SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik pik er - voor de liefhebber - één roster uit, dat van de grote favoriet, de VS.Had minder gekund.quote:LeBron James, Stephen Curry, Kevin Durant, Joel Embiid, Devin Booker, Jayson Tatum, Anthony Davis, Tyrese Haliburton, Anthony Edwards, Jrue Holiday, Bam Adebayo, Kawhi Leonard
Ook Canada brengt een uitstekend team op de mat, met Shai Gilgeous-Alexander, Jamal Murray, Andrew Wiggins en Luguentz Dort in de voorlopige selectie.
Servië heeft (eindelijk) weer de beschikking over de enige echte Joker, Nikola Jokic, op een groot eindtoernooi. Verder zitten o.a. Bogdanovic (Bogdan, niet Bojan), Pokusevski, Micic en Jovic bij de voorlopige selectie.
Frankrijk heeft met Gobert en Victor Wenbanyama een heuse Twin Tower-verdediging. Dat wordt lollig. Helaas alleen géén Embiid, die heel lafjes koos voor de VS.
Duitsland heeft dan weer de gebroeders Wagner in de gelederen, evenals Dennis Schröder, de grote kracht achter de laatste WK-winst.
De Olympische kwalificatietoernooien (voor de laatste 4 plekken)
Net als vorige keer vinden voor aanvang van de OS nog de kwalificatietoernooien plaats voor de laatste 4 te vergeven plekken bij de mannen (kwalificaties bij de vrouwen heb ik geen weet van).
Zie voor een makkelijk overzicht:
2024 FIBA Men's Olympic Qualifying Tournaments
Er wordt van 2 tot en met 7 juli gespeeld in 4 verschillende steden (en landen), die elk een kwalificatietoernooi hosten, waaruit van elk toernooi een winnaar komt die zich dus kwalificeert voor de Spelen.
Deze toernooien worden gehouden in:
Valencia, Spanje
Riga, Letland
Piraeus, Griekenland
San Juan, Puerto Rico
Korte uitleg van de 4 toernooien:
- Elk toernooi bestaat uit 6 teams, verdeeld over 2 poules.
- Elk team speelt één keer tegen de twee andere teams in zijn poule, dus in totaal 2 wedstrijden.
- Daarna speelt de #1 van poule A tegen de #2 van B, en vice versa.
- De twee winnaars van die halve finales strijden in de finale om de plek op de OS.
Zie de wikipagina's voor het speelschema.
De toernooien:
Toernooi 1: Spanje
Groep A: Libanon, Angola, Spanje
Groep B: Finland, Polen, Bahama's
Toernooi 2: Letland
Groep A: Georgië, Filippijnen, Letland
Groep B: Brazilië, Kameroen, Montenegro
Toernooi 3: Griekenland
Groep A: Slovenië, Nieuw-Zeeland, Kroatië
Groep B: Egypte, Griekenland, Dominicaanse Republiek
Toernooi 4: Puerto Rico
Groep A: Mexico, Ivoorkust, Litouwen
Groep B: Italië, Puerto Rico, Bahrain.
Favoriet voor de respectievelijke toernooien (denk ik):
1: Spanje
2: Letland (of misschien Brazilië)
3: Griekenland (thuisvoordeel) of Slovenië
4: Litouwen
Wij kijken als liefhebber uiteraard halsreikend uit naar het toernooi in Griekenland, waar het gastland met Giannis Antetokounmpo zich moet meten met Slovenië met Luka Dončićgod en met een land als Kroatië. Toch wel (verreweg?) het sterkst bezette toernooi van de vier.
Luka Doncicwatch:
2-7 om 21:00 SLO-KRO
4-7 om 17:30 NZL-SLO
Antetonkounmpowatch:
3-7 21:00 DRE-GRI
4-7 21:00 GRI-EGY
Halve finales (#1A-#2B, #2A-#1B): 6-7
Finale: 7-7 om 21:00
Vrouwentoernooi:
Officiële FIBA-pagina
Olympische Spelen-pagina
Bij de vrouwen is de VS wel lichtjes favoriet, schat ik zo in.
Venues:
Bercy Arena
Pierre Mauroy Stadium
6 finals, 6 ringen, 6 finals MVP.quote:Op zondag 11 augustus 2024 13:09 schreef Koffieplanter het volgende:
LeBron gisteren overigens tot MVP van het toernooi verkozen. Hoeveel heeft Jordan er daar eigenlijk van?
Is LeBron eigenlijk de GOAT?quote:Op zondag 11 augustus 2024 13:09 schreef Koffieplanter het volgende:
LeBron gisteren overigens tot MVP van het toernooi verkozen. Hoeveel heeft Jordan er daar eigenlijk van?
Ja, daar bestaat sinds enkele jaren eigenlijk geen twijfel meer over. Er zijn nog wel wat oudjes die daar veel moeite mee hebben, maar de consensus is toch wel dat LeBron hoog en alleen aan de top staat.quote:
Ze moeten de tijd tot 6 uur vullen voordat ze naar Dione gaan.quote:
Het is toch bizar dat ze de meest zekere gouden medaille als laatste programmeren. Ja, handbal, waterpolo etc waren ook niet echt spannend maar dat had in theorie nog spannend kunnen worden, programmeer dat dan als laatstequote:
Mijn TV met de NOS is al opgeruimd, dat geloof ik welquote:
Zal wel bedacht zijn als een soort van sportieve overgang naar LA 2028.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is toch bizar dat ze de meest zekere gouden medaille als laatste programmeren. Ja, handbal, waterpolo etc waren ook niet echt spannend maar dat had in theorie nog spannend kunnen worden, programmeer dat dan als laatste
Ik had het logischer gevonden als ze af zuiden sluiten met een finale waar Frankrijk goudkansen had, handbal of herenvolleybal dusquote:Op zondag 11 augustus 2024 15:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Zal wel bedacht zijn als een soort van sportieve overgang naar LA 2028.
Is basketbal niet altijd de laatste wedstrijd? Dat staat me zo bijquote:Op zondag 11 augustus 2024 15:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Zal wel bedacht zijn als een soort van sportieve overgang naar LA 2028.
Ja.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ligt het aan mij of is het een nogal passieve saaie partij?
Ik snap wel dat ze een grote sport als laatste willen, maar doe dan de mannen. Daar heb je ook grote kans op de VS, maar ook een grote kans dat het op z'n minst een wedstrijd blijft.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is toch bizar dat ze de meest zekere gouden medaille als laatste programmeren. Ja, handbal, waterpolo etc waren ook niet echt spannend maar dat had in theorie nog spannend kunnen worden, programmeer dat dan als laatste
Mja akkoord, dan kun je beter voor basketbal of volleybal gaan. Herenvolleybal was dan logisch geweest, ook gezien de Franse favorietenrolquote:Op zondag 11 augustus 2024 15:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik snap wel dat ze een grote sport als laatste willen, maar doe dan de mannen. Daar heb je ook grote kans op de VS, maar ook een grote kans dat het op z'n minst een wedstrijd blijft.
Stukje deugen?
Moeten ze dan wel wachten tot de laatste deelnemer binnen is? Nu was dat anderhalf uur later.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:54 schreef marcodej het volgende:
Gewoon de marathon in het stadion laten finishen en dan direct de slotceremonie.
Ik vond die worstelwedstrijd om het brons wel aardig. Stond 12-8, komt die man die achter staat met een worp waardoor het 12-12 werd. Met 3 seconde te gaan een actie die buiten de mat beland, scheids gaf ook teken dat er niks was. Videoref gaf toch 1 punt en daardoor 13-12quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
In brede zin sowieso wel de minste dag van deze Spelen. Buiten de finales met NEDERLAND BOVEN maar 2 relatief leuke finales gezien. En wat wedstrijden om het brons.
Maar goed, ik val in herhaling
Dat sowieso. Net als dat voor het eerst de hockeydames pas de finale na de mannen haddenquote:Op zondag 11 augustus 2024 15:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik snap wel dat ze een grote sport als laatste willen, maar doe dan de mannen. Daar heb je ook grote kans op de VS, maar ook een grote kans dat het op z'n minst een wedstrijd blijft.
Stukje deugen?
In Rio wel, in Tokyo volgens mij niet.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:45 schreef kilon het volgende:
[..]
Is basketbal niet altijd de laatste wedstrijd? Dat staat me zo bij
Die hadden gewoon Caitlin Clark verwachtquote:Op zondag 11 augustus 2024 15:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
Stukje deugen?
Ik heb ze nog geen driepunter zien maken bijna.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:01 schreef Mani89 het volgende:
Deze vrouwen kunnen helemaal niet basketballen?
Lolquote:Op zondag 11 augustus 2024 16:04 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik heb ze nog geen driepunter zien maken bijna.
Het is leuker dan ik vooraf dachtquote:Op zondag 11 augustus 2024 16:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het is nog niet gespeeld, dat maakt het wel leuker
Herinner je die van Rio of Tokio nog?quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:24 schreef kilon het volgende:
Zelfs de muziek op de streams waar je wacht tot het weer gaat beginnen ga ik nog missen.
Wat ben je weer realistisch.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Herinner je die van Rio of Tokio nog?
Ik nog welquote:
quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het is toch bizar dat ze de meest zekere gouden medaille als laatste programmeren.
Ja hier ben ik flink in de odds van de wedkantoren getuind allenquote:
Met een Amerikaans gemiddelde van 1 punt per 1 minuut zie ik een goede reden voor Kelsey Plum om bij First Take weer even te smeken voor een gelijk salaris tussen NBA en WNBA.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:28 schreef Mani89 het volgende:
Amerikaniaantjes in de mud.
Jouw analyse @:Koffieplanter ?
Smerig wit.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:29 schreef Koffieplanter het volgende:
Als Clark nu in een Blackbird stapt, kan ze de wedstrijd dan nog halen?
Dat maakt niet uit, ze is echt goed. Zeg maar wat Magic Johnson en Larry Bird ooit waren voor de NBA, is zij voor de WNBA.quote:
Eerlijk gezegd het enige meisje dat basketbalt wat ik kende omdat ik haar wel eens op X tegenkom, meestal allemaal discussies die ik niet begrijp.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:31 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, ze is echt goed. Zeg maar wat Magic Johnson en Larry Bird ooit waren voor de NBA, is zij voor de WNBA.
Die moeten we thuislaten.
quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:29 schreef Koffieplanter het volgende:
Als Clark nu in een Blackbird stapt, kan ze de wedstrijd dan nog halen?
Er voor het gemak even van uit gaande dat Clark in Indianapolis zit is de afstand een ruime duizend kilometer groter naar Parijs, dus ik denk dat dat bijzonder lastig wordt.quote:The SR-71 also holds the "speed over a recognized course" record for flying from New York to London (5,570.79 km, 2,908.027 km/h), in a time of 1 hour 54 minutes and 56.4 seconds.
Ze is zeker nog geen Johnson of Bird, het is meer dat ze de potentie heeft om de beste aller tijden te worden kijkende naar wat ze vorige jaren liet zien in het college basketbal.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:31 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, ze is echt goed. Zeg maar wat Magic Johnson en Larry Bird ooit waren voor de NBA, is zij voor de WNBA.
Die moeten we thuislaten.
Ik refereer niet naar het niveau, maar naar het generen van kijkcijfers en interesse. Dat is wat Magic en Bird deden in de jaren '70 en '80.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ze is zeker nog geen Johnson of Bird, het is meer dat ze de potentie heeft om de beste aller tijden te worden kijkende naar wat ze vorige jaren liet zien in het college basketbal.
Qua populariteit wel, qua spel is ze nog niet een van beste speelsters in de WNBA,quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ze is zeker nog geen Johnson of Bird, het is meer dat ze de potentie heeft om de beste aller tijden te worden kijkende naar wat ze vorige jaren liet zien in het college basketbal.
Je kende vast ook wel Griner die in Rusland heeft vastgezetenquote:Op zondag 11 augustus 2024 16:32 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd het enige meisje dat basketbalt wat ik kende omdat ik haar wel eens op X tegenkom, meestal allemaal discussies die ik niet begrijp.
Dat klopt.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:38 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Je kende vast ook wel Griner die in Rusland heeft vastgezeten
De uitslag is nog steeds wel zekerquote:Op zondag 11 augustus 2024 17:09 schreef Zorro het volgende:
Zeg ik was een wat anders doen want dit werd de meest zekere uitslag heb ik me laten vertellen door een niet nader te noemen user alhier.
Hoe zit dat?
Ja ik schrijf het niet echt lekker op zie ik.quote:
Ordnung muss sein.quote:Op zondag 11 augustus 2024 17:09 schreef Gremen het volgende:
Je mag echt niks in deze sport. Elke aanraking is fluiten
Maar gestolen kun je het ook niet noemen. Gewoon een wedstrijd waarin het dicht bij elkaar lag.quote:Op zondag 11 augustus 2024 17:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
En klaar. Die bal die er lucky invloog nadat de scheids een foute call maakte is wel heel belangrijk geweest
Genoeg tijd nogquote:Op zondag 11 augustus 2024 17:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Die tweede worp had ze er toch niet in moeten gooien?
En dan vervolgens juichen alsof ze olympisch goud hebben gewonnenquote:Op zondag 11 augustus 2024 17:18 schreef Koffieplanter het volgende:
Het is toch een beetje alsof Real Madrid met de hakken over de sloot wint van RKC, triest.
Stond binnen gebied waardoor 2 punten ipv. 3 punter die nodig was.quote:Op zondag 11 augustus 2024 17:22 schreef beantherio het volgende:
Ik lette even niet op. Wat gebeurde er aan het einde?
Hadden 3 punter nodig maar voetje over de lijn dus twee punter.quote:Op zondag 11 augustus 2024 17:22 schreef beantherio het volgende:
Francaise stond net in de cirkel waardoor ze 2 punten scoorde ipv de vereiste 3..quote:Op zondag 11 augustus 2024 17:22 schreef beantherio het volgende:
Frankrijk had een drietje nodig in de laatste seconden om OT af te dwingen. Française krijgt de bal, gooit met 0,x op de klok in de basket....maar stond echt 5cm over de lijn toen ze gooide, dus twee puntenquote:Op zondag 11 augustus 2024 17:22 schreef beantherio het volgende:
We hebben nog 3 uur aan ceremoniequote:
Dat is lullig.quote:Op zondag 11 augustus 2024 17:22 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Stond binnen gebied waardoor 2 punten ipv. 3 punter die nodig was.
Ja, die juichen alsof ze olympisch kampioen zijn gewordenquote:
quote:Op zondag 11 augustus 2024 17:23 schreef Nattekat het volgende:
Ach, China wint nu de medaillespiegel niet. Erg mooi.
Die gaan in LA voor de 20e keer die medaillespiegel winnen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 17:23 schreef Nattekat het volgende:
Ach, China wint nu de medaillespiegel niet. Erg mooi.
Morgen TdFFquote:Op zondag 11 augustus 2024 17:23 schreef kilon het volgende:
De stilte... het zwarte gat... ik sta aan de afgrond.
Ik vond ze juist niet zo blij.quote:Op zondag 11 augustus 2024 17:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, die juichen alsof ze olympisch kampioen zijn geworden
Rustig aan joh. Foebele begint weer.quote:Op zondag 11 augustus 2024 17:23 schreef kilon het volgende:
De stilte... het zwarte gat... ik sta aan de afgrond.
Ik denk dat ze in zak en as zitten.quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wat waardeloos dat de VS weer wint.Daar kunnen ze toch zelfs in de VS zelf niet meer blij mee zijn?
Ja leuk. Echt helemaal niets aan dat VS altijd wint.quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:32 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik denk dat ze in zak en as zitten.
Onzichtbaar met een triple double als vierde persoon ooit in FIBA.quote:Op zondag 11 augustus 2024 19:51 schreef Hathor het volgende:
Het zal van tevoren al wel hebben vast gestaan, maar Lebron James MVP is wel zo vreselijk cringe. Die is in de laatste twee wedstrijden vrijwel onzichtbaar geweest, en dat waren toch echt de wedstrijden waar je je zou moeten laten gelden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |