SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
Lost Odyssey is nog steeds de beste Final Fantasy sinds X. Imo de juiste richting die Final Fantasy eigenlijk op had moeten gaan: klassiek turned-based combat met wat een (moderne) twist. X-2 was nog okay want spin-off.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:20 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Maar ik denk dat ik sowieso vaarwel moet gaan zeggen tegen Final fantasy's in t algemeenAu.
Het is het niet meer voor me.
Ik hou van intense en epische verhalende spellen en die zijn er inmiddels zo veel en zo veel beter, dat FF het niet meer voor me doet. Ik vind ed FF verhalen veel te veel hak op de tak, onvolgbaar en qua Japanse emoties en karakters veel te karikaturaal.
Het is wat het is. Genoeg te doen. Soms moet je je jeugdsentiment gewoon achter je laten.
(alhoewel ik me met 16 op zich best vermaakt heb).
Dit is wel waarheid @Ang3lquote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:14 schreef Drankster het volgende:
[..]
Lost Odyssey is nog steeds de beste Final Fantasy sinds X. Imo de juiste richting die Final Fantasy eigenlijk op had moeten gaan: klassiek turned-based combat met wat een (moderne) twist. X-2 was nog okay want spin-off.
Gameplaywise lijkt onderstaande game het stokje van Lost Odyssey over te nemen, hype motherfucking train, yo.
Interessant stuk over op de PlayStation blog: Clair Obscur: Expedition 33 devs discuss classic turn-based RPG inspiration and real-time mechanics.
Daarom staan Red Dead Redemption 2 en vooral Kingdom Come Deliverance 1 by far op eenzame hoogte als het gaat om unieke open world games.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:01 schreef Kickinalfa het volgende:
In zoverre is het wel jammer dat er maar weinig games zijn met een open wereld die niet aan collectibles/towers/scan quests etc doen.
Dit is overigens bij bijna alle developers zo.
Wordt iemand er nu echt blij van als hij 25 towers moet beklimmen om 12 watervallen te scannen oid.
Hoezo is DQ dan te japans?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dit is wel waarheid @:ang3l
Ik vond mijn replay van X het leukste van Final Fantasy de afgelopen 10 jaar... Niet XV (hoewel ik het een leuke roadtrip vond) en niet XVI (weet nu al niet meer wat nou het verhaal was).
Octopath is ook een goeie als je zoekt naar het old skool Final Fantasy (van rond V, VI). Die raad ik iedereen wel aan.
Dragon Quest zou mijn volgende aanrader zijn, maar dat is echt te Japans voor jou
Rdr2, bg3, Witcher 3 (in mindere mate) maakten zich idd niet schuldig aan dit soort ellende.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:49 schreef Drankster het volgende:
[..]
Daarom staan Red Dead Redemption 2 en vooral Kingdom Come Deliverance 1 by far op eenzame hoogte als het gaat om unieke open world games.
Sowieso doen. Ik heb er 500 uur in zitten en alle trophies (inc DLC) ben zelfs van plan om volgende week naar Gamescom te gaan om deel 2 te kunnen spelen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 18:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Kingdom come wil ik nog steeds een tweede keer proberen, alleen de clunkyness houdt me tegen.
Echte fanquote:Op donderdag 8 augustus 2024 20:37 schreef Drankster het volgende:
[..]
Sowieso doen. Ik heb er 500 uur in zitten en alle trophies (inc DLC) ben zelfs van plan om volgende week naar Gamescom te gaan om deel 2 te kunnen spelen.
Echt Japans, dan moet je de Yakuza games spelenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:57 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Hoezo is DQ dan te japans?
Het is nou niet zo dat FF niet enorm japans is, ondanks de veranderingen die zijn aangebracht.
DQ 11 is zeker een van de betere RPG's van de afgelopen jaren.
Anders kan je ook altijd nog SMT : Vengeance oppikken ofzo, ook een vette rpg.
Maarja ik weet niet wat je bedoeld met "te japans"
Zijn idd goede games. Deel 3 is ook best leuk. Genesis nog niet gespeeld.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:50 schreef Donderkonijn het volgende:
Na de teaser trailer van Darksiders deze week, de warmastered edition en 3 staan inde aanbieding op de playstation store. Ik heb net geen tientje betaald voor beide samen.
Warmastered edition was 3,99 geloof ik. Toffe games, vooral 1.
In mijn ogen:quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:57 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Maarja ik weet niet wat je bedoeld met "te japans"
Eens, ik iig niet. En je kan het in veel spellen prima links laten liggen. Oke, dan heb je niet dat ene speciale wapen of pakje en ben je niet max level aan het einde, maar het spel is prima te spelen. Ik moet er vaak wel echt moeite voor doen om het dan ook echt te laten liggen. Soort fomoquote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:01 schreef Kickinalfa het volgende:
Ff7 had overigens wel fantastische momenten maar werd soms overschaduwd aan de ene kant door rare Japanse shit en aan de andere kant door "Ubisoft open world".
In zoverre is het wel jammer dat er maar weinig games zijn met een open wereld die niet aan collectibles/towers/scan quests etc doen.
Dit is overigens bij bijna alle developers zo.
Wordt iemand er nu echt blij van als hij 25 towers moet beklimmen om 12 watervallen te scannen oid.
Heb m ff aangevinkt voor de wensenlijst om te blijven volgenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:14 schreef Drankster het volgende:
[..]
Lost Odyssey is nog steeds de beste Final Fantasy sinds X. Imo de juiste richting die Final Fantasy eigenlijk op had moeten gaan: klassiek turned-based combat met wat een (moderne) twist. X-2 was nog okay want spin-off.
Gameplaywise lijkt onderstaande game het stokje van Lost Odyssey over te nemen, hype motherfucking train, yo.
Interessant stuk over op de PlayStation blog: Clair Obscur: Expedition 33 devs discuss classic turn-based RPG inspiration and real-time mechanics.
Het verhaal in DQ is altijd simpel, jij bent de Hero en moet de wereld reddenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:20 schreef Ang3l het volgende:
[..]
In mijn ogen:
• Te wazige kant noch wal rakende verhalen (a la Kingdoms Hearts) die alle kanten op vliegen
• Te overdreven emoties (emotioneel vind ik leuk, maar Japans is vaak echt te theatraal gillend schreeuwend)
• Te veel karikaturen qua karakters en dus weinig gelaagdheid in de personages
• Te diktieterige jonge giechelmeisjes
Dat is een bepaalde Japanse stijl. En ja, dat is FF dus ook vaakWat hij alleen wil zeggen is dat als ik DAT al niet leuk vind, ik Dragonquest waarschijnlijk ook niks vind. En ik denk dat ie daar gelijk in heeft.
Ik heb daar altijd heel goed tegen gekunnen toen ik pas begon met gamen, maar inmiddels zijn er zo veel meer filmische emotionele diepgaande verhalen, dat het nu spelen van een FF me echt de tenen doet krommen.
Ff is echt mijn start van gamen, en zal daarom altijd een speciaal plekje hebben in m'n hart.
Maar ik denk echt dat ik t moet gaan laten voor wat het is.
Eerlijk gezegd is DQ voornamelijk Japans qua gameplay, die overdreven emoties/etc zitten daar eigenlijk niet in.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:20 schreef Ang3l het volgende:
• Te wazige kant noch wal rakende verhalen (a la Kingdoms Hearts) die alle kanten op vliegen
• Te overdreven emoties (emotioneel vind ik leuk, maar Japans is vaak echt te theatraal gillend schreeuwend)
• Te veel karikaturen qua karakters en dus weinig gelaagdheid in de personages
• Te diktieterige jonge giechelmeisjes
Dat is een bepaalde Japanse stijl. En ja, dat is FF dus ook vaak Wat hij alleen wil zeggen is dat als ik DAT al niet leuk vind, ik Dragonquest waarschijnlijk ook niks vind. En ik denk dat ie daar gelijk in heeft.
DQ is vermakelijk. Zeker niet hysterisch Japans. En volgens mij is ie nu gratis bij een van de Plus abonnementen. Aanrader wmb.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:40 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Het verhaal in DQ is altijd simpel, jij bent de Hero en moet de wereld redden
De enige met overdreven emoties is een over the top nicht in DQ11 welke hilarisch en geweldig is
Gelaagdheid in de karakters is er niet enorm veel, het is ook niet echt een game die superdiep ingaat op emoties van characters
Voor de rest is het een toffe 'open world' turn based rpg met leuke monsters en leuke muziek.
Meer een feelgood rpg dan een FF dat is deze dagen denk ik
Is het te Japans.. I dunno. Dat is voor iedereen persoonlijk
Volgens mij zit deze game in Game Pass bij de launchquote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:14 schreef Drankster het volgende:
[..]
Klopt maar ik ga in januari m’n aflopende GamePass abo niet verlengen. Heb het nu 3 jaar gehad en m’n Series X heeft amper aangestaan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:33 schreef DKUp het volgende:
[..]
Volgens mij zit deze game in Game Pass bij de launch
Herkenbaar en ik maak er niet meer al te veel woorden aan vuilquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:25 schreef Drankster het volgende:
[..]
Klopt maar ik ga in januari m’n aflopende GamePass abo niet verlengen. Heb het nu 3 jaar gehad en m’n Series X heeft amper aangestaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |