Nee Khomeini'squote:Op zondag 4 januari 2026 14:44 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De Iraniërs die ik ken, zijn allemaal geen moslim.
Tuurlijk hoor je hier niks over.quote:Op maandag 5 januari 2026 08:13 schreef Perrin het volgende:
Westers 'progressief' links laat deze vrouwen in de steek.
Iraanse vrouwen trekken in Teheran hun hijab af, wetend dat ze daarmee hun vrijheid, gezondheid of leven riskeren. En toch blijft het hier doodstil. Geen leuzen, geen massale solidariteit. De strijd van de Iraanse vrouwen past helaas niet in het huidige ideologische plaatje.
Onderdrukking telt blijkbaar alleen als ze in het juiste verhaal valt. Religieuze vrouwenonderdrukking wordt weggezet als 'cultureel complex', terwijl elders met grote stelligheid daders en slachtoffers worden aangewezen.
Voor Palestina is de morele taal luid en absoluut. Voor Iraanse vrouwen, die vechten tegen een theocratische dictatuur, volgt stilte, voorzichtigheid en wegkijken.
[ x ]
Deze types, overal in het westen te vinden.quote:Op maandag 5 januari 2026 08:13 schreef Perrin het volgende:
Iraanse vrouwen trekken in Teheran hun hijab af, wetend dat ze daarmee hun vrijheid, gezondheid of leven riskeren. En toch blijft het hier doodstil. Geen leuzen, geen massale solidariteit. De strijd van de Iraanse vrouwen past helaas niet in het huidige ideologische plaatje.
Onderdrukking telt blijkbaar alleen als ze in het juiste verhaal valt. Religieuze vrouwenonderdrukking wordt weggezet als 'cultureel complex', terwijl elders met grote stelligheid daders en slachtoffers worden aangewezen.
Voor Palestina is de morele taal luid en absoluut. Voor Iraanse vrouwen, die vechten tegen een theocratische dictatuur en een verstikkende patriarchie, volgt stilte, voorzichtigheid en wegkijken.
Een heel selectieve strijd voor 'sociale gerechtigheid', blijkbaar.
[ x ]
De prijs van vuurwerk was een veel belangrijker onderwerpquote:Op maandag 5 januari 2026 09:53 schreef Homey het volgende:
https://x.com/ReneDercksen/status/2007941045607428168
Dit.
Maar ik zie jou ook niet de straat op gaan voor hun vrijheid. Is dat dan de taak van westerse feministen?quote:Op maandag 5 januari 2026 08:13 schreef Perrin het volgende:
Voor Palestina is de morele taal luid en absoluut. Voor Iraanse vrouwen, die vechten tegen een theocratische dictatuur en een verstikkende patriarchie, volgt stilte, voorzichtigheid en wegkijken.
[ x ]
Ik ben in mijn leven regelmatig de straat opgegaan en heb meegedaan aan allerlei demonstraties.quote:Op maandag 5 januari 2026 10:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar ik zie jou ook niet de straat op gaan voor hun vrijheid. Is dat dan de taak van westerse feministen?
Zwaaien met je commie vlaggetje om te laten zien dat je tegen trump bent is belangrijker natuurlijk. Het gaat helemaal niet om gaza, venezuela of vrouwen in Iran. Het gaat om 'tegen trump'.quote:Op maandag 5 januari 2026 08:13 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Nu zit je anderen er blijkbaar van de betichten dat ze niet de straat op gaan? Dat is nu je steentje bijdragen, zo klinkt het.quote:Op maandag 5 januari 2026 10:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik ben in mijn leven regelmatig de straat opgegaan en heb meegedaan aan allerlei demonstraties.
Nu probeer ik af en toe online mijn steentje bij te dragen aangezien ik denk dat je daar een breder bereik hebt en meer verschil kan maken.
Het zou fijn zijn als mensen die zich ook openlijk druk maken om 'sociale gerechtigheid' (dat doe ik ook) dat niet zo selectief zouden doen.
Ik begin het idee te krijgen dat ze zichzelf met hun koers in een hoek geschilderd hebben (<- heel mooi anglicisme) en nu apathisch zitten te kijken wat nu. Eerst werd er namelijk niet kritisch genoeg bericht over die geweldige Rode Lijn en al die betrokken studenten, inclusief Iraanse vlaggen soms, terwijl nu dus in datzelfde Iran, dat die hele regio heeft gedestabiliseerd met hun proxy's inclusief financiële en praktische steun aan Hamas, taferelen plaatsvinden die niet kloppen met wat voor narratief de NOS vaak heeft gespind. Ineens is die vlag en alles wat ermee samenhangt besmet.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:53 schreef Homey het volgende:
https://x.com/ReneDercksen/status/2007941045607428168
Dit.
Wat halve gare communisten die protesteren in Amsterdam tegen Amerika krijgen de opening van het journaal (!!!) terwijl die volksopstand in Iran totaal niet aan bod komt.
De journalistiek in Nederland is echt een farce. Een kleutershow.
Ga eens een paar maanden reizen, bij voorkeur buiten Europa. Kom dan terug in Nederland en ga dan het NOS Journaal kijken. Dan heb je echt het gevoel van 'wat is dit voor shit nieuws?'
En bedenk dan dat er 800 mensen werken bij de NPO (!!!!) met een giga budget.
Hmmm weet ik niet. Alles is gelijkgeschakeld in Nederland, dus ik zie die kaasstolp niet snel veranderen. Het is echt goed dichtgetimmerd, dat Hilversumse Mediapark en hun vriendjes in de grachtengordel en (links)politiek Den Haag. Meer dan in Duitsland of Engeland.quote:Op maandag 5 januari 2026 10:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik begin het idee te krijgen dat ze zichzelf met hun koers in een hoek geschilderd hebben (<- heel mooi anglicisme) en nu apathisch zitten te kijken wat nu. Eerst werd er namelijk niet kritisch genoeg bericht over die geweldige Rode Lijn en al die betrokken studenten, inclusief Iraanse vlaggen soms, terwijl nu dus in datzelfde Iran, dat die hele regio heeft gedestabiliseerd met hun proxy's inclusief financiële en praktische steun aan Hamas, taferelen plaatsvinden die niet kloppen met wat voor narratief de NOS vaak heeft gespind. Ineens is die vlag en alles wat ermee samenhangt besmet.
Het wordt in eerste plaats voor het Iraanse volk heel interessant om te zien of het dit keer wel lukt, maar in de tweede plaats gaat dit steeds ongemakkelijker worden voor de NOS als dit langer duurt of echt doorzet.
Het rapport van Maaike van Charante hebben ze nog in de marge weten te duwen, maar de BBC en Franse en Duitse nieuwsmedia hebben al meer onderzoeken aan de broek dus dan gaan zij ook met de billen bloot.
Nu.nl lijkt de helft van de comments ook gewoon gecreeerd door AI.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:47 schreef Homey het volgende:
ps. ik plaats kritische doch nette comments onder nu.nl over Ursula von Leyen. Geen enkele komt door de censuur van nu.nl. Je mag Trump helemaal verrot schelden, alles wordt geplaatst.....maar niets over onze Von Leyen. Geeft te denken.
Nu.nl trekt nog behoorlijk wat bezoekers die die journalistieke rommel voor waar aannemen. Die reageren massaal op de vele anti-trump artikelen. Veel engagement, veel clicks...het verdienmodel van die site.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nu.nl lijkt de helft van de comments ook gewoon gecreeerd door AI.
Kijk nou hoe men op FOK reageert en hoe daar? Zit geen menselijkheid in daar.
Het gaat mij even om het fake gehalte. De comments zijn veel te perfect.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:33 schreef Homey het volgende:
[..]
Nu.nl trekt nog behoorlijk wat bezoekers die die journalistieke rommel voor waar aannemen. Die reageren massaal op de vele anti-trump artikelen. Veel engagement, veel clicks...het verdienmodel van die site.
Alleen het is niet de bedoeling dat je kritisch op nu.nl bent, of, zoals ik aangaf, op hun broodheren in Brussel.
Het zou kunnen. Je kan met AI comments genereren. Gezien het feit dat nu.nl een hypercommercieel bedrijf dat niet vies is van fake news en propaganda zie ik ze ook wel voor aan om nep comments te publiceren.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het gaat mij even om het fake gehalte. De comments zijn veel te perfect.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |