quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dan ga ik voor Claudia's input: glansmispel heeft geen bemesting nodig.
Die hebben we deels geplukt uit het 'wild' hier en geplant ja.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 20:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik was nog benieuwd naar je nieuw aangelegde stukje met vetplanten. Is dat het stuk met de stenen eromheen? Wil het een beetje groeien?
Ja, uitstekend weer om tuinfoto's te maken.quote:
Ff pauze, straks doe ik ff wat. Er bloeit niet zoveel meer trouwens. Eigenlijk zou ik nu nog wat late bloeiers moeten aanschaffen maar ik mag geen geld meer uitgeven aan de tuin dit jaarquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, uitstekend weer om tuinfoto's te maken.
Leuk, die amaryllis! Hoe hoog wordt helenium eigenlijk?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 15:14 schreef Claudia_x het volgende:
In afwachting van de foto's van @:seven., heb ik er zelf een paar.
Monnikskap bloeit. Leuke plant vind ik dat. Heel geschikt voor een plek waar je een hoge plant wil die niet veel ruimte in beslag neemt. Op de tweede foto zie je waar die z'n naam aan te danken heeft.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb m'n vijverborders wat verwaarloosd dit jaar. Bij het uittrekken van onkruid kwam ik dit schattige bloempje ineens tegen (ik denk dat het gele amaryllis is).
[ afbeelding ]
De vijver heb ik maar weer eens flink leeggehaald. 't Is alweer een tijdje geleden dat ik water zag. Wat groeit zo'n vijver snel dicht.![]()
[ afbeelding ]
Tot slot helenium. Die wil nog niet echt aanslaan.
[ afbeelding ]
Dat hangt van de cultivar af. Dit is Short ‘n Sassy - ik verzin het niet - en die wordt niet zo hoog. In de beschrijving staat max. 50 cm, maar bij mij is die lager. De Moerheim Beauty kan bijna een meter hoog worden.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 16:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Leuk, die amaryllis! Hoe hoog wordt helenium eigenlijk?
Je kunt aan buren met nu nog bloeiende planten vragen of je wat mag hebben. Aster laat zich bijvoorbeeld goed splitsen, net als herfstanemoon.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 16:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ff pauze, straks doe ik ff wat. Er bloeit niet zoveel meer trouwens. Eigenlijk zou ik nu nog wat late bloeiers moeten aanschaffen maar ik mag geen geld meer uitgeven aan de tuin dit jaar.
Wat leuk, die monnikskap.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 15:14 schreef Claudia_x het volgende:
Monnikskap bloeit. Leuke plant vind ik dat. Heel geschikt voor een plek waar je een hoge plant wil die niet veel ruimte in beslag neemt. Op de tweede foto zie je waar die z'n naam aan te danken heeft.
Het helpt enorm als je niet eet van de plantquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:10 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat leuk, die monnikskap.Die lijkt me wat voor mijn tuin waar ik wat hogere planten wil gaan planten.
Ik las dat hij giftig is. Is het nou zo dat zolang je niks van een giftige plant eet het geen kwaad kan in je tuin?
Leuk! Mijn kruipkornoelje had ook wat vruchten.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 19:23 schreef laziness het volgende:
Mijn Kornoelje heeft vruchten.
[ link | afbeelding ]
Oh jij hebt zo’n Japanse, die vruchten zijn zo mooi. Ik heb wat van de bijna overrijpe vruchten van onze gele kornoelje gegeten, echt lekker, maar er zit wel een grote pit in, dus veel vruchtvlees is dat niet. Zijn die van jouw Cornus Kousa ook eetbaar eigenlijk?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 19:23 schreef laziness het volgende:
Mijn Kornoelje heeft vruchten.
[ link | afbeelding ]
Combineert mooi met klimop. Misschien is dat een optie?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:43 schreef Seven. het volgende:
@:sigme je wilde wingerd is indrukwekkend. Zo jammer dat ze bladverliezend zijn, andere had ik dat tegen het hek achter geplant.
Ah, dat wist ik niet eens. De lijst met giftige planten is zo lang dat ik daar nooit op let. Bij heel giftige planten zorg ik er wel voor dat ik er niet zonder handschoenen en lange mouwen in de buurt kom. Monnikskap is klaarblijkelijk zo giftig. Moet ik toch beter op gaan letten. Dank dus voor het melden!quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:10 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat leuk, die monnikskap.Die lijkt me wat voor mijn tuin waar ik wat hogere planten wil gaan planten.
Ik las dat hij giftig is. Is het nou zo dat zolang je niks van een giftige plant eet het geen kwaad kan in je tuin?
Er staat ook al winterjas mijn. En ik vraag me af of er wel genoeg zon is voor wilde wingerd. Maar idd mooie combinatie. Misschien toch maar eens proberen tegen de rietmatten.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Combineert mooi met klimop. Misschien is dat een optie?
De combinatie met winterjasmijn werkt dan weer niet, lijkt me. Klimop en wingerd zijn snelle groeiers en winterjasmijn niet. Mijn buren hebben door winterjasmijn wel clematis groeien.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Er staat ook al winterjas mijn. En ik vraag me af of er wel genoeg zon is voor wilde wingerd. Maar idd mooie combinatie. Misschien toch maar eens proberen tegen de rietmatten.
Hier staat ook wingerd tegen de noordkant, en die doet het ook uitstekend. Is nog niet aan het kleuren.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Er staat ook al winterjas mijn. En ik vraag me af of er wel genoeg zon is voor wilde wingerd. Maar idd mooie combinatie. Misschien toch maar eens proberen tegen de rietmatten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |