Dat is de reden dat ze al sinds de jaren 80 rappen als ze iets over denken te willen brengen op jongeren...quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:36 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik weet niet waar het idee vandaan komt dat die jongeren niet van 'gewone' sport kunnen houden.
Was het dan ook op tiktok te zienquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:37 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik ook niet.
maar er zullen genoeg puberende en net volwassen jongeren hebben gekeken alleen voor het breaking
Afvoergenot.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:38 schreef beantherio het volgende:
Nu alle Nederlanders eruit liggen hoeven we gelukkig geen zier meer te geven om deze "sport".
prima tochquote:
Okequote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:41 schreef kilon het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld
Met zilver.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 21:34 schreef superniger het volgende:
Dit is gespeeld.
We feliciteren alvast Canada.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 21:51 schreef potjecreme het volgende:
Heeft iemand een goed filmpje van de Australische vrouw.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Net als op Biles bij het turnenquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:31 schreef 3rr0r het volgende:
Dit is echt zo'n 'sport' waarbij je naam voornamelijk telt. Ben je zogenaamd een top dog in het wereldje dan stemmen ze al 90% zeker op je nu ongeacht wat je doet en of het netjes gaat.
Clipjes gevonden op X.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 21:51 schreef potjecreme het volgende:
Heeft iemand een goed filmpje van de Australische vrouw.
Die onderste tweets is wel typisch domme social media content. Haal het minste stukje uit haar optreden zonder spectaculaire moves terwijl die ook juist de moves deed zoals dat kind later in dat filmpje.quote:
quote:Gunn is - het zal geen verrassing zijn - dan ook geen typische breakdancer. De 36-jarige Australische heeft een doctoraat in de Culturele Studies en is professor aan de Macquarie-universiteit in Sydney. Maar toen ze 20 jaar was, kwam haar vriend - tegenwoordig haar echtgenoot en coach - plots met breakdance aandraven. Hoe ze reageerde op beats en haar gevoel voor ritme overtuigden hem ervan dat ze wel eens ver kon komen.
Sindsdien verdiepte ze zich volledig in de sport, ging ze er onderzoek naar doen en les over geven, deed ze massa’s krachtoefeningen voor haar bovenlijf en groeide ze uit tot de beste Australische in de weinig beoefende discipline. Ze gaf voor aanvang van de Spelen al toe dat breakdance in haar thuisland als een grap aanzien wordt en dat weinig mensen de sport serieus nemen, maar zij was toch trots om naar Parijs af te zakken. “Ik wil anderen inspireren”, zei ze. “Dit is zo’n enorme kans voor ons om jonge generaties te doen kennismaken met breaking.”
Creatief zijn
Creativiteit noemt ze haar belangrijkste drijfveer. “Dat is heel belangrijk voor mij. Ik ga het podium op en toon mijn kunst. Al mijn moves zijn origineel. Soms spreekt het de juryleden aan, en soms ook niet. Maar ik doe mijn ding. Daar draait het om.” De andere deelneemsters verslaan zonder creatief te zijn, zou haar naar eigen zeggen toch nooit gelukt zijn. “Die dynamische en krachtige bewegingen, daar zou ik hen nooit in kunnen verslaan. Dus probeerde ik anders te bewegen.”
Dat lukte. Want ondanks alle spot, toonden vele duizenden mensen op sociale media zich ook fan van het lef van de Australische. Dat haar filmpjes de wereld rondgaan, tonen dat ze geslaagd is in haar opzet.
Je moet eens wat papers (en haar dissertation) opzoeken. Hilarische onderwerpen, gaat sec over het gebrek aan inclusiviteit in de (door mannen gedomineerde) breaking scene in Australië, emancipatie van vrouwen van kleur, etc..quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |