Ik dacht het, jij zei het,quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:14 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Iemand dom vinden terwijl je zelf niet in staat bent een plaatsnaam goed te schrijven (ik neem aan dat je hier niet het Belgische gehucht bedoelt waar maar een paar honderd mensen wonen) en zelf geen goede zin kan construeren (ik heb nog nooit iemand in het nieuws opgepakt zien worden).
En tenslotte: wat heeft kleding met domheid te maken?
Wat is daar dom aan? Zo boeiend is het toch ook niet als je een andere taal niet helemaal onder de knie hebt?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:41 schreef blomke het volgende:
Accountmanager die het verschil tussen "to reach" en "to receive" niet wist; schreef in een brief aan een buitenlandse (Zwitserse) klant: "I hope that you received Switserland safe and well"
Wel als acadeem. Klant nooit meer terug gezien.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 17:24 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is daar dom aan? Zo boeiend is het toch ook niet als je een andere taal niet helemaal onder de knie hebt?
Rare klant die na een kleine spelvaut weg loopt dan.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 18:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Wel als acadeem. Klant nooit meer terug gezien.
Vanwege een spelfout? Dat kan ik me niet voorstellen. En ook academici hoeven toch niet foutloos Engels te kunnen?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 18:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Wel als acadeem. Klant nooit meer terug gezien.
Dat verhaal van die programmeurs is wel afhankelijk van de senioriteit, bij een junior die na een jaar niet goed weet wat de software doet is dit eigenlijk wel een fout van de senior boven hem.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 16:59 schreef sigme het volgende:
Ik heb wel eens een hele domme collega gehad. Zwakbegaafd. Die deed z'n werk uitstekend.
Ik heb wel eens een collega gehad die echt alles verprutste en voortdurend bij de hand genomen moest worden om de boel niet in de soep te laten lopen. We hadden hem nodig omdat hij de autorisaties had die nodig waren (en wij niet). Dus als wij 'm maar goed instrueerden (als in: er naast staan en zorgen dat ie intypt wat ingetypt moet worden) ging het goed. Dat was verder een intelligente en bijzonder muzikale man, maar dit werk was z'n forte niet.
Zo heb ik ook wel redelijk bekwame programmeurs als collega gehad. Als duidelijk was wat er geprogrammeerd moest worden kunnen ze dat correct in javacode vangen. Maar na een jaar hadden ze nog steeds zelf geen enkel inzicht in nut/doel/noodzaak etc van de programma's voor de gebruikers.
Ik heb ook wel collega's die zich compleet een slag in de rondte testen op een luizige grenswaarde voor een batchproces dat eenmaal per jaar draait en wat geen vaste peildata heeft. Tsja.
En ik heb ook wel functies gezien waarin de een na de ander afbrandt omdat er eigenlijk geen werk te doen is. In mijn ervaring heb je dan ongeveer 5 weglopers voordat je er een passende klaploper hebt zitten, die kan het dan jaren volhouden en zolang is iedereen tevree. Een enkele keer landt er dan iemand op zo'n positie met én ambitie én de capaciteit om de functie aan te passen tot iets waar daadwerkelijk iets gedaan wordt.
quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Rare klant die na een kleine spelvaut weg loopt dan.
Dit is geen kleine spelfout, dit betekent gewoon dat je geen Engels op elementair niveau beheerst. Account manager ook weg btw.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vanwege een spelfout? Dat kan ik me niet voorstellen. En ook academici hoeven toch niet foutloos Engels te kunnen?
Maar dat bedoel ik niet. Ik bedoel programmeurs die dat ondanks alle hulp en uitleg gewoon niet oppikken, dat van dat doel/nut/noodzaak van hun programmatuur. Die kunnen trouwens dan ook nooit senior-programmeur worden, en je kan je ook afvragen of ze wel geschikt zijn voor hun vak. Het komt ook 'dom' over, van die mensen die dus al jaren aan dezelfde set programma's werken en nog steeds niet weten wat die programma's precies doen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:34 schreef FlippingCoin het volgende:
Dat verhaal van die programmeurs is wel afhankelijk van de senioriteit, bij een junior die na een jaar niet goed weet wat de software doet is dit eigenlijk wel een fout van de senior boven hem.
Mwah, die zin zit wel boven A1 niveau lijkt me. Voor accountmanagement hoeft C2 ook niet toch?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 21:07 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
Dit is geen kleine spelfout, dit betekent gewoon dat je geen Engels op elementair niveau beheerst. Account manager ook weg btw.
B2 wel minimaal.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 21:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah, die zin zit wel boven A1 niveau lijkt me. Voor accountmanagement hoeft C2 ook niet toch?
Bijzonder dan dat hier niet wordt ingegrepen op enige wijze. Een up or out aanpak is misschien niet ideaal, maar dit is wel weer het andere uiterste.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 21:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar dat bedoel ik niet. Ik bedoel programmeurs die dat ondanks alle hulp en uitleg gewoon niet oppikken, dat van dat doel/nut/noodzaak van hun programmatuur. Die kunnen trouwens dan ook nooit senior-programmeur worden, en je kan je ook afvragen of ze wel geschikt zijn voor hun vak. Het komt ook 'dom' over, van die mensen die dus al jaren aan dezelfde set programma's werken en nog steeds niet weten wat die programma's precies doen.
Ik heb afgeleerd om te denken dat die mensen ook echt dom zijn; dat zijn ze niet, maar hun manier van denken/leren sluit ten eerste niet aan bij mijn opvattingen over wat ze zouden moeten leren/weten en ten tweede niet bij de eisen om goed (senior) te worden binnen hun vak. Maar als junior of medior kunnen ze uitstekend op hun plek zijn.
Moet je je voorstellen dat je iemand een ontslagvergunning komt aanvragen en als reden geeft 'maakte taalfout'.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 21:07 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
Dit is geen kleine spelfout, dit betekent gewoon dat je geen Engels op elementair niveau beheerst. Account manager ook weg btw.
Ik vind het eerder een teken van domheid van de schrijver zelf, als je kleding betrekt in je oordeel over iemand.quote:
Oh zelfde bijna meegemaakt. In het bedrijf kwam iemand die ik gelijk wantrouwde (het is zo simpel, doen een belletje naar een ex wrleekgever) als commercieel accountmanager.quote:Op zondag 25 augustus 2024 10:02 schreef spicymchaggis het volgende:
Er valt me enkel een accountmanager in die ook aan acquisitie deed en waarbij een door hem binnengehaalde opdracht in een lade verdween en vervolgens vergeten werd, de klant (een tak binnen een grote Duitse multinational) belde enkele maanden later een collega van me op en vroeg hem naar de status van de opdracht. Uiteraard wist mijn collega nergens van...
Diezelfde account manager was bij sommige klanten ook niet meer welkom en schuwde ook nepotisme niet: zijn schoonzus - die tot dan nooit meer dan barvrouw en serveerster was geweest - werd door hem persoonlijk als "office assistent" (of iets dergelijks) binnengehaald en streek vervolgens een vorstelijk senior engineer salaris op.
En wat was de baan die diegene moest vervullen?quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:21 schreef Andromache het volgende:
Eindtrede schaal 13. Rijksoverheid. Wist he-le-maal niets van elementaire logica, statistiek, onderzoek doen, methodologie, kraamde totale onzin uit over wetenschap. Maar wel een salarisstrook van heb ik jou daar.
Eens. Maar in menig bedrijf mag je als stafmedewerker absoluut niet zelf uitvoerbare code gaan fabriceren en is het enige beschikbare middel VBA.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:42 schreef Vincent_student het volgende:
Iemand dom vinden omdat die niet weet wat Vlookup is, vind ik juist niet dom. Ik motiveer altijd mensen om geen Excel te gebruiken, omdat Excel compleet zijn doel voorbij is geschoten. Het valt me op dat Excel altijd voor doeleinden wordt gebruikt waar het niet voor is bedoeld, zoals lijstjes of dat medewerkers die niet kunnen programmeren in een taal zich in allerlei bochten wringen om in Excel de meest bizarre constructies te maken waar het niet voor is bedoeld. Vlookup is daar een onderdeel van.
Daarnaast zie je vaak dat rekenbladen zo enorm zijn geworden dat er niet meer mee te werken valt. Ik zeg dus: schaf dat hele Excel af en stop je energie in professioneel programmeren, zoals in C of Python. Dat komt een stuk intelligenter over dan dat punnikwerk in Excel.
Geen flauw idee. Een of andere senior strategische adviseursfunctie.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:24 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En wat was de baan die diegene moest vervullen?
Op het vlak van wetenschap?quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:31 schreef Andromache het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Een of andere senior strategische adviseursfunctie.
Een expertisecentrum waar ze ook een bak gedragswetenschappers en data scientists naar binnen gefietst hadden. Met een flink aantal omhooggevallen vinkjeszetters erbij.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:32 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Op het vlak van wetenschap?
Oh is dat zo? Dat verbaast me. In onze organisatie heeft iedere afdeling een data-analist of datascientist die een repertoire aan programmeertalen en tools tot zijn beschikking heeft. Dat is om de centrale automatiseringsafdeling die over grote systemen gaat te ontlasten.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:30 schreef Andromache het volgende:
[..]
Eens. Maar in menig bedrijf mag je als stafmedewerker absoluut niet zelf uitvoerbare code gaan fabriceren en is het enige beschikbare middel VBA.
Vreemd, joh! Ik wel:quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 07:42 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Het woord 'joh' kan ik ook niet terugvinden in de Dikke van Dale.
https://www.vandale.nl/gr(...)rlands/betekenis/Johquote:joh (tussenwerpsel)
1
als aanspreking: joh, hou nou 's even op!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |