SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schema
Het schema voor dit onderdeel vind je terug in het competitieschema van @Mexicanobakker
Format
Alle schutters schieten 72 pijlen in de zogenaamde rankingronde, die plaatsvindt op de dag van de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Parijs. Vervolgens begint de knock-outfase. In deze fase neemt de nummer 1 het op tegen de als laatst geplaatste boogschutter, terwijl de nummer 2 het opneemt tegen de op een na laatste geplaatste schutter. De winnaar van elke match gaat door naar de volgende ronde. Dit proces herhaalt zich totdat er twee boogschutters overblijven, die vervolgens strijden om de gouden medaille van de Olympische Spelen Boogschieten 2024. De twee boogschutters die in de halve finale verliezen, strijden in een aparte wedstrijd tegen elkaar voor de bronzen medaille.
De wedstrijden bestaan uit individuele en teamwedstrijden voor zowel mannen als vrouwen. Daarnaast zijn er gemengde teamwedstrijden, die altijd zorgen voor extra spanning en dynamiek.
Het teamonderdeel gebruikt dezelfde rankingresultaten van de individuele competitie om de plaatsing van de teams te bepalen. De top vier teams krijgen een vrijstelling naar de kwartfinales, terwijl de rest van het veld in een knock-out systeem tegen elkaar strijdt. Ook bij het gemengde teamonderdeel worden de resultaten van de rankingronde gebruikt om teams te kwalificeren en te plaatsen.
Favorieten en Kanshebbers
Traditionele boogschietgrootmachten zoals Zuid-Korea, en de Verenigde Staten zullen ongetwijfeld weer sterke teams hebben.
Bij de mannen wordt er wederom weer wat verwacht van de huidige olympisch kampioen Mete Gazoz (Turkije), maar ook van Marcus D’Almeida (Brazilië). Bij de vrouwen is de 20-jarige Casey Kauffhold (VS) momenteel de aanvoerster van de wereldranglijst en daarmee een van de grote favorieten.
Nederland
Vanuit TeamNL Handboog komen er vier sporters in actie, drie dames en een heer. Dat zijn bij de dames Gaby Schloesser, Laura van der Winkel en Quinty Roeffen. Steve Wijler komt als enige heer in actie. De sporters zullen ondersteund worden door coaches Jacqueline van Rozendaal en Peter Elzinga, en haptonoom/fysiotherapeut Cas Karsenberg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor de slechte woordgrap in de TT![]()
Eerste match ook gewoon geweldige pijlen in de shootoff.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:41 schreef wdn het volgende:
Korea lijkt te pakken maar ... net als in de vorige match... ze kunnen elk moment een 40 scoren
Die is in de problemen.quote:
Maar dit is dan met pijltje uit boogje naar doelwitjequote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:50 schreef Zipportal het volgende:
SIG Sauer vs Colt's Manufacturing Company
Onder het tafeltje.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:51 schreef kilon het volgende:
[..]
Maar dit is dan met pijltje uit boogje naar doelwitje
0 medailles bij het schietenquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
USA schiet met scherp zoals ze altijd doen daar
"Bewegende doelen" had je moeten schrijvenquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:59 schreef kilon het volgende:
[..]
Ze oefenen meestal op andere doelwitten.
Zoveel bewoog hij nou ook weer nietquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:00 schreef wdn het volgende:
[..]
"Bewegende doelen" had je moeten schrijven
Nou neequote:
Juist wel leukquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit is niet leuk voor de nostra. Kutduitsers
16:15 brons, 16:45 finale denk ik zoquote:
Eensquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit is niet leuk voor de nostra. Kutduitsers
quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
Rivierbevuilers bakken er weinig van
Duitsland mag niet lager dan een 10 straks.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:31 schreef wdn het volgende:
een 7 is gewoon funest
9 en 10en Lager mag niet.
Maggewoonniegebeurequote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:31 schreef wdn het volgende:
een 7 is gewoon funest
9 en 10en Lager mag niet.
Even rechtbuigen net als bij het schermen.quote:
echt hequote:
Dacht dat Mex overdreef maar dat is zeer aardigquote:
Begin van het einde. En van de finale.quote:
Lim is gevraagd om de wedstrijden nog enigszins spannend te houden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
KimGod staat wel zeldzaam op punt vandaag. Lim valt echt wel een beetje tegen
Zijn omgekocht.quote:
Die willen die medaille snel gaan vieren.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:52 schreef DeLuna het volgende:
Denk dat die Duitsers allang blij zijn met zilver
Van de Bundesliga?quote:
Ik moet hier ook van bijkomen.quote:
Die hebben wel meer activiteiten waarbij geschoten werd verloren inderdaad.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:57 schreef Dagoduck het volgende:
Denk dat de Duitsers niet eens heel erg zullen balen
Boogschieten is altijd een topshow inderdaad.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:58 schreef wdn het volgende:
Ja ZKO domineert dit maar wat heb ik genoten van het handboogschieten zeg![]()
![]()
dat is normaal niet eens genoeg voor een 1/4 finalequote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:59 schreef Dagoduck het volgende:
Duitsland wel stabiel 35 punten per set.
Beachen met de NL damesquote:
Die heb ik aan, en judo, maar heb nog wel een schermpje over.quote:
17:30 weer 3x3. Maar dan begint de avonddrukte sowieso weer, dus nu misschien genieten van de relatieve rust of een random stream starten.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 17:03 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Die heb ik aan, en judo, maar heb nog wel een schermpje over.
We gaan zo tennissen!quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 17:03 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Die heb ik aan, en judo, maar heb nog wel een schermpje over.
even eten maken en dan weer losquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 17:07 schreef kilon het volgende:
[..]
17:30 weer 3x3. Maar dan begint de avonddrukte sowieso weer, dus nu misschien genieten van de relatieve rust of een random stream starten.
Zininin, lekker weer hoor die Olympische atletiekquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 17:12 schreef wdn het volgende:
[..]
even eten maken en dan weer los
Sifan 5k strakjes
Gelukkig geen 3x3 en de zwemsessie is vooral 1500 meter, dat scheelt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:28 schreef kilon het volgende:
Present. Maar ik weet niet voor hoelang met deze ochtend
Hier gaat iets misquote:
Jaquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Koreaanse had weer gewonnen neem ik aan?
zekerquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
je wilt hier een serieus antwoord op?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
13.00 al, mooi uur vroeger dit keerquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 11:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
13.15 ofzo de vinales toch? #zininin
Deze rondes zijn vaak ook nog eens wat korterquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 11:53 schreef Szura het volgende:
[..]
13.00 al, mooi uur vroeger dit keer
is ook op ES2quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 13:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ff streampje voor vrijgemaakt.
Ja. Dat lijkt me ookquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 13:13 schreef Szura het volgende:
Als Lim schiet als gisteren is ze te pakken
2dequote:Op zaterdag 3 augustus 2024 13:14 schreef hhh38 het volgende:
Ik ben er nu ook
Hoeveelste kwartfinale is dit?
2quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 13:14 schreef hhh38 het volgende:
Ik ben er nu ook
Hoeveelste kwartfinale is dit?
Wagenwijd nuquote:
hartslagmeter is het er niet mee eensquote:
Diegene die achter staat en anders de hoogste seedquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 13:23 schreef hhh38 het volgende:
Wat zijn de regels qua wie er mag beginnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |