Niet best... Ik heb er laatst een gortdroog takje afgeknipt. De buurman opperde nog om iets met enten te doen. We blijven gewoon wateren..quote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:09 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe is het eigenlijk met je judasboom, @:seven.?
Is de bovenste foto Ereprijs?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:20 schreef Claudia_x het volgende:
Om mezelf te herhalen: hoe kun je hier nu niet vrolijk van worden?
[ afbeelding ]
Kleine vos gespot:
[ afbeelding ]
Kattenstaart. Briljante plant. Heb ‘em nog geadviseerd voor je wadi. Vind je wel overal in je tuin terug omdat hij zich rijkelijk uitzaait. Ik laat ‘em op veel plekken staan. In deze tijd van het jaar is het een leitmotiv in m’n tuin.quote:
Bummer. Hopelijk ga je nog een teken van leven zien.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 17:29 schreef Seven. het volgende:
[..]
Niet best... Ik heb er laatst een gortdroog takje afgeknipt. De buurman opperde nog om iets met enten te doen. We blijven gewoon wateren..
Volgend jaar komen er ongetwijfeld weer updates. Zo een langslepend experimentje.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bummer. Hopelijk ga je nog een teken van leven zien.
Ik zat vandaag nog te bedenken hoe jaloers ik ben op mensen met nieuw aangelegde tuinen. Alles ziet er dan nog zo keurig uit en er zijn nog geen teleurstellingen. Die judasboom van je gooit mooi roet in het eten.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 20:29 schreef Seven. het volgende:
[..]
Volgend jaar komen er ongetwijfeld weer updates. Zo een langslepend experimentje.
Hoe kan je framboos dood zijnquote:Op donderdag 8 augustus 2024 20:51 schreef Doedezemaar het volgende:
Hier gaat er ook het nodige dood hoor: de mooie paarse vroegbloeiende wisteria verwelkte na een paar mooie maanden opeens, diverse clematissen hebben vorig jaar na een paar weken het loodje gelegd, de stervende Akebia van vorig jaar is vervangen, alle kiwi’s en kiwibessen zijn dood, de Japanse wijnbessen zijn allemaal dood, een framboos is dood, een kruisbes lijkt meer dood dan levend en ik vrees voor het leven van het grootste deel van de rode beukenhaag. De haag van glansmispel ging dood en is vervangen door de kastanjehouten ‘schutting’, net als een deel van de laurierhaag die vervangen is door olijfwilg. Een deel van de een jaar oudere olijfwilghaag ziet er ook niet heel beste uit en gaat volgens mij nooit mooi dicht worden.
Zeiknatte zeiklei wijs ik als schuldige aan. De andere 2 frambozen doen het wel, de ene na een herstart, daar komen inderdaad nieuwe scheuten omhoog en de andere (een zwarte met gemene stekels)heb ik zelf geplant op een ander stukje dat niet zo zeiknat is. De vervangende Japanse wijnbessen gingen op 1 na ook dood en of die ene het nu gaat redden vraag ik me ook wel af. De hovenier flikkert alle dingen gewoon zo de grond in, ik gebruik zelf bij alles aanplantgrond.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 20:56 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoe kan je framboos dood zijn.
Hier kom ik echt overal framboosscheuten tegen, die zooi komt echt overal omhoog. Het is nog erger dan de braam van de buren.
Als je andere grond gebruikt dan er in je tuin ligt kun je een watertafel creëren, waardoor je planten nog natter staan.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:51 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Zeiknatte zeiklei wijs ik als schuldige aan. De andere 2 frambozen doen het wel, de ene na een herstart, daar komen inderdaad nieuwe scheuten omhoog en de andere (een zwarte met gemene stekels)heb ik zelf geplant op een ander stukje dat niet zo zeiknat is. De vervangende Japanse wijnbessen gingen op 1 na ook dood en of die ene het nu gaat redden vraag ik me ook wel af. De hovenier flikkert alle dingen gewoon zo de grond in, ik gebruik zelf bij alles aanplantgrond.
quote:Op donderdag 8 augustus 2024 20:51 schreef Doedezemaar het volgende:
Hier gaat er ook het nodige dood hoor: de mooie paarse vroegbloeiende wisteria verwelkte na een paar mooie maanden opeens, diverse clematissen hebben vorig jaar na een paar weken het loodje gelegd, de stervende Akebia van vorig jaar is vervangen, alle kiwi’s en kiwibessen zijn dood, de Japanse wijnbessen zijn allemaal dood, een framboos is dood, een kruisbes lijkt meer dood dan levend en ik vrees voor het leven van het grootste deel van de rode beukenhaag. De haag van glansmispel ging dood en is vervangen door de kastanjehouten ‘schutting’, net als een deel van de laurierhaag die vervangen is door olijfwilg. Een deel van de een jaar oudere olijfwilghaag ziet er ook niet heel beste uit en gaat volgens mij nooit mooi dicht worden.
Wat balen, zeg. Dat klinkt ook niet als een nette afhandeling. Je moet geen groeigarantie bieden als je daar niets mee doet. Ik zal een mod vragen de webwinkel uit de OP te halen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:19 schreef Seven. het volgende:
Mocht iemand ooit overwegen om planten te bestellen bij Het Groene Paradijs in Gilze: begin er niet aan.
Ik ben al 2 maanden aan het mailen over bizar slechte kwaliteit planten waarvoor ik geld terug wil onder hun groeigarantie. Ik heb planten die volledig afgestorven zijn en planten die gewoon helemaal niet groeien. Vervolgens ellenlange discussies over dat ze nog wel groen zijn. Wat een kutbedrijf zeg, de klant is de vijand..
Klacht ingediend bij webshop Keurmerk ook, wat een belachelijke gang van zaken.
Als je goed kijkt, dan zie je hier 5 zielige grasjes. Die waren slecht geworteld en dat had ik ook gemeld. Vervolgens als antwoord gekregen dat ik het maar een maand aan moest kijken en als ze dan niet aansloegen, dan kon ik geld terugkrijgen. 6 weken gewacht voor de zekerheid, deze groeien gewoon niet. Of ik even foto's wilde sturen van de afgestorven planten(die zijn gewoon helemaal verdwenen) en de planten die niet aansloegen, dus doorgestuurd:
[ afbeelding ]
Toen probeerden ze nog weg te komen met een tegoedbon of nieuwe planten. Nee bedankt, ik wil van jullie echt geen planten meer. En ondertussen houden ze voet bij stuk.
Dank je, aangezien dat hier in de buurt is weet ik nu dat ik ze moet vermijden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:19 schreef Seven. het volgende:
Mocht iemand ooit overwegen om planten te bestellen bij Het Groene Paradijs in Gilze: begin er niet aan.
Ik ben al 2 maanden aan het mailen over bizar slechte kwaliteit planten waarvoor ik geld terug wil onder hun groeigarantie. Ik heb planten die volledig afgestorven zijn en planten die gewoon helemaal niet groeien. Vervolgens ellenlange discussies over dat ze nog wel groen zijn. Wat een kutbedrijf zeg, de klant is de vijand..
Klacht ingediend bij webshop Keurmerk ook, wat een belachelijke gang van zaken.
Als je goed kijkt, dan zie je hier 5 zielige grasjes. Die waren slecht geworteld en dat had ik ook gemeld. Vervolgens als antwoord gekregen dat ik het maar een maand aan moest kijken en als ze dan niet aansloegen, dan kon ik geld terugkrijgen. 6 weken gewacht voor de zekerheid, deze groeien gewoon niet. Of ik even foto's wilde sturen van de afgestorven planten(die zijn gewoon helemaal verdwenen) en de planten die niet aansloegen, dus doorgestuurd:
[ afbeelding ]
Toen probeerden ze nog weg te komen met een tegoedbon of nieuwe planten. Nee bedankt, ik wil van jullie echt geen planten meer. En ondertussen houden ze voet bij stuk.
Te natte voeten? Net als mijn meidoornquote:Op maandag 12 augustus 2024 23:34 schreef Kanaroe het volgende:
Hi,
Heeft iemand enig idee over hoe het kan dat mijn hibiscus dit seizoen nauwelijks blaadjes draagt?
Er verschijnen nu ook een paar bloemetjes, maar die zijn ook ondermaats....
De struik is een jaar of 20 oud, en zo'n 2 meter hoog en heeft tot nu toe altijd mooi vol in blad & bloem gestaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |