Ah dank je! Handig dat Aran dat er even bij zet dan.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:10 schreef Em31 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/show/jo(...)ek-met-ebu~a64118d2/
Ja ik zag het ook pas later via het ADquote:Op maandag 12 augustus 2024 16:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Ah dank je! Handig dat Aran dat er even bij zet dan.
Fredrik commands the Dutch police kan nog wel een ‘e’ ipv. een ‘a’ gebruikenquote:
Nou, niet helemaal toch? Is-ie niet gediskwalificeerd omdat er een zaak tegen 'm liep?quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind een strafzaak ook niet nodig. Maar daar gaat het feitelijk ook niet om, het gaat om de diskwalificatie. Dat staat natuurlijk los van de strafzaak.
EBU heeft dat wel degelijk gebruikt als rechtvaardiging voor de diskwalificatie. Ook uitsluiting voor zoiets is gewoon discutabel zeker gezien het feit dat ze dus zelf ook geen context hebben. De dame voelt zich bedreigd, weigert ieder gesprek aan te gaan en dat is het dan? Geen wederhoor toegepast. Geen bewijzen die haar claim onderbouwen. Erg zwak van de EBU. Laat ze maar kapot gemaakt worden.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind een strafzaak ook niet nodig. Maar daar gaat het feitelijk ook niet om, het gaat om de diskwalificatie. Dat staat natuurlijk los van de strafzaak.
Jup.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:23 schreef alpeko het volgende:
[..]
EBU heeft dat wel degelijk gebruikt als rechtvaardiging voor de diskwalificatie. Ook uitsluiting voor zoiets is gewoon discutabel zeker gezien het feit dat ze dus zelf ook geen context hebben. De dame voelt zich bedreigd, weigert ieder gesprek aan te gaan en dat is het dan? Geen wederhoor toegepast. Geen bewijzen die haar claim onderbouwen. Erg zwak van de EBU. Laat ze maar kapot gemaakt worden.
Ik zat ook te bedenken om hem te vragen als interval act. Dat zou misschien een pleister op de wond zijn.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:22 schreef Greys het volgende:
Als ik de EBU was liet ik Joost volgend jaar Europapa doen in vol ornaat als interval in de finale. Zonder deelname, maar als genoegdoening.
Waarom maar één? Denk Groot, aldus Joostquote:Op maandag 12 augustus 2024 16:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Jup.
Anders kan voortaan elke medewerker elk jaar een deelnemer die ze niet moeten eruit werken zonder bewijs.
En dat ze daar ook weer de inkomsten van de youtube video van binnen kunnen harken? Ik zou mooi bedanken voor de eer.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:22 schreef Greys het volgende:
Als ik de EBU was liet ik Joost volgend jaar Europapa doen in vol ornaat als interval in de finale. Zonder deelname, maar als genoegdoening.
quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:36 schreef Greys het volgende:
Dat de EBU de tering maar mag krijgen.
[ x ]
Technisch correct. Maar als ze willekeurig regels toepassen moeten ze niet vreemd opkijken als landen besluiten geen zaken meer met ze te doen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:37 schreef -Bubseltje- het volgende:
Nee hoor hij heeft hun regels overtreden dus ze waren juist
Zoals verwacht. Wel fijn dat ze het aandurven dat op Twitter te posten.(...)quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:36 schreef Greys het volgende:
Dat de EBU de tering maar mag krijgen.
[ x ]
Zou niet weten waarom Joost dat zou gaan doen. Hij wou winnen voor zijn ouders enz. Niet een interval act zijn.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:22 schreef Greys het volgende:
oftewel: AVRO/TROS: we doen niet meer mee voor er een fatsoenlijk excuus van de Ebu isquote:Op maandag 12 augustus 2024 16:33 schreef -Bubseltje- het volgende:
F#ck the Ebu
https://eurovision.tv/med(...)fication-joost-klein
Geen verrassing toch? Was nogal raar geweest als ze hadden gezegd “nee dat was een grote fout”, dan brengen ze zichzelf in zwaar diskredietquote:Op maandag 12 augustus 2024 16:33 schreef -Bubseltje- het volgende:
F#ck the Ebu
https://eurovision.tv/med(...)fication-joost-klein
Dit is einde verhaal ja. NL gaan we de komende jaren niet meer op het ESF zien.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:38 schreef Em31 het volgende:
[..]Mooi wij doen dus volgend jaar niet mee.
Ik zie die tweets gewoon nog staanquote:Op maandag 12 augustus 2024 16:57 schreef Dave het volgende:
[ x ]
Hadden ze hier over getweet dan? Dat ging toch destijds al allemaal via persberichten op hun site?
Als ze nu gewoon mee doen zonder iets van stappen zijn ze wel echt slappe hapquote:Op maandag 12 augustus 2024 16:57 schreef Ama het volgende:
Nederland doet volgend jaar niet mee. Ik had het al weken door maar weet nu wel zeker.
Er waren geen tweets volgens mij.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:57 schreef Dave het volgende:
[ x ]
Hadden ze hier over getweet dan? Dat ging toch destijds al allemaal via persberichten op hun site?
Ze roepen al weken dat het niet eens zeker is of NL wel gaat. Er was ook is met het Songfestival commissie waardoor het lastig gaat worden.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ze nu gewoon mee doen zonder iets van stappen zijn ze wel echt slappe hap
Op @Eurovision staat ook nog tweets over Joost, en het eufemistische 'No participation of the Netherlands in the Grand Final', dus 't zal wel fake news zijn.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Er waren geen tweets volgens mij.
Edit: EBU of Eurovision?
Ik stel voor dat we ons hier allemaal aanmelden als vrijwilliger voor het komende ESF, en dat degene die de meeste landen gediskwalificeerd krijgt een flesje wijn krijgt als hoofdprijsquote:Op maandag 12 augustus 2024 16:58 schreef Greys het volgende:
Het idiote is: in hun statement zeggen ze dat na hun 'Internal investigation' is besloten tot diskwalificatie. En dat ze daar gewoon achter staan nog.
Hadden ze in die 'Internal investigation' wél bewijs dan? Dat ze zijn vergeten aan het OM te geven ofzo? Of is die DQ gewoon gebaseerd op 'een medewerker zegt dat...' en ook op nul bewijs dan? Ja he?
De EBU staat boven de wet kennelijk.
Er is nu geen commissie. Puur omdat er geen inzending geopend is. En ik snap heel goed dat ze dat niet hebben gedaan voordat dit opgelost is, want dat zou een 'kijk ze doen toch wel mee' signaal hebben afgegeven.quote:Op maandag 12 augustus 2024 17:01 schreef Ama het volgende:
[..]
Ze roepen al weken dat het niet eens zeker is of NL wel gaat. Er was ook is met het Songfestival commissie waardoor het lastig gaat worden.
De veiligheid van artiesten tenzij je wordt lastig gevallen door een delegatie uit een land dat een genocide aan het uitvoeren is! Of als je het in je hoofd haalt om je daartegen uit te spreken, dan komt de EBU zelf langs om een paardenkop in je bed te dumpen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:40 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Niet geheel onverwacht, maar wel schaamteloos. Ook dat ze het nu hebben over de veiligheid van artiesten terwijl we anders hebben gezien.
Dit inderdaad. Laat de kinderen geen slachtoffer worden van het gekibbel van de grote mensen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 17:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Nogal lullig voor de kids die hun nummers al uit hebben
Wie?quote:Op maandag 12 augustus 2024 17:09 schreef Momo het volgende:
In tegenstelling tot het gedoe rond Mathieu van der Poel zeg ik niet terugkeren volgend jaar.
Bizar ja. Zo creeer je namelijk nooit een veilige omgeving, niet voor deelnemers en niet voor werknemers.quote:Op maandag 12 augustus 2024 17:17 schreef Greys het volgende:
Ik vind het serieus eng dat ze dus vinden dat ze boven de wet staan. Met NUL bewijs iemand diskwalificeren. Misschien kunnen ze het hoofdkantoor van Genève naar Noord Korea verplaatsen.
Ze kunnen de nationale finale gewoon door laten gaan, en een andere prijs verzinnen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 17:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Nogal lullig voor de kids die hun nummers al uit hebben
Als er twee landen topfavoriet zijn, kun je dus als een land gewoon een incident verzinnen met het andere land. Als het later blijkt niet zo te zijn gebeurd, is er al tenminste wel een DQ.quote:Op maandag 12 augustus 2024 17:22 schreef Arizona het volgende:
[..]
Bizar ja. Zo creeer je namelijk nooit een veilige omgeving, niet voor deelnemers en niet voor werknemers.
Ik word vooral kwaad dat de klachten over de Israëlische delegatie worden genegeerd maar dat Joost om zo iets kleins wordt gediskwalificeerd.quote:Op maandag 12 augustus 2024 17:17 schreef Greys het volgende:
Ik vind het serieus eng dat ze dus vinden dat ze boven de wet staan. Met NUL bewijs iemand diskwalificeren. Misschien kunnen ze het hoofdkantoor van Genève naar Noord Korea verplaatsen.
De deelnemers voor Junior Songfestival zijn al bekend. Dus dat zou een beetje sneu zijn. Bovendien is het een andere omroep die hier verantwoordelijk voor is (NPO ZAPP)quote:
Hij kwam toch als eerste met het nieuws dat Joost haar een klap had verkocht?quote:Op maandag 12 augustus 2024 17:35 schreef Claudia_x het volgende:
"Journalist" van Aftonbladet:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Ja dat was dezelfde verslaggever. Aran had korte lijntjes met deze vent en had toen in Boulevard ook een interview met hem.quote:Op maandag 12 augustus 2024 17:37 schreef Em31 het volgende:
[..]
Hij kwam toch als eerste met het nieuws dat Joost haar een klap had verkocht?
Oh jawel hoor, dan hadden nogal wat mensen een probleem gehad. "Serious harm to another person" is wel wat zwaarder.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:20 schreef Ama het volgende:
Dus wellicht wist Joost dit al want je kan met een strafblad niet naar Amerika.
Als de publieke opinie je boeit is dit een perfect moment om aan te geven dat je betreurt hoe het gelopen is, dat de procedure (nooit de mensen, altijd de procedure) tot een onfortuinlijk resultaat heeft geleid onder de begrijpelijke tijdsdruk. Dat de procedure aangepast zal worden zonder te tornen aan de veiligheid van medewerkers en dat we deze onverkwikkelijke kwestie achter ons kunnen laten.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Geen verrassing toch? Was nogal raar geweest als ze hadden gezegd “nee dat was een grote fout”, dan brengen ze zichzelf in zwaar diskrediet
Gewoon niet meer meedoen dus
Het bewijs dat nodig is voor een strafrechtelijke veroordeling is natuurlijk van een heel ander level dan het bewijs dat nodig is om een ordemaatregel te treffen bij een liedjeswedstrijd. Dat kun je niet zo op één lijn stellen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 17:17 schreef Greys het volgende:
Sterker nog, de ordemaatregel heeft helemaal geen bewijs nodig per sé. Wettelijk is er geen enkel probleem, contractueel vermoedelijk ook niet (er is geen garantie op deelname en zelfs als er iets in staat als “we streven naar een transparante beleidsvoering” dan is dat zo wollig dat ik weinig kans zie om dat aan te vechten).quote:Op maandag 12 augustus 2024 18:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het bewijs dat nodig is voor een strafrechtelijke veroordeling is natuurlijk van een heel ander level dan het bewijs dat nodig is om een ordemaatregel te treffen bij een liedjeswedstrijd. Dat kun je niet zo op één lijn stellen.
Dit vind ik - met alle respect - nogal een wereldvreemde opmerking. Even je fan-brilletje afzetten en realistisch naar de zaak kijkenquote:Op maandag 12 augustus 2024 17:17 schreef Greys het volgende:
Dan krijg ik een ban te pakken denk ikquote:Op maandag 12 augustus 2024 17:51 schreef 3rr0r het volgende:
[ afbeelding ] @:Coco
@:KingRoland weet vast wel een goede straf voor de EBU
Nee, die straaljagers staan al in Leeuwardenquote:
quote:Op maandag 12 augustus 2024 18:16 schreef H_T het volgende:
[..]
Nee, die straaljagers staan al in Leeuwarden
Ergeren aan Aran Badequote:
Jaquote:
Carlo Boszhard kwam daar net mee weg in Telekids 25 jaar terugquote:
En gratis bier eisenquote:Op maandag 12 augustus 2024 18:44 schreef AgnesGru het volgende:
AT moet een Kerrolijntje doen
Met de vuist op tafel slaan
Volgens mij vliegen die al lang rond, al was er iets mis met alle straaljagers.quote:
Kut, ik was veel en veel te laat.quote:Op maandag 12 augustus 2024 18:16 schreef H_T het volgende:
[..]
Nee, die straaljagers staan al in Leeuwarden
Voor je het weet maak je een dreigende beweging naar het meubilair en wordt je daarom opnieuw gediskwalificeerdquote:Op maandag 12 augustus 2024 18:44 schreef AgnesGru het volgende:
AT moet een Kerrolijntje doen
Met de vuist op tafel slaan
quote:Op maandag 12 augustus 2024 18:49 schreef Em31 het volgende:
[..]
Hebben ze serieus die clown weer gevraagd?
2x achter elkaar gediskwalificeerd wordenquote:Op maandag 12 augustus 2024 18:49 schreef H_T het volgende:
[..]
Voor je het weet maak je een dreigende beweging naar het meubilair en wordt je daarom opnieuw gediskwalificeerd
Die gast deelde zowat tien verschillende verhalen in één dag, maar geef ‘m vooral nog meer aandacht joh.quote:
Ja waar was vaste gast Wiwiwilliam? Geen William, geen Boulevardquote:Op maandag 12 augustus 2024 18:49 schreef Em31 het volgende:
[..]
Hebben ze serieus die clown weer gevraagd?
Maar lijkt me dus wel de reden om volgend jaar niet mee te doen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 18:45 schreef NailQueen het volgende:
[..]
"Backstage moet een veilige omgeving zijn. Dat was het niet"
Ja maar dat kwam niet door Joost.
Neuh, niet meedoen is een keuze, maar het gaat niets veranderen en het gaat al helemaal niemand in opstand laten komen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:50 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Maar lijkt me dus wel de reden om volgend jaar niet mee te doen.
Stiekem hoop ik dat met wat juiste timing aankondigen dat avrotros niet mee doet omdat ze een veilige omgeving willen voor hun artiesten en het EBU dat, in hun ogen, niet biedt, daarmee meer landen zich terugtrekken.
Maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet.
Noorwegen, Ierland en volgens mij Portugal hadden ook klachten ingestuurd. Die doen volgend jaar gewoon weer braaf mee.quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:50 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Maar lijkt me dus wel de reden om volgend jaar niet mee te doen.
Stiekem hoop ik dat met wat juiste timing aankondigen dat avrotros niet mee doet omdat ze een veilige omgeving willen voor hun artiesten en het EBU dat, in hun ogen, niet biedt, daarmee meer landen zich terugtrekken.
Maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet.
Maar als ze stellen 'klachten nemen we serieus' is dat ongeloofwaardig want de officiële klacht van AvroTros een dag eerder werd niks mee gedaan.quote:Op maandag 12 augustus 2024 18:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het bewijs dat nodig is voor een strafrechtelijke veroordeling is natuurlijk van een heel ander level dan het bewijs dat nodig is om een ordemaatregel te treffen bij een liedjeswedstrijd. Dat kun je niet zo op één lijn stellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |