abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:49:44 #151
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_214706995
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 21:16 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Dan moet je strijden tegen de MSM. ''Je kunt niet meer besmet raken met corona na vaccinatie,'' weet je nog?
Ja en? Dat hoopte men eerst, maar het was al vrij snel duidelijk dat dit niet zo was, maar dat de kans op besmetting wel een stuk lager was. Voortschrijdend inzicht, etc. maar jullie blijven dit maar als argument gebruiken.
pi_214707205
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 21:37 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
De OP is anderhalf jaar oud.
Ook al was die 10 jaar oud.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:41:02 #153
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_214707756
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 21:16 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Dan moet je strijden tegen de MSM. ''Je kunt niet meer besmet raken met corona na vaccinatie,'' weet je nog?
Dat heeft dat nieuws artikel nooit beweerd. Daar ben jij en PSVCL al meerdere keren op gewezen.
The name is Putler, Vladimir Putler
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:42:46 #154
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_214707788
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 21:18 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Topic gaat over vaccinatieschade, niet per se over covid-19.
Dan nog kent hij het verschil schijnbaar niet. De groep die besmet kan raken met het apenpokken virus is nihil vergeleken met het Coronavirus dat Covid-19 veroorzaakt.
The name is Putler, Vladimir Putler
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:48:01 #155
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_214707863
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 21:43 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Ik ga morgen met m'n baby haar DKTP-vaccinatie halen, raad je aan om daarna direct door te rijden naar een begravenisondernemer om een doodskist voor haar te bestellen?
Schaap! Zo’n kind moet weerstand opbouwen!
pi_214707933
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 21:28 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Ik heb last van politieke spijt. Tot en met 2021 geloofde ik nog in het coronavirus en dacht ik dat de maatregelen goed waren. Door de polarisatie van de overheid was ik toen nog tegen kritische denkers. Ik heb er spijt van dat ik pas ben ontwaakt nadat de derde lockdown kwam, dat toen bleek dat vaccinaties niet hielpen en dat de oversterfte toen kwam door de vaccinatieproblematiek.
Je was dus al die tijd tegen kritische denkers en voor alle maatregelen? En na de derde lockdown sloeg je om als een blad aan een boom?

Wouw.
Hoe kijk jij jezelf aan in de spiegel smorgens? Je hebt alle tijd al die maatregelen gesteund. :r
Schaam je je niet?
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 23:21:54 #157
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_214708214
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 22:54 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Je was dus al die tijd tegen kritische denkers en voor alle maatregelen? En na de derde lockdown sloeg je om als een blad aan een boom?

Wouw.
Hoe kijk jij jezelf aan in de spiegel smorgens? Je hebt alle tijd al die maatregelen gesteund. :r
Schaam je je niet?

Natuurlijk schaam ik mij voor die tijd, maar beter laat wakker worden dan nooit wakker worden. De overheid heeft doelbewust polarisatie aangewakkerd in de maatschappij.
16x geboosterd 💉, Xe/Xem, MSM, BLM 👨🏿, D66 stemmer, Vegan, XR, klimaatverandering, 3 mondkapjes dragen 😷 trotse transactivist 🏳️‍⚧️. Wokisme is de nieuwe toekomst. 💕
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 23:27:19 #158
490410 Dr8gonOfLife
pi_214708248
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 21:43 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Ik ga morgen met m'n baby haar DKTP-vaccinatie halen, raad je aan om daarna direct door te rijden naar een begravenisondernemer om een doodskist voor haar te bestellen?
Een doodskist is wat rigoureus, de gevolgen van de DKTP-vaccinaties zijn miniem in vergelijking met de coronavaccinaties. Ik raad je wel aan om in de gaten te houden of er klachten ontwikkelen bij jouw baby, en eventueel de huisarts contacteren (niet vergeten te vermelden dat er een vaccinatie heeft plaatsgevonden) indien er ernstige klachten ontwikkelen.
16x geboosterd 💉, Xe/Xem, MSM, BLM 👨🏿, D66 stemmer, Vegan, XR, klimaatverandering, 3 mondkapjes dragen 😷 trotse transactivist 🏳️‍⚧️. Wokisme is de nieuwe toekomst. 💕
pi_214708256
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 23:21 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Natuurlijk schaam ik mij voor die tijd, maar beter laat wakker worden dan nooit wakker worden. De overheid heeft doelbewust polarisatie aangewakkerd in de maatschappij.
Je hebt gewoon eigenlijk alles gesteund. Tot en met 2021, schrijf je.
Alle maatregelen vervielen in 2022. Dus jij steunde gewoon echt alles. En nu al deze topics. En blaas je zo hoog van de toren.
Dit valt me zo van je tegen.

Hoe zie jij jezelf? Dat je hier zo extreem achter gestaan hebt, en nu weer zo extreem tegen bent.
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 23:31:47 #160
490410 Dr8gonOfLife
pi_214708293
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 23:28 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Je hebt gewoon eigenlijk alles gesteund. Tot en met 2021, schrijf je.
Alle maatregelen vervielen in 2022. Dus jij steunde gewoon echt alles. En nu al deze topics. En blaas je zo hoog van de toren.
Dit valt me zo van je tegen.

Hoe zie jij jezelf? Dat je hier zo extreem achter gestaan hebt, en nu weer zo extreem tegen bent.
De harde realiteit drong pas door in december 2021, toen er weer een lockdown kwam ondanks alle vaccinaties. Ik zie het vooral als het bewijs dat de propaganda van de overheid erg effectief was.
pi_214708316
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 23:31 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
De harde realiteit drong pas door in december 2021, toen er weer een lockdown kwam ondanks alle vaccinaties. Ik zie het vooral als het bewijs dat de propaganda van de overheid erg effectief was.
En geen enkele zelfreflectie? Of heb je die wel?
Dat jij kennelijk nogal snel in de extremen schiet.
Of hoe dat zo komt dat jij daar zo op reageert?
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 23:42:28 #162
490410 Dr8gonOfLife
pi_214708369
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 23:34 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
En geen enkele zelfreflectie? Of heb je die wel?
Dat jij kennelijk nogal snel in de extremen schiet.
Of hoe dat zo komt dat jij daar zo op reageert?
Ik heb wel zelfreflectie, ik was goedgelovig toen. Er zijn talloze andere kritische denkers die mondkapjes droegen en dergelijke in de coronatijd.
pi_214708381
twitter

*O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_214708387
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 23:42 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Ik heb wel zelfreflectie, ik was goedgelovig toen. Er zijn talloze andere kritische denkers die mondkapjes droegen en dergelijke in de coronatijd.
Je was te naïef, te goedgelovig, is je zelfreflectie. Maar dat vond je toen niet.
En hoe ben je er zo zeker van dat je dat nu ook niet bent, maar dan de andere kant op?

Weet je, misschien is het beter om wat meer gematigd te zijn. Want je komt op mij over als iemand die hele extreme kanten kiest, toen en nu.
En dat is voor geen enkel mens goed.
pi_214708400
De meeste mensen schuiven wel wat qua mening.
Maar ik ken er maar weinig die zo compleet extreem omslaan. Zeker nadat de maatregelen zo ongeveer al over waren.

Dat is echt best extreem. :{
pi_214709164
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 23:31 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Ja, die lockdown waarbij 80+% van de ziekenhuisopnames en ic ongevaccineerden betrof.
Jij zag dat toen als bewijs dat het vaccin niet werkte.
pi_214709165
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 23:45 schreef PSVCL het volgende:
[ x ]

*O* *O* *O* *O* *O* *O*
En wat is je punt precies?
pi_214710417
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 23:49 schreef Black_Baron het volgende:
De meeste mensen schuiven wel wat qua mening.
Maar ik ken er maar weinig die zo compleet extreem omslaan. Zeker nadat de maatregelen zo ongeveer al over waren.

Dat is echt best extreem. :{
Ook onder de mensen die zich aan regels hielden, kunnen er mensen geweest zijn die dat vooral deden door een weinig realistische paniekreactie en overdreven angsten ... ik vermoed in de begintijd een heleboel zelfs, misschien de meerderheid.

Die dan absolute zekerheid en bescherming verlangden tegen een virus waarvan ze dachten dat als je het kreeg je vrijwel altijd op de IC zou belanden of dood kon gaan.
Dat de epidemie tot een 'totale' ineenstorting zou kunnen leiden, honderduizenden doden (bij beleidsmakers van het RIVM en andere bestuurlijke instellingen is in de absolute begintijd dat ook aangegeven in interne documenten, maar hier zie je dat zodra ze meer kennis kregen dat soort paniek-reacties iig in de officiele kringen snel verdwenen... in die zin bewijist het hoe belangrijk statistiche data is en hoe gevaarlijk gebrek aan data en onzekerheden)

Deels werd dat idee ook graag verbreid, maar dan eerder op sociale of sterk 'opinierende' media-kanalen (opinie-media is in de moderne internet-tijd heel populair geworden) .... Ik ben het zelf niet eens met een stelling dat ook de grote Landelijke en Internationale Media in echt serieuze objectieve berichtgeving dit ook deed;
Die hadden wel degelijk vaak wetenschappers die daadwerkelijke informatie iig poogden te geven die echter in sommige situaties minder populair is omdat het niet 'absoluut' genoeg is en vaak ook onduidelijkheid schept.

De waarheid is altijd al geweest dat de corona-epidemie een zeer zware en best gevaarlijke ziekte is, maar lang niet iedereen een risicogroep is... het overgrote der zware verlopen was boven de 60, had overgewicht en/of een of meerdere aanvullende aandoeningen.
Behoorde je niet tot deze groep, zou je een besmetting best goed kunnen doorstaan en was vermoedelijk het ergste geval dat je 4,5 dagen best stevig ziek was en in bed lag met kopppijn en wat gehoest.

Vrijwel alle methodes iets ertegen te doen zijn zeker niet 'absoluut'... geven nooit 100% bescherming voor een besmetting... ook al 'wensen' mensen dat misschien wel en willen ze dat graag denken.

Mondkapjes blijken in onderzoeken ook onder de beste omstandigheden ongeveer 50% bescherming te geven, en dat is enkel als beide partijen ze dragen en ze correct gedragen worden. als dat niet het geval is, gaat de bescherming verder omlaag.
Ook vaccins werken niet als absoluut wondermiddel... de effeicientie blijkt redelijk hoog, maar eigenlijk hooguit in de periode van een paar weken na toediening, terwijl ze enkele maanden na toediening qua werking toch duidelijk afnemen en zeker een besmetting weer zeer goed mogelijk is..

Toch is juist ook zulke 'gedeeltelijke bescherming' ter controle van een epidemische ziekte in een bevolking erg noodzakelijk...
maar juist dan krijg je het probleem dat de reden dat de overheid bepaalde maatregelen instelt vooral de werking op statistische besmettingsaantallen is.. de wet van de grote getallen.
Bv de risicogroepen zich te laten vaccineren is geen probleem, hun risico is hoog, maar er is natuurlijk wel degelijk een zeker risico dat mensen die niet tot de risicogroepen behoren en weinig risico op een zwaar verloop kennen geen zin hebben in vaccinatie en erop gokken dat ze vroeger of later gewoon besmet raken... voor henzelf is dat weinig anders, de antistoffen en je immuunsysteem reageert vrijwel gelijk dan.. enkel iemand die 'wild' besmet raakt kan wel ook anderen besmetten en de epidemie nog steeds verder drijven.

Ik denk dat TS vooral boos is, maar iig deels omdat hij zelf dingen verkeerd begrepen of geinterpreteerd heeft...
misschien had hij in het begin een grote paniek- en angst-reactie en deed aan de maatregelen vooral mee uit angst voor zichzelf en heeft het lang geduurd voordat hij realiseerde dat hijzelf misschien niet in een risicogroep zat.

Dan is het fijn te zeggen dat de Media daar schuld aan zijn, dat die 'verkeerd' bericht zouden hebben of 'paniek' geschapen'...

als je echter bv kijkt naar dit nos.nl artikel uit april 2020 met informatie over wat we toen wisten van het virus:
https://nos.nl/collectie/(...)over-het-coronavirus
kun je vooral lezen dat het simpelweg zo was dat lang niet alles bekend was, maar wel zoveel mogelijk waarschijnlijkheden vermeld werden..

Van wat ik bij TS lees is echter dat juist hijzelf met staistishe logica en kansberekeningen erg veel moeite heeft, aangezien die weinig passen in een zeer op absoluten en extreme zwart-wit voorstellingen gebaseerd zijn
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 14 augustus 2024 @ 13:07:06 #169
490410 Dr8gonOfLife
pi_214711744
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 05:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, die lockdown waarbij 80+% van de ziekenhuisopnames en ic ongevaccineerden betrof.
Jij zag dat toen als bewijs dat het vaccin niet werkte.
De meerderheid van de mensen in de ziekenhuizen waren echt wel gevaccineerd. Daarnaast werd het inderdaad aangegrepen om ongevaccineerden te demoniseren.
  woensdag 14 augustus 2024 @ 13:10:16 #170
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_214711765
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 13:07 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
De meerderheid van de mensen in de ziekenhuizen waren echt wel gevaccineerd.
Bron?
quote:
Daarnaast werd het inderdaad aangegrepen om ongevaccineerden te demoniseren.
Oh boehoe :blauwoog: . Cry me a river, snowflake.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 14 augustus 2024 @ 13:17:04 #171
490410 Dr8gonOfLife
pi_214711800
quote:
18s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 13:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Bron?
[..]
Oh boehoe :blauwoog: . Cry me a river, snowflake.
  woensdag 14 augustus 2024 @ 13:18:32 #172
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_214711810
quote:
Ja, in België. Volgens mij ging het hier over Nederland.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 14 augustus 2024 @ 13:19:08 #173
490410 Dr8gonOfLife
pi_214711814
quote:
18s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 13:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ja, in België. Volgens mij ging het hier over Nederland.
Er zit weinig verschil tussen België en Nederland. Doe niet zo dom.
pi_214711846
quote:
18s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 13:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Bron?
Ik ken ook geen directe bron (grotendeels juist omdat vaccinatiestatus een beschermd persoonsgegeven is dat niet vrijelijk gedeeld of gekoppeld mag worden, iets dat bv voor het toegangsbeleid ook tot extra omwegen leidde)

Maar, ook als 60, 70 of zelfs meer van de in ziekenhuizen opgenomen personen gevaccineerd zijn, kan dit statisch een bewijs vormen voor effectiviteit van het vaccin:

Het is bekend dat het risico op een ziekenhuisopname niet voor iedereen gelijk is...
Specifiek mensen boven de 80, in iets mindere mate boven de 60, waren risicogroepen...
Verder mensen met overgewicht of xtra chronische aandoeningen...

Doordat delen voorrang kregen op vaccinatie en bij hen ook extra nadruk bestond, was de vaccinatiequote zelfs boven de 90%, tegen de 95%...

Als vervolgens in het ziekenhuis 25% of 30% ongevaccineerden liggen, wijst dat op een 70% tot 85% beschermende werking van het vaccin (en doet vermoeden dat zonder vaccinatie het aantal ziekenhuisopname 5x zo hoog geweest had kunnen zijn)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_214711888
quote:
Ik heb het in het vorige topic ook aangegeven maar je moet natuurlijk naar de relatieve aantallen opnames kijken en niet naar de absolute aantallen. Er zijn veel en veel meer mensen wel gevaccineerd dan niet gevaccineerd. Als je van 1000 gevaccineerden er 10 in het ziekenhuis hebt liggen en van 100 niet-gevaccineerden 5 dan kan je natuurlijk niet zeggen dat vaccineren niet helpt, ondanks dat er inderdaad veel meer gevaccineerden in het ziekenhuis liggen. Ik heb nu geen zin om bronnen met exacte cijfers op te zoeken, maar ik heb er destijds wel naar gekeken en weet nog wel dat er relatief gezien veel meer ongevaccineerden in het ziekenhuis lagen.

Bijzonder ook trouwens dat je ineens een "gewone" krant als HLN als bron opvoert om je punt te maken nu hun artikel in je straatje past (althans, op het eerste gezicht in jouw straatje, als je "kritisch denkt" ook niet meer zoals ik hiervoor al uitlegde) in plaats van een Facebook-geschoolde dansleraar of iets vergelijkbaars.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')