De Russen hebben in ieder geval hun defensieve linies niet op orde vlakbij de grens. Dat geeft ook wel wat aan qua troepen in Rusland.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom zou Rusland troepen van het front naar Kursk dirigeren? Het is veel eenvoudiger om troepen die in Rusland zitten die kant op te sturen. De Russen zijn ondertussen ook gewoon aan het doorknokken dus het lijkt er niet echt op dat ze verplaatst worden.
Inderdaad waarom zou Rusland dat doen als ze heel veel troepen in Rusland hebben die ze naar voren kunnen schuiven en toch is er troepenbeweging van frontlinies naar Kursk.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom zou Rusland troepen van het front naar Kursk dirigeren? Het is veel eenvoudiger om troepen die in Rusland zitten die kant op te sturen. De Russen zijn ondertussen ook gewoon aan het doorknokken dus het lijkt er niet echt op dat ze verplaatst worden.
Laat ik vooropstellen dat ik in dit topic normaliter meer waarde aan jouw posts hecht dan aan andere posts. Maar in dit geval begrijp ik het niet. Oekrane is verreweg het grootste hoofdpijndossier van Poetin, al 2 1/2 jaar. Het is ook geen land met allemaal checks & balances. Als er nog - met uitzondering van het absolute minimum - troepen elders in het land waren, zou ik verwachten dat die al lang naar Oekrane gestuurd waren. Want dat is het enige wat op korte termijn in belang is van Poetin.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom zou Rusland troepen van het front naar Kursk dirigeren? Het is veel eenvoudiger om troepen die in Rusland zitten die kant op te sturen. De Russen zijn ondertussen ook gewoon aan het doorknokken dus het lijkt er niet elcht op dat ze verplaatst worden.
https://www.reddit.com/r/(...)groups_in_the_lyman/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.reddit.com/r/(...)her_for_bm27_uragan/
"Destroyed Russian 9P140 launcher for BM-27 Uragan MLRS based on BAZ-69092 in Kursk region. From a closed channel."SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.reddit.com/r/(...)az_5350_no_0508ah50/
"Destroyed Russian truck KAMAZ 5350 No. 0508AH50 near the settlement of Sukhinovka, Kursk region. From a closed channel"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.reddit.com/r/(...)n_ukraine_this_week/
New stamps seen in Ukraine this week![]()
![]()
RIA: dienstplichtigen die vechten krijgen geld
RIA economisch nieuws onder de spoiler:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:37 schreef capricia het volgende:
Ik hoor sws helemaal niets over hoe het de inwoners in Marioepol (of welke andere ingenomen stad) vergaat.Allmighty & Allrighty :D!
Op 16-04-2007 22:29 schreef Noodly het volgende:
ik wilde even zeggen dat ik die nickname altijd zo leuk vind :@ _O_![]()
RIA: vannacht zijn er 117 drones en 4 raketten neergehaald in rusland
11 boven Nizhny Novgorod, ten noord oosten van Moskou. Savasleyka Luchtmacht basis om specifiek te wezen.![]()
benieuwd hoeveel er wel perongeluk weer precies op hun doel terecht kwamenquote:Op woensdag 14 augustus 2024 08:34 schreef oheng het volgende:
RIA: vannacht zijn er 117 drones en 4 raketten neergehaald in rusland
11 boven Nizhny Novgorod, ten noord oosten van Moskou. Savasleyka Luchtmacht basis om specifiek te wezen.Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
De Russische generaals en Poetin blijken compleet incompetent te zijn. Sun Tzu schreef 2500 jaar geleden al, dat de domste aanvallers zijn diegenen die geen rekening houden met tegenaanvallen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De Russen hebben in ieder geval hun defensieve linies niet op orde vlakbij de grens. Dat geeft ook wel wat aan qua troepen in Rusland.![]()
Wel zijn er Russische eenheden die straks bij Chasiv Yar de boel zouden aflossen nu naar het Koerskfront gestuurd. En verder hebben en gebruiken de Russen nu minder drones aan het Donbassfront.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 23:57 schreef oheng het volgende:
RIA: Er is groeiende paniek in Oekraine omdat er geen troepen uit de DPR worden gehaald.
Ze halen de beruchte Westerse spreekpop Alexander Merkouris van stal als bron. Doe met deze info wat je wil.![]()
Het korte termijn belang van Poetin is al lang vervlogen. Hij zit al muurvast in deze oorlog en komt er voorlopig ook nog niet uit.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 23:45 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Laat ik vooropstellen dat ik in dit topic normaliter meer waarde aan jouw posts hecht dan aan andere posts. Maar in dit geval begrijp ik het niet. Oekrane is verreweg het grootste hoofdpijndossier van Poetin, al 2 1/2 jaar. Het is ook geen land met allemaal checks & balances. Als er nog - met uitzondering van het absolute minimum - troepen elders in het land waren, zou ik verwachten dat die al lang naar Oekrane gestuurd waren. Want dat is het enige wat op korte termijn in belang is van Poetin.
Ik volg de redenering van AchJa wel. Voor de verdediging van de oblast Koersk kun je ook de militairen inzetten die niet getekend hebben voor het front in Oekrane.![]()
Ja...quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 23:45 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Laat ik vooropstellen dat ik in dit topic normaliter meer waarde aan jouw posts hecht dan aan andere posts. Maar in dit geval begrijp ik het niet. Oekrane is verreweg het grootste hoofdpijndossier van Poetin, al 2 1/2 jaar. Het is ook geen land met allemaal checks & balances. Als er nog - met uitzondering van het absolute minimum - troepen elders in het land waren, zou ik verwachten dat die al lang naar Oekrane gestuurd waren. Want dat is het enige wat op korte termijn in belang is van Poetin.
Rusland, een land dat 408,5x groter is dan Nederland en het "2e leger ter wereld" heeft, is al 2,5 jaar bezig in Oekrane en heeft een stuk land ter grootte van 2,5x Nederland bezet. En dat is ongeveer net zoveel als 2,5 jaar terug.
Dan doet Rusland wel iets heel fout of Oekrane doet iets heel goed.
Het geeft wel aan dat Rusland ook niet meer kan leveren, anders hadden ze Oekrane nu wel onder de voet gelopen.![]()
Je weet dat RIA volledig staats eigendom is van de Russische Overheid?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 23:57 schreef oheng het volgende:
RIA: Er is groeiende paniek in Oekraine omdat er geen troepen uit de DPR worden gehaald.
Ze halen de beruchte Westerse spreekpop Alexander Merkouris van stal als bron. Doe met deze info wat je wil.![]()
Uiteraard, daarom gebruik ik het ook. Bronnen van de tegenstander zijn geloofwaardiger als ze negatief nieuws melden.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:14 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Je weet dat RIA volledig staats eigendom is van de Russische Overheid?
En in dit geval: Propaganda stukjes laat zien wat ze willen benvloeden, waar ze zich zorgen over maken.
En de comment sectie is vaak heel inzichtvol.
[ Bericht 3% gewijzigd door oheng op 14-08-2024 10:28:57 ]![]()
quote:Op woensdag 14 augustus 2024 09:08 schreef over_hedge het volgende:
[..]
benieuwd hoeveel er wel perongeluk weer precies op hun doel terecht kwamen
Fighterbomber meldt succes.
Waarschijnlijk weer die ellendige brokstukken.![]()
![]()
Belarus to transfer military equipment from its own military units to Russia
https://mil.in.ua/en/news(...)ary-units-to-russia/When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Natuurlijk kun je daar dienstplichtigen inzetten. Maar die hebben wel een aantal goed getrainde eenheden met -naar ik aanneem- flink wat gevechtservaring tegenover zich. En dan is er de chaos in de leiding en de beroerde uitrusting, verdedigingslinies en logistiek.... En die dienstplichtigen weten dat de 'echte' Russische soldaten zich stukliepen op het Oekraense leger. Dat hebben ze de afgelopen jaren kunnen zien.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:06 schreef Idisrom het volgende:
Ik volg de redenering van AchJa wel. Voor de verdediging van de oblast Koersk kun je ook de militairen inzetten die niet getekend hebben voor het front in Oekrane.
Ik zie wat dat betreft parallellen met de situatie in Sedan in 1940. Daar stond een Franse reserve divisie tweede klasse -dus niet de gewone weekendwarriors, maar degenen die daarvoor eigenlijk al niet goed genoeg waren- te wachten op de aanstormende panzers....
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2024 11:19:57 ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: