ZEROquote:
iig handbal finale en basketbal dames, laatste 2 geen ideequote:Op zondag 11 augustus 2024 14:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
0 potentiële meer voor GB? Welke 6 nog?
waterpolo finale nog tussen Servie en Kroatiequote:Op zondag 11 augustus 2024 14:39 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
iig handbal finale en basketbal dames, laatste 2 geen idee
Er komt nog 1 wedstrijd aan, als de VS die wint (waarvoor de odds ongeveer 1.01 zijn) dan eindigen ze op 1quote:
quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:29 schreef Felixa het volgende:
Voor Nederland toch bijna twee keer zoveel medailles bij de vrouwen dan bij de mannen.Lager fruitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Oezbekistan heeft ook ongekend geschroeid in week tweequote:Op zondag 11 augustus 2024 14:29 schreef Leatherface het volgende:
Naast Nederland heeft ook Nieuw-Zeeland ongekend goede Spelen gehad.
Australië ook beter dan ooit, maar uiteindelijk geen extreem grote verbetering ten opzichte van Tokio.
Bij Groot-Brittannië is het Londen-effect uitgewerkt geraakt. Die zakken weer terug naar hun natuurlijke niveau.
5x boksgoud (lol)quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:11 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Oezbekistan heeft ook ongekend geschroeid in week twee
Serieus. Wat een onwaarschijnlijk onbegrijpelijke keuze. Je kan er alleen maar mee verliezen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:26 schreef Em31 het volgende:
En bij het hoogspringen hadden ze ook goud kunnen hebben, maar hij wilde erom springen.
Ze zijn er in Amerika ook niet zo blij mee.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:16 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Serieus. Wat een onwaarschijnlijk onbegrijpelijke keuze. Je kan er alleen maar mee verliezen.
Ik kan dit alleen maar begrijpen als je zo’n hekel aan je tegenstander hebt dat je het de ander meer misgunt dan dat je zelf wil winnen.
Past wel in de Amerikaanse sportcultuur. Houden niet van gelijkspelquote:Op zondag 11 augustus 2024 15:16 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Serieus. Wat een onwaarschijnlijk onbegrijpelijke keuze. Je kan er alleen maar mee verliezen.
Ik kan dit alleen maar begrijpen als je zo’n hekel aan je tegenstander hebt dat je het de ander meer misgunt dan dat je zelf wil winnen.
Het was die ander die er juist op aandrong toch, waar de Amerikaan het dan wel mee eens was?quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Past wel in de Amerikaanse sportcultuur. Houden niet van gelijkspel
Tamberi en Barshim lijken geen blijvende psychische schade overgehouden te hebben aan hun gouden medaille.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Past wel in de Amerikaanse sportcultuur. Houden niet van gelijkspel
Waddan?quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:26 schreef Em31 het volgende:
En bij het hoogspringen hadden ze ook goud kunnen hebben, maar hij wilde erom springen.
Vorige keer deelden Barshim en Tamberi het goudquote:Op zondag 11 augustus 2024 15:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waddan?![]()
Zat dat te volgen in het TeamNL huis, maar er werd geschakeld rond het moment dat de jump-off begon. Ik dacht dat dat standaard was.
Wist niet dat dat mogelijk wasquote:Op zondag 11 augustus 2024 15:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vorige keer deelden Barshim en Tamberi het goud
Dat dacht ik ook, dat ze het beide wilden, maar achteraf kwam het blijkbaar door de Amerikaan.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het was die ander die er juist op aandrong toch, waar de Amerikaan het dan wel mee eens was?
Finland is toch meer een wintersportland?quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:55 schreef Dagoduck het volgende:
Finland voor het eerst 0 medailles op de zomerspelen.
Dat last ik toevallig een paar minuten terug hier: https://en.wikipedia.org/wiki/2024_Summer_Olympics_medal_tablequote:Op zondag 11 augustus 2024 15:57 schreef DutchSL het volgende:
Weet niet of het hier al vermeldt was, maar de twee bronzen worstelmedaille voor Albanië zijn de eerste medailles ooit voor dit land.
Ja, maar haalde ook altijd wel medailles op de zomerspelen:quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:58 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Finland is toch meer een wintersportland?
Mexico ook vijf medailles maar geen goud.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:00 schreef Dagoduck het volgende:
Turkije 8 medailles maar 0 goud. Lol.
Wat is daar aan de hand?quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:12 schreef Ericr het volgende:
Finland is non existent op zomerspelen inmiddels. Winnen geen medailles meer.
Ooit een grootmacht maar al bijna 40 jaar in verval.
Alle jeugd het leger in in plaats van de topsport in vanwege de Ruslanddreiging?quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:17 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Wat is daar aan de hand?
Ze winnen aan de andere hand wel een (weliswaar gedevalueerd) ijshockeytoernooi. Gebrek aan competitieve instelling kan het niet zijn, zou je zeggen.
Hoe is de ontwikkeling van het totaal aantal (beschikbare) gouden medailles?quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:23 schreef kilon het volgende:
Het is voor het eerst sinds 2000 dat de hele top 10 meer dan 10 gouden medailles wint (en de eerste keer ooit dat de nummer 10 twaalf gouden medailles heeft gehaald)
quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er komt nog 1 wedstrijd aan, als de VS die wint (waarvoor de odds ongeveer 1.01 zijn) dan eindigen ze op 1
Dat vind ik dan weer veel te veel werk, tenzij er ergens een excel bestand is met alle medailles van alle Spelen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:28 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hoe is de ontwikkeling van het totaal aantal (beschikbare) gouden medailles?
Deze is ook wel interessant:quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:31 schreef kilon het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer veel te veel werk, tenzij er ergens een excel bestand is met alle medailles van alle Spelen.
Dat zou sowieso wel tof zijn trouwens voor de meest onzinnige statistiekjes en grafiekjes.
Medal events per spelen:quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:31 schreef kilon het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer veel te veel werk, tenzij er ergens een excel bestand is met alle medailles van alle Spelen.
Dat zou sowieso wel tof zijn trouwens voor de meest onzinnige statistiekjes en grafiekjes.
Kijk, dan weten we dat ook weer. Het is statistisch niet zo schrikbarend allemaal.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:36 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Medal events per spelen:
Parijs: 329
Tokyo: 339
Rio: 306
Londen: 302
Peking: 302
Athene: 301
Sydney: 300
Funding en weinig interesse meer in sporten waarin Finnen ooit excelleerden.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:17 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Wat is daar aan de hand?
Ze winnen aan de andere hand wel een (weliswaar gedevalueerd) ijshockeytoernooi. Gebrek aan competitieve instelling kan het niet zijn, zou je zeggen.
Dat relativeert het record van totaal aantal medailles van Nederland ook wel een klein beetje. En ja ik weet dat het verschil maar klein is.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:36 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Medal events per spelen:
@heywoodu kan ons vast vertellen welke medal events erbij zijn gekomen na Rio en welke er zijn verdwenen en of wij als Nederland daar überhaupt voordeel/nadeel van hebben ondervonden.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:48 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat relativeert het record van totaal aantal medailles van Nederland ook wel een klein beetje. En ja ik weet dat het verschil maar klein is.
Is al besproken: Indiërs zijn lui blijkbaar.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:50 schreef Mani89 het volgende:
India, 1,4 miljard mensen.
0 goud, 1 zilver, 5 brons. Dat is ook hallucinant zeg.
Verschillen sinds Sydney:quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:36 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Medal events per spelen:
Rio: 306
Londen: 302
Peking: 302
Athene: 301
Sydney: 300
Gewoon naar de percentages kijken. Nu 31 onderdelen meer dan in Sydney, wat qua goud het record was, maar ook procentueel gezien meer goud dan destijdsquote:Op zondag 11 augustus 2024 16:48 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat relativeert het record van totaal aantal medailles van Nederland ook wel een klein beetje. En ja ik weet dat het verschil maar klein is.
Oja, die flopshow.quote:Op zondag 11 augustus 2024 17:02 schreef Martino11 het volgende:
[..]
Mist in ieder geval nog breakdance
Australië is wel een land waar veel meer in sport wordt geïnvesteerd. Denk dat ze ook nog wel de vruchten plukken van 2000quote:Op zondag 11 augustus 2024 17:56 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Australië en Nieuw-Zeeland doen het naar inwonertal ook wel bijzonder goed.
Australië heeft ongeveer net zoveel inwoners als wij dus dan is 53 in totaal gewonnen medailles geweldigquote:Op zondag 11 augustus 2024 17:56 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Australië en Nieuw-Zeeland doen het naar inwonertal ook wel bijzonder goed.
Richting Brisbane zal het ook zeker niet minder worden. Die gaan nog flink scoren.quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:13 schreef franklop het volgende:
[..]
Australië is wel een land waar veel meer in sport wordt geïnvesteerd. Denk dat ze ook nog wel de vruchten plukken van 2000
Australië waarschijnlijk de helft zwem-medailles.quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:13 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
Australië heeft ongeveer net zoveel inwoners als wij dus dan is 53 in totaal gewonnen medailles geweldig
enkele veld medailles bij de atletiek, en ook een zilver gisteren bij de 1.500m atletiekquote:Op zondag 11 augustus 2024 18:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Australië waarschijnlijk de helft zwem-medailles.
Zeker waar, maar het blijft indrukwekkend. En het volk is daar ook nog wel wat meer sport-minded dan hier, al is dat waarschijnlijk ook mede aan het klimaat te danken. Verder natuurlijk ook een prima sport-infrastructuur inderdaad.quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:13 schreef franklop het volgende:
[..]
Australië is wel een land waar veel meer in sport wordt geïnvesteerd. Denk dat ze ook nog wel de vruchten plukken van 2000
19 van de 53 medailles zijn zwem-medailles:quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Australië waarschijnlijk de helft zwem-medailles.
Reken het om naar funding. Australië pompt er echt gigantische bedragen in en richting Brisbane is dat nog verhoogd. Op jaarbasis zo 150 miljoen en nu ook al boven de 100 miljoen. In Euro, in AUD klinkt het nog wat indrukwekkenderquote:Op zondag 11 augustus 2024 18:13 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
Australië heeft ongeveer net zoveel inwoners als wij dus dan is 53 in totaal gewonnen medailles geweldig
8 miljoen inwoners meer.quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:13 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
En wij zijn de absolute koningen van Europa mogen we toch wel zeggen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:22 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Als je het zo ziet doet Belgie het overigens gewoon prima.
Meer of minder dan Tokio?quote:
Ramses past mooi, de NOS vond de estafettemedaille dus ook de mooiste, die kwam wel 4 keer voorbij voor m'n gevoelquote:
Klopt, ze wilden het ook mooi opbouwen inclusief het moment dat Femke er langs gaat en Lieke ziet aan de finish. Ook wel echt iconisch moet ik zeggen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 19:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ramses past mooi, de NOS vond de estafettemedaille dus ook de mooiste, die kwam wel 4 keer voorbij voor m'n gevoel
3 jaar geleden was er enorm veel kritiek op de keuze van Tamberi en Barshim in ieder geval. Die zeiden allebei ook dat ze met iemand anders gewoon door gesprongen warenquote:Op zondag 11 augustus 2024 15:16 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dus was ook wel schitterend, al kwam qua slot ook Worthy de Jong dichtbijquote:Op zondag 11 augustus 2024 19:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ramses past mooi, de NOS vond de estafettemedaille dus ook de mooiste, die kwam wel 4 keer voorbij voor m'n gevoel
Cuba pakte ook enkel goud bij het boksen, denk ik?quote:Op zondag 11 augustus 2024 19:09 schreef TAmaru het volgende:
Het valt mij wel op dat Cuba sinds 1992 helemaal is weggezakt in de medaillespiegel
Oezbekistan doet het idd goed, vooral door de vechtsporten denk ik
Ja en nee. Je komt er toch om de beste te zijn, dus eigenlijk begrijp ik het wel. Het voelt ergens ook weer eervoller om zilver te winnen dan om het goud te delen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:16 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ja, slechts 8,3 miljoen mensen meer, of zo'n 46% meerquote:Op zondag 11 augustus 2024 18:13 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
Ja,quote:Op zondag 11 augustus 2024 19:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
De medaljewijziging VS -> Roemenië had ik nog niet meegenomen. Weet ook niet of dat al vast ligt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |