abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 augustus 2024 @ 12:13:34 #1
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214624179

Welkom in het PlayStation topic w/
In dit topic kan je alles kwijt over de Playstation 1,2,3,4,5,PSP en de PS Vita, maar je kan natuurlijk ook alles kwijt over de games, de trophies, de services, de speculaties over de toekomst en meer. Maar ook minder. Vaak veel minder. B-)

Playstation 4
De PlayStation 4 (PS4) is een spelcomputer van Sony Interactive Entertainment die in Europa sinds 29 november 2013 verkrijgbaar is. De opvolger van de PlayStation 3 is op 20 februari 2013 aangekondigd in New York tijdens een persconferentie, die volledig in het teken stond van de nieuwe console. De PlayStation 4 maakt deel uit van de achtste generatie in de geschiedenis van de spelcomputer.

De FOK! PlayStation 4-topicreeks bestaande uit maar liefst 564 delen kun je hierrrr terugvinden.

Playstation 5
De PS5 is vanaf 19 november 2020 beschikbaar in Europa.

De spelcomputer zal beschikken over een solid state drive voor opslag en hij moet Ultra HD-blu-ray-discs met minimaal 100 GB data aankunnen. Daarnaast zal de spelcomputer over ray tracing beschikken, waardoor lichteffecten nog mooier worden. Deze techniek wordt bewerkstelligd door de GPU en niet softwarematig.

Ook de controller zal een update krijgen, deze zal beschikken over "haptic feedback", de opvolger van de Rumble in de huidige controllers. Ook komen er "adaptive triggers" (R2 en L2), waarbij de druk van die knoppen aangepast kan worden en het meer of minder kracht kan vergen om deze knoppen in te drukken.

PS Plus Essential-games van deze maand:

Greep uit de PS Plus Extra en Premium-games:

De aankomende grote releases (let op DELAYS INCOMING :B)
Assassin's Creed Mirage
The Crew Motorfest
Armored Core VI: Fires of Rubicon
EA Sports FC
Call of Duty MW3 (2023)
Spider-Man 2
Final Fantasy VII Rebirth
Tekken 8
Mortal Kombat 1
Pragmata
Death Stranding 2
Wolverine

Handige linkjes
PS4 release kalender
PS5 release kalender
Playstation Webapp
Playstation Store Nederland
Playstation Store USA
PSN Prijzen vergelijker
FOK! Games Discord server
Playstation V&A Topic
LG OLED TV-settings
Zelf de OP wijzigen maar geen verstand van BB code? Probeer deze WYSISYG BBcode editor

PSN Username lijst van de FOK!kers
Wil je erbij, DM de TS dan even een link van je UI en je PSN ID

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_214625982
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 10:20 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Maar ik denk dat ik sowieso vaarwel moet gaan zeggen tegen Final fantasy's in t algemeen :'( Au.
Het is het niet meer voor me.
Ik hou van intense en epische verhalende spellen en die zijn er inmiddels zo veel en zo veel beter, dat FF het niet meer voor me doet. Ik vind ed FF verhalen veel te veel hak op de tak, onvolgbaar en qua Japanse emoties en karakters veel te karikaturaal.

Het is wat het is. Genoeg te doen. Soms moet je je jeugdsentiment gewoon achter je laten.
(alhoewel ik me met 16 op zich best vermaakt heb).
Lost Odyssey is nog steeds de beste Final Fantasy sinds X. Imo de juiste richting die Final Fantasy eigenlijk op had moeten gaan: klassiek turned-based combat met wat een (moderne) twist. X-2 was nog okay want spin-off.

Gameplaywise lijkt onderstaande game het stokje van Lost Odyssey over te nemen, hype motherfucking train, yo. _O_

Interessant stuk over op de PlayStation blog: Clair Obscur: Expedition 33 devs discuss classic turn-based RPG inspiration and real-time mechanics.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drankster op 08-08-2024 15:20:25 ]
  donderdag 8 augustus 2024 @ 15:19:09 #3
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214626044
Tvp
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_214627127
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 15:14 schreef Drankster het volgende:

[..]
Lost Odyssey is nog steeds de beste Final Fantasy sinds X. Imo de juiste richting die Final Fantasy eigenlijk op had moeten gaan: klassiek turned-based combat met wat een (moderne) twist. X-2 was nog okay want spin-off.

Gameplaywise lijkt onderstaande game het stokje van Lost Odyssey over te nemen, hype motherfucking train, yo. _O_

Interessant stuk over op de PlayStation blog: Clair Obscur: Expedition 33 devs discuss classic turn-based RPG inspiration and real-time mechanics.
Dit is wel waarheid @Ang3l

Ik vond mijn replay van X het leukste van Final Fantasy de afgelopen 10 jaar... Niet XV (hoewel ik het een leuke roadtrip vond) en niet XVI (weet nu al niet meer wat nou het verhaal was).

Octopath is ook een goeie als je zoekt naar het old skool Final Fantasy (van rond V, VI). Die raad ik iedereen wel aan.

Dragon Quest zou mijn volgende aanrader zijn, maar dat is echt te Japans voor jou :D
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_214627566
Ff7 had overigens wel fantastische momenten maar werd soms overschaduwd aan de ene kant door rare Japanse shit en aan de andere kant door "Ubisoft open world".

In zoverre is het wel jammer dat er maar weinig games zijn met een open wereld die niet aan collectibles/towers/scan quests etc doen.

Dit is overigens bij bijna alle developers zo.
Wordt iemand er nu echt blij van als hij 25 towers moet beklimmen om 12 watervallen te scannen oid.
pi_214628185
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 17:01 schreef Kickinalfa het volgende:
In zoverre is het wel jammer dat er maar weinig games zijn met een open wereld die niet aan collectibles/towers/scan quests etc doen.

Wordt iemand er nu echt blij van als hij 25 towers moet beklimmen om 12 watervallen te scannen oid.
Daarom staan Red Dead Redemption 2 en vooral Kingdom Come Deliverance 1 by far op eenzame hoogte als het gaat om unieke open world games.
  donderdag 8 augustus 2024 @ 17:55:22 #7
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214628309
Deze game gaat zo fucking goed worden. Crossplay, Campaign (volledig coop te spelen), PVE campaigns (met bots of coop te spelen) en een full blown multiplayer

Ik heb er ook al wat van mogen spelen en ben zelf ook erg onder de indruk
  donderdag 8 augustus 2024 @ 17:57:06 #8
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214628343
quote:
19s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 16:16 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Dit is wel waarheid @:ang3l

Ik vond mijn replay van X het leukste van Final Fantasy de afgelopen 10 jaar... Niet XV (hoewel ik het een leuke roadtrip vond) en niet XVI (weet nu al niet meer wat nou het verhaal was).

Octopath is ook een goeie als je zoekt naar het old skool Final Fantasy (van rond V, VI). Die raad ik iedereen wel aan.

Dragon Quest zou mijn volgende aanrader zijn, maar dat is echt te Japans voor jou :D
Hoezo is DQ dan te japans?

Het is nou niet zo dat FF niet enorm japans is, ondanks de veranderingen die zijn aangebracht.

DQ 11 is zeker een van de betere RPG's van de afgelopen jaren.

Anders kan je ook altijd nog SMT : Vengeance oppikken ofzo, ook een vette rpg.

Maarja ik weet niet wat je bedoeld met "te japans"
pi_214628734
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 17:49 schreef Drankster het volgende:

[..]
Daarom staan Red Dead Redemption 2 en vooral Kingdom Come Deliverance 1 by far op eenzame hoogte als het gaat om unieke open world games.
Rdr2, bg3, Witcher 3 (in mindere mate) maakten zich idd niet schuldig aan dit soort ellende.

Kingdom come wil ik nog steeds een tweede keer proberen, alleen de clunkyness houdt me tegen.
pi_214632052
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 18:23 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Kingdom come wil ik nog steeds een tweede keer proberen, alleen de clunkyness houdt me tegen.
Sowieso doen. Ik heb er 500 uur in zitten en alle trophies (inc DLC) ben zelfs van plan om volgende week naar Gamescom te gaan om deel 2 te kunnen spelen. :D
  Moderator / Redactie FP donderdag 8 augustus 2024 @ 20:39:45 #11
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_214632133
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 20:37 schreef Drankster het volgende:

[..]
Sowieso doen. Ik heb er 500 uur in zitten en alle trophies (inc DLC) ben zelfs van plan om volgende week naar Gamescom te gaan om deel 2 te kunnen spelen. :D
Echte fan *O*
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 17:57 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Hoezo is DQ dan te japans?

Het is nou niet zo dat FF niet enorm japans is, ondanks de veranderingen die zijn aangebracht.

DQ 11 is zeker een van de betere RPG's van de afgelopen jaren.

Anders kan je ook altijd nog SMT : Vengeance oppikken ofzo, ook een vette rpg.

Echt Japans, dan moet je de Yakuza games spelen :D Het wordt niet Japanser dan dat _O-
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_214634279
Na de teaser trailer van Darksiders deze week, de warmastered edition en 3 staan inde aanbieding op de playstation store. Ik heb net geen tientje betaald voor beide samen.

Warmastered edition was 3,99 geloof ik. Toffe games, vooral 1.
  Moderator / Redactie FP donderdag 8 augustus 2024 @ 21:52:38 #13
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_214634356
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 21:50 schreef Donderkonijn het volgende:
Na de teaser trailer van Darksiders deze week, de warmastered edition en 3 staan inde aanbieding op de playstation store. Ik heb net geen tientje betaald voor beide samen.

Warmastered edition was 3,99 geloof ik. Toffe games, vooral 1.
Zijn idd goede games. Deel 3 is ook best leuk. Genesis nog niet gespeeld.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_214634894
Hunt Showdown ps5 upgrade volgende week!
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:20:33 #15
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_214638044
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 17:57 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

In mijn ogen:

• Te wazige kant noch wal rakende verhalen (a la Kingdoms Hearts) die alle kanten op vliegen
• Te overdreven emoties (emotioneel vind ik leuk, maar Japans is vaak echt te theatraal gillend schreeuwend)
• Te veel karikaturen qua karakters en dus weinig gelaagdheid in de personages
• Te diktieterige jonge giechelmeisjes

Dat is een bepaalde Japanse stijl. En ja, dat is FF dus ook vaak :D Wat hij alleen wil zeggen is dat als ik DAT al niet leuk vind, ik Dragonquest waarschijnlijk ook niks vind. En ik denk dat ie daar gelijk in heeft.

Ik heb daar altijd heel goed tegen gekunnen toen ik pas begon met gamen, maar inmiddels zijn er zo veel meer filmische emotionele diepgaande verhalen, dat het nu spelen van een FF me echt de tenen doet krommen.

Ff is echt mijn start van gamen, en zal daarom altijd een speciaal plekje hebben in m'n hart.
Maar ik denk echt dat ik t moet gaan laten voor wat het is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ang3l op 09-08-2024 09:25:43 ]
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:23:04 #16
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_214638076
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 17:01 schreef Kickinalfa het volgende:
Ff7 had overigens wel fantastische momenten maar werd soms overschaduwd aan de ene kant door rare Japanse shit en aan de andere kant door "Ubisoft open world".

Eens, ik iig niet. En je kan het in veel spellen prima links laten liggen. Oke, dan heb je niet dat ene speciale wapen of pakje en ben je niet max level aan het einde, maar het spel is prima te spelen. Ik moet er vaak wel echt moeite voor doen om het dan ook echt te laten liggen. Soort fomo :D Maar sinds Assassins Creed lukt me dat prima. Daar heb ik cht gemerkt dat als mijn spelplezier er vandoor gaat, dat ik dan gewoon weer terug naar de main quest moet en de rest moet laten voor wat het is.

Maar FF VII had meerdere momenten waarbij je het niet naast je KON laten liggen, en dat irriteerde me enorm.

Ik kan overigens prima dagen hebben waarop ik ook weer juist niets liever wil dan 25 torens beklimmen, omdat het een soort van geestdodende rust heeft :D Maar de keuze moet er zijn.
L'Amour menaçant:
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:25:02 #17
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_214638099
quote:

[..]

Heb m ff aangevinkt voor de wensenlijst om te blijven volgen :D
L'Amour menaçant:
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:40:23 #18
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214639051
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 09:20 schreef Ang3l het volgende:

[..]
In mijn ogen:

• Te wazige kant noch wal rakende verhalen (a la Kingdoms Hearts) die alle kanten op vliegen
• Te overdreven emoties (emotioneel vind ik leuk, maar Japans is vaak echt te theatraal gillend schreeuwend)

Dat is een bepaalde Japanse stijl. En ja, dat is FF dus ook vaak :D Wat hij alleen wil zeggen is dat als ik DAT al niet leuk vind, ik Dragonquest waarschijnlijk ook niks vind. En ik denk dat ie daar gelijk in heeft.

Ik heb daar altijd heel goed tegen gekunnen toen ik pas begon met gamen, maar inmiddels zijn er zo veel meer filmische emotionele diepgaande verhalen, dat het nu spelen van een FF me echt de tenen doet krommen.

Ff is echt mijn start van gamen, en zal daarom altijd een speciaal plekje hebben in m'n hart.
Maar ik denk echt dat ik t moet gaan laten voor wat het is.
Het verhaal in DQ is altijd simpel, jij bent de Hero en moet de wereld redden

De enige met overdreven emoties is een over the top nicht in DQ11 welke hilarisch en geweldig is _O_

Gelaagdheid in de karakters is er niet enorm veel, het is ook niet echt een game die superdiep ingaat op emoties van characters

Voor de rest is het een toffe 'open world' turn based rpg met leuke monsters en leuke muziek.

Meer een feelgood rpg dan een FF dat is deze dagen denk ik

Is het te Japans.. I dunno. Dat is voor iedereen persoonlijk :P
pi_214639257
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 09:20 schreef Ang3l het volgende:

Dat is een bepaalde Japanse stijl. En ja, dat is FF dus ook vaak Wat hij alleen wil zeggen is dat als ik DAT al niet leuk vind, ik Dragonquest waarschijnlijk ook niks vind. En ik denk dat ie daar gelijk in heeft.

Eerlijk gezegd is DQ voornamelijk Japans qua gameplay, die overdreven emoties/etc zitten daar eigenlijk niet in.
Itt tot iets als Tales Of Arise/Yakuza bijvoorbeeld.

Het is relatief simpel jij bent/wordt de held die de wereld van de ondergang moet redden.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:44:27 #20
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_214640867
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 10:40 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Het verhaal in DQ is altijd simpel, jij bent de Hero en moet de wereld redden

De enige met overdreven emoties is een over the top nicht in DQ11 welke hilarisch en geweldig is _O_

Gelaagdheid in de karakters is er niet enorm veel, het is ook niet echt een game die superdiep ingaat op emoties van characters

Voor de rest is het een toffe 'open world' turn based rpg met leuke monsters en leuke muziek.

Meer een feelgood rpg dan een FF dat is deze dagen denk ik

Is het te Japans.. I dunno. Dat is voor iedereen persoonlijk :P
DQ is vermakelijk. Zeker niet hysterisch Japans. En volgens mij is ie nu gratis bij een van de Plus abonnementen. Aanrader wmb.
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_214641617
quote:

[..]

Volgens mij zit deze game in Game Pass bij de launch
SOONY
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:30:08 #22
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214646260

Komische review waarbij je niet alles wat hij zegt serieus moet nemen, maar op basis hiervan kan je wel een goede indruk krijgen van de game
pi_214650697
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 13:33 schreef DKUp het volgende:

[..]
Volgens mij zit deze game in Game Pass bij de launch
Klopt maar ik ga in januari m’n aflopende GamePass abo niet verlengen. Heb het nu 3 jaar gehad en m’n Series X heeft amper aangestaan.
pi_214652991
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 21:25 schreef Drankster het volgende:

[..]
Klopt maar ik ga in januari m’n aflopende GamePass abo niet verlengen. Heb het nu 3 jaar gehad en m’n Series X heeft amper aangestaan.
Herkenbaar en ik maak er niet meer al te veel woorden aan vuil ;)

Tijd voor volgende maand een PS Event :Y)
SOONY
pi_214689454
Zwart gat na ff7 rebirth.
Dacht ga eens een korte/simpele game, begonnen met biomutant, maar het voelt echt als een game met cijfer 7.
Andere optie is nog steel rising.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')