abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 februari 2025 @ 22:35:49 #226
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216740547
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 22:23 schreef Tegan het volgende:
Waarom geen buitendeur in de bijkeuken op de plek van het raam? Evt. i.p.v. de buitendeur in de slaapkamer?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil m'n feature window niet opgeven. Ik zie hoeveel meuk zich verzamelt rond onze huidige tuindeur, ook met een glazen deur blijft er niks over van de feature zelf. En vanuit die positie nagenoeg dezelfde afstand met modderlaarzen tot de garderobe.

Maar ik zie wel ineens opties voor een klein overdekt klompenhokje buiten in de tuin als de deur in de slaapkamer komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 19-02-2025 06:33:03 ]
Resistance is futile.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 22:43:28 #227
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216740651
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 22:34 schreef archito het volgende:

[..]
Vanwege het eyecatcher verhaal als ik het goed begrijp. En daar zit wel wat in.

Al kun je ook overwegen om daar echt uit te pakken en een super mooi stalen kozijn te maken met glazen deur zonder borstwering. MHB bijvoorbeeld. Dan heb je een eyecatcher én je deur op een logische plek.
Misschien wel relevant om te vermelden dat de gang en het raam zelf ongeveer 130cm breed wordt (even breed als de doorgang van de keuken naar de bijkeuken). Een deur zou echt veel smaller zijn dus de wow factor blijft dan niet overeind.

Ik denk dat ik nog eerder de tuindeur zou schrappen dan die feature laten vallen :@ .
Resistance is futile.
pi_216741163
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 22:12 schreef Seven. het volgende:
Haha, je hebt het wel goed begrepen! Bezoek zou via de rode deur van en naar de tuin gaan (hoofdzakelijk in de zomer).
Wij zelf zouden dan via de blauwe deur van en naar de tuin.
En kinderen? zowel je eigen als speelmaatjes? Dat is hier thuis niet hoofdzakelijk in de zomer maar het hele jaar door.

quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 22:35 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik wil m'n feature window niet opgeven. Ik zie hoeveel meuk zich verzameld rond onze huidige tuindeur, ook met een glazen deur blijft er niks over van de feature zelf. En vanuit die positie nagenoeg dezelfde afstand met modderlaarzen tot de garderobe.

Maar ik zie wel ineens opties voor een klein overdekt klompenhokje buiten in de tuin als de deur in de slaapkamer komt.
Wat je nu omschrijft bij de huidige tuindeur wil je dat wel in de slaapkamer of bij de openslaande deuren in de woonkamer?
Die meuk hoort in de garderobe en niet voor de deur. De afstand tot de garderobe is in meters gezien misschien geen groot verschil maar het maakt nogal verschil of je in dezelfde ruimte blijft (bijkeuken) of dat je of dat je door extra deuren (slaapkamerdeur) of ruimtes (keuken) moet.
  woensdag 19 februari 2025 @ 06:42:10 #229
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216742188
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 23:38 schreef Elleska het volgende:

[..]
En kinderen? zowel je eigen als speelmaatjes? Dat is hier thuis niet hoofdzakelijk in de zomer maar het hele jaar door.
[..]
Wat je nu omschrijft bij de huidige tuindeur wil je dat wel in de slaapkamer of bij de openslaande deuren in de woonkamer?
Die meuk hoort in de garderobe en niet voor de deur. De afstand tot de garderobe is in meters gezien misschien geen groot verschil maar het maakt nogal verschil of je in dezelfde ruimte blijft (bijkeuken) of dat je of dat je door extra deuren (slaapkamerdeur) of ruimtes (keuken) moet.
Er zijn inderdaad wel wat praktische bezwaren met een tuindeur op de slaapkamer. Maar het raam van vloer tot plafond wordt niet geschrapt uit de plannen.

De bijkeuken wordt eigenlijk gewoon een verlenging van de keuken. Optisch wordt alles doorgetrokken. Gevoelsmatig komt de tuindeur middenin de keuken, dat zie ik niet zitten.
Resistance is futile.
  woensdag 19 februari 2025 @ 07:53:28 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216742358
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 23:38 schreef Elleska het volgende:

[..]
[..]
Eens! Kinderen die de hele dag op en neer door je slaapkamer banjeren zou voor mij een no go zijn. :Y
Dan toch de woonkamer deuren gebruiken als de bijkeuken-feature moet. Maar ik zou dat zelf in mijn hoofd nog een jaar of 5-10 parkeren en tot die tijd wel daar een deur. :Y
  woensdag 19 februari 2025 @ 08:35:12 #231
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_216742612
Kunnen de kasten op de slaapkamer gedraaid en dan een deur tussen slaapkamer en bijkeuken voorbij de buitendeur, dan creeer je een verlengde bijkeuken waar je met vuile schoenen binnenkomt?
Alhoewel je dan nog steeds op blote voeten langs het vuil loopt als je ‘s nachts naar de wc gaat 😕
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:11:22 #232
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_216743698
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 22:23 schreef Tegan het volgende:
Waarom geen buitendeur in de bijkeuken op de plek van het raam? Evt. i.p.v. de buitendeur in de slaapkamer?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit lijkt me inderdaad een logische oplossing, een deur in de bijkeuken en op de slaapkamer een raam ipv deur.

En is het een optie om tegenover het bed ipv een raam een grote schuifpui te doen? Zodat die lekker open kan in de zomer? O+
KuikenGuppy
pi_216746844
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 22:43 schreef Seven. het volgende:

[..]
Misschien wel relevant om te vermelden dat de gang en het raam zelf ongeveer 130cm breed wordt (even breed als de doorgang van de keuken naar de bijkeuken). Een deur zou echt veel smaller zijn dus de wow factor blijft dan niet overeind.

Ik denk dat ik nog eerder de tuindeur zou schrappen dan die feature laten vallen :@ .
De breedte kan nog wel denk ik, maar een deur zal niet snel tot plafond zijn. Wordt wel een vet raam dan! Dus ik snap je wel.

Heb je een bestaande plattegrond met de nieuwbouwcontour erbij? Ben wel benieuwd en puzzelen is leuk. 😜
  woensdag 19 februari 2025 @ 19:18:44 #234
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216750912
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 08:35 schreef SV-tje het volgende:
Kunnen de kasten op de slaapkamer gedraaid en dan een deur tussen slaapkamer en bijkeuken voorbij de buitendeur, dan creeer je een verlengde bijkeuken waar je met vuile schoenen binnenkomt?
Alhoewel je dan nog steeds op blote voeten langs het vuil loopt als je ‘s nachts naar de wc gaat 😕
Six. heeft een betere oplossing ^O^ .

quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:02 schreef archito het volgende:

[..]
De breedte kan nog wel denk ik, maar een deur zal niet snel tot plafond zijn. Wordt wel een vet raam dan! Dus ik snap je wel.

Heb je een bestaande plattegrond met de nieuwbouwcontour erbij? Ben wel benieuwd en puzzelen is leuk. 😜
Ik snap het zelf ook, dat scheelt. Alle feedback heeft me heel erg doen beseffen hoe belangrijk dat raam voor me is (en vooral ook waarom, het moet namelijk voelen als onderdeel van de keuken).

Ik ga zo op zoek naar een screenshotje.

:P

quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:11 schreef Burdie het volgende:

[..]
Dit lijkt me inderdaad een logische oplossing, een deur in de bijkeuken en op de slaapkamer een raam ipv deur.

En is het een optie om tegenover het bed ipv een raam een grote schuifpui te doen? Zodat die lekker open kan in de zomer? O+
Met een schuifpui krijg je zo'n balk in het midden, zonde van de live natuurdocumentaire O-) . Het raam moet wel open kunnen, dat dan weer wel.
Resistance is futile.
pi_216751112
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 19:18 schreef Seven. het volgende:

[..]
Met een schuifpui krijg je zo'n balk in het midden, zonde van de live natuurdocumentaire O-) . Het raam moet wel open kunnen, dat dan weer wel.
Er zijn er ook met een stuk minder balk:

woensdag 19 februari 2025 @ 19:50:49 #236
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216751454
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 19:31 schreef Managarm het volgende:

[..]
Er zijn er ook met een stuk minder balk:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi O+ .
Resistance is futile.
  woensdag 19 februari 2025 @ 19:55:17 #237
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216751522
De laatste tekening, aanbouw contouren in geel gemarkeerd:

Dit is de situatie nu :+ , de huidige bijkeuken slopen we. En de nieuwe 'bijkeuken' wordt dus ook veel langer, al met al kijk je rechts naar dik 6 meter bijna ononderbroken kastenwand. Misschien nog de doorgang in de kleur van de keukendeurtjes schilderen.

En hier nog wat foto's van gevelbekleding, geen hele makkelijke keuze op basis van de staaltjes die we nu hebben. Dus die gevelpunten en boeidelen, en het stukje wat nu nog het dakje boven de bijkeuken is moeten allemaal meegenomen worden. Mogelijk gaan we met 2 verschillende kleuren werken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Seven. op 19-02-2025 20:00:45 ]
Resistance is futile.
  woensdag 19 februari 2025 @ 20:26:42 #238
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216752380
Haha, nu wordt er weer gepuzzeld om dan toch de badkamerdeur bij de slaapkamer te trekken.

Als ik iets geleerd heb van honderden afleveringen Grand Designs, dan is het wel dat plannen wijzigen slecht is voor het budget :+
Resistance is futile.
pi_216752784
quote:
10s.gif Op woensdag 19 februari 2025 20:26 schreef Seven. het volgende:
Haha, nu wordt er weer gepuzzeld om dan toch de badkamerdeur bij de slaapkamer te trekken.

Als ik iets geleerd heb van honderden afleveringen Grand Designs, dan is het wel dat plannen wijzigen slecht is voor het budget :+
Badkamer bovenin, boven bed, rest een 'beetje' aanpassen :).
pi_216752799
Die laatste tekening voelt qua looproutes stuk beter.

Ben benieuwd naar de laatste update.
  woensdag 19 februari 2025 @ 23:21:58 #241
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_216756456
Blijven moeilijke beslissingen, maar hoe beter je er nu over nadenkt hoe fijner het wordt.
Gevelbekleding is een lastige, op de eerste foto zeg ik de lichtste (links), op de tweede foto ga ik voor de donkerste (bovenste).
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_216762121
Ik heb het niet helemaal gevolgd, maar waarom maak je niet gewoon een raam in de badkamer? En is het washok wel ruim genoeg?

Ik vind het heerlijk om met plattegronden te stoeien, maar ik zou zelf gebruikmaken van een architect.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 20 februari 2025 @ 21:07:12 #243
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216770350
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het niet helemaal gevolgd, maar waarom maak je niet gewoon een raam in de badkamer? En is het washok wel ruim genoeg?

Ik vind het heerlijk om met plattegronden te stoeien, maar ik zou zelf gebruikmaken van een architect.
Het raam zou dan bij de buren in de achtertuin komen :+ maar ik ben er nog mee bezig in m'n hoofd O-) .

Six. zegt dat het past.
Resistance is futile.
  donderdag 20 februari 2025 @ 21:10:51 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216770435
.

[ Bericht 99% gewijzigd door BE op 20-02-2025 21:11:09 ]
  donderdag 20 februari 2025 @ 21:20:21 #245
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216770798
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 23:21 schreef SV-tje het volgende:
Blijven moeilijke beslissingen, maar hoe beter je er nu over nadenkt hoe fijner het wordt.
Gevelbekleding is een lastige, op de eerste foto zeg ik de lichtste (links), op de tweede foto ga ik voor de donkerste (bovenste).
Misschien moeten we gewoon nog wat andere staaltjes bestellen. Maar omdat het best een fikse factor is in het kostenplaatje, moeten we wel al vrij vlot de knoop voor het materiaal doorhakken. Tussen Hardie en Cedral is het prijsverschil 1000 euro.

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 20-02-2025 21:40:24 ]
Resistance is futile.
pi_216771453
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 21:20 schreef Seven. het volgende:

[..]
Misschien moeten we gewoon nog wat andere staaltjes bestellen. Maar omdat het best een fikse factor is in het kostenplaatje, moeten we wel al vrij vlot de knoop voor het materiaal doorhakken. Tussen Hardie en Cedral is het prijsverschil 1000 euro.
Zoiets valt op de totale investering wel mee toch? Is dat nergens anders te bezuinigen of ondertussen te sparen?
  donderdag 20 februari 2025 @ 21:47:32 #247
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216771549
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 21:43 schreef Puala het volgende:

[..]
Zoiets valt op de totale investering wel mee toch? Is dat nergens anders te bezuinigen of ondertussen te sparen?
Ja, Six. wil liefst Cedral. Ik wil gewoon de kleur die het best bij de gevel past en geen Hardie houtnerf. Dus de onderlinge verschillen zijn te verwaarlozen idd.

Hout als in Zweeds Rabat zou wel iets goedkoper zijn. De mooiere hout opties zouden we dan weer andere dingen voor moeten laten. Voor de prijs kwaliteitsverhouding (en gebrek aan onderhoud) komen we dus waarschijnlijk op vezelcement planken uit.

Deze keer hebben we van tevoren nog geen budget. We weten ongeveer hoeveel we kunnen lenen. We kijken meer naar hoe zinnig investeren zodat de woning niet onder water komt te staan.
Resistance is futile.
pi_216774402
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 21:07 schreef Seven. het volgende:

[..]
Het raam zou dan bij de buren in de achtertuin komen :+ maar ik ben er nog mee bezig in m'n hoofd O-) .

Six. zegt dat het past.
Euh…dat ‘mag’ toch niet!?
Een raam, dat (direct) zicht biedt op tuin van buren.
Staat mij bij, vanwege een eerdere situatie hier met aanbouw.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 06:26:37 #249
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216775378
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 23:54 schreef AnneX het volgende:

[..]
Euh…dat ‘mag’ toch niet!?
Een raam, dat (direct) zicht biedt op tuin van buren.
Staat mij bij, vanwege een eerdere situatie hier met aanbouw.
Klopt :Y . Het zou een raam in een binnenmuur moeten worden. Vind ik wel een lastige.
Resistance is futile.
pi_216775574
Een badkamerraam over de hele breedte smal en hoog mag ook niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')