?quote:Negen judoka's hebben zich direct weten te plaatsen voor de Spelen en daarom zijn zij op een eerder moment al voorgedragen aan het bondsbestuur en NOC*NSF. Daarnaast is het ook mogelijk om je via de continentale kwalificatie te kwalificeren voor de Spelen. De judoka’s die zich niet direct plaatsen, worden per continent op basis van het aantal behaalde punten gerangschikt, ongeacht gewicht en geslacht.
Voor Europa konden via deze lijst nog 25 judoka’s uit 25 landen zich kwalificeren, verdeeld over 13 heren en 12 dames. Julie Beurskens kwam in aanmerking voor deze plek en met het sluiten van de IJF kwalificatieperiode is duidelijk geworden dat zij deze definitief krijgt.
Officieel behoort Julie nog tot de junioren, dus het is extra speciaal dat zij mag gaan debuteren op het grootste sportevenement ter wereld. Ook Jelle Snippe, Marit Kamps en kersvers wereldkampioene Joanne van Lieshout nemen voor het eerst deel.
Na de aangepaste Spelen in Tokio en een daarbij ietwat onorthodox debuut mogen Sanne van Dijke (winnares van Olympisch brons destijds), Guusje Steenhuis, Tornike Tsjakadoea en Michael Korrel zich nu opmaken voor een reguliere variant van het toernooi. Frank de Wit en Noël van 't End staan alweer voor de derde keer op de Olympische mat.
Selectie Olympische Spelen 2024
Dames
-57 kg Julie Beurskens
-63 kg Joanne van Lieshout
-70 kg Sanne van Dijke
-78 kg Guusje Steenhuis
+78 kg Marit Kamps
Heren
-60 kg Tornike Tsjakadoea
-81 kg Frank de Wit
-90 kg Noël van 't End
-100 kg Michael Korrel
+100 kg Jelle Snippe
Het Olympisch judotoernooi start op 27 juli en duurt tot en met 3 augustus. Op de eerste zeven dagen staan de individuele wedstrijden op het programma. Op de laatste dag zal TeamNLjudo deelnemen aan het mixed teamevenement.
We krijgen nog 3 wedstrijden, kijk je mee?quote:
Nu China en Duitsland met Wagnerquote:Op donderdag 1 augustus 2024 18:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Azerbeidzjan, Oezbekistan, Georgië, Israel
Minst gezellige podium van de Spelen?
Ik kijk alles mee. Moet wel weer genieten worden.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 18:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
We krijgen nog 3 wedstrijden, kijk je mee?
Dan had ie beter op moeten letten. Ik heb net teruggekeken en dan zie je gewoon 2 straffen tegelijk komen bij die eerste.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 18:04 schreef kilon het volgende:
de commentator op HBO is nog steeds woedend op de VAR
Hij vond dat de scheidsrechter zelf meer moet beslissen in plaats van op de VAR leunen. En dat iemand die een punt heeft gescoord wat meer tijd gegund mag worden voordat er een straf voor passiviteit gegeven wordt.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 18:08 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dan had ie beter op moeten letten. Ik heb net teruggekeken en dan zie je gewoon 2 straffen tegelijk komen bij die eerste.
(Als ie daar boos om is dan)
Aha, duidelijk. Die finale, zag hem net ook. Thxquote:Op donderdag 1 augustus 2024 18:12 schreef kilon het volgende:
[..]
Hij vond dat de scheidsrechter zelf meer moet beslissen in plaats van op de VAR leunen. En dat iemand die een punt heeft gescoord wat meer tijd gegund mag worden voordat er een straf voor passiviteit gegeven wordt.
Ben wel benieuwdquote:Op donderdag 1 augustus 2024 18:23 schreef heywoodu het volgende:
Commentator heeft ook zo zijn mening over de Nederlandse structuur.
Wat is daarmee dan?quote:Op donderdag 1 augustus 2024 18:07 schreef trein2000 het volgende:
Wanneer is de opheffingsvergadering van JBN?
Is er nog een mooie compilatie ergens met submissions op deze spelen?quote:Op donderdag 1 augustus 2024 18:29 schreef Aguero het volgende:
Lanir is levensgevaarlijk op de grond, Bellandi wil meteen weer opstaan.
Poeh, weet ik niet. Grappler Kingdom op YouTube post soms wel leuke dingen geloof ik. Het IOC houdt helaas niet van compilaties van Olympische highlights.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 19:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is er nog een mooie compilatie ergens met submissions op deze spelen?
Na 2012 dacht ik.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 19:29 schreef Discombobulate het volgende:
Ik volg het sporadisch, eigenlijk alleen tijdens de Olympische spelen of als het toevallig op TV is. Vroeger heel lang en heel professioneel gejudood, maar sinds wanneer mag je eigenlijk niet meer iemands benen pakken en onder de band tillen? Doodzonde wel.
Al jaren geleden.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 19:29 schreef Discombobulate het volgende:
Ik volg het sporadisch, eigenlijk alleen tijdens de Olympische spelen of als het toevallig op TV is. Vroeger heel lang en heel professioneel gejudood, maar sinds wanneer mag je eigenlijk niet meer iemands benen pakken en onder de band tillen? Doodzonde wel.
Tot m'n 15e/16e zoiets. Ik ben wel echt het hele land door geweest voor wedstrijden en ook selecties gedaan voor Nederlandse kampioenschappen. Elke zondagochtend trainen van 9 tot 12 of 1.. Doordeweeks ook nog eens een avond en een uurtje in m'n eigen dorp, maar dat laatste telt niet echt meer dan. Trainen was in het noorden, maar wedstrijden wel door het hele land gedaan. Op een gegeven moment was je er gewoon klaar mee al die energie en aandacht, het ging alleen maar daar om, en ben ik er mee gestopt. Nu is het zo'n herinnering van oja dat deed ik in mijn jeugd en ook best goed.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 20:06 schreef golfer het volgende:
[..]
Al jaren geleden.
En professioneel judo? Waar deed je dat dan?
Dat is toch niet professioneel? Je werd daar toch niet voor betaald?quote:Op donderdag 1 augustus 2024 20:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Tot m'n 15e/16e zoiets. Ik ben wel echt het hele land door geweest voor wedstrijden en ook selecties gedaan voor Nederlandse kampioenschappen. Elke zondagochtend trainen van 9 tot 12 of 1.. Doordeweeks ook nog eens een avond en een uurtje in m'n eigen dorp, maar dat laatste telt niet echt meer dan. Trainen was in het noorden, maar wedstrijden wel door het hele land gedaan. Op een gegeven moment was je er gewoon klaar mee al die energie en aandacht, het ging alleen maar daar om, en ben ik er mee gestopt. Nu is het zo'n herinnering van oja dat deed ik in mijn jeugd en ook best goed.
Vrij vroegquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 09:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoeveelste pot voor de Nederlanders? Ik hoop vrij vroeg, hebben we dat ook weer gehad.
Tussen 10 en 11? Dat is gunstig, dan heb ik met een beetje mazzel nog wel een streampje vrij (en anders schakelen we even weg bij badminton)quote:
Ah dat is ideaal, dan is schieten net klaar ook denk ikquote:
Dit dus, totaal genantquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:05 schreef Koffieplanter het volgende:
Je hebt de grote Teddy Riner voor je neus zitten die in zijn stad het onmogelijke wil doen en dan vraag je hem naar Mark Huizinga, echt...
Ik ga ervan uit dat de Nederlandse judoka's gaan falen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Kijken hoe we vandaag weer teleurgesteld worden
Beide eruit met drie straffen voor passiviteit?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat de Nederlandse judoka's gaan falen.
Of binnen tien seconden op Ippon eruit.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:11 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Beide eruit met drie straffen voor passiviteit?
Da's in deze klasse met mastodonten ook wel een zekerheid, hier wordt maar weinig gegooid over het algemeen volgens mijquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:11 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Beide eruit met drie straffen voor passiviteit?
Mag ook nietquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Da's in deze klasse met mastodonten ook wel een zekerheid, hier wordt maar weinig gegooid over het algemeen volgens mij
Met tillen was het nog wel lachenquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Da's in deze klasse met mastodonten ook wel een zekerheid, hier wordt maar weinig gegooid over het algemeen volgens mij
Bedankt. Ik had de andere stream op staan.quote:
quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:18 schreef kilon het volgende:
Scheelt weer een stream. Vanmiddag de finales misschien weer
Mijn gedachte.quote:
Zeker, weinig landen met zoveel topjudokas die net pech hadden altijd de beste tegen te komenquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Met die hele goede brede selectie winnen we morgen wel een medaille toch?
Ik hoop met je meequote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:21 schreef Aguero het volgende:
Krpalek - Riner zou een prachtige finale zijn. Allebei op zoek naar hun derde individuele Olympische titel.
Niks gemist dusquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ippon. Iets langer duurde het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |