abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214604841
Goedenavond, ik heb een vraagje inzake de volgende: de aannemer zou mijn badkamer gaan maken:
1. Wanden en de vloer tegelen ( wanden witte 25x50 tegels, grijze 13x40 douche en 60x60 vloeren)
2. Inbouw bad plaatsen en rondom tegelen
3. Douchecabine plaatsen
4. Badmeubel en de spiegel
5. 2 wastafel kranen, bad kraan en het douchegarnituur plaatsen
6. Alles voegen en kitten
7. 2 wc’s : voegen en kitten
8. 1 wc : 2 rijen opnieuw tegelen: waren verprutst door de vorige aannemer.

De aannemer is sinds eind juni maar 1,5 dag bezig geweest. Op dit moment zijn de muren van de badkamer voor de 75% zijn betegeld, niet gevoegd. De lijm resten tussen de tegels heeft hij ook niet overal verwijderd. De een rij tegels ( in het midden) heeft de boven voegen 2 mm en onder 8 mm. Dat valt dus heel erg op!

De door hem gemaakte afspraken heeft hij al meerdere keren steeds last minute geannuleerd en verplaatst : ziek, komt iets tussen etc.
Vandaag was voor mij de laatste druppel: hij was weer niet gekomen en whatsapp gestuurd: kan niet komen.
Ik was bij hem langs geweest om toch nog een poging te doen om alle afspraken schriftelijk vast te stellen. Dat weigerde hij. Hij mag dus morgen zijn gereedschap komen ophalen.

Mijn vraag is: wat/ hoeveel zou ik aan hem morgen moeten betalen? Wij hebben 6.500 voor het totale klus afgesproken .
pi_214604960
De muren zijn betegeld en verder niets?

Ik zou zijn gereedschap ook houden en geen cent betalen.
pi_214604998
Op dit moment zijn de muren van de badkamer voor de 75% zijn betegeld, niet gevoegd.
De lijm resten tussen de tegels heeft hij ook niet overal verwijderd.
De een rij tegels ( in het midden) heeft de boven voegen 2 mm en onder 8 mm. Dat valt dus heel erg op!
pi_214605019
Persoonlijk zou ik betalen als de klus is afgerond. Is deze aannemer zzp-er of werkt hij vanuit een bedrijf?
pi_214605042
Niets betalen lijkt me. Hij heeft toch niet geleverd.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 23:34:57 #6
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214605113
Je zou wel gek lijken om te betalen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_214605203
Ik kan helaas hier geen foto’s toevoegen?
Hij werkt voor zichzelf en hij is ook een kennis van mijn vriend :-( . De alle vorige afspraken en de smoezen gingen dus ook via mijn vriend. :-( .
De door hem gemaakte afspraak van gisteren heeft hij weer verplaatst naar vandaag. En kwam weer niet opdagen: weer ziek.
Dus nu wilde ik alles via mij en schriftelijk laten verlopen. Dat weigerde hij. Dus gevraagd om zijn spullen te komen pakken.
Volgens mijn vriend moeten we hem iets gaan betalen: 1,5 dag bezig geweest, 75% wanden badkamer betegeld.
pi_214605223
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 23:44 schreef antarex het volgende:
Hij werkt voor zichzelf en hij is ook een kennis van mijn vriend :-( . De alle vorige afspraken en de smoezen gingen dus ook via mijn vriend. :-( .
De door hem gemaakte afspraak van gisteren heeft hij weer verplaatst naar vandaag. En kwam weer niet opdagen: weer ziek.
Dus nu wilde ik alles via mij en schriftelijk laten verlopen. Dat weigerde hij. Dus gevraagd om zijn spullen te komen pakken.
Volgens mijn vriend moeten we hem iets gaan betalen: 1,5 dag bezig geweest, 75% wanden badkamer betegeld.
Ja dan ga je iets betalen en de volgende zal zeggen dat het niet goed gedaan is en alles opnieuw moet. En dan mag je weer betalen voor die paar tegels die al waren gedaan :')

Je vriend is een slappe zak
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_214605235
Ik zit nu bijna te janken: dit is al de 2de aannemer die heeft het verprutst. Na de 1ste aannemer was ik de dagen bezig geweest om de cement resten tussen de tegels in de wc’s uit te krabben. Om ze te kunnen voegen. Dat zou deze 2de aannemer doen :-(
  woensdag 7 augustus 2024 @ 01:38:27 #10
396386 sturmpie
for night & nature
pi_214605834
als jij vind dat de klus voor de helft klaar is dan betaal je de helft.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_214605991
Ik zou helemaal niks betalen. Eigenlijk zou die jou een schadevergoeding moeten betalen.

Je hebt nu helemaal niks. Half betegelde, niet gevoegde badkamer. De volgende tegelzetter zal het er eerst weer vanaf moeten trekken om opnieuw te beginnen.

Dit is toch net zoiets als een half geschilderd kozijn, of een voor de helft bestraatte oprit waar je auto niet op kunt staan. Dan ga je toch ook niet voor de helft betalen?

Je hebt een verschrikkelijke beunhaas gekregen, en dat het een vriend is van je vriend, jammer dan. Het zijn wel jouw centen toch. Laat je vriend dan maar zijn vriend betalen zou ik zeggen.
  woensdag 7 augustus 2024 @ 03:20:50 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_214606140
Niks betalen, want geen fatsoenlijke aannemer wil de half afgemaakte klus van een ander overnemen en zal dus weer alles opnieuw gaan doen. Wat ook nog wel te begrijpen is, want je wil niet voort borduren op het eventuele prutswerk van een ander.
pi_214606482
Meestal reageren die gasten pas als je klare taal spreekt. Dus gewoon zeggen je krijgt niks want en je kunt gereedschap ophalen. Resultaat ziet er niet uit ivm de voegen dus je krijgt geen cent. Een professional zal onderdaad weer opnieuw willen beginnen. Die tegels ga je er waarschijnlijk niet netjes afkrijgen als ze goed gelijmd zijn. Dus hou daar ook rekening mee
Hallo
pi_214606504
@antarex via postimg kun je heel simpel foto uploaden. Kiezen na het uploaden voor: hotlink voor fora.
  Moderator woensdag 7 augustus 2024 @ 08:44:01 #15
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_214607063
Inderdaad geen cent betalen; de geplaatste tegels kun je er nooit meer heel van af krijgen, dus zul je weer nieuwe moeten kopen, en ook weer nieuwe tegellijm.
Waarom zou je moeten betalen voor het moeten maken van extra kosten doordat die vent niet wist waar hij mee bezig was?
pi_214607087
Laat je vriend het lekker oplossen en in de tussentijd gewoon lekker douchen bij je ouders ofzo
pi_214607251
Ik zou niks betalen en zijn spullen gebruiken om het zelf te doen!

Maareuh, je moet een ingebrekestelling sturen.
pi_214607473
Sowieso nooit zulke klussen door een vriend (van een vriend) laten doen, juist om het gewoon hard te kunnen spelen als noodzakelijk. Maar goed, daar heb je nu verder niets aan. Niet betalen, ingebrekestelling sturen, hopen dat-ie niet teveel snuift.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_214607660
quote:
.
Ben ik de enige hier, die dit raar vindt?
pi_214607739
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 23:15 schreef antarex het volgende:
De aannemer is sinds eind juni maar 1,5 dag bezig geweest.

...
Vandaag was voor mij de laatste druppel.
Je bent wel heel geduldig. Hoe kun je zo lang zonder badkamer?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_214607864
Heb je een offerte of afspraken op papier? Is het een witte opdracht, of is het zwart?

Indien wit zou ik hem officieel in gebreke stellen en een redelijke termijn geven om alles wat niet in orde is te herstellen en de rest af te maken. Indien hij daar niet aan voldoet, volgt er geen betaling; sterker nog, extra kosten om te herstellen wat hij niet goed heeft gedaan zullen op hem verhaald worden.

Indien zwart: einde verhaal. Hij hoeft niet meer terug te komen, en hij krijgt geen cent.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_214607934
quote:
Mooi, laat je hem toch betalen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 7 augustus 2024 @ 10:30:37 #24
459912 FlippingCoin
pi_214608024
Sorry hoor maar wat voor vriend is dat, iig niet iemand die aan jouw belangen denkt.

Ik zou zijn gereedschap op straat flikkeren en melden dat die zich beter niet meer kan laten zien.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_214608550
Als de tegels niet goed aansluiten zal dat weer opnieuw gedaan moeten worden met nieuwe tegels.

In feite is er dus niets gedaan, alleen materiaal verspild en een hoop extra werk om dat weer van je muren te krijgen.

Niets betalen.
  woensdag 7 augustus 2024 @ 11:19:24 #26
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_214608653
Je zou eerder denken dat hij jou de schade moet betalen die hij veroorzaakte door slecht werk te leveren.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_214608795
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 10:15 schreef miss_sly het volgende:
Heb je een offerte of afspraken op papier? Is het een witte opdracht, of is het zwart?

Indien wit zou ik hem officieel in gebreke stellen en een redelijke termijn geven om alles wat niet in orde is te herstellen en de rest af te maken. Indien hij daar niet aan voldoet, volgt er geen betaling; sterker nog, extra kosten om te herstellen wat hij niet goed heeft gedaan zullen op hem verhaald worden.

Indien zwart: einde verhaal. Hij hoeft niet meer terug te komen, en hij krijgt geen cent.
bravo, de eerste die het goed heeft;

ik vermoed dat dit zwart werk is geweest, en je hebt ook nog eens een vriend wiens vriend het is.
als het zwart was, zorg voor fotos, zorg dat je de appjes bewaard en idd, gewoon appen kom je zooi maar halen, je komt geen afspraken na en het werk is belabberd. genoeg kansen gehad., je krijgt geen cent.

en dan wordt het vervelend. want dan moet je je poot stijf houden. en je vriend gaat zeuren (hij zou je moeten steunen maargoed), die kerel gaat zeuren. en dan moet je bedenken wat het je waard is.
dan zou je, voor de leive vrede, nog kunnen overwegen om te zeggen, joh, hier is 500, of ik betaal de materialen, maar rot maar op... dan is het de vraag heoveel de relatie waard is.
maar als jij de appjes hebt bewaard, en fotos van wat er is gebeurrd, heeft hij geen poot om op te staan.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_214609172
Ik zou hem zeggen dat hij zn troep mag komen ophalen, en een paar honderd euro mag achterlaten voor de schade en verspilling, en als hij dat vertikt, dan is ie zn gereedschap kwijt. Laat 'm maar de politie bellen.
-nee-
  woensdag 7 augustus 2024 @ 13:10:55 #29
3542 Gia
User under construction
pi_214610297
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 23:15 schreef antarex het volgende:
Wij hebben 6.500 voor het totale klus afgesproken .
Is dat inclusief materiaal? Dus: Tegels, douche-cabine, kranen, badmeubel, etc..... of alleen uurloon en tegellijm?
Uurloon tegelzetter ligt tussen de 25 en 40 euro. Voor 40 euro moet je wel keurig werk leveren, voor 25 zou het in mijn ogen 'okay' moeten zijn. Dat is dit niet.

Ik zou de uren tellen die hij gewerkt heeft en dit x 20 euro. Anderhalve dag, 12 uur? Is 240 euro en geen cent meer.
  woensdag 7 augustus 2024 @ 13:11:39 #30
3542 Gia
User under construction
pi_214610310
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 09:53 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Ben ik de enige hier, die dit raar vindt?
Ik weet ook niet hoe dat moet.
  Moderator woensdag 7 augustus 2024 @ 13:23:17 #31
18653 crew  D.
pi_214610566
Nieuwe aannemer een offerte laten maken, en het evenruele verschil bij deze beunhaas in rekening brengen :Y

En wat een waardeloze ‘vriend’…
pi_214610820
Ik zou niks betalen. Foto's maken, goede aannemer in dienst nemen en die de schade laten herstellen. Laat hem op de factuur specificeren hoeveel kosten hij heeft gemaakt om het werk van zijn voorganger te herstellen en stuur dat gedeelte van de factuur door met de mededeling dat je hem aansprakelijk houdt.

Mensen die geen schriftelijke afspraken willen maken moet je sowieso niet mee in zee gaan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Redactie Frontpage woensdag 7 augustus 2024 @ 14:56:10 #33
38148 crew  Innisdemon
pi_214612069
quote:
.
Nee, die moet je elders laten hosten, en dan kun je daar naar linken.
Op fok kun je niets uploaden.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_214612186
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 13:11 schreef Gia het volgende:

[..]
pi_214612198
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 13:11 schreef Gia het volgende:

[..]
Bovenstaande afbeelding via deze website en dan 'hotlink voor fora" kiezen en die url hier plakken
pi_214613272
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 15:04 schreef paardendokter het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]
Sorry maar dit is wel heel slecht gedaan. Ik zou hier zeker niet voor betalen, dit gaat je nog extra kosten want ik kan me niet voorstellen dat iemand anders dit af wil maken. Dit moet eraf, tegelijm eraf en nieuwe tegels kopen en opnieuw beginnen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 7 augustus 2024 @ 17:02:13 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214613639
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 16:36 schreef boegschroef het volgende:

[..]
Sorry maar dit is wel heel slecht gedaan. Ik zou hier zeker niet voor betalen, dit gaat je nog extra kosten want ik kan me niet voorstellen dat iemand anders dit af wil maken. Dit moet eraf, tegelijm eraf en nieuwe tegels kopen en opnieuw beginnen.
Is dat dan een foto van TS?
The love you take is equal to the love you make.
pi_214614358
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 17:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Is dat dan een foto van TS?
Nee van een muur :+
pi_214616831
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 13:10 schreef Gia het volgende:

[..]
Uurloon tegelzetter ligt tussen de 25 en 40 euro. Voor 40 euro moet je wel keurig werk leveren, voor 25 zou het in mijn ogen 'okay' moeten zijn. Dat is dit niet.
Serieus? Misschien 20 jaar geleden..
pi_214617701
Goedenavond! Bedankt allemaal voor jullie reacties! Dit heeft mij zeker geholpen! Gisteren heb ik mijn sleutels teruggenomen en vandaag zou de aannemer zijn spullen komen ophalen.
Nu was hij keurig op tijd ;-)

Ik was steeds er bij om alles in de gaten te houden ( zodat hij niets expres extra gaan vernielen of beschadigen).

Ik wilde nog een verhaal bij hem halen: over de “ vieze” voegen, verkeerd gelijmde tegels en zijn manier van steeds zijn afspraken te verplaatsen.

Blijkbaar had hij daar geen zin in: gesprongen in zijn bus en weggereden. Aan mijn vriend heeft hij nog een hand gegeven, aan mij helemaal niets ;-)
pi_214617873
Ps: de afgesproken kosten waren zonder alle materialen, alleen voor zijn werk. Alle materialen inclusief de voegen en de kit heb ik zelf gekocht.
pi_214617954
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 15:05 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Bovenstaande afbeelding via deze website en dan 'hotlink voor fora" kiezen en die url hier plakken
Zie post #14
pi_214617959
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 21:26 schreef antarex het volgende:
Ps: de afgesproken kosten waren zonder alle materialen, alleen voor zijn werk. Alle materialen inclusief de voegen en de kit heb ik zelf gekocht.
Mooi klote verder.
pi_214618087
Wel jammer ook dat je vriend je hier niet in steunt (tenminste zo komt het over) dat hij ook probeert verhaal te halen bij hem.

Maar fijn dat ie in ieder geval weg is. Dan kun je op zoek naar iemand anders. (Wat op korte termijn wellicht ook nog een uitdaging zal zijn en je dus nog langer zonder badkamers zit)
pi_214618145
Ik zou een ander vriend zoeken.
pi_214618467
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 21:42 schreef ReplaR het volgende:
Ik zou een ander vriend zoeken.
Of alvast een faillissement aanvragen :@
  woensdag 7 augustus 2024 @ 22:11:25 #47
459912 FlippingCoin
pi_214618685
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 21:19 schreef antarex het volgende:
Goedenavond! Bedankt allemaal voor jullie reacties! Dit heeft mij zeker geholpen! Gisteren heb ik mijn sleutels teruggenomen en vandaag zou de aannemer zijn spullen komen ophalen.

Ik was steeds er bij om alles in de gaten te houden ( zodat hij niets expres extra gaan vernielen of beschadigen).

Ik wilde nog een verhaal bij hem halen: over de “ vieze” voegen, verkeerd gelijmde tegels en zijn manier van steeds zijn afspraken te verplaatsen.

Blijkbaar had hij daar geen zin in: gesprongen in zijn bus en weggereden. Aan mijn vriend heeft hij nog een hand gegeven, aan mij helemaal niets ;-)
Klinkt als een laffe lul
pi_214618742
quote:
16s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 22:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Klinkt als een laffe lul de behanger en een falende tegelzettert.
ftfy
pi_214620679
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 07:04 schreef mascara-klodder het volgende:
@:antarex via postimg kun je heel simpel foto uploaden. Kiezen na het uploaden voor: hotlink voor fora.
imgur is ook prima met meerdere opties voor plaatsen van forum hotlinks
pi_214621434
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 21:19 schreef antarex het volgende:

en niks betaald neem ik aan?
zou nog wel even een gesprek met je vriend hebben dat je niet meer dit soort hulp nodig hebt...
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')