Zou hij het ooit toegeven?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 18:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarom niet? Mannen worden met wat pech nu eenmaal kaal en een kleurtje in het haar wordt vaak ook raar naar gekeken.
Ik zou haar veel jonger inschatten en hem veel ouder. Natuurlijk is het een kwestie van geluk of pech, en verder ook niet relevant.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 18:04 schreef KareldeStoute het volgende:
Waarom niet? Mannen worden met wat pech nu eenmaal kaal en een kleurtje in het haar wordt vaak ook raar naar gekeken.
Dat is ook niet helemaal waar. Ze heeft zich verzet tegen het uitvoeren van nieuwe DNA-tests en het was de gouverneur van Californië (Gavin Newson) die toen heeft beslist dat die er wel moesten komen. Dat is iets heel anders dan moedwillig en op illegale wijze bewijs achterhouden. Om het nu deftig te noemen, zeer zeker niet. Dat ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 17:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus je weet niet waar het over gaat, maar wel dat het niet klopt…
Ze heeft indertijd ontlastend bewijs achtergehouden op de dag van de executie van iemand die mogelijk onschuldig is. Alleen omdat de rechter ingreep is die man niet gedood.
En dat alleen maat om de statistieken hoog te houden.
Ik vind dat kwalijker dan wat Trump heeft uitgespookt.
Voor mij wijken ze niet echt af van de gemiddelde zestiger eigenlijk.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 18:07 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zou haar veel jonger inschatten en hem veel ouder. Natuurlijk is het een kwestie van geluk of pech, en verder ook niet relevant.
Waarom denk je?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 18:08 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat is ook niet helemaal waar. Ze heeft zich verzet tegen het uitvoeren van nieuwe DNA-tests en het was de gouverneur van Californië (Gavin Newson) die toen heeft beslist dat die er wel moesten komen. Dat is iets heel anders dan moedwillig en op illegale wijze bewijs achterhouden. Om het nu deftig te noemen, zeer zeker niet. Dat ben ik met je eens.
Om nu te zeggen dat dat 'kwalijker' is dan wat Trump heeft uitgespookt vind ik een vreemde vorm van koehandel. Ja, moreel kan je het allemaal laakbaar noemen, of het ene erger dan het ander, of het ander erger dan het ene. Dat is vooral hoe je eigen morele kompas is afgestemd.
Het geval wil echter wel dat het handelen van Harris - hoewel ik dat zeker ook moreel laakbaar meen - niet onwettig was. Dat van Trump toch zeker wel. Daar is hij ook 34 keer voor veroordeeld en daar zullen (zeker als hij de verkiezingen niet wint) nog wel wat bijkomen, naar mijn verwachtingen. Harris is daar trouwens ook op teruggekomen; iets waar ik de Don nog nooit op heb kunnen betrappen.
Omdat ze voor het OM in de VS werkte en het haar taak was om mensen veroordeeld te krijgen?quote:
quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 18:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Omdat ze voor het OM in de VS werkte en het haar taak was om mensen veroordeeld te krijgen?
Nou is dat systeem daar natuurlijk vrij verrot maar als aanklager lijkt het mij niet heel raar…
OK, voor mij wel. Bv Newsom, 3 jaar jonger ziet er toch minder grootvader achtig uit.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 18:08 schreef KareldeStoute het volgende:
Voor mij wijken ze niet echt af van de gemiddelde zestiger eigenlijk.
Ja, zoals @KareldeStoute het ook al zei. Het is een openbaar aanklager er nogal aan gelegen om tot veroordelingen te komen en die in stand te houden, omdat, nou ja, anders kost je dat je baan. Dat systeem is inderdaad tot op het bot verrot en ik vind het zeker ook moreel laakbaar, smerig, vies, etc.quote:
Nee, al komt dat deels ook omdat Harris gewoon er goed uitziet voor haar leeftijd.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 17:53 schreef Za het volgende:
Met alle respect, maar je zou niet zeggen dat deze mensen even oud zijn.
[ afbeelding ]
Hij is niet 34 keer veroordeeld. Hij is veroordeeld voor 34 losse feiten als opgenomen in de tenlastelegging. Dat is wel een groot verschil. Bovendien zijn ze nog niet onherroepelijk. Dus nog steeds geldt hier de onschuldspresumptie (al acht ik de kans niet zo heel groot dat het verloop 180 graden gaat draaien).quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 18:08 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat is ook niet helemaal waar. Ze heeft zich verzet tegen het uitvoeren van nieuwe DNA-tests en het was de gouverneur van Californië (Gavin Newson) die toen heeft beslist dat die er wel moesten komen. Dat is iets heel anders dan moedwillig en op illegale wijze bewijs achterhouden. Om het nu deftig te noemen, zeer zeker niet. Dat ben ik met je eens.
Om nu te zeggen dat dat 'kwalijker' is dan wat Trump heeft uitgespookt vind ik een vreemde vorm van koehandel. Ja, moreel kan je het allemaal laakbaar noemen, of het ene erger dan het ander, of het ander erger dan het ene. Dat is vooral hoe je eigen morele kompas is afgestemd.
Het geval wil echter wel dat het handelen van Harris - hoewel ik dat zeker ook moreel laakbaar meen - niet onwettig was. Dat van Trump toch zeker wel. Daar is hij ook 34 keer voor veroordeeld en daar zullen (zeker als hij de verkiezingen niet wint) nog wel wat bijkomen, naar mijn verwachtingen. Harris is daar trouwens ook op teruggekomen; iets waar ik de Don nog nooit op heb kunnen betrappen.
Wel. Het OM is er voor waarheidsvinding, niet voor veroordelingen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 18:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Omdat ze voor het OM in de VS werkte en het haar taak was om mensen veroordeeld te krijgen?
Nou is dat systeem daar natuurlijk vrij verrot maar als aanklager lijkt het mij niet heel raar…
Geen idee wat ze runnen, maar dat was je vraag niet.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 17:43 schreef Brubbie het volgende:
[..]
Die mensen runnen de (grotere) universiteiten en lobbyen voor wering van scholen op basis van vaccinatiestatus?
Maar belangrijker: deze keuze maakt samen met het verleden van Harris dat het nu echt een eitje moet zijn voor Trump c.s. om met een landslide te winnen. Mits ze op kunnen houden met kleutergedrag en steeds maar op de man spelen. Nu is het tijd voor de inhoud. Beiden zijn voor Amerika veel en veel te links.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 18:37 schreef Brubbie het volgende:
Tim Walz is een Bolsjewistische-achtig figuur zonder enige charme. Hij heeft openlijk de rellen van 2020 gesteund. Walz zal de Hamas-stemmen binnenhalen.
Je leeft in een niet-bestaande realiteit blijkbaar.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Geen idee wat ze runnen, maar dat was je vraag niet.
Maw, het wordt geen eitje en geen landslide.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar belangrijker: deze keuze maakt samen met het verleden van Harris dat het nu echt een eitje moet zijn voor Trump c.s. om met een landslide te winnen. Mits ze op kunnen houden met kleutergedrag en steeds maar op de man spelen.
Ik denk dat dit een team van tegenstanders is die de slechtste eigenschappen van Trump prima kunnen benadrukken. Zelfs nu trapt hij daar zelf in.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar belangrijker: deze keuze maakt samen met het verleden van Harris dat het nu echt een eitje moet zijn voor Trump c.s. om met een landslide te winnen. Mits ze op kunnen houden met kleutergedrag en steeds maar op de man spelen. Nu is het tijd voor de inhoud. Beiden zijn voor Amerika veel en veel te links.
Toch wel. Want voor Afro-Amerikanen en toch ook wel Latino's oogt dit vooral als een aanval naar deze bevolkingsgroepen die toch veel vaker in de cel belanden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 18:46 schreef JAM het volgende:
Zolang dat binnen de wet gebeurt denk ik dat men daar vanuit Republikeinse hoek niet zoveel mee aan kan vangen.
Daar heb je waarschijnlijk een punt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:22 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Maw, het wordt geen eitje en geen landslide.
Wat een raar frame. Trump is een rechts-extremist (niet radicaal, hij probeerde immers een coup te plegen) en vindt een nog meer gestoorde VP. Waar nota bene na een moordaanslag de polls bijna niks doen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar belangrijker: deze keuze maakt samen met het verleden van Harris dat het nu echt een eitje moet zijn voor Trump c.s. om met een landslide te winnen. Mits ze op kunnen houden met kleutergedrag en steeds maar op de man spelen. Nu is het tijd voor de inhoud. Beiden zijn voor Amerika veel en veel te links.
Jij kent Amerika kennelijk niet zo heel goed, of je probeert jezelf moed in te praten. Maakt mij geen reet uit overigens. Ik sta achter mijn woorden en verder zullen we wel zien. The proof of the pudding is in the eating.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat een raar frame. Trump is een rechts-extremist (niet radicaal, hij probeerde immers een coup te plegen) en vindt een nog meer gestoorde VP. Waar nota bene na een moordaanslag de polls bijna niks doen.
Maar Harris kiest een VP die doodnormaal overkomt en als Governor gratis schoolmaaltijden heeft geregeld voor kinderen, voor reductie van broeikasgassen is en het beschermen van het abortusrecht.... maar nee, nu echt hoor, dit is de nagel in de doodskist.
Ik volg de Amerikaanse politiek al heel wat jaartjes.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij kent Amerika kennelijk niet zo heel goed, of je probeert jezelf moed in te praten. Maakt mij geen reet uit overigens. Ik sta achter mijn woorden en verder zullen we wel zien. The proof of the pudding is in the eating.
Jij doet net als Trumpfans ook aan cherrypicking.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat een raar frame. Trump is een rechts-extremist (niet radicaal, hij probeerde immers een coup te plegen) en vindt een nog meer gestoorde VP. Waar nota bene na een moordaanslag de polls bijna niks doen.
Maar Harris kiest een VP die doodnormaal overkomt en als Governor gratis schoolmaaltijden heeft geregeld voor kinderen, voor reductie van broeikasgassen is en het beschermen van het abortusrecht.... maar nee, nu echt hoor, dit is de nagel in de doodskist.
Ik zit dus helemaal niet in een bubble. Ik lees dagelijks de NY Times, maar kijk ook een paar keer per week naar de Daily Wire. Ik zie MSNBC en FOX. Uiteraard kijk ik ook trouw naar een van de weinige programma's waar iedereen aan bod komt zoals Real Time.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik volg de Amerikaanse politiek al heel wat jaartjes.
Ik heb geen kristallen bol, maar jouw frame vind ik een heel rare en lijkt overeen te komen met wat je in MAGA kringen meer leest. Lijkt me een geval van in welke bubbel je maar net zit. Er zal niet een enkel ding zijn wat nu ineens de verkiezingen beslist. Een moordaanslag doet dat niet, dus een VP keuze al helemaal niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |