met mijn emailadres 2 en fictieve naam een paypal account aangemaakt

Wat het voordeel daarvan is, is mij niet bekend. Op zich zou je denken: Niets aan de hand verder dus. Echter, waren dit toen mijn enige emailadressen, het kan dus best dat er ook echte gegevens van mij daarin stonden. Op basis van het alias dat nu gekoppeld is aan emailadres 3 vermoed ik dat dit emailaccount al in 2016 is gehackt (alias komt ook voor op haveibeenpwned). We zijn 8 jaar verder, en ik neem aan dat Interpol mij al had gevonden als ik allemaal huizen in Barbados en Trinidad heb, creditcardrekeningen in Canada en een bedrijf in Thailand. Dus ook dit is een gevalletje: Het zal wel loslopen.
Het probleem is: Deze hele situatie heeft mij wakker gemaakt. En niet op positieve wijze. Want ik heb pogingen gedaan via
Microsoft om emailadres 3 terug te krijgen: herstelformulier invullen (die werd telkens afgewezen) gechat met support agents via:
occclient
ja, ze hebben echt een chat met live agents, hun eigen
Microsoft site leidt ernaartoe, maar die zijn zo waardeloos als de pest. Ze gebruiken google translate om in het Nederlands te communiceren, dus dan wil je in het Engels chatten, dan schreeuwen ze: WE KUNNEN ENGELS! Vervolgens komen ze best onbetrouwbaar over, ze weten en kunnen niet veel, want alles is geautomatiseerd. Na het gesprek ben je bang dat ze malware of phishing op je apparaat hebben geladen, dus voer je angstig een volledige scan uit.
Nu ging het hier dus om een nepemailadres. MAAR wat als zoiets ooit met een echte account gebeurt? Een account die gekoppeld is aan je online accounts? Ineens ben ik wakker geworden! Gelukkig staan geen van mijn echte emailadressen op haveibeenpwned, maar wat als dit toch ooit gebeurd? Iemand steelt gewoon mijn echte emailadres en daarna is de situatie letterlijk: Niemand kan u helpen
Microsoft kan en wil niets doen. Dus dan naar de politie? Redt de Nederlandse politie ook emailadressen die echt op je voor- en achternaam staan? Volledig in paniek heb ik allemaal ingewikkelde wachtwoorden aangemaakt voor accounts die ik wil behouden. Ook voor webshop accounts en al. En gebruikte ik voorheen vaak dezelfde soort wachtwoorden, is alles nu verschillend en staat alles nu in een schrift. Ook heb ik veel accounts verwijderd, die eigenlijk nauwelijks gebruikt worden, zoals Amazon, Bijenkorf, Etsy....het vervelende is alleen net als met emailadressen is het bijna onmogelijk om na te gaan waar je de afgelopen twee decennia allemaal accounts hebt aangemaakt. Ik heb zoveel mogelijk op een rijtje gezet, maar twee weken terug bleek ik zelfs een CoolBlue account te hebben, jullie weten wel de schoenwinkel

die gehaast via hun klantenservice laten verwijderen. Het is allemaal zoooo ontzettend veel en verwarrend, en ik ben inmiddels doodsbang.
Waar ben ik bang voor?
1. Dat ik toegang verlies tot mijn echte hoofd emailaccounts
2. (nooit eerder bang voor geweest) Voor linkjes, onbekende sites, voor ads op sites...bij alles ben ik bang dat ik malware krijg of phishing en dat mijn accounts worden overgenomen of mijn bankrekening wordt geplunderd
3. IDENTITEITS DIEFSTAL = Mijn allergrootste angst. Ineens heb je dan een schuld van 300.000 euro en 12 huizen in Congo, Nigeria, Thailand, Vietnam, Guam etc. En die mag je allemaal gaan betalen
Elke dag leef ik in paniek. Ik weet het gewoon niet meer. Ik probeer me zoveel mogelijk af te melden overal, maar dat leidt ook weer tot paniek. Zo stond ik ook ingeschreven voor de nieuwsbrieven van SunWeb bijvoorbeeld, nooit zelf gedaan, maar ooit een reis geboekt bij hun en sindsdien zooi op mijn account. Dus eergisteren toch maar op de afmeldlink geklikt, en dan kom je bij boundproccessing.eu normaal zou ik er verder niet bij stilstaan, maar ineens maakte angst zich van mij meester! Via die afmeldlink kan toch iedereen mijn persoonsgegevens zien?! Ik heb SunWeb wanhopig gemaild, maar die begrijpen er zelf niets van en willen niet aangeven of die afmeldlink gevaarlijk is en of de hele wereld via die afmeldlink mijn gegevens kunnen inzien. Voor elke onbekende link gebruik ik nu virustotal om te checken, maar zelfs daar raak ik in paniek van. Laatst kwam er een popup: Installeer Virustotal !!!! Waarom schrijven ze ineens Nederlands? Popups staan uitgeschakeld bij mij! Hoe is er een popup?! Daar ben ik ook dagen over in paniek geweest, en nu nog steeds eigenlijk.
De Digitale Wereld is doodeng. Ik heb mijn vader ook al bang gemaakt, die heeft in paniek zijn eigen email helemaal leeggemaakt, en daardoor dus ook allerlei contracten weggegooid

maar verder beweert mijn vader een digibeet te zijn, en verder heeft hij weinig tot geen accounts. DAT DACHT HIJ. En ik weet zeker dat velen die dit lezen nu, hetzelfde denken. Tot je gaat beginnen te zoeken, want zelfs mijn vader die nog van de oude tijd is heeft allerlei accounts hier en daar, die hij allemaal vergeten is. Ik kom tot 7 of 8 emailaccounts, 1 daarvan is blijkbaar ook gehackt en overgenomen. Verder heeft hij ook allerlei webaccounts...en hij is alles vergeten. Mijn moeder denkt ook dat ze niets heeft, maar dat klopt niet. Het vervelende is: Je koopt een nieuwe
laptop, dan moet je van zo'n
mediamarkt medewerker een outlook of gmail account opgeven

Dus heb ik zoveel mogelijk emailaccounts van papa gesloten, mocht ik vier weken terug toch weer een nieuwe aanmaken

Ik word schreeuwend gek.
Ik denk dat rust er niet meer inzit in dit leven. Vroeger dacht ik: Identiteits diefstal? Dan ga je naar de politie. Maar sinds dit verhaal te hebben gelezen, ben ik nog meer in paniek geraakt:
https://www.flair.nl/real(...)t-schulden~b789d340/Samengevat: Er staat ineens een deurwaarder voor de deur van Chantal, iemand heeft playstations en dergelijke middels achteraf betalen gekocht, en Chantal moet betalen, ondanks aangifte en constatering van de politie van identiteitsfraude. Alles zoals stroom, gas en licht worden stopgezet, en Chantal kan niets meer behalve 60.000 euro afbetalen.
Dus als dit je overkomt, ben je gewoon de klos.
Gisteravond ontdekte ik weer een emailadres uit 2012, daar had ik zeker tien jaar niet ingelogd, en ik had dat adres zomaar aangemaakt toentertijd. Dus ook op deze manier een herstelemailadres opgegeven vdjksvsdbv@domein.com nu wou ik gisteren dat emailadres ook in de kliko doen, maar daarvoor sturen ze beveiligingscodes die ik dus niet krijg. Voor de zekerheid gecheckt en het emailadres bestaat inmiddels!!!! Maar wie maakt er nou zoiets aan: ergjhlklshdglsjkh@domein.com ? Alleen criminelen lijkt me? Nou ja, ik wil dat emailadres dichtmaken, dus beveiligingsinformatie gewijzigd, maar ik moet 30 dagen wachten tot het door mij opgegeven emailadres actief wordt, en tot die 30 dagen kan degene die dat corrupte emailadres heeft aangemaakt dus ook inbreken op het adres uit 2012?

Weer iets om in paniek over te zijn.
Ondertussen staat overal dat
Microsoft en Google inactieve accounts na 2 jaar inactiviteit verwijderen. Maar emailadressen van mij uit 2009, 2011 en 2012 etc bestonden nog gewoon, desondanks dat ik daar nooit meer inlogde
Ben uitgeput, moe, bang en zit er doorheen. Ik zie geen weg meer uit deze doolhof. Ontsnappen kan niet, want de digitalisering zet zich onvermoeidbaar door. Ik heb blijkbaar ook
Samsung accounts (nooit ingelogd daar), maar volgens
Samsung heb ik die. Dus daar zullen allerlei documenten en foto's gesynched zijn en al, zonder dat ik het doorheb? En om erin te komen moet ik een wachtwoord registreren. Dat wil ik niet

Niet nog meer accounts!
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2024 11:45:15 ]