abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215152102
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 21:42 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dan ga ik voor Claudia's input: glansmispel heeft geen bemesting nodig :+ .
:D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:03:32 #227
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_215152121
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 20:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik was nog benieuwd naar je nieuw aangelegde stukje met vetplanten. Is dat het stuk met de stenen eromheen? Wil het een beetje groeien?
Die hebben we deels geplukt uit het 'wild' hier en geplant ja.
Ze doen het goed. Ook wel logisch op zich natuurlijk :P
pi_215163448
Wat een verschil @AnneX *O*
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:50:16 #229
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215184803
Mooi weertje hè?
Resistance is futile.
pi_215184812
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 14:50 schreef Seven. het volgende:
Mooi weertje hè?
Ja, uitstekend weer om tuinfoto's te maken. O-)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215185003
In afwachting van de foto's van @Seven., heb ik er zelf een paar.

Monnikskap bloeit. Leuke plant vind ik dat. Heel geschikt voor een plek waar je een hoge plant wil die niet veel ruimte in beslag neemt. Op de tweede foto zie je waar die z'n naam aan te danken heeft.

Ik heb m'n vijverborders wat verwaarloosd dit jaar. Bij het uittrekken van onkruid kwam ik dit schattige bloempje ineens tegen (ik denk dat het gele amaryllis is).

De vijver heb ik maar weer eens flink leeggehaald. 't Is alweer een tijdje geleden dat ik water zag. Wat groeit zo'n vijver snel dicht. :X

Tot slot helenium. Die wil nog niet echt aanslaan.

zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:59:50 #232
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215185236
Vandaag weer bollen de grond in en weer mulchen *) . De voortuin is klaar maar ik heb er na 2 uurtjes wel ff genoeg van.

Het grasveld harken en onkruidjes plukken is al klaar. Verder nog wat Carex verplekt waar een duizendknoop overheen gegroeid was.

Ons schaduwdoek hebben we al weggehaald, tuinmeubilair moet nog de schuur in. Ik overweeg bladmulch te maken, al wel een halve kuub blad opgeharkt :+ .
Resistance is futile.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 16:01:42 #233
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215185254
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 14:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ja, uitstekend weer om tuinfoto's te maken. O-)
Ff pauze, straks doe ik ff wat. Er bloeit niet zoveel meer trouwens. Eigenlijk zou ik nu nog wat late bloeiers moeten aanschaffen maar ik mag geen geld meer uitgeven aan de tuin dit jaar :') .
Resistance is futile.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 16:04:51 #234
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215185300
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 15:14 schreef Claudia_x het volgende:
In afwachting van de foto's van @:seven., heb ik er zelf een paar.

Monnikskap bloeit. Leuke plant vind ik dat. Heel geschikt voor een plek waar je een hoge plant wil die niet veel ruimte in beslag neemt. Op de tweede foto zie je waar die z'n naam aan te danken heeft.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik heb m'n vijverborders wat verwaarloosd dit jaar. Bij het uittrekken van onkruid kwam ik dit schattige bloempje ineens tegen (ik denk dat het gele amaryllis is).

[ afbeelding ]

De vijver heb ik maar weer eens flink leeggehaald. 't Is alweer een tijdje geleden dat ik water zag. Wat groeit zo'n vijver snel dicht. :X

[ afbeelding ]

Tot slot helenium. Die wil nog niet echt aanslaan.

[ afbeelding ]
Leuk, die amaryllis! Hoe hoog wordt helenium eigenlijk?
Resistance is futile.
pi_215185523
Voor herfstvreugde raad ik iedereen wilde wingerd aan. Wat een sierraad.

Nog lang niet alles is mooi rood, dus de pret duurt nog even.

Zo hoog!

Sowieso veel opkijken voor de mooie herfst

Druiven en kleurend druivenblad

Olifantengras met de walnootboom erachter

Je ziet niet op de foto dat dit op meer dan 2 meter hoogte zit :') De Hoge Hortensia verwikkeld met kardinaalsmuts

De laag bij de grondse hortensia is ook nog herfstfleurig
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215185869
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 16:04 schreef Seven. het volgende:

[..]
Leuk, die amaryllis! Hoe hoog wordt helenium eigenlijk?
Dat hangt van de cultivar af. Dit is Short ‘n Sassy - ik verzin het niet - en die wordt niet zo hoog. In de beschrijving staat max. 50 cm, maar bij mij is die lager. De Moerheim Beauty kan bijna een meter hoog worden.
pi_215185875
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 16:01 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ff pauze, straks doe ik ff wat. Er bloeit niet zoveel meer trouwens. Eigenlijk zou ik nu nog wat late bloeiers moeten aanschaffen maar ik mag geen geld meer uitgeven aan de tuin dit jaar :') .
Je kunt aan buren met nu nog bloeiende planten vragen of je wat mag hebben. Aster laat zich bijvoorbeeld goed splitsen, net als herfstanemoon.
pi_215185934
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 15:14 schreef Claudia_x het volgende:

Wat leuk, die monnikskap. :) Die lijkt me wat voor mijn tuin waar ik wat hogere planten wil gaan planten.
Ik las dat hij giftig is. Is het nou zo dat zolang je niks van een giftige plant eet het geen kwaad kan in je tuin?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_215186483
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 18:10 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Wat leuk, die monnikskap. :) Die lijkt me wat voor mijn tuin waar ik wat hogere planten wil gaan planten.
Ik las dat hij giftig is. Is het nou zo dat zolang je niks van een giftige plant eet het geen kwaad kan in je tuin?
Het helpt enorm als je niet eet van de plant :Y
Een (voor mensen) giftige plant is niet giftig voor omringende planten. Bij erg giftige planten is het wel een punt van aandacht of er kinderen in je tuin spelen. En bij de supergiftigen hou ik rekening bij snoeien en met het snoeiafval, maar zo giftig zijn er niet veel.
Voor de rest zou ik me geen zorgen maken om giftige planten.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:23:54 #240
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_215186539
Mijn Kornoelje heeft vruchten.

Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:42:10 #241
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215187294
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 19:23 schreef laziness het volgende:

[ link | afbeelding ]
Leuk! Mijn kruipkornoelje had ook wat vruchten.
Resistance is futile.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:43:45 #242
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215187314
@sigme je wilde wingerd is indrukwekkend. Zo jammer dat ze bladverliezend zijn, andere had ik dat tegen het hek achter geplant.
Resistance is futile.
pi_215187345
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 19:23 schreef laziness het volgende:

[ link | afbeelding ]
Oh jij hebt zo’n Japanse, die vruchten zijn zo mooi. Ik heb wat van de bijna overrijpe vruchten van onze gele kornoelje gegeten, echt lekker, maar er zit wel een grote pit in, dus veel vruchtvlees is dat niet. Zijn die van jouw Cornus Kousa ook eetbaar eigenlijk?
pi_215187671
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:43 schreef Seven. het volgende:
@:sigme je wilde wingerd is indrukwekkend. Zo jammer dat ze bladverliezend zijn, andere had ik dat tegen het hek achter geplant.
Combineert mooi met klimop. Misschien is dat een optie?
pi_215187709
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 18:10 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ah, dat wist ik niet eens. De lijst met giftige planten is zo lang dat ik daar nooit op let. Bij heel giftige planten zorg ik er wel voor dat ik er niet zonder handschoenen en lange mouwen in de buurt kom. Monnikskap is klaarblijkelijk zo giftig. Moet ik toch beter op gaan letten. Dank dus voor het melden!
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:31:22 #246
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215188354
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 21:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Combineert mooi met klimop. Misschien is dat een optie?
Er staat ook al winterjas mijn. En ik vraag me af of er wel genoeg zon is voor wilde wingerd. Maar idd mooie combinatie. Misschien toch maar eens proberen tegen de rietmatten.
Resistance is futile.
pi_215189923
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 22:31 schreef Seven. het volgende:

[..]
Er staat ook al winterjas mijn. En ik vraag me af of er wel genoeg zon is voor wilde wingerd. Maar idd mooie combinatie. Misschien toch maar eens proberen tegen de rietmatten.
De combinatie met winterjasmijn werkt dan weer niet, lijkt me. Klimop en wingerd zijn snelle groeiers en winterjasmijn niet. Mijn buren hebben door winterjasmijn wel clematis groeien.
pi_215190228
Mooi die monnikskap @Claudia_x! Wij waren laatst bij Appeltern en daar stonden ze ook zo mooi te bloeien in de vasteplantenborders. Staan hier ook op het lijstje voor het eventueel vullen van een gat.

Hier gaan vandaag wat voorjaarsbollen de grond in. Biologische paarse tulpenmix, crocussen en sterhyacint van Sprinklr.

(tip als je rentepunten hebt van ING: de kortingscode die ik met rentepunten aangeschafte werkte gewoon ondanks dat ik het niet uit het speciale ING assortiment heb aangeschaft)

[ Bericht 19% gewijzigd door Tuindier op 06-10-2024 09:20:10 ]
pi_215190272
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 22:31 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hier staat ook wingerd tegen de noordkant, en die doet het ook uitstekend. Is nog niet aan het kleuren.
  zondag 6 oktober 2024 @ 09:20:01 #250
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215190282
@Lucky_Strike had je nou al foto's van die hele windsingel gemaakt? en welke planten heb je er nou uiteindelijk in gezet?

ik wil ook wel beginnen aan het bedenken van de heg/ windsingel en ik kom momenteel niet verder dan beukenhaag, meidoorn en laurierkers ..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')