abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214648078
BREKEND

twitter

Passagiersvliegtuig met 62 mensen aan boord neergestort in Brazilië

quote:
SAO PAULO - In Brazilië is een passagierstoestel neergestort. Braziliaanse media melden dat er 58 passagiers en vier bemanningsleden aan boord waren.

Volgens Voepass Linhas Aéreas, de betrokken luchtvaartmaatschappij, was het een ATR-72 turboprop-vliegtuig op weg van Cascavel naar Guarulhos bij São Paulo.

Beelden op sociale media tonen hoe een vliegtuig draaiend neerstort.

https://www.telegraaf.nl/(...)toffers-nog-onbekend
twitter

Dit is echt erg.
pi_214648153
Dat ziet er niet goed uit.
  Spellchecker vrijdag 9 augustus 2024 @ 19:54:19 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214648238
En ook meteen in de brand .... -O-
pi_214648344
Fake news, zie niks op NOS staan
pindazakje
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 19:59:11 #6
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_214648347
Ik vermoed weinig kans op overlevenden -O-
pi_214648356
Oh nu wel ineens
pindazakje
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 19:59:43 #8
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214648357
Oei. Aan de zwarte rookwolk te zien lijkt het me een wonder als de passagiers dat overleven.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_214648424
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 19:59 schreef MissButterflyy het volgende:
Oei. Aan de zwarte rookwolk te zien lijkt het me een wonder als de passagiers dat overleven.
Gast ze storten met 1000kmh neer op de grond
pi_214648536
quote:
Ik hoop voor ze dat ze bij de eerste klap al dood waren...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:07:28 #11
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_214648590
Shit wat een nachtmerrie
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:13:03 #12
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_214648750
quote:
Plat neergestort aan de foto's vanuit de straat te zien, maar ja...die cockpit wil je niet in kijken :X ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:17:10 #13
438527 MissButterflyy
pi_214648842
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 20:02 schreef Vvdjemoeder het volgende:

[..]
Hey chickie, heb je daar bewijs van? Zag er niet uit als 1000 km hoor.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:17:58 #14
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_214648858
Op een van de videos zag je nog wel een intacte bovenkant van de cockpit.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  Forum Admin vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:18:54 #15
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_214648873
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 20:17 schreef Rodgrod het volgende:
Op een van de videos zag je nog wel een intacte bovenkant van de cockpit.
Welke dan?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:20:47 #16
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_214648910
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 20:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Welke dan?
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:21:53 #17
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214648934
twitter

Bizar hoeveel beelden er tegenwoordig gelijk online zijn. Triest ongeluk.
pi_214648939
Zag de beelden voorbij komen. Verschrikkelijk dit, die spin ook. :{
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:22:24 #19
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_214648951
Vermoeden van icing.

In de beginjaren van de ATR familie meerdere ongelukken door gebeurd en aanpassingen doorgevoerd.

Thread hierover:
https://www.airliners.net/forum/viewtopic.php?t=7029
pi_214648964
quote:

[..]
Er zijn wel meer wonderen geweest bij vliegtuig crashes...

https://historianet.nl/we(...)-10-kilometer-hoogte
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_214648978
quote:

[..]
Ze tollen in rondjes naar beneden. Dus betwijfel dat ze 1000 km/h gaan
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:26:25 #22
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_214649024
Date: Friday 9 August 2024
Time: c. 07:22 LT

Type: ATR 72-500 (72-212A)
Owner/operator: VoePass
Registration: PS-VPB
MSN: 908

Fatalities: Fatalities: / Occupants: 62
Other fatalities: 0
Aircraft damage: Destroyed, written off
Category: Accident
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:28:57 #23
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214649079
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 19:59 schreef butz0rs het volgende:
Ik vermoed weinig kans op overlevenden -O-
Dachten ze bij Lost ook.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:30:25 #24
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_214649120
Geen Boeing
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:31:57 #25
338319 ZarB
Piña colada
pi_214649169
Oh my dat ziet er echt uit als in een nachtmerrie.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_214649321
Vreselijk

twitter
pi_214649420
Daarom ga ik dus nooit meer vliegen.
Een keer gedaan. Meteen afgeleerd.
Was nog wel een flutvluchtje. Van Nederland naar Samos (Grieks eilandje.) Landingsbaan van 2 meter of zo.
Dag daarna lag ik op het strand en zag een vliegtuig overkomen. Als ik er een beetje moeite voor deed kon ik die zilveren vogel met mijn vingertoppen aanraken. :o
Ik heb me de hele vakantie lang volgegoten met alcohol om maar niet te hoeven denken aan de terugtocht.
Heb het allemaal overleefd, zoals jullie zien *O* , maar dat was eens maar NOOIT MEER!!! :{w
pi_214649663
Vroeger hadden we oud vliegenier Benno Baksteen die commentaar gaf op dergelijke gebeurtenissen.
Dat is hier van toepassing het vliegtuig valt als een baksteen naar beneden
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_214649700
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 20:40 schreef Hiddendoe het volgende:
Was nog wel een flutvluchtje. Van Nederland naar Samos (Grieks eilandje.) Landingsbaan van 2 meter of zo.
Dag daarna lag ik op het strand en zag een vliegtuig overkomen. Als ik er een beetje moeite voor deed kon ik die zilveren vogel met mijn vingertoppen aanraken. :o
Ik heb me de hele vakantie lang volgegoten met alcohol om maar niet te hoeven denken aan de terugtocht.
Heb het allemaal overleefd, zoals jullie zien *O* , maar dat was eens maar NOOIT MEER!!! :{w
Maar wel elke dag in een auto stappen? :')
pi_214649715
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 20:52 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Maar wel elke dag in een auto stoppen? :')
Auto stoppen lijkt mij idd ongezond :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_214649717
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 20:52 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Maar wel elke dag in een auto stoppen? :')
Nee, nooit. Ik heb geen auto, doe alles per fiets of te voet. Voor langere afstanden neem ik de trein of taxi.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:57:29 #32
438527 MissButterflyy
pi_214649850
quote:
Ondertussen zijn al meer mensen overleden door een auto ongeluk of een valpartij van een ladder.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:09:32 #33
338319 ZarB
Piña colada
pi_214652116
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 20:53 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee, nooit. Ik heb geen auto, doe alles per fiets of te voet. Voor langere afstanden neem ik de trein of taxi.
Makes sense
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_214652489
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 20:57 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ondertussen zijn al meer mensen overleden door een auto ongeluk of een valpartij van een ladder.
Of door oorlog, of ziekte, of ouderdom, of door domme pech zoals overvallen, voetbal, demonstraties, schietende leerlingen, of schietende of stekende verwardiërs, wolven, honden, bijen, slangen, natuurrampen, affijn deze lijst kan eindeloos worden aangevuld.
pi_214652492
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 22:09 schreef ZarB het volgende:

[..]
Makes sense
En of. :)
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:38:11 #36
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214652584
quote:
Waar doel je op met "daarom"?
pi_214652761
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 22:38 schreef Repentless het volgende:

[..]
Waar doel je op met "daarom"?
Ik doel hiermee op het feit dat vliegtuigen neer kunnen storten. Boven oceanen. Boven bergen of rotsen. Boven een drukbevolkte stad. Boven een woestijn. Van een grote hoogte. Met alle gevolgen van dien.
Vliegen kan dan wel 'veilig' zijn, maar als zo'n apparaat naar beneden stort, zorgt de paniek alleen al voor een onontkoombare dood.

Want: je vliegt vrij van de zwaartekracht, puur op motorkracht en menselijk vernuft. En als dat fout gaat, gaat het meestal goed fout.
Waarbij de mensen die op slag dood zijn, er nog het beste van af komen. Anderen hebben brandwonden voor het leven, zijn verminkt of gehandicapt voor het leven.

Daarom ga ik liever niet vliegen. Boot- of trein- of auto-ongelukken kunnen net zo gruwelijk aflopen, maar ik heb dan voor mezelf het idee dat de chauffeur of kapitein meer kansen heeft om de ramp zo goed mogelijk te sturen.

Dat dus. En morgen ga ik dood omdat ik uitglij in de badkamer. :+
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:59:08 #38
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214652881
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 22:53 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik doel hiermee op het feit dat vliegtuigen neer kunnen storten. Boven oceanen. Boven bergen of rotsen. Boven een drukbevolkte stad. Boven een woestijn. Van een grote hoogte. Met alle gevolgen van dien.
Vliegen kan dan wel 'veilig' zijn, maar als zo'n apparaat naar beneden stort, zorgt de paniek alleen al voor een onontkoombare dood.

Want: je vliegt vrij van de zwaartekracht, puur op motorkracht en menselijk vernuft. En als dat fout gaat, gaat het meestal goed fout.
Waarbij de mensen die op slag dood zijn, er nog het beste van af komen. Anderen hebben brandwonden voor het leven, zijn verminkt of gehandicapt voor het leven.

Daarom ga ik liever niet vliegen. Boot- of trein- of auto-ongelukken kunnen net zo gruwelijk aflopen, maar ik heb dan voor mezelf het idee dat de chauffeur of kapitein meer kansen heeft om de ramp zo goed mogelijk te sturen.

Dat dus. En morgen ga ik dood omdat ik uitglij in de badkamer. :+
Tja, misschien is het handig om te kijken naar kans. De kans dat je met een vliegtuig neerstort en doodgaat is astronomisch veel kleiner dan dat jij op je fiets of op de achterbank van de taxi wordt doodgereden.
pi_214652925
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 22:59 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, misschien is het handig om te kijken naar kans. De kans dat je met een vliegtuig neerstort en doodgaat is astronomisch veel kleiner dan dat jij op je fiets of op de achterbank van de taxi wordt doodgereden.
Kan wel kloppen. Maar dat zijn statistieken. De meeste mensen sterven in hun eigen bed. En toch gaat een groot deel van de wereldbevolking elke avond met een gerust hart naar bed.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:05:27 #40
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214653004
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 23:01 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Kan wel kloppen. Maar dat zijn statistieken. De meeste mensen sterven in hun eigen bed. En toch gaat een groot deel van de wereldbevolking elke avond met een gerust hart naar bed.
Ja, en dat is logisch. Niet in een vliegtuig stappen omdat het kan neerstorten, terwijl de kans astronomisch klein is, is dat niet.
pi_214653041
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 23:05 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, en dat is logisch. Niet in een vliegtuig stappen omdat het kan neerstorten, terwijl de kans astronomisch klein is, is dat niet.
Nou, die astronomische kleine kansen nemen wel af met het toegenomen vliegverkeer.
Geef jij mij anders een reden waarom ik in een vliegtuig zou stappen terwijl een boot of trein voor mijn gevoel veiliger is en ook nog meer afwisseling biedt. Plus dat ik geen last heb van jetlag.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:18:23 #42
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214653197
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 23:08 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nou, die astronomische kleine kansen nemen wel af met het toegenomen vliegverkeer.
Geef jij mij anders een reden waarom ik in een vliegtuig zou stappen terwijl een boot of trein voor mijn gevoel veiliger is en ook nog meer afwisseling biedt. Plus dat ik geen last heb van jetlag.
Nee, die astronomisch kleine kansen worden alleen maar steeds kleiner met het toegenomen vliegverkeer. Want hoewel het vliegverkeer in de afgelopen decennia exponentieel is toegenomen, is het aantal crashes/dodelijke ongelukken steeds verder gedaald. Het wordt dus nög veiliger dan het al is.

Een reden om in een vliegtuig te stappen is omdat het simpelweg de veiligste manier van reizen is. Uiteraard moet je altijd zelf kiezen waar je je het prettigst bij voelt, maar het is een illusie om te denken dat dat veiliger is. :)
pi_214653425
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 23:18 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, die astronomisch kleine kansen worden alleen maar steeds kleiner met het toegenomen vliegverkeer. Want hoewel het vliegverkeer in de afgelopen decennia exponentieel is toegenomen, is het aantal crashes/dodelijke ongelukken steeds verder gedaald. Het wordt dus nög veiliger dan het al is.

Een reden om in een vliegtuig te stappen is omdat het simpelweg de veiligste manier van reizen is. Uiteraard moet je altijd zelf kiezen waar je je het prettigst bij voelt, maar het is een illusie om te denken dat dat veiliger is. :)
Wie zegt dat? Welke statistieken 'bewijzen" dit?
En ik weet ook wel dat wanneer ik tien vliegreizen boek, er negen superveilig zijn. Maar die ene he? Wie kan mij garanderen dat deze vliegreis ook veilig is? Niemand dus.
Het is gewoon een grote gok. Hoe meer je reist hoe meer risico je loopt.

En ja, dat geldt ook voor boten, treinen, auto's en zelfs voetgangers.
Vliegen is economisch goed, je gaat van punt a naar punt b. Als alles goed gaat, reis je dus vanuit Nederland naar de Noordpool, of San Francisco, of Parijs, of Mekka, of Washington of vul zelf maar in.
Met het eveneens toegenomen internetverkeer zie ik dus niet de noodzaak in van vliegreizen als het zaken of werk betreft.

Voor vakanties kunnen mensen net zo goed vakantie vieren in hun eigen land. Plekken genoeg in Nederland waar ze nog nooit geweest zijn. Waarom de halve aardbol overvliegen om terecht te komen in een gebied waar niemand je verstaat, het eten niet te vreten is, de wetten en culturele gebruiken hemelsbreed verwijderd staan van de jouwe, waar je voortdurend bedacht moet zijn op zakkenrollers, koppensnellers of wetshandshavers die beweren dat jij of je vrouw en dochters zich niet houden aan de plaatselijke religieuze wetten en dus worden opgesloten voor 1000 jaar of de doodstraf krijgen.

Dat laatste moet je maar met een enorme korrel zout nemen, maar het is wel een punt van belang.
Reizen is leuk, andere culturen leren kennen is ook leuk, maar niet als je levenslang krijgt. Met wat geluk dan.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:44:47 #44
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214653543
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 23:35 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wie zegt dat? Welke statistieken 'bewijzen" dit?
En ik weet ook wel dat wanneer ik tien vliegreizen boek, er negen superveilig zijn. Maar die ene he? Wie kan mij garanderen dat deze vliegreis ook veilig is? Niemand dus.
Het is gewoon een grote gok. Hoe meer je reist hoe meer risico je loopt.

En ja, dat geldt ook voor boten, treinen, auto's en zelfs voetgangers.
Vliegen is economisch goed, je gaat van punt a naar punt b. Als alles goed gaat, reis je dus vanuit Nederland naar de Noordpool, of San Francisco, of Parijs, of Mekka, of Washington of vul zelf maar in.
Met het eveneens toegenomen internetverkeer zie ik dus niet de noodzaak in van vliegreizen als het zaken of werk betreft.

Voor vakanties kunnen mensen net zo goed vakantie vieren in hun eigen land. Plekken genoeg in Nederland waar ze nog nooit geweest zijn. Waarom de halve aardbol overvliegen om terecht te komen in een gebied waar niemand je verstaat, het eten niet te vreten is, de wetten en culturele gebruiken hemelsbreed verwijderd staan van de jouwe, waar je voortdurend bedacht moet zijn op zakkenrollers, koppensnellers of wetshandshavers die beweren dat jij of je vrouw en dochters zich niet houden aan de plaatselijke religieuze wetten en dus worden opgesloten voor 1000 jaar of de doodstraf krijgen.

Dat laatste moet je maar met een enorme korrel zout nemen, maar het is wel een punt van belang.
Reizen is leuk, andere culturen leren kennen is ook leuk, maar niet als je levenslang krijgt. Met wat geluk dan.
De statistieken rondom het vliegverkeer bewijzen dat. Niemand kan je iets garanderen in het leven, je kunt alleen simpelweg naar de statistieken kijken om te bepalen welke manier van vervoer de kleinste kans op een dodelijk ongeluk oplevert. En dan is de kans in een vliegtuig astronomisch klein vergeleken bij de fiets of de auto.
pi_214653670
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 23:44 schreef Repentless het volgende:

[..]
De statistieken rondom het vliegverkeer bewijzen dat. Niemand kan je iets garanderen in het leven, je kunt alleen simpelweg naar de statistieken kijken om te bepalen welke manier van vervoer de kleinste kans op een dodelijk ongeluk oplevert. En dan is de kans in een vliegtuig astronomisch klein vergeleken bij de fiets of de auto.
....maar als je nooit in een vliegtuig stapt, weet je wel zeker dat je nooit neer zal storten. :P
Fuk de statistieken, neem het heft in eigen hand! ^p^
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 00:00:40 #46
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214653680
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 23:58 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
....maar als je nooit in een vliegtuig stapt, weet je wel zeker dat je nooit neer zal storten. :P
Fuk de statistieken, neem het heft in eigen hand! ^p^
Dat klopt, die kans is dan nul. :)
pi_214653719
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 00:00 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat klopt, die kans is dan nul. :)
...en als iemand het 'gemis' van vliegen kan goedpraten (milieu, reis-moe, whatever), prima toch? Meer vliegtuigstoelen voor jou! :D

On-topic: Icing on the cake....ehhh plane....

M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 00:11:40 #48
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214653742
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 00:08 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
...en als iemand het 'gemis' van vliegen kan goedpraten (milieu, reis-moe, whatever), prima toch? Meer vliegtuigstoelen voor jou! :D

On-topic: Icing on the cake....ehhh plane....

[ afbeelding ]
Mijn reactie is helemaal geen kwestie van het wel of niet "prima" vinden. :) Iedereen moet dat lekker zelf weten.

Ik ging alleen in op de redenatie "ik stap niet in een vliegtuig, omdat het kan neerstorten".
pi_214654000
Naast mijn huis staat een esdoornboom met van die helikopter blaadjes en als die in de herfst vallen dan lijkt dat bijzonder veel op hoe dit vliegtuig uit de lucht viel. :{
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_214654086
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')