abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215724457
Duitsland plukt nu de vruchten van decennia lang Merkel politiek.
Elk probleem van nu kun je terug herleiden naar een besluit van haar.
Vakman pur sang
pi_215724813
twitter
  zondag 1 december 2024 @ 08:23:39 #203
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_215730828
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2024 16:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Duitsland plukt nu de vruchten van decennia lang Merkel politiek.
Elk probleem van nu kun je terug herleiden naar een besluit van haar.
In haar memoir had ze echter nergens spijt van.
pi_215731466
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 17:09 schreef QAnonn het volgende:
[ x ]
Dit is niet helemaal waar denk ik.

Maar dat is wel het gevaar van een uiteenvallend en ontstabiel Duitsland. Het is slecht voor de hele EU.
En als ze eruit stappen dan is dat einde EU.
Vakman pur sang
pi_215733912
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2024 09:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit is niet helemaal waar denk ik.

Maar dat is wel het gevaar van een uiteenvallend en ontstabiel Duitsland. Het is slecht voor de hele EU.
En als ze eruit stappen dan is dat einde EU.
De EU blijkt een wangedrocht en hoe sneller daar de stekker uit getrokken wordt des te beter. NAVO idem. Van binnenuit hervormen gaat niet, dus een verse start waarbij harde lessen worden getrokken is noodzaak.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 1 december 2024 @ 12:40:37 #206
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_215733947
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 12:38 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De EU blijkt een wangedrocht en hoe sneller daar de stekker uit getrokken wordt des te beter. NAVO idem. Van binnenuit hervormen gaat niet, dus een verse start waarbij harde lessen worden getrokken is noodzaak.
Ik zie een sterke EU onder Duitse leiding (dus geen Franse invloeden) wel zitten.
Maar er zal heel veel hervormd moeten worden, alle apparatsjik moeten weg.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 1 december 2024 @ 12:43:02 #207
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_215733985
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 16:26 schreef QAnonn het volgende:

[..]
[ x ]
hoop banen weg. Maar relatief op zo'n grote economie valt het mee.
Moet wel zeggen dat de werkeloosheid nu zo rond de 6% is :{

https://www.bnr.nl/nieuws(...)eemt-onverwachts-toe
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_215734016
Duitsland implodeert. Laten we hopen dat er geen Adolf praktijken van komen.
pi_215734217
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 12:45 schreef Scorpie het volgende:
Adolf had een visie, de verkeerde welliswaar, maar hij had een plan.
De huidige Bondskanseliers hebben totaal geen visie. Merkel heeft 16 jaar vrijwel niets gedaan en wat ze wel heeft gedaan was alleen maar slecht voor Duitsland: migratie en energie politiek.
Habeck en dwerg Scholz maken haar werk af, de-industralisering.

Met de nieuwe verkiezingen wordt het niet beter, tenzij de AfD in de regering komt.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_215735121
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 13:00 schreef Oud_student het volgende:
Met de nieuwe verkiezingen wordt het niet beter, tenzij de AfD in de regering komt.
Die kans lijkt mij nihil. De andere partijen gaan altijd eerder met elkaar regeren. De AfD is ook wel een stuk extremer dan de PVV of soortgelijke partijen.
pi_215747090
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 14:12 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Die kans lijkt mij nihil. De andere partijen gaan altijd eerder met elkaar regeren. De AfD is ook wel een stuk extremer dan de PVV of soortgelijke partijen.
Wat is er dan extreem aan ? Dat ze voor Duitsland en de Duitsers opkomen?
"Alles für Deutschland" mag niet meer gezegd worden
Exaudi orationem meam
pi_215747471
Tegenslagen blijven doorgaan. Duitsland gaat het economisch niet redden.

Werkonderbrekingen bij Volkswagen

In Duitse fabrieken van Volkswagen
wordt vandaag de productie korte tijd
stopgezet.Vakbond IG Metall heeft tot
de "waarschuwingsstakingen" opgeroepen
vanwege een conflict over de lonen van
zo'n 120.000 medewerkers.In negen van
de tien fabrieken wordt gestaakt.

Volkswagen heeft het financieel lastig
en wil dat medewerkers 10 procent loon
inleveren.Ook fabriekssluitingen en
ontslagen liggen op tafel.Afgelopen
week werd een tegenvoorstel van de
bonden door het concern afgewezen.

Volkswagen heeft te maken met relatief
hoge productiekosten en tegenvallende
verkopen.In 2018 werd voor het laatst
gestaakt bij de fabrieken in Duitsland.
pi_215747613
Wir schaffen das :')
pi_215748037
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 14:51 schreef Halcon het volgende:
Wir schaffen das :')
Inderdaad, wat de-industrialisatie betreft gaat het ze voortvarend af, dat schaffen ze wel :Y
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215748049
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 12:45 schreef Scorpie het volgende:
Als Duitsland implodeert dan imploderen wij ook.
  maandag 2 december 2024 @ 16:46:11 #216
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215748690
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:42 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Als Duitsland implodeert dan imploderen wij ook.
Vroeger zei men, als Duitsland een keer hoest in Nederland verkouden.
Dat is al een jaar of 15-20 niet meer het geval. Nederland heeft sind Lubbers de economie hervormt, flexibeler gemaakt en competitiever. Nederland is veel minden afhankelijk van conjuncturele ups en downs van Duitsland. Kortom, als Duitsland met griep in bed licht heeft Nederland een loopneus.
  maandag 2 december 2024 @ 16:48:46 #217
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215748714
Het wordt tijd voor een thatcheriaanse regering in D, die keihard saneert, de economie en arbeidsmarkt hervormt. Schroeder was hiermee begonnen, maar dat is onder Merkel weer teruggedraaid ipv verder door gezet.
Its the economy, stupid
pi_215749996
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 13:46 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Wat is er dan extreem aan ? Dat ze voor Duitsland en de Duitsers opkomen?
"Alles für Deutschland" mag niet meer gezegd worden
Er zijn echter AfD leden die kwalijke uitspraken doen over Duitslands nazistisch verleden. Dat het huidige Duitsland meer voor de Duitsers moet opkomen ben ik het wel mee eens. De huidige situatie is zeer ernstig omdat er voor de AfD eigenlijk geen fatsoenlijke alternatieve zijn.

Wat dat betreft vraag ik mij af wat de huidige economische situatie gaat betekenen voor het immigratiebeleid. Als economische voorspoed een rationele was voor immigratie, gaan we dan met de huidige neergang emigratie zien?
pi_215750847
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 18:50 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Er zijn echter AfD leden die kwalijke uitspraken doen over Duitslands nazistisch verleden. Dat het huidige Duitsland meer voor de Duitsers moet opkomen ben ik het wel mee eens. De huidige situatie is zeer ernstig omdat er voor de AfD eigenlijk geen fatsoenlijke alternatieve zijn.

Wat dat betreft vraag ik mij af wat de huidige economische situatie gaat betekenen voor het immigratiebeleid. Als economische voorspoed een rationele was voor immigratie, gaan we dan met de huidige neergang emigratie zien?
Als de AfD niet mee mag doen (dat is pas erg ondemocratisch), dan moet de CDU/CSU (32%) met de SPD (17%??) + nog een derde partij regeren, bijv de groenen. Dat betekent voortzetting van het huidige beleid.
Dat beleid is niet eens " dweilen met de kraan open" maar de kraan wordt nog verder open gezet.

Het wachten is op de beslissing op 16 dec dan stelt Scholz de vertrouwensvraag, maar de AfD zou uit tactische overwegingen wel eens voor Scholz kunnen stemmen.
De reden is om Merz dwars te zitten omdat hij de "Brandmauer" maar blijft handhaven.
Ondertussen gaat Trump in de VS en de wereld nieuw beleid uitvoeren en de Duitse "regering" kan slechts toekijken.
Exaudi orationem meam
pi_215750885
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Het wordt tijd voor een thatcheriaanse regering in D, die keihard saneert, de economie en arbeidsmarkt hervormt. Schroeder was hiermee begonnen, maar dat is onder Merkel weer teruggedraaid ipv verder door gezet.
Its the economy, stupid
Dit ja. En punt. Moet je wel ff door het stof en afscheid nemen van allerlei domme greandeal dingen en keihard de ondernemers pleasen, uitgaven verlagen en werken aan arbeidsethos.
Daarvoor moet er eerst fatsoenlijk gestemd worden.
Vakman pur sang
pi_215750889
quote:
Its the economy, stupid
Helemaal eens, maar de kans daarop is bijzonder klein, het wordt gewoon weer kibbelen om niks en vooral geen hervormingen
Exaudi orationem meam
  maandag 2 december 2024 @ 20:52:43 #222
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215751485
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 20:06 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Helemaal eens, maar de kans daarop is bijzonder klein, het wordt gewoon weer kibbelen om niks en vooral geen hervormingen
Ze zijn nog niet hard genoeg op hun bek gevallen.
pi_215751780
quote:
Its the economy, stupid
Nee, dat is niet hoe het werkt. Als je alles aan de markt overlaat, wordt alles wel "lean and mean", maar dus ook het aantal arbeidsplaatsen, de salarissen en de sociale voorzieningen. Je kunt beter grote overheidsprojecten hebben, liefst infrastructuur. Geld moet rollen. Een open deur is dan de energievoorziening.
  maandag 2 december 2024 @ 21:27:19 #224
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215751787
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 21:26 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nee, dat is niet hoe het werkt. Als je alles aan de markt overlaat, wordt alles wel "lean and mean", maar dus ook het aantal arbeidsplaatsen, de salarissen en de sociale voorzieningen. Je kunt beter grote overheidsprojecten hebben, liefst infrastructuur. Geld moet rollen. Een open deur is dan de energievoorziening.
Denk je niet dat het in Nederland stukken beter gaat dan in Duitsland?
pi_215751895
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 21:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Denk je niet dat het in Nederland stukken beter gaat dan in Duitsland?
Dat is wel een heel brede vraag. Duitsland is ook een heel groot land en het verschil tussen het oosten en westen is nog steeds groot. Economisch is het maar wat je met elkaar vergelijkt. "Deutsche gründlichkeit" bestaat nog steeds. In Duitsland maken ze nog steeds de machines waarmee ze wereldwijd in de fabrieken de producten maken.

Ook sociaal hebben ze sterke kanten: de medewerkers hebben veel meer in te brengen dan hier. Is dat goed voor de winst van de aandeelhouders? Dat hangt er van af. Een heleboel werknemers hebben ook aandelen. De werknemers hebben waarschijnlijk meer voldoening in hun werk en een hoger salaris. Hebben ze een vergelijkbaar sociaal vangnet? Het zit heel anders in elkaar, maar daar het in Nederland zo ver mogelijk ontmanteld is, verwacht ik dat ze het in Duitsland beter geregeld hebben.

Voor de gezondheidszorg moet je in Duitsland ook een deel zelf betalen, net zoals hier. Maar daar staat de zorg veel hoger in het vaandel dan hier, waar het voornamelijk nog om het geld gaat. We hebben de intensive care plekken bijvoorbeeld alweer opgeruimd wegens te duur.

Je hebt in Duitsland ook meer te besteden. Vergelijk de prijzen in de winkels daar maar eens met hier. Alhoewel de werkloosheid en de lonen in het oosten natuurlijk flink achterblijven met het westen.

Al met al scoort Duitsland heel goed, en afhankelijk van waar je naar kijkt en welke regio je pakt, zeker zo goed als hier. Ik zou er een tijdje moeten wonen om er meer van te kunnen zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')