quote:’Negen jonge Nederlanders gearresteerd op vliegveld Mallorca na slopen hotelkamers, probeerden snel te vluchten’
PALMA DE MALLORCA - Negen jonge Nederlandse vakantiegangers zijn zondag op de luchthaven van Palma de Mallorca gearresteerd. Het negental uit ons land werd opgepakt nadat ze hun hotelkamers hadden gesloopt.
Dat melden de Spaanse media Diario de Mallorca en Ultima Hora. De Nederlanders, tussen 18 en 20 jaar, werden gearresteerd op luchthaven Son Sant Joan toen ze op het punt stonden terug te keren naar hun eigen land.
Autoriteiten ingelicht over jonge Nederlanders
Het management van het hotel in S’Arenal - populair bij Nederlandse jongeren - waar ze tijdens hun vakantie hadden verbleven, had meteen de autoriteiten ingelicht nadat schoonmakers hadden ontdekt dat de twee hotelkamers van onze landgenoten volledig waren geruïneerd.
Ze hadden onder andere met geweld een groot gat in een scheidingsmuur geslagen om van de ene kamer naar de andere te kunnen gaan zonder de gang op te hoeven. Ze hadden ook een aantal apparaten, zoals plasma-tv’s, kapot gemaakt.
De toeristen hadden het hotel - het MLL Palma Bay Club Resort aan de Bartomeu Calafell-straat 23 - plotseling verlaten zonder uit te checken. De schade bedroeg meer dan 2000 euro.
Plots verdwenen uit hotel op Mallorca
De gebeurtenissen vonden zondag plaats. De vriendengroep verbleef al enkele dagen in het driesterrenhotel en was plots spoorloos verdwenen. Schoonmakers van het hotel verschaften zich toegang tot twee van de drie kamers waar ze verbleven en zagen de ravage die ze hadden achtergelaten. Vooral het grote gat in de muur tussen de kamers 1603 en 1604 verbijsterde de aanwezigen.
De schoonmaaksters van het toeristenverblijf ontdekten ook dat het tv-scherm in kamer 1611, waar drie van de jongeren verbleven, volledig gebroken was.
De medewerkers bracht de plaatsvervangend directeur van het hotel meteen op de hoogte. Na het vaststellen van de schade door de jonge gasten deed de hotelleiding snel aangifte bij de nationale politie, die onmiddellijk een onderzoek instelde.
Gearresteerd op vliegveld
Agenten van het politiebureau van Playa de Palma ontdekten dat de jongeren op dezelfde dag dat ze het hotel verlieten naar hun land zouden terugkeren, en stonden om die reden klaar om ze op het vliegveld op te vangen en in de boeien te slaan.
De negen Nederlanders zijn maandagochtend ter beschikking gesteld van de 11e rechter in Palma, en maakten gebruik van hun recht om geen verklaring af te leggen. Op een foto in Spaanse media zijn vijf van hen daar te zien, in T-shirt en korte broek. De rechter heeft ze vrijgelaten, maar wel hun paspoorten ingenomen totdat ze de 2070 euro hebben betaald voor de schade die ze hebben aangericht.
https://www.telegraaf.nl/(...)den-snel-te-vluchten
Een crappy driesterrenhotel op Mallorca waar je waarschijnlijk je buurman al hoort ademen. Dat zal niet zo’n opgave zijn.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:36 schreef mascara-klodder het volgende:
Foto's van de gesloopte kamers?
Hoe de fuck breek je nu weer een muur door
Das ook weer zo, ja. Die lui zitten doorgaans niet in 4 of 5 sterren hotels.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Een crappy driesterrenhotel op Mallorca waar je waarschijnlijk je buurman al hoort ademen. Dat zal niet zo’n opgave zijn.
Ik denk bouwvakkers.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:47 schreef Stepperoller het volgende:
Zeker weer jongeren uit de Gooi en Vechtstreek.
Toepasselijke namenquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:47 schreef Stepperoller het volgende:
Zeker weer jongeren uit de Gooi en Vechtstreek.
Zó jong ben ik nooit geweest.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:57 schreef Elan het volgende:
Kan gebeuren we zijn allemaal jong geweest tenslotte
Pappie en mammie betalen wel, want hun jongens doen zoiets niet, en als wel, zullen ze het écht nooit meer doen!quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:31 schreef Frutsel het volgende:
man man man... houdt ze maar een tijdje vast.... en daarna de schade betalen... en dan niet door pappie of mammie maar laat ze er maar voor werken...schoonmaakwerk ofzo, midden op straat zodat iedereen kan zien welke mongolen dit zijn.
Je hebt best wel een kans wel dat een van de ouders dit gaat doen...quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Pappie en mammie betalen wel, want hun jongens doen zoiets niet, en als wel, zullen ze het écht nooit meer doen!
Onder de 21 zal je wel moeten gezien de wettelijke aansprakelijkheid.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Je hebt best wel een kans wel dat een van de ouders dit gaat doen...
Wellicht moeten ze betalen, maar dat kunnen die jongens natuurlijk prima terug betalen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Onder de 21 zal je wel moeten gezien de wettelijke aansprakelijkheid.
Ja hoor. Boys will be boys, we zijn allemaal jong geweest, liep een beetje uit de hand, daar hoeven ze toch niet zo vreselijk voor te boeten. Het is allemaal al moeilijk genoeg voor ze, de arme schatten.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Je hebt best wel een kans wel dat een van de ouders dit gaat doen...
Ja dat is 1 gipsplaat geweest.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:40 schreef Frutsel het volgende:
Twee kamers gesloopt en geruïneerd en een muur tussen de beide kamers open gebroken en slechts 2000 euro schade?
Waardeloos hotel dus
Heb je tegenwoordig alleen jezelf maar mee want dan komen ze nooit de deur uit.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wellicht moeten ze betalen, maar dat kunnen die jongens natuurlijk prima terug betalen.
Ja en ze waren de Nederlanders op Mallorca toch al zatquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:20 schreef Jed1Gam het volgende:
Nederlanders in het buitenland, de zomereditie: vechtpartijen, slopen, dronkenschap, doodslag, moord
O ja poeptopic van vorig jaar.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:22 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja en ze waren de Nederlanders op Mallorca toch al zat
https://www.hln.be/buiten(...)iland-over~ac90234a/
Oja, die was ik alweer vergeten.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:22 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja en ze waren de Nederlanders op Mallorca toch al zat
https://www.hln.be/buiten(...)iland-over~ac90234a/
In dat soort hotels ligt er echt helemaal niks van waarde, precies omdat ze die krotten volduwen met bezopen jongeren voor een paar tientjes per nachtquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Veel te mild imo. Hoe het ook maar 2000 euro schade zijn? Arbeid vast goedkoop, om die muur te fixen. En die plasma TV was wss. zo'n 100 euro model. Maar toch...
arbeid in spanje is veel duurder als in nederland iddquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:33 schreef valentijn101 het volgende:
Mag ik de gegevens van de klusser die voor ¤2070,- een wand vervangt, stuckt en verft. En dan nog geld over heeft voor een nieuwe tv en de kamer poetst?
Ik stel voor alle schade op dit soort gasten te verhalen. Huur verlies omdat er in de kamer gewerkt moet worden, poetsvrouwen, politie en rechter die nodig waren. En dan ook nog een inreisverbod voor Spanje voor een jaar of 5 of zo.
Uitreisverbod van hun huis voor 5 jaar graag.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:33 schreef valentijn101 het volgende:
Mag ik de gegevens van de klusser die voor ¤2070,- een wand vervangt, stuckt en verft. En dan nog geld over heeft voor een nieuwe tv en de kamer poetst?
Ik stel voor alle schade op dit soort gasten te verhalen. Huur verlies omdat er in de kamer gewerkt moet worden, poetsvrouwen, politie en rechter die nodig waren. En dan ook nog een inreisverbod voor Spanje voor een jaar of 5 of zo.
Soort van alternatief klus team gok ik.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:36 schreef mascara-klodder het volgende:
Help mijn kind is klusserquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 14:15 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Soort van alternatief klus team gok ik.
Ik weet zeker dat mijn ma zou hebben gezegd, laat hem maar lekker in de cel rottenquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Pappie en mammie betalen wel, want hun jongens doen zoiets niet, en als wel, zullen ze het écht nooit meer doen!
Njaahh, maar dat zegt ze ook als je niks hebt gedaan............quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 14:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat mijn ma zou hebben gezegd, laat hem maar lekker in de cel rotten
ALTIJD JAN, PIET, RODERICK OF JAN WILLEMquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 14:20 schreef damsco het volgende:
Ach ze hebben zover we weten niet iemand dood geschopt. Het gaat de goede kant op met de Nederlandse toeristen in tokkie-oorden.
Hoe de fuck is de schade geraamd op "meer dan 2000 euro"?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:36 schreef mascara-klodder het volgende:
Je kan die kamer ook niet verhuren tijdens renovatie.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 14:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hoe de fuck is de schade geraamd op "meer dan 2000 euro"?
Een hele muur doorgebroken!?
Vind het bedrag ook best wel laag. Volgens mij komen die klojo's hier genadig mee weg.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 14:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hoe de fuck is de schade geraamd op "meer dan 2000 euro"?
Een hele muur doorgebroken!?
Zo'n dun gipswandje stelt niks voor en wordt vaker gebruikt in die cheapy hotels..quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:36 schreef mascara-klodder het volgende:
Gipsplaatje ertussen en klaar. Echte schade is hooguit 500quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:00 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Vind het bedrag ook best wel laag. Volgens mij komen die klojo's hier genadig mee weg.
Ahh zo.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:06 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Zo'n dun gipswandje stelt niks voor en wordt vaker gebruikt in die cheapy hotels..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |