abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214662834
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 14:30 schreef Nexum het volgende:
En weer zoveel mogelijk burgerslachtoffers aan het maken bij een aanval op een school. Smerige honden :r

Iran mag Tel Aviv wel eens zwaar gaan nuken. Israël heeft een vergeldingsactie immers over zichzelf afgeroepen.
Als Iran een kernwapen op Israël afvuurt, betekent dat de zekere dood van alle inwoners van het Midden Oosten. Maar goed, 2 miljard dode mensen is voor jou toch klein bier _O- :W .
pi_214662835
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 12:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]
"Ze zwepen zich weer op met genocidale praat".

[ afbeelding ]
Dit zijn de gevolgen van hun eigen daden en bovendien omarmen zij het slachtofferschap. Dat is aan eerder aan bod gekomen in dit topic.

Wat ook eerder aan bod is gekomen, is dat het niets uitmaakt wat Israël doet. De Arabieren zwepen zichzelf op met genocidale en in hun ogen gerechtvaardigde taal, of Israël nou aanvallen uitvoert of heel Gaza ontruimt.

Maar wie dat soort taal uit, is altijd de bad guy.
Intolerant voor intolerantie
pi_214662872
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 19:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:

Als Iran een kernwapen op Israël afvuurt, betekent dat de zekere dood van alle inwoners van het Midden Oosten. Maar goed, 2 miljard dode mensen is voor jou toch klein bier _O- :W .
Denken dat het Midden-Oosten over 2 miljard inwoners beschikt :')
pi_214662889
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 16:02 schreef Pleun2011 het volgende:
Ook wel weer typerend dat Hamas iets de wereld inslingert: '90 burgerslachtoffers bij aanval op school!'en dat al die domme hyena's dat meteen maar weer kritiekloos overnemen.
IDF zegt X, IDF zegt Y en de hele wereld neemt het over als feit. Als objectieve informatie, een leger want geen externe controle toestaat. Let maar eens op, elk artikel en elk tv item begint met 'IDF zegt' en dan een item over/met die informatie.

Begin juni werd een school gebombardeerd, een UNRWA school met een paar duizend vluchtelingen. IDF meldde al snel met naam en toenaam welke negen terroristen bij die aanval uitgeschakeld waren. Dag later werden er nog acht namen van terroristen toegevoegd. Hamas had het over tientallen doden. Even later kwam de IDF Pwoordvoerder met:
Israeli military spokesman Lt Col. Peter Lerner said the IDF was “very confident” in their intelligence and accused Hamas and Islamic Jihad fighters of deliberately using UN facilities as bases.

"I'm not aware of any civilian casualties and I'd be very, very cautious of accepting anything that Hamas puts out," he said.

Het standaard 'Hamas is onbetrouwbaar' excuus om twijfel 't strooien. IDF weet dus dat er 17 doden gevallen zijn en dat alle 17 terroristen waren, ze weten zelfs welke 17 terroristen dood zijn, in een bomvolle school, maar IDF weet niet of er toevallig nog één iemand bij die éne aanval omgekomen is. Niet eens iets over gewonden. Ik ben benieuwd wie dit kritiekloos geloofwaardig vindt

https://www.israelnieuws.(...)-umrwa-school-bekend

[ Bericht 2% gewijzigd door opgebaarde op 10-08-2024 19:47:01 ]
pi_214663070
Ik zie dat RTL weer klakkeloos alles overneemt van Hamas. :{ :')
pi_214663333
France condemns Gaza school attack
France has condemned “in the firmest of terms” an Israeli attack on a school housing displaced people in Gaza that rescuers say has killed more than 100 people.

“For several weeks, school buildings have been repeatedly targeted with an intolerable number of civilian victims,” France’s Foreign Ministry said. “Israel must respect international humanitarian law.”
https://www.aljazeera.com(...)ounis?update=3111041
pi_214663431
Beide kanten zijn kut, maar omdat Israël veel machtiger is zijn hun misdaden uiteindelijk veel groter.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_214663542
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 19:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
IDF zegt X, IDF zegt Y en de hele wereld neemt het over als feit. Als objectieve informatie, een leger want geen externe controle toestaat. Let maar eens op, elk artikel en elk tv item begint met 'IDF zegt' en dan een item over/met die informatie.

Begin juni werd een school gebombardeerd, een UNRWA school met een paar duizend vluchtelingen. IDF meldde al snel met naam en toenaam welke negen terroristen bij die aanval uitgeschakeld waren. Dag later werden er nog acht namen van terroristen toegevoegd. Hamas had het over tientallen doden. Even later kwam de IDF Pwoordvoerder met:
Israeli military spokesman Lt Col. Peter Lerner said the IDF was “very confident” in their intelligence and accused Hamas and Islamic Jihad fighters of deliberately using UN facilities as bases.

"I'm not aware of any civilian casualties and I'd be very, very cautious of accepting anything that Hamas puts out," he said.

Het standaard 'Hamas is onbetrouwbaar' excuus om twijfel 't strooien. IDF weet dus dat er 17 doden gevallen zijn en dat alle 17 terroristen waren, ze weten zelfs welke 17 terroristen dood zijn, in een bomvolle school, maar IDF weet niet of er toevallig nog één iemand bij die éne aanval omgekomen is. Niet eens iets over gewonden. Ik ben benieuwd wie dit kritiekloos geloofwaardig vindt

https://www.israelnieuws.(...)-umrwa-school-bekend
Dat is geen excuus maar de realiteit. Hamas is ook niet serieus te nemen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 19:52 schreef vaarsuvius het volgende:
Beide kanten zijn kut, maar omdat Israël veel machtiger is zijn hun misdaden uiteindelijk veel groter.
Welke vermeende misdaden en op welke manier zouden deze groter zijn?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214663678
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:18 schreef Nexum het volgende:

[..]
Terroristen worden niet geboren, ze worden gemaakt.
Klopt, door Islam, niet het Westen. Zat islam terroristen in andere delen van de wereld waar het Westen geen drol mee te maken heeft.
pi_214663699
quote:
:D _O-

Dat is niet hoe het werkt.
pi_214663774
quote:
Sowieso heel bizar dat mensen nog steeds het gedrag van Israël rechtvaardigen, nu ook met die school.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214664582
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 19:59 schreef HowardRoark het volgende:
Welke vermeende misdaden en op welke manier zouden deze groter zijn?
Eerst even een waarschuwing, niet met je whataboutisme reflex komen, ik wil met genoegen een lijst van misdaden van de palestijnen bespreken, die lijst zal ook niet kort zijn, maar nu even niet, je vroeg nu naar Israël.

Ik citeer Amnesty:

Apartheid
Amnesty concludeert dat Israël een apartheidssysteem, een misdrijf tegen de menselijkheid, toepast tegen Palestijnen in Israël, de Bezette Gebieden en onder Palestijnse vluchtelingen elders. Dit gebeurt onder meer door onteigening van land en eigendommen, gedwongen verplaatsing en beperking van bewegingsvrijheid. Bovendien heeft Israël duizenden Palestijnen onwettig gedood, onder wie onschuldige burgers. Amnesty meldt ook dat de Israëlische autoriteiten gezichtsherkenningstechnologie gebruiken om Palestijnen te volgen en hun bewegingsvrijheid te beperken. Dit systeem maakt deel uit van een groter bewakingsnetwerk dat de privacy van Palestijnen schendt.

Amnesty International roept op tot beëindiging van de apartheidspolitiek en de massale surveillance van Palestijnen en vraagt bedrijven die deze technologie leveren om hun verantwoordelijkheid op het gebied van mensenrechten na te komen.

De conclusie van het Internationaal Gerechtshof is luid en duidelijk: Israëls bezetting en annexatie van de Palestijnse gebieden zijn onwettig en Israëls discriminerende wetten en beleid tegen Palestijnen zijn in strijd met het verbod op rassenscheiding en apartheid’, zegt Erika Guevara Rosas van Amnesty International.
pi_214664627
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 20:06 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
:D _O-

Dat is niet hoe het werkt.
Dat is nu juist WEL hoe het werkt, hoe meer macht je hebt, hoe groter de stok waarmee je kunt slaan en als je dus onrechtmatig slaat zijn de gevolgen ook groter.

Dit geldt ook voor USA, Rusland, etc
pi_214664741
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 20:10 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Sowieso heel bizar dat mensen nog steeds het gedrag van Israël rechtvaardigen, nu ook met die school.
Nou ja als er belangrijke Hamas strijders zitten, IDF doet zijn best om burgers te sparen en het aantal slachtoffers binnen de perken te houden, dan is zo'n aanval te rechtvaardigen. We gaan het alleen niet weten want Hamas is onbetrouwbaar en IDF niet transparant noch controleerbaar

Ik was van de week geschokt door die verhalen over de massale martelingen en zelfs verkrachtingen. Het gaat al jaren en nu heeft Israel een paar soldaten opgepakt dus de aantijgingen lijken zeer serieus. Alleen de ophef is zeer miniem. Aan de ene kant logisch want niemand heeft enig sympathie voor een Hamas strijder. Het is zoals een IDF soldaat zegt over die marteling: elke Palestijnse gevangenen zal ontkennen, een Hamas strijder en een burger. Alleen IDF heeft een kleine 10.000 Palestijnen opgepakt, daar zitten veel burgers bij die verschrikkelijk behandeld worden. Zoiets is volstrekt onacceptabel en toch levert zulke berichten nauwelijks ophef op
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 20:58:46 #165
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214664814
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 20:10 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Gek, dat had ik nou met mensen die het gedrag van de Palestijnen niet afkeurden.
pi_214665061
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 20:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nou ja als er belangrijke Hamas strijders zitten, IDF doet zijn best om burgers te sparen en het aantal slachtoffers binnen de perken te houden, dan is zo'n aanval te rechtvaardigen. We gaan het alleen niet weten want Hamas is onbetrouwbaar en IDF niet transparant noch controleerbaar

Ik was van de week geschokt door die verhalen over de massale martelingen en zelfs verkrachtingen. Het gaat al jaren en nu heeft Israel een paar soldaten opgepakt dus de aantijgingen lijken zeer serieus. Alleen de ophef is zeer miniem. Aan de ene kant logisch want niemand heeft enig sympathie voor een Hamas strijder. Het is zoals een IDF soldaat zegt over die marteling: elke Palestijnse gevangenen zal ontkennen, een Hamas strijder en een burger. Alleen IDF heeft een kleine 10.000 Palestijnen opgepakt, daar zitten veel burgers bij die verschrikkelijk behandeld worden. Zoiets is volstrekt onacceptabel en toch levert zulke berichten nauwelijks ophef op
Maar dat doen ze niet. En ik betwijfel ten sterkste of ze wel kunnen bewijzen dat belangrijke Hamas strijders zich verborgen houden in die gebouwen. Waar is het bewijs daarvoor? En wie ondersteunt dat bewijs? Israël alleen als bron is niet betrouwbaar net zomin als dat Hamas alleen als bron niet betrouwbaar is. Ik wil foto's, rapporten, video's, hoor en wederhoor. Anders blijft het voor mij gewoon een laf excuus om te weg te kunnen komen met het maken van slachtoffers.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:22:27 #167
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214665554
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 16:02 schreef Pleun2011 het volgende:
Ook wel weer typerend dat Hamas iets de wereld inslingert: '90 burgerslachtoffers bij aanval op school!'en dat al die domme hyena's dat meteen maar weer kritiekloos overnemen.
Ondertussen toch maar, volgens IDF, 19 terroristen daarvan verenigd met hun maker.

quote:
bron:toi 10aug The IDF and Shin Bet security agency on Saturday night named 19 Hamas and Palestinian Islamic Jihad terror operatives that it said it killed in an airstrike Saturday morning on a Hamas and Islamic Jihad command room at the Taba’een school in Gaza City.
De vraag één is dan wat deden die hamas gasten daar tussen die andere, al of niet oogjes dichtknijpende, burgers ?
Vraag twee is, wanneer is een doelwit voldoende gerechtvaardigd om aangevallen te worden ?

Hoewel elke slachtoffer er één te veel is, vind ik het situationeel meevallen dat op die plek - volgens bbc huisvestte de 'school' 1000 personen - het bij die 60-80 (de rest is hamas) doden en 47 gewonden cijfers volgens hamas is gebleven. Dat onder de slachtoffers zich 'maar' 11 kinderen en 6 vrouwen bevonden is het voordeel van een stukje gebedssegregatie.
Het heeft voor mij diverse tekenen van een in kort tijdsbestek, redelijk nauwkeurig geplande IDF operatie.

Ik meen ergens te hebben gelezen dat bij dit soort planningen, een aantal van minder dan 10 tot 20 per beoogd doelwit, relatief laag is. Het zijn natuurlijk kille cijfers die niets afdoen van persoonlijk leed. Iemands geliefde is oneindig veel belangrijk dan iemands anders lijdzaamheid dat een breder doel wil bereiken.
Hierbij ga ik er stellig vanuit, itt z/w zieners, dat IDF niet calculeert om burgers te doden maar vooral om hun doelen te raken en dan idd afwegen in welk mate onbedoelde burgers dat kan slachtofferen.
Hamas maakt overigens geen onderscheid tussen burgers en haar operatives.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_214665855
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 20:50 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
Dat is nu juist WEL hoe het werkt, hoe meer macht je hebt, hoe groter de stok waarmee je kunt slaan en als je dus onrechtmatig slaat zijn de gevolgen ook groter.

Dit geldt ook voor USA, Rusland, etc
Nee.

Intentie, is waar het om gaat. Niet omvang. De Holocaust was de allergrootste misdaad aller tijden, hoewel Stalins bewind en dat van Mao vele malen meer slachtoffers hebben geëist.

Hamas en de Palestijnen willen Israël vernietigen en al hun inwoners doden, omdat het Joden zijn. Die intentie is waarom zij de grootste misdadigers zijn. Israël heeft niet de intentie om alle Palestijnen te doden (dat is projectie van de andere kant). Dat wil niet zeggen dat zij geen misdaden plegen, want dat is inherent aan oorlog en ook Israël heeft de fluwelen handschoenen voor een deel uitgedaan, maar dat is niets vergeleken met wat de Palestijnen uit hebben gehaald en nog steeds uithalen.
pi_214665902
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 20:49 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
Eerst even een waarschuwing, niet met je whataboutisme reflex komen, ik wil met genoegen een lijst van misdaden van de palestijnen bespreken, die lijst zal ook niet kort zijn, maar nu even niet, je vroeg nu naar Israël.

Ik citeer Amnesty:
Dat is een slecht idee. :D
Amnesty heeft er een handje van te "vergeten" waar Israël mee te maken heeft.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:54:47 #170
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214666377
quote:

[..]

Ik citeer Amnesty:

Apartheid
Amnesty concludeert dat Israël een apartheidssysteem, een misdrijf tegen de menselijkheid, toepast tegen Palestijnen in Israël, de Bezette Gebieden en onder Palestijnse vluchtelingen elders. Dit gebeurt onder meer door onteigening van land en eigendommen, gedwongen verplaatsing en beperking van bewegingsvrijheid. Bovendien heeft Israël duizenden Palestijnen onwettig gedood, onder wie onschuldige burgers. Amnesty meldt ook dat de Israëlische autoriteiten gezichtsherkenningstechnologie gebruiken om Palestijnen te volgen en hun bewegingsvrijheid te beperken. Dit systeem maakt deel uit van een groter bewakingsnetwerk dat de privacy van Palestijnen schendt.

Amnesty International roept op tot beëindiging van de apartheidspolitiek en de massale surveillance van Palestijnen en vraagt bedrijven die deze technologie leveren om hun verantwoordelijkheid op het gebied van mensenrechten na te komen.

De conclusie van het Internationaal Gerechtshof is luid en duidelijk: Israëls bezetting en annexatie van de Palestijnse gebieden zijn onwettig en Israëls discriminerende wetten en beleid tegen Palestijnen zijn in strijd met het verbod op rassenscheiding en apartheid’, zegt Erika Guevara Rosas van Amnesty International.
Ik snap dat nooit zo.....
Israël maakt voor haar burgers geen onderscheid op grond van ras, of afkomst. Je ben daar dan Israëlisch burger of niet. Er is in israël geen sprake van een gescheiden (apartheids)samenleving op grond van ras of afkomst etc.etc. Dat er onderhuids tal van spanningen zijn, is verder duidelijk.

Die surveillance, zeker daar opgelegd, is zeer onaangenaam maar hoe dan wel beter zorgen dat alle mensen zich veilig kunnen wanen ? Technologie is helaas een verwerpelijk middel waarbij ook in israël dat is onderworpen aan wetgeving.
Ik vind het ook buitengewoon irritant dat ik mijn ID moet meedragen, dat op verzoek moet laten zien, mijn hebben en houden zal/kan worden gecontroleerd, soms visa's moet aanvrage of wanneer ik naar de States ga, ik in een apart rij moet schuifelen. Niet om afbreuk te doen van het ondervonden leed maar wel om aan te geven dat inperken van bewegingsvrijheden en privacy schendende maatregelen nooit prettig zijn.

Waar Amnesty International zeker wiedes gelijk in heeft dat in geannexeerde gebieden, de 'oorspronkelijke' bewoners zijn ontdaan van hun eerdere rechten en bezit.
Die gebieden zijn niet zomaar voor niets geannexeerd (dwz afgepakt van een ander land !!) om primair tot buffer te gaan dienen. Dat die gebieden worden "gekoloniseerd" is rechtstreeks gevolg van die veiligheidsstrategie. Zonder dreiging zou Israël ook geen reden hebben om corridors te stichten.

Amnesty vergemakkelijkt op bekende wijze haar eenzijdige zienswijze door situationele oorzaken & gevolgen, waarbij regionale mogendheden o.a. trachtten, om Israël Israël in de zee te doen kantelen; weg te laten uit de vergelijking. Ik stoor mij daarbij aan zeggen dat iets verkeerd is zonder te vertellen met hoe dan wel het beter te doen.
De beladen term apartheid is net als genocide etc.etc., volstrekt uit haar eigen context gebruikt om in associatie gebracht, met dat leedwezen voor ogen in de media te shockeren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_214666805
quote:

[..]

Ik citeer Amnesty:

Apartheid

Wat een stel activisten bij een organisatie als Amnesty allemaal wel of niet denken te vinden is niet relevant. Er zijn in Israël zijn ook geen rassenwetten of een apartheid en een vermeende annexatie heeft niets met de huidige oorlog te maken. Dat gaat namelijk over de Westelijke Jordaanoever, de huidige oorlog speelt zich af in de Gazastrook.

En het conflict tussen de Arabieren (Palestijnen) en de Joden (Israël) gaat veel verder terug dan de aanwezigheid van Joden op de Westelijke Jordaanoever (waar trouwens altijd al Joden hebben gewoond). Dit stamt nog uit de tijd van het Ottomaanse Rijk en nadien het Britse Mandaatgebied.

Kortom, even snel wijzen naar het eenzijdige perspectief van Amnesty geeft totaal geen onderbouwing aan je claim dat Israël zogenaamd 'grotere misdaden' zou plegen dan de Palestijnen doen.

Een Joods dorp dat wordt gebouwd ergens op een berg op de Westelijke Jordaanoever zou ik als eerste geen misdaad willen noemen. Decennialang terrorisme en intifada's uitvoeren wel. En dat komt toch echt alleen maar van de Palestijnse kant.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214666806
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 21:34 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Amnesty vergeet dat helemaal niet . 2 cm onder het stukje dat ik citeer , staat een net zo lange opsomming van alle recente misdaden en terreurdaden van Hamas.

GA DAT NU nakijken ipv onzin uitkramen, Dank u.
pi_214666973
quote:

.
Amnesty :')

Ze beschermen kinderverkrachtende moordenaars en ideologische fanaten.

Niet serieus te nemen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_214667201
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 21:34 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Zo werkt recht niet :D
Dat iets wel mag tegen of dat rechten afgenomen mogen worden als het slachtoffer maar een Palestijn is
pi_214667269
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 22:21 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
Amnesty vergeet dat helemaal niet . 2 cm onder het stukje dat ik citeer , staat een net zo lange opsomming van alle recente misdaden en terreurdaden van Hamas.

GA DAT NU nakijken ipv onzin uitkramen, Dank u.
Pardon?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')