Dat is wat Duitsers een robuuste overstap noemenquote:Op donderdag 19 september 2024 22:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat wel ja, 1x/uur is kut als je dan een overstap mist.
Of de overstap gewoon kut is, waardoor je in Leer vanuit de richting Münster richting Oldenburg (of andersom) 50-55 minuten overstap hebt
Dat gaan de GTW's niet redden. De WINK zou die snelheden wel aan kunnen tikken, maar je hebt het over korte stukjes als je echt door wil trekken tot 160 km/h.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ze gaan er ERTMS leggen dus er kan makkelijk 160 gejakkerd gaan worden.
Goed planquote:Op donderdag 19 september 2024 22:35 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien kunnen we treinen laten rijden tussen Nijmegen en Kleve. En dan niet stoppen in Groesbeek, gewoon om ze te etteren.
Dat klopt. Had een keer 35 minuten vertraging vanuit Bremen richting Leer. Velen baalden maar ik vond het niet erg.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is wat Duitsers een robuuste overstap noemen
Arriva is heel goed in van alles beloven, en als het niet gebeurt ligt het nooit aan Arriva. Ze zijn altijd bezig om de schuld bij alles en iedereen (en zijn moeder) te leggen behalve bij zichzelf....quote:Op woensdag 18 september 2024 21:31 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Wat een gejank van Arriva in dat artikel
Die drielandentrein? Heeft misschien een maand gereden ofzo.
Tegenwoordig moet je overstappen in Maastricht.
De trein Maastricht - Aken rijdt tot begin november sporadisch.
etcetc.
Voor zover ik weet wordt iemand niet automatische een native als ze er naartoe verhuizen, dus geen idee wie je een blauwvinger noemt maar ik voel me zeker niet aangesproken. Het gehucht waar ik uitkom is zo klein dat praktisch niemand weet wat erbij hoort.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Schnautze, blauwvinger![]()
Hoeveel verbindingen heeft Overijssel ook alweer om te ontsnappen naar Duitsland?
Dan moet ie eerst toegelaten worden voor 160 km/h en een beetje peper in z'n reet krijgen. Korte stukjes 160 km/h gaat hem niet worden.quote:Op donderdag 19 september 2024 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat gaan de GTW's niet redden. De WINK zou die snelheden wel aan kunnen tikken, maar je hebt het over korte stukjes als je echt door wil trekken tot 160 km/h.
Klopt en de winst is nogal beperkt. Je loopt eigenlijk al snel tegen infrabeperkingen aan omdat deze bijna geoptimaliseerd is voor de huidige dienstregeling en bij hogere snelheden sta je onderweg wat langer stil. In de huidige situatie loopt de sneltrein Leeuwarden - Groningen die niet stopt te Buitenpost, maar te Zuidhorn onderweg wel regelmatig voor de rooie net voorbij Grijpskerk.quote:Op vrijdag 20 september 2024 20:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan moet ie eerst toegelaten worden voor 160 km/h en een beetje peper in z'n reet krijgen. Korte stukjes 160 km/h gaat hem niet worden.
"Gisteren in Parijs" stond er bij... Wat dus om meerdere redenen onjuist is.quote:Op zaterdag 21 september 2024 13:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Now kiss my German and French friends....
[ afbeelding ]
Dat stond er helemaal niet bij?quote:Op zaterdag 21 september 2024 18:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
"Gisteren in Parijs" stond er bij... Wat dus om meerdere redenen onjuist is.
Mja, bij mijn bron stond Brussel Zuid en dat leek mij wel aannemelijk.quote:Op zaterdag 21 september 2024 22:53 schreef Duvel het volgende:
Kwam ergens op FB of Twitter voorbij met dat bijschrift.
Kwam hem gisteren of eergisteren tegen op FB met die tekst.quote:Op zaterdag 21 september 2024 20:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat stond er helemaal niet bij?
En jij maar denken dat je kip op je bord had hè.quote:Op zondag 22 september 2024 10:57 schreef derLudolf het volgende:
https://www.facebook.com/share/v/sAomfLnHaBsqmZYg/
Daarom hadden restauratierijtuigen vroeger een stroomafnemer dus
Meta-rotzooi is voor de dommen.quote:Op zaterdag 21 september 2024 23:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kwam hem gisteren of eergisteren tegen op FB met die tekst.
Dat domein doet 't niet want geblokkeerd in de pihole zoals het hoort; gokje, voor het geval van locwissel/bij kopmaken.quote:Op zondag 22 september 2024 10:57 schreef derLudolf het volgende:
https://www.facebook.com/share/v/sAomfLnHaBsqmZYg/
Daarom hadden restauratierijtuigen vroeger een stroomafnemer dus
Ja dat is het ook. Onder het foute bijschrift werd het direct gecorrigeerd.quote:Op zaterdag 21 september 2024 23:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Mja, bij mijn bron stond Brussel Zuid en dat leek mij wel aannemelijk.
https://nos.nl/artikel/25(...)-duurder-dan-begrootquote:Lelylijn tussen Noord-Nederland en Randstad flink duurder dan begroot
Een flinke tegenvaller voor de aanleg van de Lelylaan, een nieuwe treinverbinding tussen Noord-Nederland en de Randstad. Er is 3 miljard euro gereserveerd voor het project, maar uit onderzoek van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat blijkt dat voor de aanleg van de favoriete variant 13,8 miljard nodig is, nog los van beheer- en onderhoudskosten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |