Ik dacht dat ik het niks zou vinden, maar opvallend leuk gisteren. Ook veel meiden die echt goed waren. Die Australische kon er niet zoveel van.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:23 schreef Moira het volgende:
Ik heb tot nu toe alleen wat reels van een Australische gezien en ik vind daar wat van
Is het verder wat?
quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:23 schreef Moira het volgende:
Ik heb tot nu toe alleen wat reels van een Australische gezien en ik vind daar wat van
Is het verder wat?
Die Australische is het slachtoffer van de afkraakbrigade geworden inderdaad, zeker vanaf de kwartfinales is het wel echt een heel ander niveau. Of je het wat vindt of niet zal voor iedereen verschillend zijn, maar het zit daar wel echt vol met spectaculaire moves.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:23 schreef Moira het volgende:
Is het verder wat?
De WDSF (soort van FIFA van alle soorten dans) wilde graag een evenement toevoegen aan de Olympische Spelen, maar ze droegen blijkbaar zelf eerst stijldansen voor. Omdat ze bij het IOC alleen liever wat vernieuwenders wilden, kwam breakdancen ter sprake en vanuit daar is het balletje gaan rollen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:33 schreef Moira het volgende:
Thanks voor de antwoorden, ik zal eens terugkijken
Maar ik vraag me alsnog wel af waarom dit een Olympische sport is en andere vormen van dans dan niet
Hoe bedoel je andere niet. We hebben toch dressuur, synchroonzwemmen, is ritmisch gymnastiek niet een soort dansen. Wat voor danscompetities denk jij dan aan?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:33 schreef Moira het volgende:
Thanks voor de antwoorden, ik zal eens terugkijken
Maar ik vraag me alsnog wel af waarom dit een Olympische sport is en andere vormen van dans dan niet
Ah ok, thanks! Dus het kan op zich best zijn dat we dan ook andere vormen gaan zien in de toekomst.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:43 schreef Martino11 het volgende:
[..]
De WDSF (soort van FIFA van alle soorten dans) wilde graag een evenement toevoegen aan de Olympische Spelen, maar ze droegen blijkbaar zelf eerst stijldansen voor. Omdat ze bij het IOC alleen liever wat vernieuwenders wilden, kwam breakdancen ter sprake en vanuit daar is het balletje gaan rollen.
De sporten die je noemt zijn allemaal geen vormen van dansquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe bedoel je andere niet. We hebben toch dressuur, synchroonzwemmen, is ritmisch gymnastiek niet een soort dansen. Wat voor danscompetities denk jij dan aan?
Ik moet zeggen dat het feit dat zon Australische zich kwalificeert me wel vraagtekens doet zetten met hoe breed de sport is. Maar ik was sceptisch en ik vind het leuk om te kijken. Denk dat het wat mij betreft sportiever is dan weet ik veel een kogel zo ver mogelijk proberen te gooien. Of rennen met altijd een voet aan de grond, of zwemmen op achterlijke manieren zoals vlinderslag.
Ja die kans bestaat, maar breakdancen was denk ik een beetje een soort test om te kijken of dans iets is voor de Olympische spelen. Weet niet zeker of de test geslaagd is, maar er valt in ieder geval niet te klagen over gebrek aan aandacht. Na atletiek misschien wel het meest virale onderdeel van de OS tot nu toequote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:46 schreef Moira het volgende:
[..]
Ah ok, thanks! Dus het kan op zich best zijn dat we dan ook andere vormen gaan zien in de toekomst.
Al weet ik niet helemaal wat ik ervan vind
Van paaldansen is ook wel eens voorzichtig sprake geweest.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:48 schreef Moira het volgende:
[..]
De sporten die je noemt zijn allemaal geen vormen van dansStijldansen, jazz dance, ballroom, line dance, contemporary dance, etc. Cheerleading zie ik dan ook nog wel Olympisch worden.
Tbh da’s ook echt zo’n sport waar je alle spieren van je lichaam moet gebruiken zo’n beetje!quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Van paaldansen is ook wel eens voorzichtig sprake geweest.
Cheerleading gaat de komende 20 jaar ofzo niet olympisch worden want de volgende spelen zijn in LA en Amerika heeft het niet gekozen als exhibitie sport. Volgens mij is cheerleading eigenlijk alleen daar een ding dus dat zullen andere landen niet op de agenda zetten.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:48 schreef Moira het volgende:
[..]
De sporten die je noemt zijn allemaal geen vormen van dansStijldansen, jazz dance, ballroom, line dance, contemporary dance, etc. Cheerleading zie ik dan ook nog wel Olympisch worden.
Cheerlearding is net als de andere danssoorten die ik noemde een wereldwijde sport met eigen worldcups/wk’squote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Cheerleading gaat de komende 20 jaar ofzo niet olympisch worden want de volgende spelen zijn in LA en Amerika heeft het niet gekozen als exhibitie sport. Volgens mij is cheerleading eigenlijk alleen daar een ding dus dat zullen andere landen niet op de agenda zetten.
Je noemt hier danssoorten lijkt mij maar zijn dat aparte sporten dan? Mijn snelle zoektoch naar stijldanscompetities gaf me youtube filmpjes die er niet heel anders uitzien dan het breaking event. Een stuk minder atletisch wel.
Wat hebben ze dan gekozen?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:59 schreef kilon het volgende:
Ik had nog wel op ultimate frisbee gehoopt in LA, maar helaas.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:02 schreef kilon het volgende:
[..]
Flag Football, een soort American Football zonder contact.
Ook lacrosse honk/softbal, cricket en squashquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:02 schreef kilon het volgende:
[..]
Flag Football, een soort American Football zonder contact.
Ja, ik zou het ook best acceptabel vinden, hoewel het mijn ding niet echt isquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:54 schreef Moira het volgende:
[..]
Tbh da’s ook echt zo’n sport waar je alle spieren van je lichaam moet gebruiken zo’n beetje!
Honk/softbal, cricket en squash zijn dan wel weer prima toevoegingen, in tegenstelling tot flag football. Die andere drie zijn teminste volwaardige sporten ipv een soort amateurversie van een andere sport.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:07 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ook lacrosse honk/softbal, cricket en squash
Las dat de NFL wel zin heeft in een dream team voor '28, zou wel helpen.
Oh heb nog nooit gehoord dat iemand in Nederland cheerleader is. Nederlandse cheerlead team heeft 2k volgers op insta lol dat doet dus echt geen hond zelfs padel zit op 25k. Op die manier is natuurlijk elke sport internationaal, korfbal spelen ze ook in andere landen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:57 schreef Moira het volgende:
[..]
Cheerlearding is net als de andere danssoorten die ik noemde een wereldwijde sport met eigen worldcups/wk’s
Zowel cheerleading als paaldansen zijn atletischer dan breakdancing imo. Zelfs ballet nog.
Er is trouwens nog hoop voor Brisbanequote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:59 schreef kilon het volgende:
Ik had nog wel op ultimate frisbee gehoopt in LA, maar helaas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |