Dan toch even vragen!quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:05 schreef Sebbeszweet het volgende:
Dit is massaproductie, zit geen ziel in. Beter sparen voor een uniek stuk. Voor 1000 euro kun ie al iets kopen
De IKEA-kunst representeert voor mij de McDonald’s maatschappij. Alles moet snel, makkelijk, goedkoop om het daarna weer af te danken. Het heeft (voor mij) amper betekenis in deze vorm. Dat bedoel ik met zielloos.quote:Op donderdag 12 september 2024 03:58 schreef Also-von-Oder het volgende:
[
[..]
Dan toch even vragen!
Zit er wel een ziel in jou? Waar is de ziel van het geld waarmee je kunst koopt?
Is er een ziel in lithografie volgens jou en Yoop Y?
En waarom zou er alleen een ziel zitten in unieke stukken van zo'n 1000 euro of meer?
We leven in tijden waarbij chimpansee sen olifanten kunnen schilderen... en nog vele malen meer opbrengen dan die schilderijen van 1.000 euro en nog wat hoger, waar jij het over had.
Ook zijn er veel (vooral) vrouwen bezig met schilderen, zit daar geen bezieling in? Omdat niemand het koopt, en het meestal wordt weggegeven aan familie. Van Gogh heeft veel schilderijen gemaakt om zijn drankrekening mee te betalen. Maakt dat zijn schilderijen tegenwoordig minder waardevol?
Kortom, wat is bezieling volgens jou/ jullie. Of sluiten jullie uit dat Nostra geen bezieling in zijn kunst aan de muur kent? De bezieling hoeft niet alleen van de kunstenaar of van degene die replica's in massa re-producties verkoopt te komen. De koper (hoe mainstream het gekochte object ook mag zijn) is wel degene die er waarde aan toedicht, dan wel aan hecht.
En op dat opzicht vind ik jullie bovenste reacties wel een beetje sleazy elitair.
En ja, ik heb het over jullie eerste reacties, niet perse over jullie zelf.
Je hebt slecht een klein deel van mijn vragen beantwoord, maar soit.quote:Op donderdag 12 september 2024 08:27 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
De IKEA-kunst representeert voor mij de McDonald’s maatschappij. Alles moet snel, makkelijk, goedkoop om het daarna weer af te danken. Het heeft (voor mij) amper betekenis in deze vorm. Dat bedoel ik met zielloos.
Edit: het is trouwens mogelijk om onder de 1000 euro een mooi werk te scoren als je goed op de diverse veilingsites speurt.
Je mag het uiteraard niet mooi vinden hoor, maar het zijn a) unieke werken of b) oplagen van 100 met een prijs van 5k+. Weinig IKEA aan.quote:Op donderdag 12 september 2024 08:27 schreef Sebbeszweet het volgende:
De IKEA-kunst representeert voor mij de McDonald’s maatschappij.
Maakt toch niet uit wat iemand van fok! van jouw kunst vindt? Als jij er plezier aan beleeft is het toch goed ?quote:Op vrijdag 13 september 2024 11:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Je mag het uiteraard niet mooi vinden hoor, maar het zijn a) unieke werken of b) oplagen van 100 met een prijs van 5k+. Weinig IKEA aan.
De eerste hangt iig!
[ afbeelding ]
Ik vind hem nu al geweldig. In het "echt" is het meestal nog mooier.quote:Op vrijdag 13 september 2024 11:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Je mag het uiteraard niet mooi vinden hoor, maar het zijn a) unieke werken of b) oplagen van 100 met een prijs van 5k+. Weinig IKEA aan.
De eerste hangt iig!
[ afbeelding ]
Natuurlijk mag je er wat van vinden, maar je post was dus gewoon onzin afgaande op jouw eigen onderbouwing.quote:Op vrijdag 13 september 2024 14:14 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit wat iemand van fok! van jouw kunst vindt? Als jij er plezier aan beleeft is het toch goed ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |