Als Iran een kernwapen op Israël afvuurt, betekent dat de zekere dood van alle inwoners van het Midden Oosten. Maar goed, 2 miljard dode mensen is voor jou toch klein bierquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 14:30 schreef Nexum het volgende:
En weer zoveel mogelijk burgerslachtoffers aan het maken bij een aanval op een school. Smerige honden![]()
Iran mag Tel Aviv wel eens zwaar gaan nuken. Israël heeft een vergeldingsactie immers over zichzelf afgeroepen.
Dit zijn de gevolgen van hun eigen daden en bovendien omarmen zij het slachtofferschap. Dat is aan eerder aan bod gekomen in dit topic.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
"Ze zwepen zich weer op met genocidale praat".
[ afbeelding ]
Denken dat het Midden-Oosten over 2 miljard inwoners beschiktquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 19:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Als Iran een kernwapen op Israël afvuurt, betekent dat de zekere dood van alle inwoners van het Midden Oosten. Maar goed, 2 miljard dode mensen is voor jou toch klein bier![]()
.
IDF zegt X, IDF zegt Y en de hele wereld neemt het over als feit. Als objectieve informatie, een leger want geen externe controle toestaat. Let maar eens op, elk artikel en elk tv item begint met 'IDF zegt' en dan een item over/met die informatie.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:02 schreef Pleun2011 het volgende:
Ook wel weer typerend dat Hamas iets de wereld inslingert: '90 burgerslachtoffers bij aanval op school!'en dat al die domme hyena's dat meteen maar weer kritiekloos overnemen.
Dat is geen excuus maar de realiteit. Hamas is ook niet serieus te nemen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 19:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
IDF zegt X, IDF zegt Y en de hele wereld neemt het over als feit. Als objectieve informatie, een leger want geen externe controle toestaat. Let maar eens op, elk artikel en elk tv item begint met 'IDF zegt' en dan een item over/met die informatie.
Begin juni werd een school gebombardeerd, een UNRWA school met een paar duizend vluchtelingen. IDF meldde al snel met naam en toenaam welke negen terroristen bij die aanval uitgeschakeld waren. Dag later werden er nog acht namen van terroristen toegevoegd. Hamas had het over tientallen doden. Even later kwam de IDF Pwoordvoerder met:
Israeli military spokesman Lt Col. Peter Lerner said the IDF was “very confident” in their intelligence and accused Hamas and Islamic Jihad fighters of deliberately using UN facilities as bases.
"I'm not aware of any civilian casualties and I'd be very, very cautious of accepting anything that Hamas puts out," he said.
Het standaard 'Hamas is onbetrouwbaar' excuus om twijfel 't strooien. IDF weet dus dat er 17 doden gevallen zijn en dat alle 17 terroristen waren, ze weten zelfs welke 17 terroristen dood zijn, in een bomvolle school, maar IDF weet niet of er toevallig nog één iemand bij die éne aanval omgekomen is. Niet eens iets over gewonden. Ik ben benieuwd wie dit kritiekloos geloofwaardig vindt
https://www.israelnieuws.(...)-umrwa-school-bekend
Welke vermeende misdaden en op welke manier zouden deze groter zijn?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 19:52 schreef vaarsuvius het volgende:
Beide kanten zijn kut, maar omdat Israël veel machtiger is zijn hun misdaden uiteindelijk veel groter.
Klopt, door Islam, niet het Westen. Zat islam terroristen in andere delen van de wereld waar het Westen geen drol mee te maken heeft.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 15:18 schreef Nexum het volgende:
[..]
Terroristen worden niet geboren, ze worden gemaakt.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 19:52 schreef vaarsuvius het volgende:
Beide kanten zijn kut, maar omdat Israël veel machtiger is zijn hun misdaden uiteindelijk veel groter.
Sowieso heel bizar dat mensen nog steeds het gedrag van Israël rechtvaardigen, nu ook met die school.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 19:52 schreef vaarsuvius het volgende:
Eerst even een waarschuwing, niet met je whataboutisme reflex komen, ik wil met genoegen een lijst van misdaden van de palestijnen bespreken, die lijst zal ook niet kort zijn, maar nu even niet, je vroeg nu naar Israël.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 19:59 schreef HowardRoark het volgende:
Welke vermeende misdaden en op welke manier zouden deze groter zijn?
Dat is nu juist WEL hoe het werkt, hoe meer macht je hebt, hoe groter de stok waarmee je kunt slaan en als je dus onrechtmatig slaat zijn de gevolgen ook groter.quote:
Nou ja als er belangrijke Hamas strijders zitten, IDF doet zijn best om burgers te sparen en het aantal slachtoffers binnen de perken te houden, dan is zo'n aanval te rechtvaardigen. We gaan het alleen niet weten want Hamas is onbetrouwbaar en IDF niet transparant noch controleerbaarquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Sowieso heel bizar dat mensen nog steeds het gedrag van Israël rechtvaardigen, nu ook met die school.
Gek, dat had ik nou met mensen die het gedrag van de Palestijnen niet afkeurden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Sowieso heel bizar dat mensen nog steeds het gedrag van Israël rechtvaardigen, nu ook met die school.
Maar dat doen ze niet. En ik betwijfel ten sterkste of ze wel kunnen bewijzen dat belangrijke Hamas strijders zich verborgen houden in die gebouwen. Waar is het bewijs daarvoor? En wie ondersteunt dat bewijs? Israël alleen als bron is niet betrouwbaar net zomin als dat Hamas alleen als bron niet betrouwbaar is. Ik wil foto's, rapporten, video's, hoor en wederhoor. Anders blijft het voor mij gewoon een laf excuus om te weg te kunnen komen met het maken van slachtoffers.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou ja als er belangrijke Hamas strijders zitten, IDF doet zijn best om burgers te sparen en het aantal slachtoffers binnen de perken te houden, dan is zo'n aanval te rechtvaardigen. We gaan het alleen niet weten want Hamas is onbetrouwbaar en IDF niet transparant noch controleerbaar
Ik was van de week geschokt door die verhalen over de massale martelingen en zelfs verkrachtingen. Het gaat al jaren en nu heeft Israel een paar soldaten opgepakt dus de aantijgingen lijken zeer serieus. Alleen de ophef is zeer miniem. Aan de ene kant logisch want niemand heeft enig sympathie voor een Hamas strijder. Het is zoals een IDF soldaat zegt over die marteling: elke Palestijnse gevangenen zal ontkennen, een Hamas strijder en een burger. Alleen IDF heeft een kleine 10.000 Palestijnen opgepakt, daar zitten veel burgers bij die verschrikkelijk behandeld worden. Zoiets is volstrekt onacceptabel en toch levert zulke berichten nauwelijks ophef op
Ondertussen toch maar, volgens IDF, 19 terroristen daarvan verenigd met hun maker.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:02 schreef Pleun2011 het volgende:
Ook wel weer typerend dat Hamas iets de wereld inslingert: '90 burgerslachtoffers bij aanval op school!'en dat al die domme hyena's dat meteen maar weer kritiekloos overnemen.
De vraag één is dan wat deden die hamas gasten daar tussen die andere, al of niet oogjes dichtknijpende, burgers ?quote:bron:toi 10aug The IDF and Shin Bet security agency on Saturday night named 19 Hamas and Palestinian Islamic Jihad terror operatives that it said it killed in an airstrike Saturday morning on a Hamas and Islamic Jihad command room at the Taba’een school in Gaza City.
Nee.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:50 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Dat is nu juist WEL hoe het werkt, hoe meer macht je hebt, hoe groter de stok waarmee je kunt slaan en als je dus onrechtmatig slaat zijn de gevolgen ook groter.
Dit geldt ook voor USA, Rusland, etc
Dat is een slecht idee.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:49 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Eerst even een waarschuwing, niet met je whataboutisme reflex komen, ik wil met genoegen een lijst van misdaden van de palestijnen bespreken, die lijst zal ook niet kort zijn, maar nu even niet, je vroeg nu naar Israël.
Ik citeer Amnesty:
Ik snap dat nooit zo.....quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:49 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Eerst even een waarschuwing, niet met je whataboutisme reflex komen, ik wil met genoegen een lijst van misdaden van de palestijnen bespreken, die lijst zal ook niet kort zijn, maar nu even niet, je vroeg nu naar Israël.
Ik citeer Amnesty:
Apartheid
Amnesty concludeert dat Israël een apartheidssysteem, een misdrijf tegen de menselijkheid, toepast tegen Palestijnen in Israël, de Bezette Gebieden en onder Palestijnse vluchtelingen elders. Dit gebeurt onder meer door onteigening van land en eigendommen, gedwongen verplaatsing en beperking van bewegingsvrijheid. Bovendien heeft Israël duizenden Palestijnen onwettig gedood, onder wie onschuldige burgers. Amnesty meldt ook dat de Israëlische autoriteiten gezichtsherkenningstechnologie gebruiken om Palestijnen te volgen en hun bewegingsvrijheid te beperken. Dit systeem maakt deel uit van een groter bewakingsnetwerk dat de privacy van Palestijnen schendt.
Amnesty International roept op tot beëindiging van de apartheidspolitiek en de massale surveillance van Palestijnen en vraagt bedrijven die deze technologie leveren om hun verantwoordelijkheid op het gebied van mensenrechten na te komen.
‘De conclusie van het Internationaal Gerechtshof is luid en duidelijk: Israëls bezetting en annexatie van de Palestijnse gebieden zijn onwettig en Israëls discriminerende wetten en beleid tegen Palestijnen zijn in strijd met het verbod op rassenscheiding en apartheid’, zegt Erika Guevara Rosas van Amnesty International.
Wat een stel activisten bij een organisatie als Amnesty allemaal wel of niet denken te vinden is niet relevant. Er zijn in Israël zijn ook geen rassenwetten of een apartheid en een vermeende annexatie heeft niets met de huidige oorlog te maken. Dat gaat namelijk over de Westelijke Jordaanoever, de huidige oorlog speelt zich af in de Gazastrook.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:49 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ik citeer Amnesty:
Apartheid
Amnesty concludeert dat Israël een apartheidssysteem, een misdrijf tegen de menselijkheid, toepast tegen Palestijnen in Israël, de Bezette Gebieden en onder Palestijnse vluchtelingen elders. Dit gebeurt onder meer door onteigening van land en eigendommen, gedwongen verplaatsing en beperking van bewegingsvrijheid. Bovendien heeft Israël duizenden Palestijnen onwettig gedood, onder wie onschuldige burgers. Amnesty meldt ook dat de Israëlische autoriteiten gezichtsherkenningstechnologie gebruiken om Palestijnen te volgen en hun bewegingsvrijheid te beperken. Dit systeem maakt deel uit van een groter bewakingsnetwerk dat de privacy van Palestijnen schendt.
Amnesty International roept op tot beëindiging van de apartheidspolitiek en de massale surveillance van Palestijnen en vraagt bedrijven die deze technologie leveren om hun verantwoordelijkheid op het gebied van mensenrechten na te komen.
‘De conclusie van het Internationaal Gerechtshof is luid en duidelijk: Israëls bezetting en annexatie van de Palestijnse gebieden zijn onwettig en Israëls discriminerende wetten en beleid tegen Palestijnen zijn in strijd met het verbod op rassenscheiding en apartheid’, zegt Erika Guevara Rosas van Amnesty International.
Amnesty vergeet dat helemaal niet . 2 cm onder het stukje dat ik citeer , staat een net zo lange opsomming van alle recente misdaden en terreurdaden van Hamas.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 21:34 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dat is een slecht idee.![]()
Amnesty heeft er een handje van te "vergeten" waar Israël mee te maken heeft.
Amnestyquote:
Zo werkt recht nietquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 21:34 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dat is een slecht idee.![]()
Amnesty heeft er een handje van te "vergeten" waar Israël mee te maken heeft.
Pardon?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 22:21 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Amnesty vergeet dat helemaal niet . 2 cm onder het stukje dat ik citeer , staat een net zo lange opsomming van alle recente misdaden en terreurdaden van Hamas.
GA DAT NU nakijken ipv onzin uitkramen, Dank u.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |