Gemiddelde hobby sporters horen niet thuis op de Olympische Spelen. 2018 winter was er dezequote:Op zondag 11 augustus 2024 21:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Tja, maar als ze had laten zien wat ze in die clip liet zien dan kun je nog zeggen dat ze wat te kort komt ipv dat ze helemaal niets in breakdance te zoeken heeft zoals na haar demonstratie. En dat eerste is ook prima. Meedoen is voor sommigen het hoogst haalbare, ook in andere sporten. Maar doen dan in elk geval wat volgens het boekje.
Ik denk dat deze australische mevrouw wel wat meer heeft laten zien voor de kwalificatie dan haar eigen draai die ze aan de wedstrijden gaf.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:48 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Gemiddelde hobby sporters horen niet thuis op de Olympische Spelen. 2018 winter was er deze![]()
[ afbeelding ]
Dat was wel echt puur gebruik maken van de kwalificatie-eisen. Zo moest ze top-30 eindigen in een World Cup en/of het WK, dus ging ze naar alle World Cups, en daar deden er meestal lang geen 30 aan mee in het freestyleskiën bij de vrouwen (zeker destijds niet). Dertien van haar top-30's kwamen in wedstrijden met minder dan 30 deelneemsters. Tja.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:48 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Gemiddelde hobby sporters horen niet thuis op de Olympische Spelen. 2018 winter was er deze![]()
[ afbeelding ]
Waarom vond je Biles gehyped? Ze heeft qua oefeningen haar eigen standaard gezet voor de rest van het veld. Bolt deed ook zoiets. Ik vond het wel op waarde beoordeeld. Als Biles is gehyped, dan ook Femke Bol waar de internationale media al even lyrisch over waren.quote:Op zondag 11 augustus 2024 22:40 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Top:
- uitzendtijden - gaan we komende 12 jaar niet meer meemaken
- organisatie en decor - Frankrijk mag trots zijn
- prestaties TeamNL
- volle en enthousiaste stadions
- luiden van gong in atletiek, hopelijk uitrol naar alle stadions
Flop:
- Dionne de Graaf als interviewer bik praatprogramma
- Interview met TD judobond
- TeamNL die niet in actie kwam tegen hetze Steven van de Velde (continu gefluit van publiek werd toegestaan)
- Lange woke openingsceremonie
- Discutabele jurybeslissingen bij waanwielrennen, turnen en dressuur
- Gehype van Biles
Ik denk dat ze daar terecht de discussie niet over zijn aangegaan: daar had namelijk nooit een einde aan gekomen. De kwestie verloor ook eigenlijk (mede daardoor) al vrij snel de aandacht van de media.quote:Op zondag 11 augustus 2024 22:40 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Flop:
- TeamNL die niet in actie kwam tegen hetze Steven van de Velde (continu gefluit van publiek werd toegestaan)
Bedoel je traditionele media? Ik heb twee weken wel echt bepaalde hoeken van het internet vermeden omdat iedere Nederlander die geen uitgesproken standpunt innam ineens een pedofiel was. AD ook deze week nog met 1 of ander grafriool-artikel.quote:Op maandag 12 augustus 2024 08:51 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar terecht de discussie niet over zijn aangegaan: daar had namelijk nooit een einde aan gekomen. De kwestie verloor ook eigenlijk (mede daardoor) al vrij snel de aandacht van de media.
Misschien dat we dan andere hoeken van het Internet bezoeken. Het AD bezoek ik trouwens al vele jaren niet meer: de term "grafriool" is een goede benaming voor de site in het algemeen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:07 schreef Saboo het volgende:
[..]
Bedoel je traditionele media? Ik heb twee weken wel echt bepaalde hoeken van het internet vermeden omdat iedere Nederlander die geen uitgesproken standpunt innam ineens een pedofiel was. AD ook deze week nog met 1 of ander grafriool-artikel.
Dat zeker, daarom springt dat qua ondermaats niveau er boven uit. Van zo'n breakdancer verwacht ik minstens dat ze op een arm of twee een rondje kan draaien, maar dat zit er niet in bij haar. Ook haar leeftijd van 36, is nogal hoog in vergelijking met de andere, voor iets waarbij je eigenlijk zeer athletisch en flexibel moet zijn.quote:Op maandag 12 augustus 2024 07:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat was wel echt puur gebruik maken van de kwalificatie-eisen. Zo moest ze top-30 eindigen in een World Cup en/of het WK, dus ging ze naar alle World Cups, en daar deden er meestal lang geen 30 aan mee in het freestyleskiën bij de vrouwen (zeker destijds niet). Dertien van haar top-30's kwamen in wedstrijden met minder dan 30 deelneemsters. Tja.
De kans voor zulke deelnemers is niet zo heel groot meer verder. Natuurlijk heb je in elke sport deelnemers die écht geen kans op een medaille hebben, prima, maar over het algemeen heeft zeker 98% van de deelnemers echt wel een degelijk minimaal niveau wat betreft beheersing van hun sport
Het is toch eigenlijk wel heel treurig. Ze hebben er zoveel tijd voor gehad om te zorgen dat het beter zou worden, wat ook echt blijvende voordelen voor de stad zelf zou hebben gehad. Al die berichten over deelnemers die nadien ziek werden waren wel echt heel treurig. Dit was een heel duidelijke flop ja.quote:
ik las over het voorbeeld van een Olympier die de medaille(s) lang op een bezweet lichaam droeg en ze ook te leen gaf aan vrienden (?). Het is niet een brok goud of brons zoals in de dure tijden van eerste spelen, waar ze per saldo ook gewoon minder medailles te vergeven hadden.quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:59 schreef Faraday01 het volgende:
De medailles blijken ook een flop te zijn
https://sporza.be/nl/2024(...)onden~1723358461810/
Een trouwring is ook bestand tegen zweet em weersinvloedenquote:Op maandag 12 augustus 2024 12:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ik las over het voorbeeld van een Olympier die de medaille(s) lang op een bezweet lichaam droeg en ze ook te leen gaf aan vrienden (?). Het is niet een brok goud of brons zoals in de dure tijden van eerste spelen, waar ze per saldo ook gewoon minder medailles te vergeven hadden.
Als je ze om je trainingspak hangt en ze niet als speelgoed behandeld en daarna goed opbergt blijven ze gewoon erfstukken.
Brons kan echt wel wat hebben, hoor: de stuivers en centen van vroeger bleven ook lang goed.quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:13 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Een trouwring is ook bestand tegen zweet em weersinvloeden
Ik heb een stukje van haar dissertation (en wat papers) gelezen. Ze lijkt zich vooral druk te maken over de achterblijvende vrouwenemancipatie binnen de breaking scene in Australië en het gebrek aan inclusiviteit. En nu lijkt ze zich inderdaad te ergeren aan het niveau, dat te hoog zou liggen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Deze vond ik wat twijfelachtig. Ik snapte geen hol van de uitleg.
Ze zou een Phd. in breakdance hebben. Maar dat klinkt meer als iemand die het bestudeert als fenomeen. Daarnaast zou ze wel dansen en verschillende stijlen doen. Ook kan ze volgens mij best wel redelijk goed breakdancen getuige wat clips in een uitzending van een maand geleden.
Maar toen ze de andere deelnemers zag zou ze haar powermoves hebben laten varen omdat ze dacht dat ze het daar niet op zou winnen en om unieker te zijn (?)
Ik denk dat ze best wel competent was maar uiteindelijk erachter kwam dat ze hekkensluiter zou worden en het toen over een hele andere boeg heeft gegooid met wat australische elementen zoals die kangoeroe. Wat het ook was, het was volgens sommigen meer urban dan breakdance. Vreemd was het wel en die gok op de originaliteitsprijs is niet de juiste gok geweest. Beter had ze toch gewoon wat van die werkelijk goede moves laten zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |