abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214598781
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 18:04 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Waarom niet? Mannen worden met wat pech nu eenmaal kaal en een kleurtje in het haar wordt vaak ook raar naar gekeken.
Zou hij het ooit toegeven?

pi_214598782
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 18:04 schreef KareldeStoute het volgende:

Waarom niet? Mannen worden met wat pech nu eenmaal kaal en een kleurtje in het haar wordt vaak ook raar naar gekeken.
Ik zou haar veel jonger inschatten en hem veel ouder. Natuurlijk is het een kwestie van geluk of pech, en verder ook niet relevant.
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 18:08:36 #128
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_214598806
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 17:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dus je weet niet waar het over gaat, maar wel dat het niet klopt…

Ze heeft indertijd ontlastend bewijs achtergehouden op de dag van de executie van iemand die mogelijk onschuldig is. Alleen omdat de rechter ingreep is die man niet gedood.

En dat alleen maat om de statistieken hoog te houden.

Ik vind dat kwalijker dan wat Trump heeft uitgespookt.
Dat is ook niet helemaal waar. Ze heeft zich verzet tegen het uitvoeren van nieuwe DNA-tests en het was de gouverneur van Californië (Gavin Newson) die toen heeft beslist dat die er wel moesten komen. Dat is iets heel anders dan moedwillig en op illegale wijze bewijs achterhouden. Om het nu deftig te noemen, zeer zeker niet. Dat ben ik met je eens.

Om nu te zeggen dat dat 'kwalijker' is dan wat Trump heeft uitgespookt vind ik een vreemde vorm van koehandel. Ja, moreel kan je het allemaal laakbaar noemen, of het ene erger dan het ander, of het ander erger dan het ene. Dat is vooral hoe je eigen morele kompas is afgestemd.

Het geval wil echter wel dat het handelen van Harris - hoewel ik dat zeker ook moreel laakbaar meen - niet onwettig was. Dat van Trump toch zeker wel. Daar is hij ook 34 keer voor veroordeeld en daar zullen (zeker als hij de verkiezingen niet wint) nog wel wat bijkomen, naar mijn verwachtingen. Harris is daar trouwens ook op teruggekomen; iets waar ik de Don nog nooit op heb kunnen betrappen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214598808
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 18:07 schreef Za het volgende:

[..]
Ik zou haar veel jonger inschatten en hem veel ouder. Natuurlijk is het een kwestie van geluk of pech, en verder ook niet relevant.
Voor mij wijken ze niet echt af van de gemiddelde zestiger eigenlijk.
pi_214598876
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 18:08 schreef JAM het volgende:

[..]
Dat is ook niet helemaal waar. Ze heeft zich verzet tegen het uitvoeren van nieuwe DNA-tests en het was de gouverneur van Californië (Gavin Newson) die toen heeft beslist dat die er wel moesten komen. Dat is iets heel anders dan moedwillig en op illegale wijze bewijs achterhouden. Om het nu deftig te noemen, zeer zeker niet. Dat ben ik met je eens.

Om nu te zeggen dat dat 'kwalijker' is dan wat Trump heeft uitgespookt vind ik een vreemde vorm van koehandel. Ja, moreel kan je het allemaal laakbaar noemen, of het ene erger dan het ander, of het ander erger dan het ene. Dat is vooral hoe je eigen morele kompas is afgestemd.

Het geval wil echter wel dat het handelen van Harris - hoewel ik dat zeker ook moreel laakbaar meen - niet onwettig was. Dat van Trump toch zeker wel. Daar is hij ook 34 keer voor veroordeeld en daar zullen (zeker als hij de verkiezingen niet wint) nog wel wat bijkomen, naar mijn verwachtingen. Harris is daar trouwens ook op teruggekomen; iets waar ik de Don nog nooit op heb kunnen betrappen.
Waarom denk je?
pi_214598954
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 18:13 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Waarom denk je?
Omdat ze voor het OM in de VS werkte en het haar taak was om mensen veroordeeld te krijgen?
Nou is dat systeem daar natuurlijk vrij verrot maar als aanklager lijkt het mij niet heel raar…
pi_214599025
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 18:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Omdat ze voor het OM in de VS werkte en het haar taak was om mensen veroordeeld te krijgen?
Nou is dat systeem daar natuurlijk vrij verrot maar als aanklager lijkt het mij niet heel raar…
:)
pi_214599144
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 18:08 schreef KareldeStoute het volgende:

Voor mij wijken ze niet echt af van de gemiddelde zestiger eigenlijk.
OK, voor mij wel. Bv Newsom, 3 jaar jonger ziet er toch minder grootvader achtig uit.
Maar nogmaals, het is niet relevant verder, of misschien ook wel.
pi_214599224
Tim Walz is een Bolsjewistische-achtig figuur zonder enige charme. Hij heeft openlijk de rellen van 2020 gesteund. Walz zal de Hamas-stemmen binnenhalen.
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 18:46:16 #135
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_214599339
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 18:13 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Waarom denk je?
Ja, zoals @KareldeStoute het ook al zei. Het is een openbaar aanklager er nogal aan gelegen om tot veroordelingen te komen en die in stand te houden, omdat, nou ja, anders kost je dat je baan. Dat systeem is inderdaad tot op het bot verrot en ik vind het zeker ook moreel laakbaar, smerig, vies, etc.
Zulks is echter de werkelijkheid in de VS, die geopteerd hebben voor een vrij hard, op conflict gebaseerd, rechtssysteem waar de twee partijen (de aanklager en de aangeklaagde) een hard gevecht spelen in plaats van een systeem dat naar een compris zoekt waar de samenleving, de slachtoffers en de verdachte nu het best mee gediend zijn (zoals dat hier, goddank, meer de gewoonte is).
Zolang dat binnen de wet gebeurt denk ik dat men daar vanuit Republikeinse hoek niet zoveel mee aan kan vangen. Het enige hoe je haar er op zou kunnen aanvallen is: 'Misschien moeten we naar een wat meer humaan strafstel toe, waarbij het niet alleen draait om wraak en mensen de bak in willen gooien.'- maar dat zal niet zo lekker vallen bij de achterban. Vandaar dat ze het proberen te spinnen als dat ze bewijs achter zou hebben gehouden. Probleem daarbij is dus dat dat niet waar is. Dat heeft ze dus niet gedaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door JAM op 06-08-2024 18:51:49 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214599629
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 17:53 schreef Za het volgende:
Met alle respect, maar je zou niet zeggen dat deze mensen even oud zijn.

[ afbeelding ]
Nee, al komt dat deels ook omdat Harris gewoon er goed uitziet voor haar leeftijd.
pi_214599831
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 18:08 schreef JAM het volgende:

[..]

Hij is niet 34 keer veroordeeld. Hij is veroordeeld voor 34 losse feiten als opgenomen in de tenlastelegging. Dat is wel een groot verschil. Bovendien zijn ze nog niet onherroepelijk. Dus nog steeds geldt hier de onschuldspresumptie (al acht ik de kans niet zo heel groot dat het verloop 180 graden gaat draaien).

Harris heeft weldegelijk ook onwettige zaken aan zich kleven, maar voor de goede orde, het gaat hier om mijn mening en mijn morele kompas. Ik ben sowieso een groot tegenstander van de doodstraf en iedere fatsoenlijke aanklager zou hun stinkende best moeten doen om ook onderzoek te doen waaruit mogelijk de onschuld blijkt, gelet op de gevolgen.

Nogmaals: een mening.
pi_214599838
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 18:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wel. Het OM is er voor waarheidsvinding, niet voor veroordelingen.
pi_214599856
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 17:43 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Die mensen runnen de (grotere) universiteiten en lobbyen voor wering van scholen op basis van vaccinatiestatus? :?
Geen idee wat ze runnen, maar dat was je vraag niet.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_214599920
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 18:37 schreef Brubbie het volgende:
Tim Walz is een Bolsjewistische-achtig figuur zonder enige charme. Hij heeft openlijk de rellen van 2020 gesteund. Walz zal de Hamas-stemmen binnenhalen.
Maar belangrijker: deze keuze maakt samen met het verleden van Harris dat het nu echt een eitje moet zijn voor Trump c.s. om met een landslide te winnen. Mits ze op kunnen houden met kleutergedrag en steeds maar op de man spelen. Nu is het tijd voor de inhoud. Beiden zijn voor Amerika veel en veel te links.
pi_214600000
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 19:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Geen idee wat ze runnen, maar dat was je vraag niet.
Je leeft in een niet-bestaande realiteit blijkbaar.
pi_214600018
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 19:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar belangrijker: deze keuze maakt samen met het verleden van Harris dat het nu echt een eitje moet zijn voor Trump c.s. om met een landslide te winnen. Mits ze op kunnen houden met kleutergedrag en steeds maar op de man spelen.
Maw, het wordt geen eitje en geen landslide.
Цой жив
pi_214600082
quote:

[..]
Maar belangrijker: deze keuze maakt samen met het verleden van Harris dat het nu echt een eitje moet zijn voor Trump c.s. om met een landslide te winnen. Mits ze op kunnen houden met kleutergedrag en steeds maar op de man spelen. Nu is het tijd voor de inhoud. Beiden zijn voor Amerika veel en veel te links.
Ik denk dat dit een team van tegenstanders is die de slechtste eigenschappen van Trump prima kunnen benadrukken. Zelfs nu trapt hij daar zelf in. :+ Daar lijkt het de democraten qua tactiek al enige tijd om te doen
pi_214600086
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 18:46 schreef JAM het volgende:

Zolang dat binnen de wet gebeurt denk ik dat men daar vanuit Republikeinse hoek niet zoveel mee aan kan vangen.
Toch wel. Want voor Afro-Amerikanen en toch ook wel Latino's oogt dit vooral als een aanval naar deze bevolkingsgroepen die toch veel vaker in de cel belanden.

Het is ook niet alleen dat geval. Het is ook mensen die op vrije voeten moeten komen langer vast willen houden als zeer goedkope arbeid (wat op basis van het 13e amendement kan, hetgeen direct wordt gelinkt aan voortzetting van slavernij, zie ook de documentaire van Netflix). Weten dat een lab valse positieve resultaten van drugstests produceert en dat verzwijgen. Haar beleid om achter ouders aan te gaan als hun kinderen meer dan 10% spijbelen, waar vooral alleenstaande moeders, vaak Afro-Amerikaans, en hun kinderen de dupe van waren.

Voor een blanke Amerikaan die in Californië in een little box on the hillside van 1 mio woont is dat niet belangrijk. Maar voor de groepen waarvan men hoopt dat ze er als Zwarte vrouw succes bij gaat halen geeft dat een hele nare smaak.
pi_214600094
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 19:22 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Maw, het wordt geen eitje en geen landslide.
Daar heb je waarschijnlijk een punt.
pi_214600099
quote:

[..]
Wat een raar frame. Trump is een rechts-extremist (niet radicaal, hij probeerde immers een coup te plegen) en vindt een nog meer gestoorde VP. Waar nota bene na een moordaanslag de polls bijna niks doen.

Maar Harris kiest een VP die doodnormaal overkomt en als Governor gratis schoolmaaltijden heeft geregeld voor kinderen, voor reductie van broeikasgassen is en het beschermen van het abortusrecht.... maar nee, nu echt hoor, dit is de nagel in de doodskist.
pi_214600143
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 19:27 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat een raar frame. Trump is een rechts-extremist (niet radicaal, hij probeerde immers een coup te plegen) en vindt een nog meer gestoorde VP. Waar nota bene na een moordaanslag de polls bijna niks doen.

Maar Harris kiest een VP die doodnormaal overkomt en als Governor gratis schoolmaaltijden heeft geregeld voor kinderen, voor reductie van broeikasgassen is en het beschermen van het abortusrecht.... maar nee, nu echt hoor, dit is de nagel in de doodskist.
Jij kent Amerika kennelijk niet zo heel goed, of je probeert jezelf moed in te praten. Maakt mij geen reet uit overigens. Ik sta achter mijn woorden en verder zullen we wel zien. The proof of the pudding is in the eating. :)
pi_214600173
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 19:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij kent Amerika kennelijk niet zo heel goed, of je probeert jezelf moed in te praten. Maakt mij geen reet uit overigens. Ik sta achter mijn woorden en verder zullen we wel zien. The proof of the pudding is in the eating. :)
Ik volg de Amerikaanse politiek al heel wat jaartjes.

Ik heb geen kristallen bol, maar jouw frame vind ik een heel rare en lijkt overeen te komen met wat je in MAGA kringen meer leest. Lijkt me een geval van in welke bubbel je maar net zit; hier komt hij binnen als iemand die ik goed vond overkomen in interviews en zich met name bezig houdt met gewone middle class Amerikanen en verder dat iedereen een leven kan opbouwen die ze willen.

Er zal niet een enkel ding zijn wat nu ineens de verkiezingen beslist. Een moordaanslag doet dat niet, dus een VP keuze (noch die van Harris, noch die van Trump) al helemaal niet.
pi_214600207
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 19:27 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Jij doet net als Trumpfans ook aan cherrypicking.

Het gaat er verder niet om wat jij verwerpelijk vindt of goed kunt vinden aan de kandidaat die toevallig een blauw kleurtje heeft.

Die hele politieke klasse is door en door corrupt (daar) :)
pi_214600230
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 19:31 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik volg de Amerikaanse politiek al heel wat jaartjes.

Ik heb geen kristallen bol, maar jouw frame vind ik een heel rare en lijkt overeen te komen met wat je in MAGA kringen meer leest. Lijkt me een geval van in welke bubbel je maar net zit. Er zal niet een enkel ding zijn wat nu ineens de verkiezingen beslist. Een moordaanslag doet dat niet, dus een VP keuze al helemaal niet.
Ik zit dus helemaal niet in een bubble. Ik lees dagelijks de NY Times, maar kijk ook een paar keer per week naar de Daily Wire. Ik zie MSNBC en FOX. Uiteraard kijk ik ook trouw naar een van de weinige programma's waar iedereen aan bod komt zoals Real Time.

Verder heb ik werkelijk niets met MAGA. Alleen denk ik dat Harris nog slechter is voor Europa dan Trump.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')