abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214510990
https://nos.nl/artikel/25(...)geen-eerlijk-gevecht

quote:
Veelbesproken Algerijnse boksster ziet opponente snel opgeven: 'Geen eerlijk gevecht'

"Ik kon niet doorgaan", legde de Italiaanse boksster Angela Carini tussen alle tranen door uit na haar gevecht in de achtste finales van de klasse tot 66 kilogram. "Ik had veel pijn aan mijn neus en ik zei: stop. Het was beter om niet door te gaan."

Ze had net op het olympisch bokstoernooi in Parijs in de ring gestaan tegenover Algerijnse Imane Khelif, maar gaf er na 46 seconden al de brui aan. "Mijn neus begon al te druppelen bij de eerste klap. Het had de wedstrijd van mijn leven kunnen zijn, maar op dat moment moest ik ook mijn leven beschermen."

Het was geen eerlijk gevecht, was haar conclusie. Een zienswijze die bepaald niet uit het niets kwam, want om haar Algerijnse tegenstandster is al veel langer veel te doen. Khelif won in 2022 zilver op de WK, maar werd een jaar later bij het mondiale titeltoernooi gediskwalificeerd.

Testosteronspiegel
De uitsluiting tijdens het toernooi in New Delhi volgde vlak voor de finale, omdat bij de Algerijnse een te hoge testosteronspiegel geconstateerd was. Lin Yu-ting uit Taiwan trof in een andere gewichtsklasse precies hetzelfde lot. Ook zij is van de partij in Parijs.

Dat beiden nu op de Spelen wel een gooi naar de medailles kunnen doen, komt doordat het olympisch boksen door het Internationaal Olympisch Comité (IOC) wordt georganiseerd en de WK door de International Boxing Association (IBA), die vorig jaar juni door het IOC buitenspel is gezet.

De druiven zijn zuur voor Carini, die haar olympische droom - op in haar ogen unfaire wijze - in duigen ziet vallen. "Ik train vaak met mijn broer. Ik heb altijd tegen mannen gevochten, maar ik voelde vandaag te veel pijn."
Premier Meloni

Ze kreeg bijval vanuit eigen land, waar premier Giorgia Meloni zich liet horen: "We moeten voorzichtig zijn en voorkomen dat we discrimineren, maar ik denk dat atleten met mannelijke genetische kenmerken niet moeten worden toegelaten tot vrouwencompetities om het recht van atletes te beschermen. Dit was geen gelijke strijd."
Wat een jankballen zeg. De Algerijnse bokser heeft een aangeboren afwijking waardoor ze hogere testosteronlevels heeft. "ONEERLIJK" :')

Gaan we ook zwemmers diskwalificeren omdat ze van nature een grotere spanwijdte hebben? Gewichtheffers diskwalificeren omdat ze van nature makkelijker spier opbouwen?

Sport is altijd oneerlijk. Kleine mensen zullen nooit de beste basketballers worden, mensen met astma zullen nooit de beste marathonrenners zijn en mensen met reuma zullen nooit de beste zijn in boogschieten.

Het gaat hier overigens niet eens om de beste bokser. Imane Khelif plaatste op nummer 33 op de laatste wereldkampioenschappen :')
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_214511008
Boeie
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_214511027
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_214511037
Leuke act weer
pi_214511043
pi_214511047
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 18:41 schreef Mikeytt het volgende:

Sport is altijd oneerlijk. Kleine mensen zullen nooit de beste basketballers worden

Tevens
pi_214511075
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 18:48 schreef FvanS het volgende:

[..]
Tevens
[ afbeelding ]
dit ja. gaat men ineens basketbal op lengte indelen zodat Japan ook eens kans maakt op een medaille ofwa
pi_214511101
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 18:46 schreef FvanS het volgende:
Leuke act weer
Hebben weer genoten.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_214511203
Is dat een man die een vrouw is geworden? Deze?

twitter
pi_214511207
Het zijn wel echt watjes zeg. Opgeven?

Waarom is dit totaal anders dan het boksen met bijvoorbeeld Fury of Klitschko?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 1 augustus 2024 @ 18:58:58 #11
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_214511224
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 18:57 schreef Discombobulate het volgende:
Het zijn wel echt watjes zeg. Opgeven?

Waarom is dit totaal anders dan het boksen met bijvoorbeeld Fury of Klitschko?
Gebroken neus.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 1 augustus 2024 @ 18:59:53 #12
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214511236
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 18:57 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Is dat een man die een vrouw is geworden?
nee, een vrouw die geboren is met een seksuele afwijking waardoor ze veel meer testosteron maakt dan gemiddeld.
pi_214511241
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 18:58 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Gebroken neus.
Meeste boksers vechten met een gebroken neus gewoon de wedstrijd uit hoor.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214511288
quote:
17s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 18:59 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
nee, een vrouw die geboren is met een seksuele afwijking waardoor ze veel meer testosteron maakt dan gemiddeld.
Het is wel een verschil, ja.

donderdag 1 augustus 2024 @ 19:03:52 #15
338319 ZarB
Piña colada
pi_214511294
Dit is dus eigenlijk een man qua geslacht? Of een vrouw met 1 of andere afwijking?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  donderdag 1 augustus 2024 @ 19:04:50 #16
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214511308
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 19:03 schreef ZarB het volgende:
Dit is dus eigenlijk een man qua geslacht? Of een vrouw met 1 of andere afwijking?
Vrouw met een afwijking
pi_214511310
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 19:03 schreef ZarB het volgende:
Waarschijnlijk dat eerste, maar geen media die zich er aan gaat branden om dat uit te vinden.
  donderdag 1 augustus 2024 @ 19:05:31 #18
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214511320
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 19:03 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Het is wel een verschil, ja.

[ afbeelding ]
yep, net als:
pi_214511321
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 19:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waarschijnlijk dat eerste, maar geen media die zich er aan gaat branden om dat uit te vinden.
Nee, dan ben je meteen gecanceld.
pi_214511358
quote:
17s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 19:05 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
yep, net als:
[ afbeelding ]
Met basketballen heb je dan wel wat meer kans dan bij boksen.
  donderdag 1 augustus 2024 @ 19:08:02 #21
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214511361
quote:

[..]
Weet niet waar dat vandaan komt? Want dit is allang uitgezocht.
Ze heeft een DSD: https://en.wikipedia.org/wiki/Disorders_of_sex_development

gewoon opgegroeid als vrouw ook
  donderdag 1 augustus 2024 @ 19:09:33 #22
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214511389
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 19:07 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Met basketballen heb je dan wel wat meer kans dan bij boksen.
blijkbaar niet. Imane Khelif werd 33ste op het wereldkampioenschap.
pi_214511408
quote:
17s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 19:09 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Oh, dan snap ik niet waarom die wedstrijd nu trending is op X.
pi_214511417
quote:

[..]
Khelif won in 2022 zilver op de WK

En in 22 nog 2e. Wat er trouwens totaal niet toe doet voor de discussie over of dit eerlijk is ja of nee.

Ze kan gewoon slecht zijn maar toch een voordeel hebben. En door het voordeel het überhaupt tot de OS schoppen. En wat ze zonder voordeel bereikt zou hebben zullen we nooit weten.

[ Bericht 10% gewijzigd door over_hedge op 01-08-2024 19:19:43 ]
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_214512031
quote:

[..]
Dan had hij/zij voor jaren in de gevangenis gezeten. LHBTQ etc is daar 'gewoon' strafbaar.
Dus. De kans dat het optie 1 is, is nul. Nada. Niente. Onmogelijk. Gestoord. Ridicuul.
pi_214512613
twitter

Eens met Meloni.
pi_214512797
Ziet er ook niet vrouwelijk uit die Algerijnse.

pi_214513366
Geen idee hoe eerlijk die Algerijnse in de competitie is, maar als ik deze beelden zie dan zie ik de verliezer heel slecht dekken en daarom vol op haar bakkes geslagen worden. Om die mep au te laten doen hoef je geen kerel te zijn.

Imho: gewoon een slechte verliezer.
pi_214513520
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 19:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dan had hij/zij voor jaren in de gevangenis gezeten. LHBTQ etc is daar 'gewoon' strafbaar.
Dus. De kans dat het optie 1 is, is nul. Nada. Niente. Onmogelijk. Gestoord. Ridicuul.
Het heeft helemaal niets met die alfabetsoep te maken. De sekse van een persoon is niet afhankelijk van wetgeving. Bovendien is de kennis van intersekse condities in dat soort landen ook nihil. Zie ook Caster Semenya, een persoon met de conditie 5?R2D. Semenya is van het mannelijk geslacht maar vanwege die conditie werd dat bij de geboorte niet of verkeerd opgemerkt. Dat soort condities zijn veruit de meest voorkomende (in de context van intersekse condities), en daar zou hier ook best sprake van kunnen zijn.

Het is dus ook niet zo dat er sprake is van bewuste competitievervalsing ofzo. Tenminste, daar lijkt het niet op.

[ Bericht 6% gewijzigd door MoreDakka op 01-08-2024 21:02:15 ]
  Moderator donderdag 1 augustus 2024 @ 21:04:37 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214513794
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214517124
pi_214517275
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 18:41 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)geen-eerlijk-gevecht
[..]
Wat een jankballen zeg. De Algerijnse bokser heeft een aangeboren afwijking waardoor ze hogere testosteronlevels heeft. "ONEERLIJK" :')

Gaan we ook zwemmers diskwalificeren omdat ze van nature een grotere spanwijdte hebben? Gewichtheffers diskwalificeren omdat ze van nature makkelijker spier opbouwen?

Sport is altijd oneerlijk. Kleine mensen zullen nooit de beste basketballers worden, mensen met astma zullen nooit de beste marathonrenners zijn en mensen met reuma zullen nooit de beste zijn in boogschieten.

Het gaat hier overigens niet eens om de beste bokser. Imane Khelif plaatste op nummer 33 op de laatste wereldkampioenschappen :')
Dit is gewoon een kerel man, zet je roze bril eens af.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_214517277
quote:

[..]
En jij hebt blijkbaar nog nooit van Steph Curry gehoord. Als dat inderdaad zo is, hou dan gewoon je onwetende muil.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 05:26:38 #34
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_214517282
Wat een lelijke wijfen zeg. Allebei!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_214517530
Ja wat Mikeytt vergeet te vertellen is dat “het” gewoon XY chromosomen heeft.

Het is een vent.
pi_214517552
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 20:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het heeft helemaal niets met die alfabetsoep te maken. De sekse van een persoon is niet afhankelijk van wetgeving. Bovendien is de kennis van intersekse condities in dat soort landen ook nihil. Zie ook Caster Semenya, een persoon met de conditie 5?R2D. Semenya is van het mannelijk geslacht maar vanwege die conditie werd dat bij de geboorte niet of verkeerd opgemerkt. Dat soort condities zijn veruit de meest voorkomende (in de context van intersekse condities), en daar zou hier ook best sprake van kunnen zijn.

Het is dus ook niet zo dat er sprake is van bewuste competitievervalsing ofzo. Tenminste, daar lijkt het niet op.
Ook bij intersekse is 1 geslacht altijd dominant.
Bij deze vent uit het bericht is dat overduidelijk mannelijk.
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:06:12 #37
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_214517688
quote:
Premier Meloni

Ze kreeg bijval vanuit eigen land, waar premier Giorgia Meloni zich liet horen: "We moeten voorzichtig zijn en voorkomen dat we discrimineren, maar ik denk dat atleten met mannelijke genetische kenmerken niet moeten worden toegelaten tot vrouwencompetities om het recht van atletes te beschermen. Dit was geen gelijke strijd."
De voorzichtigheid zelve, die Meloni. Voorál niet discrimineren in deze kwestie (het politiseren ervan is verder geen enkel probleem).
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_214517727
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 07:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ja wat Mikeytt vergeet te vertellen is dat “het” gewoon XY chromosomen heeft.

Het is een vent.
Vergeet… uh-huh…

Wat ook ‘vergeten’ is, is dat het onderzoek op basis waarvan vorig jaar geconstateerd werd dat hij niet met de vrouwen mee mocht doen helemaal niet alleen maar op een hoger testosteronniveau is gebaseerd volgens de boksbond.

Ook ‘vergeten’… deskundigen menen dat in dit geval het potentieel levensgevaarlijk is voor de vrouwelijke atleten.
pi_214517746
We moeten vrouwen beschermen tegen de goddeloze radicaal-linksen die met hun gestoorde ideologie vrouwen onder druk zetten.

Eerst waren het de conservatieven, en nu de radicaal-linksen. Vrouwen hebben het niet mskkelijk.
pi_214517781
Die Algerijnse lijkt mij humaan gezien wat zij zelf graag wil zijn.. dat zal wel vrouw zijn. Maar biologisch en sportief gezien is het gewoon een vent.
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:12:11 #41
37248 BertV
Klei indiaan
pi_214518162
Er zijn niet voor niks gewichtsklassen in bepaalde sporten.
Ook vrouwensport is gestart om vrouwen een kans te geven.

Transgenders mogen 2x het testosteron niveau hebben in vergelijking met vrouwen.
Daar gaat het wat mij betreft al fout.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_214519482
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 09:12 schreef BertV het volgende:

Transgenders mogen 2x het testosteron niveau hebben in vergelijking met vrouwen.
Dit is geen transgender voor zover bekend.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214519494
Het gaat gierend fout als je zo inclusief wil zijn dat sport niet meer eerlijk is.
pi_214519523
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 10:40 schreef Dutchguy het volgende:
Het gaat gierend fout als je zo inclusief wil zijn dat sport niet meer eerlijk is.
Topsport is inherent oneerlijk, maar met het inclusieve ... eh ... Algerije, heeft het niet zoveel van doen.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214519666
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 08:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vergeet… uh-huh…

Wat ook ‘vergeten’ is, is dat het onderzoek op basis waarvan vorig jaar geconstateerd werd dat hij niet met de vrouwen mee mocht doen helemaal niet alleen maar op een hoger testosteronniveau is gebaseerd volgens de boksbond.

Ook ‘vergeten’… deskundigen menen dat in dit geval het potentieel levensgevaarlijk is voor de vrouwelijke atleten.
Vind je het zelf niet een beetje raar om ‘hij’ te zeggen?
pi_214519675
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 09:12 schreef BertV het volgende:

Het is geen transgender…
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:53:47 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214519705
Lijkt me onzin dat de politiek zich hiermee gaat bemoeien. Lijkt me iets voor de sportbonden om daar regels in te stellen.
pi_214519759
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 10:42 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Topsport is inherent oneerlijk, maar met het inclusieve ... eh ... Algerije, heeft het niet zoveel van doen.
In sommige arabische landen wordt er niet moeilijk gedaan over intersekse en het switchen van het ene geslacht naar het andere. Het probleem is dat de boksbond met een brief heeft aangegeven dat ze niet achter de deelname van deze persoon staat en het IOC haar toch toelaat.
pi_214519768
Goh ... Hier jarenlang van de transfoben aan mogen horen dat intersekse mensen of mensen met een genetische afwijking mbt geslacht toch wel echt anders zijn dan de transmensen die "zich wat in hun hoofd gehaald hebben en eigenlijk gewoon geestesziek zijn".

Maar als puntje bij paaltje komt, is de haat jegens de eerstgenoemde groep toch gewoon hetzelfde als tegen transmensen.

Verrassend zeg, dat de transfoben ook op dat punt weer keihard door de mand vallen.
"Pools are perfect for holding water"
  Forum Admin vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:59:17 #50
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_214519814
Ik heb het wel gehad met je act
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:00:36 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214519843
hier moest nog een slotje op jongens
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:01:17 #52
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_214519859
Einde van de week he. Niet dat het aan het begin veel beter gaat.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')