Gelukkig niet. Is nog niet erg vochtig.quote:
@THEFXR gewoon even testen en de resultaten hier graag posten.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dauwpunt blijft volgens mij gelijk. Nu is het buiten warmer, dus LV binnen wordt hoger dan buiten.
mijn sensor staat in de zon, dus geeft geen realistische waardes weer.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:13 schreef Dven het volgende:
[..]
@:thefxr gewoon even testen en de resultaten hier graag posten.
80 gradenquote:Op maandag 12 augustus 2024 16:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mijn sensor staat in de zon, dus geeft geen realistische waardes weer.
Wordt morgen nog iets erger vermoed ikquote:Op maandag 12 augustus 2024 16:06 schreef Pvt.Webster het volgende:
Het is nu wel aan de smerige kant buiten.
Dan lijkt 65% wel vrij hoog. Geeft ie ook temperatuur aan?quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mijn sensor staat in de zon, dus geeft geen realistische waardes weer.
Qua gevoelstemperatuur mag je daar zo nog 40-45 graden bij optellen.quote:
buiten 50,2 gr en 20% LVquote:Op maandag 12 augustus 2024 16:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dan lijkt 65% wel vrij hoog. Geeft ie ook temperatuur aan?
Wow meer dan 48 zelfsquote:Op maandag 12 augustus 2024 16:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
buiten 50,2 gr en 20% LV
binnen 29,5 gr en 61% LV
Dat zou buiten 19.22 g/kg (waterdamp/lucht) zijn, en binnen 16.12 g/kg.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
buiten 50,2 gr en 20% LV
binnen 29,5 gr en 61% LV
quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat zou buiten 19.22 g/kg (waterdamp/lucht) zijn, en binnen 16.12 g/kg.
Als die cijfers correct zijn, dan zit er dus meer vocht in de buitenlucht.
Maar de meeste luchtvochtigheid sensors zijn niet erg nauwkeurig (en vertonen hysteresis).
https://www.lenntech.com/(...)elative-humidity.htm
mijn buitensensor staat in de zon, dus geen correcte waarde.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat zou buiten 19.22 g/kg (waterdamp/lucht) zijn, en binnen 16.12 g/kg.
Als die cijfers correct zijn, dan zit er dus meer vocht in de buitenlucht.
Maar de meeste luchtvochtigheid sensors zijn niet erg nauwkeurig (en vertonen hysteresis).
https://www.lenntech.com/(...)elative-humidity.htm
Om de absolute vochtigheid (dus gram water per kg lucht) te kunnen bepalen volstaat het (in theorie) dat de LV sensor (maw de elektronische component) dezelfde temperatuur heeft als de temperatuur sensor. Maar de kans is inderdaad groot dat dat niet het geval is wanneer de unit in de zon staat.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
[..]
mijn buitensensor staat in de zon, dus geen correcte waarde.
Dat zou 18.41 g/kg zijn.quote:mijn weerapp geeft: 33 gr en 56% LV aan
Lief dagboek....quote:Op maandag 12 augustus 2024 17:25 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, even op het heetste moment vd dag een flink stuk gelopen.
Conclusie: een vestje was niet nodig!
wat voor weer is het thuis?quote:Op maandag 12 augustus 2024 17:25 schreef dick_laurent het volgende:
Nee hé!quote:Op maandag 12 augustus 2024 17:25 schreef dick_laurent het volgende:
Ijsje welquote:Op maandag 12 augustus 2024 17:25 schreef dick_laurent het volgende:
Koelvestje welquote:Op maandag 12 augustus 2024 17:25 schreef dick_laurent het volgende:
Uur verder. Binnentemperatuur gestegen naar 26,8°C. RV is min of meer gelijk gebleven. Buiten is het afgekoeld naar 36,8°C dus ik denk dat de kamer als airco voor de buitenwereld heeft gefunctioneerdquote:Op maandag 12 augustus 2024 16:31 schreef Dven het volgende:
Eens even gekeken. Buiten 37,2°C. RV 20% dus een DP van 10,5°C
Binnen 24,5°C en een RV van 40,5% dus een DP van 10,2°C
Airco uit, ramen open. Eens zien wat er gebeurt
Hitte-index komt met pijn en moeite lokaal boven de 30°C.quote:
Ik heb niks anders gedaan dan een grafiek erbij gepakt nav de waarschuwingen van het KNMI. Blij dat het vocht wegblijft.quote:Op maandag 12 augustus 2024 17:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Hitte-index komt met pijn en moeite lokaal boven de 30°C.
Je hebt ons glashard voorgelogen
Wij danken u zeer. Alle beetjes helpenquote:Op maandag 12 augustus 2024 17:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Uur verder. Binnentemperatuur gestegen naar 26,8°C. RV is min of meer gelijk gebleven. Buiten is het afgekoeld naar 36,8°C dus ik denk dat de kamer als airco voor de buitenwereld heeft gefunctioneerd
Gelukkig maar dat het wat meevalt. 60+ zou echt zéér onprettig zijn geweest nu.quote:Op maandag 12 augustus 2024 18:04 schreef INViCTuS het volgende:
Luchtvochtigheid zit hier nog onder de 50. Met de huidige temperatuur op zich nog wel te doen. Heet, dat wel
Een meetfoutquote:Op maandag 12 augustus 2024 18:23 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Wat de neuq zorgt daar voor zo'n hoog dauwpunt?
Morgen wel beroerder. Langzaam sijpelt het binnen. Morgen met werken niet zo prettigquote:Op maandag 12 augustus 2024 18:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat het wat meevalt. 60+ zou echt zéér onprettig zijn geweest nu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |