En weer een incident in die regioquote:Politie: hond in Zeist gebeten door vermoedelijk een wolf
Aan de Krakelingweg in Zeist is woensdagmorgen een hond gebeten door vermoedelijk een wolf. Dat meldt de politie. Wat er aan het incident vooraf is gegaan, is niet bekend.
Job Oldegbers 07-08-24, 16:54
Laatste update: 16:55
Volgens de politie heeft het incident rond 11.00 uur 's ochtends plaatsgevonden. Volgens een woordvoerder was daar ‘vermoedelijk’ een wolf bij betrokken. De hond is gebeten, hoe het met het dier gaat is niet bekend.
Het is het vierde incident in korte tijd op de Utrechtse Heuvelrug. Eerder werd een hondje weggesleurd door een wolf. Kort daarna was er een incident met een wolf en een meisje. Beide voorvallen vonden plaats op landgoed den Treek bij Leusden en betrokkenheid van een wolf is bevestigd door provincie Utrecht.
Vorige week was er een voorval in de bossen bij Austerlitz. Een vermoedelijke wolf liep daarbij een meisje omver. Bij dat incident was ook een hond betrokken, onderzoek hiernaar loopt nog
Het is nog niet eens duidelijk of bij het vorige incident echt een wolf was betrokken. Er staat ‘vermoedelijk’.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:06 schreef SnodeSnuiter het volgende:
https://www.ad.nl/zeist/p(...)k-een-wolf~aeb63045/
[..]
En weer een incident in die regio
Tijd voor grof geschut, letterlijk
Nukesquote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:06 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Nee, je hebt DNA nodig om zeker te weten of het een wolf of een forse hond is, en in tegenstelling tot CSI is zo'n uitslag er niet direct.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:08 schreef Ama het volgende:
Vermoedelijk dus ze weten het niet eens zeker?
En die wolven doen verder geen vlieg kwaad als je ze niet onveilig laat voelen. De wolf heeft een is schuw en valt niet aan zolang je niet bij de welpjes komt en de wolf je niet als bedreiging ziet.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:10 schreef ach het volgende:
Mensen gaan het nu opzoeken natuurlijk. Kunnen ze lekker zielig doen en aandacht krijgen.
Nee we moeten alle incidenten breed uitmeten want die kutwolf moet hartstikke DOOD!!1quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, je hebt DNA nodig om zeker te weten of het een wolf of een forse hond is, en in tegenstelling tot CSI is zo'n uitslag er niet direct.
Los daarvan zijn er legio honden waarvan je amper ziet dat het geen wolf is, dus om zeker te zijn dat er niet ten onrechte wordt geroepen dat het om een wolf gaat doen ze DNA onderzoek, als ze DNA kunnen veiligstellen that is.
Dus tot die uitslag weet je niets zeker.
Maar misschien is het verstandiger alle incidenten gewoon stil te houden tot er een definitieve uitslag is?
Ik weet niet of de wolf schuw is. Misschien juist niet omdat er mensen zijn die ze opzoeken en voeren, voor een mooi kiekje.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:13 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
En die wolven doen verder geen vlieg kwaad als je ze niet onveilig laat voelen. De wolf heeft een is schuw en valt niet aan zolang je niet bij de welpjes komt en de wolf je niet als bedreiging ziet.
Mwah, ik woon op de Veluwe en de weilanden liggen vol met doodgebeten schapen, ook binnen een "wolfwerend hek".quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:13 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
En die wolven doen verder geen vlieg kwaad als je ze niet onveilig laat voelen. De wolf heeft een is schuw en valt niet aan zolang je niet bij de welpjes komt en de wolf je niet als bedreiging ziet.
Dat sowieso. Maar ja, het beeld van hongerig kwijlende wolven die in de bosjes liggen te wachten tot er een nietsvermoedend kind of ander huisdier in het bos voorbij komt wandelen is te ludiek om links te laten liggen in komkommertijd.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar misschien is het verstandiger alle incidenten gewoon stil te houden tot er een definitieve uitslag is?
Klopt, per jaar worden 150.000 mensen in Nederland door een hond gebeten.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:06 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Die schapen zijn wat anders. Dat is gewoon een prooi van de wolf.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik woon op de Veluwe en de weilanden liggen vol met doodgebeten schapen, ook binnen een "wolfwerend hek".
Maar goed, prima als dat beest ook de bewoonde wereld in trekt, want 32 doodgebeten schapen tussen Stroe en Wekerom interesseert kennelijk niemand wat, maar een gebeten hond in Zeist... oei.
Onzin natuurlijk.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:18 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Klopt, per jaar worden 150.000 mensen in Nederland door een hond gebeten.
Het wordt hoog tijd de hond te verbieden. Kutbeesten.
En daarna katten.
https://www.omroepbrabant(...)doen-is-de-oplossing
Het is onzin je druk te maken over de wolf, terwijl dat in het niets valt in vergelijking met.quote:
Ik had niet door dat je het sarcastisch bedoelde. Hoop ik dan.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:21 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het is onzin je druk te maken over de wolf, terwijl dat in het niets valt in vergelijking met.
Of bedoel je dat niet.
Onduidelijk wat precies gebeurd is hè? Over wat voor hond hebben we het hier? Misschien heeft de eigenaar een commando geroepen naar de hond.. ? (om te verdedigen, te bijten? wie weet)quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:06 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Op de Krakelingwegquote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:08 schreef Jahr00n het volgende:
Krijgen die honden eens een koekje van eigen deeg.
quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:46 schreef Magister_Artium het volgende:
Wolf bijt hond, leuke titel voor een programma.
Iets anders gebeurt veel vaker, dus laten we er maar niets aan doen. Juistem..quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:21 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het is onzin je druk te maken over de wolf, terwijl dat in het niets valt in vergelijking met.
Of bedoel je dat niet.
Dat kind dat gebeten is is gewoon bevestigd dmv DNA testen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:27 schreef Twiitch het volgende:
Needle spiking flashbacks. Toen werd ineens iedereen gedrogeerd met een injectienaald (na 1000 media berichten). Nu wordt iedereen aangevallen door een wolf (na 1000 media berichten). Hysterie.
quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik had niet door dat je het sarcastisch bedoelde. Hoop ik dan.
Ik geloof niet in dnaquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kind dat gebeten is is gewoon bevestigd dmv DNA testen.
Wie aan mijn katten komt gaat eraan.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:18 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Klopt, per jaar worden 150.000 mensen in Nederland door een hond gebeten.
Het wordt hoog tijd de hond te verbieden. Kutbeesten.
En daarna katten.
https://www.omroepbrabant(...)doen-is-de-oplossing
Zo lang de katten binnen blijven prima. Stuur je ze de wijde wereld in ben je er zelf verantwoordelijk voor als er wat gebeurd.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:18 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Wie aan mijn katten komt gaat eraan.
Sowieso lieden die dieren haten.Psychopaten.
Gelul. Je blijft van een dier af.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zo lang de katten binnen blijven prima. Stuur je ze de wijde wereld in ben je er zelf verantwoordelijk voor als er wat gebeurd.
Tuurlijk, maar een kat (of welk ander huisdier) hoort niet vrij en alleen in de wijde wereld rond te lopen/zwemmen/vliegen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:48 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Gelul. Je blijft van een dier af.
Hoe dan ook, het wolvensprookje gaat hoe dan ook een nachtmerrie worden.
Mijn katten hebben altijd overdag buiten gelopen, dat kan hier ook, ik woon aan de rand van het dorp. Vroeg in de avond gaan ze naar binnen. Sowieso zwerven ze niet rond, ze zitten altijd binnen 50 meter van huis. Bovendien lopen hier ook wolven, vooral in de nacht wil ik mijn 2 katten niet buiten.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar een kat (of welk ander huisdier) hoort niet vrij en alleen in de wijde wereld rond te lopen/zwemmen/vliegen.
Als baasje ben je verantwoordelijk voor als er iets gebeurd. De schuld daarvan bij een ander leggen als er iets ernstigs gebeurd is erg zwak.
Snap ik hoor. Maar er zijn ook veel mensen die katten niet in de tuin willen - mezelf incluis - om diverse redenen. Toen ik nog bij mijn moeder woonde was het echt verschrikkelijk. Zaten er drie katten 's nachts te krijsen in de tuin. Kon je gewoon niet van slapen. Die heb ik toch vakkundig een keer flink laten schrikken met drie tuinslangen van verschillende kanten tegelijk erop. Nooit meer gezien.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:11 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Mijn katten hebben altijd overdag buiten gelopen, dat kan hier ook, ik woon aan de rand van het dorp. Vroeg in de avond gaan ze naar binnen. Sowieso zwerven ze niet rond, ze zitten altijd binnen 50 meter van huis. Bovendien lopen hier ook wolven, vooral in de nacht wil ik mijn 2 katten niet buiten.
Maar je bent alsnog mede-verantwoordelijk. Je dier hoort niet bij iemand anders thuis te komen. Tuurlijk moet de randdebiel die het dier schopt aangepakt worden. Maar je zou toch echt ook bij jezelf te raden moeten gaan waarom je dier überhaupt zonder toezicht bij een ander bivakkeert.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:11 schreef Seeburg54 het volgende:
En ja, als iemand mijn dier doodschopt leg ik de schuld bij dat zieke figuur. Daar is niks zwaks aan natuurlijk.
Tja, dat snap ik wel. Mijn tuin is ook super diervriendelijk, met veel vogels. Grote vijver met vis, krielkipjes los in de tuin. Mijn katten passen er prima tussen en doen niks aan de vogels, vissen en mini kipjes. Maar soms loopt er een brutale kat de tuin in, dat verneem ik direct aan de dieren in de tuin. Het zijn vaak katten die baasjes hebben die de hele dag van huis zijn. Wat moet je met een dier denk ik dan.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Snap ik hoor. Maar er zijn ook veel mensen die katten niet in de tuin willen - mezelf incluis - om diverse redenen. Toen ik nog bij mijn moeder woonde was het echt verschrikkelijk. Zaten er drie katten 's nachts te krijsen in de tuin. Kon je gewoon niet van slapen. Die heb ik toch vakkundig een keer flink laten schrikken met drie tuinslangen tegelijk erop. Nooit meer gezien.
En altijd die poep in de tuin, was altijd dezelfde![]()
Die heb ik vakkundig in een met vet ingesmeerde pijp laten kruipen, eruit gehaald en naar huis gestuurd. Heeft ie daar toch mooi even de boel smerig gemaakt, net zoals ie iedere keer bij ons deed. Ze fysiek iets aandoen, nee dat doe ik niet.
Waar ik nu woon heb ik er minder last van. Goed afgeschermd.. wel vind ik het niet leuk als ze komen. Héél sporadisch zie ik er eentje.. mijn tuin is super diervriendelijk.. erg ruim met twee grote vijvers met salamanders, vissen, kikkers etc. Overal insecten en daarmee ook vogels, grote bomen. Maar zodra de katten komen zijn de vogels direct in paniek en zie je de hele tuin veranderen. Niet tof dat zoiets gebeurt omdat iemand z'n huisdier niet kan binnen houden.
[..]
Maar je bent alsnog mede-verantwoordelijk. Je dier hoort niet bij iemand anders thuis te komen. Tuurlijk moet de randdebiel die het dier schopt aangepakt worden. Maar je zou toch echt ook bij jezelf te raden moeten gaan waarom je dier überhaupt zonder toezicht bij een ander bivakkeert.
Dat denk ik ook. Maar dan vooral omdat mensen te dom zijn om met de natuur samen te leren leven.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:48 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het zijn dan vaak inderdaad van die katten die vrijwel altijd loslopen ja. Gelukkig op de moestuin grotere kippen, blijven ze wel vanaf.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:28 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Tja, dat snap ik wel. Mijn tuin is ook super diervriendelijk, met veel vogels. Grote vijver met vis, krielkipjes los in de tuin. Mijn katten passen er prima tussen en doen niks aan de vogels, vissen en mini kipjes. Maar soms loopt er een brutale kat de tuin in, dat verneem ik direct aan de dieren in de tuin. Het zijn vaak katten die baasjes hebben die de hele dag van huis zijn. Wat moet je met een dier denk ik dan.
Onze dieren zijn altijd wat bijzonder en gemoedelijk geweest.
Helemaal juist.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:29 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Maar dan vooral omdat mensen te dom zijn om met de natuur samen te leren leven.
Gevaarlijker dan vuurwerk maar op 1 of andere manier worden die beesten niet verboden of op zijn minst verplicht om altijd aangelijnd te lopen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:14 schreef Mikeytt het volgende:
150.000 hondenbeten per jaar:
150.000 hondenbeten per jaar. Kinderen vaak slachtoffer hondenbeet, plastisch chirurgen willen maatregelen
Dat is dus niet waar. Officieel moeten ze kunnen leven zoals ze dat in de vrije natuur ook zouden kunnen. Je kat altijd binnen houden is dus eigenlijk verboden.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar een kat (of welk ander huisdier) hoort niet vrij en alleen in de wijde wereld rond te lopen/zwemmen/vliegen.
Als baasje ben je verantwoordelijk voor als er iets gebeurd. De schuld daarvan bij een ander leggen als er iets ernstigs gebeurd is erg zwak.
"Met de natuur samenleven" kan ook betekenen dat je een probleemdier kapotschiet hè.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:29 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Maar dan vooral omdat mensen te dom zijn om met de natuur samen te leren leven.
Bedankt voor het bevestigen van mijn puntquote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
"Met de natuur samenleven" kan ook betekenen dat je een probleemdier kapotschiet hè.
quote:Op donderdag 8 augustus 2024 08:29 schreef TLC het volgende:
Ja Zeist is een mooie stad maar net iets te ver weg
Ja laten we alles dat @quirina maar lastig vindt afschieten.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 08:27 schreef quirina het volgende:
Die ongelukken met wolven is onze eigen schuld.we waren oh zo blij dat de wolf weer terug was in Nederland.
En wat doen de mensen? Ze voeren. Normaal zijn wolven schuw en mijden ze mensen als de pest.
Ja en wolven planten zich voort en als boeren niks doen om hun vee te beschermen vreten ze ook je vee op.. is dat de schuld van de wolf?
Wolven jongen worden beschermd door hun ouders mogen ze zich dan niet verdedigen?
Onze bossen zijn klein, kunnen de wolven dat helpen?
Als de zon schijnt gaat heel Nederland in het bos lopen, denk je dat wolven dat fijn vinden?
Schiet maar af, dag wolf.wolven zijn lastig.
Nou rip dan maar hahaquote:Op donderdag 8 augustus 2024 08:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja laten we alles dat @:quirina maar lastig vindt afschieten.
quote:BREAKING
UTRECHT - Een dierenarts heeft toch een bijtwond geconstateerd bij de hond die woensdag betrokken was bij een confrontatie met een wolf op de Krakelingweg in Zeist. De provincie Utrecht meldt dat de hond hiervoor is behandeld door de dierenarts. Eerder meldde de provincie dat er bij de controle van de hond geen bijtwonden leken te zijn aangetroffen.
Het incident had woensdagmorgen rond 11.00 uur plaats. Volgens de provincie is er „tot tweemaal toe contact geweest vanuit de wolf richting de hond.”
De wolf is gefilmd. Experts hebben die beelden ook gezien. „Zij zien sterke uiterlijke overeenkomsten met de alleenstaande wolf waarvan bekend is dat die zijn leefgebied heeft op de Utrechtse Heuvelrug en volgens deskundigen ook een bovengemiddelde interesse lijkt te hebben voor honden”, laat de provincie weten.
https://www.telegraaf.nl/(...)zeist-wolf-tegenkwam
Als jouw kat weer eens een vogel grijpt, of een nest uitroeit, ben je dan ook zo verontwaardigd?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:48 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
https://www.google.com/am(...)olf-en-hond-in-zeistquote:Een woordvoerder van de provincie zegt dat de hond door een dierenarts is onderzocht en dat het erop lijkt dat het dier geen bijtwonden heeft. Daarom kan er volgens de provincie geen dna-materiaal voor onderzoek worden afgenomen.
Oh, nu weer wel een bijtwond.quote:
Heeft de wolf die hond (pup?) nou in z'n bek op die foto?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 12:37 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.google.com/am(...)olf-en-hond-in-zeist
Als ik Google Lens op die foto zet, krijg ik dit:quote:Op donderdag 8 augustus 2024 12:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heeft de wolf die hond (pup?) nou in z'n bek op die foto?
Maar bij die foto staat dat het gaat om een eerdere confrontatie tussen een hond en een wolf.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 12:48 schreef Paul het volgende:
De hond op de Utregse heuvelrug e.o. heet idd 3 welpjes
Wolven zijn nu eenmaal sociale dieren.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 12:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar bij die foto staat dat het gaat om een eerdere confrontatie tussen een hond en een wolf.
Zul je straks zien dat die poedel in de Treek in een wolvenroedel zit
https://www.dewoudenberge(...)usterlitz#closemodalquote:Bij het incident woensdag in Austerlitz, waarbij een meisje vermoedelijk door een wolf omver is gelopen of geduwd, heeft mogelijk ook een loslopende hond een rol gespeeld. Dat meldt de provincie Utrecht op basis van aanvullende informatie die ze over het incident heeft gekregen. ,,Deze vermoedelijke wolf heeft daarbij het jonge kind met kracht overlopen”, meldt een provinciewoordvoerder.
Eens, nu het wolven betreft is half NL opeens verontwaardigd...quote:Op donderdag 8 augustus 2024 12:33 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als jouw kat weer eens een vogel grijpt, of een nest uitroeit, ben je dan ook zo verontwaardigd?
Oh, dat vindt jij vergelijkbaar met een idioot die een dier doodmept?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 12:33 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als jouw kat weer eens een vogel grijpt, of een nest uitroeit, ben je dan ook zo verontwaardigd?
Nou, die wolven kun je er niet om haten. Het beleid deugt niet.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 12:58 schreef piere het volgende:
[..]
Eens, nu het wolven betreft is half NL opeens verontwaardigd...
Nee, dan zou ik de krant bellen dat dat achterlijke beest van me er eindelijk in geslaagd is iets substantieels te vangen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 12:33 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Nou…quote:Op donderdag 8 augustus 2024 08:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja laten we alles dat @:quirina maar lastig vindt afschieten.
Zeg het maar hoor iedereen denkt hetquote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:22 schreef quirina het volgende:
[..]
Nou…
Jij bent eigenlijk eh ook wel een beetje l..
Longen uit haar lijf geschreeuwd maar wel nog een foto kunnen maken. Tsja.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:15 schreef Paul het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)eschreeuwd~a17b0466/
Dit is al ver voor mijn tijd maar ik herken het dankzij youtube. Dat liedje heeft 2 miljoen views.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 08:33 schreef BertV het volgende:
Ik vraag me af hoeveel mensen dit (nog) begrijpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |