Schoof weet dat we alles op alles moeten zetten om Nederland te promoten via het Nederland Waterland-principe! Alleen nog medailles pakken op sporten die bij Nederland passen! Alles met water! Alles met fietsen! En de atletiek want Fanny Blankers-Koen legacy.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 22:02 schreef TheVulture het volgende:
32 stuks
Ik mag hopen dat Dick Schoof goed heeft gekeken deze weken
Als je de 7de plaats van Tokio wil evenaren moet je eigenlijk 6de op de medaillespiegel worden en dan moeten er nog twee gouden medailles bij. Dat is gewoon niet mogelijk. Het verschil: diskwalificatie van RU waardoor alle landen een plekje opschuiven.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 22:19 schreef Legoblokje het volgende:
Sowieso qua goud de meest succesvolle spelen voor Nederland, maar stiekem is het ook nog hopen op de 7e plaats om Tokio te evenaren qua hoogste medailleranking.
Morgen nog kansen met Hassan, Lavreysen, misschien vd Wouw. Eén zilver is genoeg, er vanuit gaande dat Zuid-Korea er niks meer bij pakt. Of hebben die morgen ook nog ergens serieuze kansen?
Harry en Hassan?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 22:26 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als je de 7de plaats van Tokio wil evenaren moet je eigenlijk 6de op de medaillespiegel worden en dan moeten er nog twee gouden medailles bij. Dat is gewoon niet mogelijk. Het verschil: diskwalificatie van RU waardoor alle landen een plekje opschuiven.
Misschien doet Van der Duin nog iets geks op het omniumquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 22:28 schreef Max23 het volgende:
[..]
Harry en Hassan?
Ik acht de kans niet heel groot voor Hassan, maar zeker niet onmogelijk
Worstelen bedoel je neem ik aan. Die landen zijn niet echt specifiek judolanden buiten Georgie. Al heeft Oezbekistan wel 1 goede judoka.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 22:35 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Vind het altijd leuk om Oezbekistan, Turkmenistan en Kirgizie terug te zien bij krachtsporten (worstelen, gewichtheffen) en Azerbaijan, Georgie, Kazachstan en Oezbekistan bij het judo
Moet je wel Duitsland achter je houden ook, die hebben sowieos beach volleybal op het moment en handbal morgen nog.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 22:19 schreef Legoblokje het volgende:
Sowieso qua goud de meest succesvolle spelen voor Nederland, maar stiekem is het ook nog hopen op de 7e plaats om Tokio te evenaren qua hoogste medailleranking.
Morgen nog kansen met Hassan, Lavreysen, misschien vd Wouw. Eén zilver is genoeg, er vanuit gaande dat Zuid-Korea er niks meer bij pakt. Of hebben die morgen ook nog ergens serieuze kansen?
En Friedrich en die hebben wellicht nog wel ergens een vrouw op de vijfkamp slingeren.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 22:44 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Moet je wel Duitsland achter je houden ook, die hebben sowieos beach volleybal op het moment en handbal morgen nog.
Oh ja, die ook nog.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 22:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En Friedrich en die hebben wellicht nog wel ergens een vrouw op de vijfkamp slingeren.
Oezbekistan heeft 1 goud en 2 zilver met judo, Azerbaijan 2 goud, vorige Spelen eveneens medaillewinnaars en zonden ze meer judokas naar Tokyo dan NLquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 22:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Worstelen bedoel je neem ik aan. Die landen zijn niet echt specifiek judolanden buiten Georgie. Al heeft Oezbekistan wel 1 goede judoka.
Mja Oezbekistan wel efficient gescoord, de Azeri wel mee eens ja. Maar je ziet deze landen wel traditioneel meer bij worstelen (maar in het algemeen wel de gewichtsklassesporten voor de kaukasus en midden azië ja)quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 22:46 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Oezbekistan heeft 1 goud en 2 zilver met judo, Azerbaijan 2 goud, vorige Spelen eveneens medaillewinnaars en zonden ze meer judokas naar Tokyo dan NL
Linkse woke hobby natuurlijk. Die achterban kijkt vooral naar pijltje werpen, F1 en voetbal.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 22:02 schreef TheVulture het volgende:
32 stuks
Ik mag hopen dat Dick Schoof goed heeft gekeken deze weken
Daar heb je gelijk in.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 22:44 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Moet je wel Duitsland achter je houden ook, die hebben sowieos beach volleybal op het moment en handbal morgen nog.
In China tellen ze gewoon de medailles van Taiwan en HongKong erbij, zijn ze toch eerste geworden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 22:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Weet iemand of China morgen nog kansen heeft bij worstelen? Die gaan anders weer bij het allerlaatste onderdeel verslagen worden als volleybal geen Amerikaans goud levert
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Het corrupte boksen levert!quote:
In dat geval verwacht ik een dsq in de keirinfinale voor Harriequote:Op zaterdag 10 augustus 2024 23:41 schreef hhh38 het volgende:
Nog een heel klein kansje om boven Groot-Brittannië te eindigen, dat zou fantastisch zijn
En dan nog onder bv Georgie staanquote:Op zondag 11 augustus 2024 00:06 schreef Dagoduck het volgende:
België met hun beste Spelen in 100 jaar.
Die hebben op 1 brons na hun beste Spelen.quote:
Investeren in ‘luxe sporten’ die maar in een beperkt aantal landen wordt beoefend. Je ziet bij roeien dezelfde zeven, acht landen in alle finales staan.quote:Op zondag 11 augustus 2024 10:40 schreef Belgosome het volgende:
Nederland toch weer sterke OS. Investeren ze veel en goede structuur voor veel sporten? Of gewoon in bepaalde sporten het voordeel van genetica (veel meer lange mannen en vrouwen gemiddeld gezien)
Het budget (van NOC NSF) lijkt in verhouding te zijn met de omvang van de bevolking. Ik las dat het in 2021 54,6 miljoen was terwijl in België momenteel 41 miljoen wordt uitgetrokken voor topsport. Team USA heeft een budget van 230 miljoen: die geven er eigenlijk nog minder pp aan uit dan Nederland en België.quote:Op zondag 11 augustus 2024 10:40 schreef Belgosome het volgende:
Nederland toch weer sterke OS. Investeren ze veel en goede structuur voor veel sporten? Of gewoon in bepaalde sporten het voordeel van genetica (veel meer lange mannen en vrouwen gemiddeld gezien)
Maar die zullen vandaag ook nog wel medaillekansen hebben toch?quote:Op zondag 11 augustus 2024 10:39 schreef Mani89 het volgende:
Nog voorbij TiemDjiebie gaan zou wel ontstellend lekker zijn. Harrie, choke niet.
Carlin en Finucane maken een goede kansquote:Op zondag 11 augustus 2024 11:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar die zullen vandaag ook nog wel medaillekansen hebben toch?
Carlin kan je dan wel weer direct counteren met Lavreysen of (voor het verhaal liever) Hoogland.quote:Op zondag 11 augustus 2024 11:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Carlin en Finucane maken een goede kans
Moderne vijfkamp en omnium kunnen ze nu al wel vergeten zou ik zeggen (ondanks dat ik Bryson nog wel vrees), alleen Finucane is nog over. GB haal je toch niet in als Lavreysen niet wint dus de Keirin boeit niet.quote:Op zondag 11 augustus 2024 11:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar die zullen vandaag ook nog wel medaillekansen hebben toch?
Gewichtheffen alleen kans als Wenwen er uit knaltquote:Op zondag 11 augustus 2024 11:14 schreef kilon het volgende:
[..]
Carlin kan je dan wel weer direct counteren met Lavreysen of (voor het verhaal liever) Hoogland.
Finucane heeft een grotere kans.
Ik zie dat ze ook nog bij de moderne vijfkamp een goede kans hebben en eventueel bij het gewichtheffen (zeg ik puur op basis van dat ze zilver pakte in Tokyo, maar ik laat me graag verbeteren door de experts)
Voor een klein land is dit een wereldprestatie. VOC-mentaliteit denk ik en goede mensen op de plekken waar ze moeten zijn, in Nederland is alles wel goed geregeld i.t.t. andere landen. We hebben een goede structuur, iets waar grote landen in Europa en buiten gewoon niet kunnen doen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 10:40 schreef Belgosome het volgende:
Je zal wel een paar nieuwe goudvreters nodig hebben jaquote:Op zondag 11 augustus 2024 13:03 schreef TLC het volgende:
Het nadeel van deze spelen is dat het in LA alleen maar kan tegenvallen![]()
Dat dacht ik van de vorigequote:Op zondag 11 augustus 2024 13:03 schreef TLC het volgende:
Laten we hopen dat Amerikanen niet opeens heel erg in roeien en baanwielrennen gaan investerenquote:Op zondag 11 augustus 2024 13:03 schreef TLC het volgende:
Die investeren zo weinig in roeien dat ze niet eens een normale roeibaan gaan hebben in LA.quote:Op zondag 11 augustus 2024 13:19 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Laten we hopen dat Amerikanen niet opeens heel erg in roeien en baanwielrennen gaan investeren
Gewichthefster staat 2e?quote:
Omnium hebben ze ook nogquote:Op zondag 11 augustus 2024 13:35 schreef kilon het volgende:
China eindigt op 40 goud. Dan moet de VS de worstelfinale, volleybal en basketbal winnen om er voorbij te gaan
Valente staat gewoon ruim 1e op het Omnium hoor dus die mag je zeker meetellen!quote:Op zondag 11 augustus 2024 13:35 schreef kilon het volgende:
China eindigt op 40 goud. Dan moet de VS de worstelfinale, volleybal en basketbal winnen om er voorbij te gaan
We nog best wel vaak nog een vierde plek gepakt: 2x van der Wouw, 1x Hoogland, Pieterse, nog een roei-discipline en nog bij een aantal andere onderdelen. Het verschil tussen 3de en 4de worden is soms zo minimaal en het is een paar keer net de goede kant opgevallen en soms een paar keer de verkeerde kant opgevallen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 13:48 schreef marcodej het volgende:
Tweemaal goud op de slotdag, wat een weelde.
Jammer dat de lekke band van Puck en de incompetente jury op de sprint ons net niet op 36 in totaal brengt.
We hebben meer 4e plaatsen dan zilver en dan brons.quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:14 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
We nog best wel vaak nog een vierde plek gepakt: 2x van der Wouw, 1x Hoogland, Pieterse, nog een roei-discipline en nog bij een aantal andere onderdelen. Het verschil tussen 3de en 4de worden is soms zo minimaal en het is een paar keer net de goede kant opgevallen en soms een paar keer de verkeerde kant opgevallen.
Tenzij ze nu het omnium nog winnen (quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:20 schreef Fodio het volgende:
Kan GB nog ons voorbij in het landen klassement?
Als de Britse wielrenster 6 rondjes pakt ofzo.. nee dus.quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:20 schreef Fodio het volgende:
Nee kan niet, die pakken geen goud meerquote:Op zondag 11 augustus 2024 14:20 schreef Fodio het volgende:
VS gaat het winnen op zilver ja, tenzij Valente het nog weggooitquote:Op zondag 11 augustus 2024 14:22 schreef DutchSL het volgende:
Bij Volleybal staat Amerika te verliezen.
Dus Valente en dames basketbal brengt het qua goud op 40-40?
Ja, ze winnen dan op basis van zilveren medailles (en totaal aantal medailles). Dat gaan ze niet leuk vinden daar.quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:22 schreef DutchSL het volgende:
Bij Volleybal staat Amerika te verliezen.
Dus Valente en dames basketbal brengt het qua goud op 40-40?
Daar lijkt het op. Dan zal zo’n Hocker nog wel eens heel erg bedankt worden voor de 1500 meterquote:Op zondag 11 augustus 2024 14:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
VS gaat het winnen op zilver ja, tenzij Valente het nog weggooit
Die is al geweest, Japan won.quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:26 schreef Leatherface het volgende:
Het hangt op de nog resterende worstelfinale of de VS 41 goud haalt.
Ze waren gisteravond al boos op hem. Dat zal nu niet minder worden.quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:26 schreef Em31 het volgende:
En bij het hoogspringen hadden ze ook goud kunnen hebben, maar hij wilde erom springen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
0 potentiële meer voor GB? Welke 6 nog?quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Omnium (V)
G: VS
Z: Polen
B: Nieuw-Zeeland
Nog 6 medailles te verdelen (en de nog niet hier genoteerde bronzen medailles in het basketbal)
Het was zo goed al thuis natuurlijk, arena's vol oranjequote:
ZEROquote:
iig handbal finale en basketbal dames, laatste 2 geen ideequote:Op zondag 11 augustus 2024 14:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
0 potentiële meer voor GB? Welke 6 nog?
waterpolo finale nog tussen Servie en Kroatiequote:Op zondag 11 augustus 2024 14:39 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
iig handbal finale en basketbal dames, laatste 2 geen idee
Er komt nog 1 wedstrijd aan, als de VS die wint (waarvoor de odds ongeveer 1.01 zijn) dan eindigen ze op 1quote:
quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:29 schreef Felixa het volgende:
Voor Nederland toch bijna twee keer zoveel medailles bij de vrouwen dan bij de mannen.Lager fruitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Oezbekistan heeft ook ongekend geschroeid in week tweequote:Op zondag 11 augustus 2024 14:29 schreef Leatherface het volgende:
Naast Nederland heeft ook Nieuw-Zeeland ongekend goede Spelen gehad.
Australië ook beter dan ooit, maar uiteindelijk geen extreem grote verbetering ten opzichte van Tokio.
Bij Groot-Brittannië is het Londen-effect uitgewerkt geraakt. Die zakken weer terug naar hun natuurlijke niveau.
5x boksgoud (lol)quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:11 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Oezbekistan heeft ook ongekend geschroeid in week twee
Serieus. Wat een onwaarschijnlijk onbegrijpelijke keuze. Je kan er alleen maar mee verliezen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:26 schreef Em31 het volgende:
En bij het hoogspringen hadden ze ook goud kunnen hebben, maar hij wilde erom springen.
Ze zijn er in Amerika ook niet zo blij mee.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:16 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Serieus. Wat een onwaarschijnlijk onbegrijpelijke keuze. Je kan er alleen maar mee verliezen.
Ik kan dit alleen maar begrijpen als je zo’n hekel aan je tegenstander hebt dat je het de ander meer misgunt dan dat je zelf wil winnen.
Past wel in de Amerikaanse sportcultuur. Houden niet van gelijkspelquote:Op zondag 11 augustus 2024 15:16 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Serieus. Wat een onwaarschijnlijk onbegrijpelijke keuze. Je kan er alleen maar mee verliezen.
Ik kan dit alleen maar begrijpen als je zo’n hekel aan je tegenstander hebt dat je het de ander meer misgunt dan dat je zelf wil winnen.
Het was die ander die er juist op aandrong toch, waar de Amerikaan het dan wel mee eens was?quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Past wel in de Amerikaanse sportcultuur. Houden niet van gelijkspel
Tamberi en Barshim lijken geen blijvende psychische schade overgehouden te hebben aan hun gouden medaille.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Past wel in de Amerikaanse sportcultuur. Houden niet van gelijkspel
Waddan?quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:26 schreef Em31 het volgende:
Vorige keer deelden Barshim en Tamberi het goudquote:Op zondag 11 augustus 2024 15:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waddan?![]()
Zat dat te volgen in het TeamNL huis, maar er werd geschakeld rond het moment dat de jump-off begon. Ik dacht dat dat standaard was.
Wist niet dat dat mogelijk wasquote:Op zondag 11 augustus 2024 15:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vorige keer deelden Barshim en Tamberi het goud
Dat dacht ik ook, dat ze het beide wilden, maar achteraf kwam het blijkbaar door de Amerikaan.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het was die ander die er juist op aandrong toch, waar de Amerikaan het dan wel mee eens was?
Finland is toch meer een wintersportland?quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:55 schreef Dagoduck het volgende:
Finland voor het eerst 0 medailles op de zomerspelen.
Dat last ik toevallig een paar minuten terug hier: https://en.wikipedia.org/wiki/2024_Summer_Olympics_medal_tablequote:Op zondag 11 augustus 2024 15:57 schreef DutchSL het volgende:
Weet niet of het hier al vermeldt was, maar de twee bronzen worstelmedaille voor Albanië zijn de eerste medailles ooit voor dit land.
Ja, maar haalde ook altijd wel medailles op de zomerspelen:quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:58 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Finland is toch meer een wintersportland?
Mexico ook vijf medailles maar geen goud.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:00 schreef Dagoduck het volgende:
Turkije 8 medailles maar 0 goud. Lol.
Wat is daar aan de hand?quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:12 schreef Ericr het volgende:
Finland is non existent op zomerspelen inmiddels. Winnen geen medailles meer.
Ooit een grootmacht maar al bijna 40 jaar in verval.
Alle jeugd het leger in in plaats van de topsport in vanwege de Ruslanddreiging?quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:17 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Wat is daar aan de hand?
Ze winnen aan de andere hand wel een (weliswaar gedevalueerd) ijshockeytoernooi. Gebrek aan competitieve instelling kan het niet zijn, zou je zeggen.
Hoe is de ontwikkeling van het totaal aantal (beschikbare) gouden medailles?quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:23 schreef kilon het volgende:
Het is voor het eerst sinds 2000 dat de hele top 10 meer dan 10 gouden medailles wint (en de eerste keer ooit dat de nummer 10 twaalf gouden medailles heeft gehaald)
quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er komt nog 1 wedstrijd aan, als de VS die wint (waarvoor de odds ongeveer 1.01 zijn) dan eindigen ze op 1
Dat vind ik dan weer veel te veel werk, tenzij er ergens een excel bestand is met alle medailles van alle Spelen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:28 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hoe is de ontwikkeling van het totaal aantal (beschikbare) gouden medailles?
Deze is ook wel interessant:quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:31 schreef kilon het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer veel te veel werk, tenzij er ergens een excel bestand is met alle medailles van alle Spelen.
Dat zou sowieso wel tof zijn trouwens voor de meest onzinnige statistiekjes en grafiekjes.
Medal events per spelen:quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:31 schreef kilon het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer veel te veel werk, tenzij er ergens een excel bestand is met alle medailles van alle Spelen.
Dat zou sowieso wel tof zijn trouwens voor de meest onzinnige statistiekjes en grafiekjes.
Kijk, dan weten we dat ook weer. Het is statistisch niet zo schrikbarend allemaal.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:36 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Medal events per spelen:
Parijs: 329
Tokyo: 339
Rio: 306
Londen: 302
Peking: 302
Athene: 301
Sydney: 300
Funding en weinig interesse meer in sporten waarin Finnen ooit excelleerden.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:17 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Wat is daar aan de hand?
Ze winnen aan de andere hand wel een (weliswaar gedevalueerd) ijshockeytoernooi. Gebrek aan competitieve instelling kan het niet zijn, zou je zeggen.
Dat relativeert het record van totaal aantal medailles van Nederland ook wel een klein beetje. En ja ik weet dat het verschil maar klein is.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:36 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Medal events per spelen:
@heywoodu kan ons vast vertellen welke medal events erbij zijn gekomen na Rio en welke er zijn verdwenen en of wij als Nederland daar überhaupt voordeel/nadeel van hebben ondervonden.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:48 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat relativeert het record van totaal aantal medailles van Nederland ook wel een klein beetje. En ja ik weet dat het verschil maar klein is.
Is al besproken: Indiërs zijn lui blijkbaar.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:50 schreef Mani89 het volgende:
India, 1,4 miljard mensen.
0 goud, 1 zilver, 5 brons. Dat is ook hallucinant zeg.
Verschillen sinds Sydney:quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:36 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Medal events per spelen:
Rio: 306
Londen: 302
Peking: 302
Athene: 301
Sydney: 300
Gewoon naar de percentages kijken. Nu 31 onderdelen meer dan in Sydney, wat qua goud het record was, maar ook procentueel gezien meer goud dan destijdsquote:Op zondag 11 augustus 2024 16:48 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat relativeert het record van totaal aantal medailles van Nederland ook wel een klein beetje. En ja ik weet dat het verschil maar klein is.
Oja, die flopshow.quote:Op zondag 11 augustus 2024 17:02 schreef Martino11 het volgende:
[..]
Mist in ieder geval nog breakdance
Australië is wel een land waar veel meer in sport wordt geïnvesteerd. Denk dat ze ook nog wel de vruchten plukken van 2000quote:Op zondag 11 augustus 2024 17:56 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Australië en Nieuw-Zeeland doen het naar inwonertal ook wel bijzonder goed.
Australië heeft ongeveer net zoveel inwoners als wij dus dan is 53 in totaal gewonnen medailles geweldigquote:Op zondag 11 augustus 2024 17:56 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Australië en Nieuw-Zeeland doen het naar inwonertal ook wel bijzonder goed.
Richting Brisbane zal het ook zeker niet minder worden. Die gaan nog flink scoren.quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:13 schreef franklop het volgende:
[..]
Australië is wel een land waar veel meer in sport wordt geïnvesteerd. Denk dat ze ook nog wel de vruchten plukken van 2000
Australië waarschijnlijk de helft zwem-medailles.quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:13 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
Australië heeft ongeveer net zoveel inwoners als wij dus dan is 53 in totaal gewonnen medailles geweldig
enkele veld medailles bij de atletiek, en ook een zilver gisteren bij de 1.500m atletiekquote:Op zondag 11 augustus 2024 18:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Australië waarschijnlijk de helft zwem-medailles.
Zeker waar, maar het blijft indrukwekkend. En het volk is daar ook nog wel wat meer sport-minded dan hier, al is dat waarschijnlijk ook mede aan het klimaat te danken. Verder natuurlijk ook een prima sport-infrastructuur inderdaad.quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:13 schreef franklop het volgende:
[..]
Australië is wel een land waar veel meer in sport wordt geïnvesteerd. Denk dat ze ook nog wel de vruchten plukken van 2000
19 van de 53 medailles zijn zwem-medailles:quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Australië waarschijnlijk de helft zwem-medailles.
Reken het om naar funding. Australië pompt er echt gigantische bedragen in en richting Brisbane is dat nog verhoogd. Op jaarbasis zo 150 miljoen en nu ook al boven de 100 miljoen. In Euro, in AUD klinkt het nog wat indrukwekkenderquote:Op zondag 11 augustus 2024 18:13 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
Australië heeft ongeveer net zoveel inwoners als wij dus dan is 53 in totaal gewonnen medailles geweldig
8 miljoen inwoners meer.quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:13 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
En wij zijn de absolute koningen van Europa mogen we toch wel zeggen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:22 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Als je het zo ziet doet Belgie het overigens gewoon prima.
Meer of minder dan Tokio?quote:
Ramses past mooi, de NOS vond de estafettemedaille dus ook de mooiste, die kwam wel 4 keer voorbij voor m'n gevoelquote:
Klopt, ze wilden het ook mooi opbouwen inclusief het moment dat Femke er langs gaat en Lieke ziet aan de finish. Ook wel echt iconisch moet ik zeggen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 19:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ramses past mooi, de NOS vond de estafettemedaille dus ook de mooiste, die kwam wel 4 keer voorbij voor m'n gevoel
3 jaar geleden was er enorm veel kritiek op de keuze van Tamberi en Barshim in ieder geval. Die zeiden allebei ook dat ze met iemand anders gewoon door gesprongen warenquote:Op zondag 11 augustus 2024 15:16 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dus was ook wel schitterend, al kwam qua slot ook Worthy de Jong dichtbijquote:Op zondag 11 augustus 2024 19:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ramses past mooi, de NOS vond de estafettemedaille dus ook de mooiste, die kwam wel 4 keer voorbij voor m'n gevoel
Cuba pakte ook enkel goud bij het boksen, denk ik?quote:Op zondag 11 augustus 2024 19:09 schreef TAmaru het volgende:
Het valt mij wel op dat Cuba sinds 1992 helemaal is weggezakt in de medaillespiegel
Oezbekistan doet het idd goed, vooral door de vechtsporten denk ik
Ja en nee. Je komt er toch om de beste te zijn, dus eigenlijk begrijp ik het wel. Het voelt ergens ook weer eervoller om zilver te winnen dan om het goud te delen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:16 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ja, slechts 8,3 miljoen mensen meer, of zo'n 46% meerquote:Op zondag 11 augustus 2024 18:13 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
Ja,quote:Op zondag 11 augustus 2024 19:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
De medaljewijziging VS -> Roemenië had ik nog niet meegenomen. Weet ook niet of dat al vast ligt
Toen had je Rusland ook nog ja, was alweer vergeten dat ze toen nog “gewoon” met een grote ploeg meededenquote:Op zondag 11 augustus 2024 19:31 schreef kilon het volgende:
Nog even het besef dat we op Frankrijk na het beste land van heel Europa zijn. En Frankrijk heeft 'maar' 1 goud meer ondanks het thuisvoordeel.
In Tokio waren we wel al het beste EU-land.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 | 1 Saint Lucia 0,5 2 Kyrgyzstan 0,375 3 North Korea 0,375 4 Grenada 0,333333333 5 Bahrain 0,307692308 6 Iran 0,292682927 7 Armenia 0,266666667 8 Georgia 0,25 9 Dominica 0,25 10 Albania 0,25 11 China 0,234536082 12 South Korea 0,226950355 13 Kosovo 0,222222222 14 Tajikistan 0,214285714 15 United States 0,212837838 16 Great Britain 0,198776758 17 Philippines 0,181818182 18 Botswana 0,181818182 19 Individual Neutral Athletes[A][B] 0,15625 20 Moldova 0,153846154 21 Kenya 0,152777778 22 Bulgaria 0,152173913 23 Uzbekistan 0,151162791 24 Cuba 0,147540984 25 Azerbaijan 0,145833333 26 Pakistan 0,142857143 27 Cape Verde 0,142857143 28 Ecuador 0,125 29 Guatemala 0,125 30 Panama 0,125 31 Netherlands 0,124542125 32 Thailand 0,117647059 33 Ethiopia 0,117647059 34 Chinese Taipei 0,116666667 35 Australia 0,114967462 36 Hungary 0,111764706 37 France* 0,111692845 38 Japan 0,111662531 39 Hong Kong 0,111111111 40 Tunisia 0,111111111 41 Indonesia 0,103448276 42 Jamaica 0,103448276 43 New Zealand 0,102564103 44 Italy 0,099502488 45 Croatia 0,095890411 46 Sweden 0,093220339 47 Ivory Coast 0,090909091 48 Kazakhstan 0,088607595 49 Canada 0,085714286 50 Ukraine 0,085714286 51 Romania 0,08490566 52 Uganda 0,083333333 53 Jordan 0,083333333 54 Greece 0,08 55 Israel 0,079545455 56 Turkey 0,079207921 57 Lithuania 0,078431373 58 Germany 0,077102804 59 Malaysia 0,076923077 60 Norway 0,074766355 61 Denmark 0,072580645 62 Brazil 0,072202166 63 Qatar 0,071428571 64 Algeria 0,066666667 65 Austria 0,064102564 66 Switzerland 0,062992126 67 Cyprus 0,0625 68 Belgium 0,060606061 69 Portugal 0,054794521 70 Ireland 0,052238806 71 Dominican Republic 0,051724138 72 India 0,051282051 73 Poland 0,047619048 74 Spain 0,046997389 75 Mexico 0,046728972 76 Colombia 0,045977011 77 Czech Republic 0,045045045 78 Serbia 0,044247788 79 Singapore 0,043478261 80 Chile 0,041666667 81 South Africa 0,040268456 82 Puerto Rico 0,039215686 83 Peru 0,038461538 84 Zambia 0,037037037 85 Slovakia 0,035714286 86 Morocco 0,033898305 87 Slovenia 0,033333333 88 Mongolia 0,03125 89 Fiji 0,03030303 90 Refugee Olympic Team 0,027027027 91 Argentina 0,022058824 92 Egypt 0,02027027 |
Bij de VS moet dan ook Guam, Amrikaans Samoa, de VS Maagdeneilanden en Puerto Rico worden geteld.quote:
Maar die twee bronzen medailles maken het verschil nietquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:14 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Bij de VS moet dan ook Guam, Amrikaans Samoa, de VS Maagdeneilanden en Puerto Rico worden geteld.
One China policyquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar die twee bronzen medailles maken het verschil niet
Verder natuurlijk wel een geinig edoch totaal onzinnig plaatje
Als die nog een Spelen of 3 geschorst blijven dan halen we die ook snel genoeg in.quote:Op zondag 11 augustus 2024 23:33 schreef TLC het volgende:
All-time staat Nederland nu 14de met 111 keer goud, wel nog n straat lengte achter op rusland dat 13de staat met 147 keer goud (TT 609)
Stuurde een Chinese vriendin door. Die in Hong Kong woont. Heb haar uitgelachen, kon ze wel hebben. Was (volgens mij) ook meer als grap bedoeldquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar die twee bronzen medailles maken het verschil niet
Verder natuurlijk wel een geinig edoch totaal onzinnig plaatje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |