abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214509047
https://nos.nl/artikel/25(...)steunt-kamala-harris

quote:
Biden geen kandidaat meer voor Amerikaanse verkiezingen, steunt Kamala Harris

De Amerikaanse president Biden is geen kandidaat meer voor de presidentsverkiezingen in november. Dat maakte hij zojuist bekend in een brief op X. Hij spreekt zijn steun uit aan vicepresident Kamala Harris als nieuwe presidentskandidaat namens de Democraten.

Biden blijft wel aan als president tot het einde van zijn termijn. "Hoewel het mijn intentie was om me opnieuw te kandideren, geloof ik dat het in het belang van mijn partij en het land is om terug te treden en mij helemaal te focussen op mijn verantwoordelijkheden als president voor de rest van mijn termijn." Biden zegt dat het "de grootste eer van mijn leven geweest is te dienen als uw president".

Later deze week komt hij naar eigen zeggen met een uitgebreidere verklaring over zijn besluit.
twitter
pi_214509246
Hoe staat Harris eigenlijk tegenover al dat geld ophalen vanuit bedrijven e.d. voor politieke campagnes?

Ik weet nog dat haar partijgenoot Obama ooit dat aan banden wilde leggen. Tot hij er achter kwam dat hij echt een money machine was :D

Genot
pi_214509361
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:35 schreef Brubbie het volgende:
Hoe staat Harris eigenlijk tegenover al dat geld ophalen vanuit bedrijven e.d. voor politieke campagnes?

Ik weet nog dat haar partijgenoot Obama ooit dat aan banden wilde leggen. Tot hij er achter kwam dat hij echt een money machine was :D

Genot
Het overgrote deel van de Democratische donaties zijn van particulieren.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_214509371
Harris gaat met een landslide winnen. De republikeinen zullen Trump moeten afstoten en iemand nomineren die ná 140 v. Christus is geboren.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  donderdag 1 augustus 2024 @ 16:56:02 #5
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_214509582
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:35 schreef Brubbie het volgende:

Genot
Heb je nu weer een nieuwe kansloze invalshoek gevonden? Toch knap hoor.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214509694
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:56 schreef JAM het volgende:

[..]
Heb je nu weer een nieuwe kansloze invalshoek gevonden? Toch knap hoor.
:? Dit topic gaat toch over Biden en zijn vervanger?
pi_214509749
Waarom doet Harris eigenlijk een ander accentje en intonatie als ze voor een ander publiek spreekt? :o
pi_214509767
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 17:06 schreef Brubbie het volgende:
Waarom doet Harris eigenlijk een ander accentje en intonatie als ze voor een ander publiek spreekt? :o
Omdat dat voor Hillary ook zo goed werkte ;)
  donderdag 1 augustus 2024 @ 17:10:30 #9
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_214509775
quote:
Dat doet vrijwel iedereen. Dat heet codewisseling. Bijzonder interessant fenomeen inderdaad!

https://www.brainwash.nl/(...)llende-werelden.html
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214509789
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 17:10 schreef JAM het volgende:

[..]
Dat doet vrijwel iedereen. Dat heet codewisseling. Bijzonder interessant fenomeen inderdaad!

https://www.brainwash.nl/(...)llende-werelden.html
Merk op dat als ze tegen een zwart publiek praten, ze opeens heel simpel engels spreken.
  donderdag 1 augustus 2024 @ 17:59:27 #11
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214510356
quote:
jij praat tegen je moeder toch ook niet of je het tegen je matties hebt

en tegen een bijzonder mooie vrouw doe je ook heel anders

quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 17:09 schreef zimmy910 het volgende:

[..]
Omdat dat voor Hillary ook zo goed werkte ;)
en voor obama ook en voor trump
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214510507
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 17:59 schreef michaelmoore het volgende:

en tegen een bijzonder mooie vrouw doe je ook heel anders

Dat raad ik je af.
pi_214517217
Nog een Zoom fundraising.

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214517247
Reminder voor degenen die nog denken dat Democraten niets aan het immigratieprobleem wilden doen/ gedaan hebben. Op bevel van Trump werd een dicussie niet eens toegestaan in de Senaat terwijl het Huis de nieuwe immigratie wet al had goedgekeurd en iedereen verwachtte dat de Senaat snel zou volgen. De stemmen waren er.

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214517261
quote:
82s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 04:13 schreef Kijkertje het volgende:
Reminder voor degenen die nog denken dat Democraten niets aan het immigratieprobleem wilden doen/ gedaan hebben. Op bevel van Trump werd een dicussie niet eens toegestaan in de Senaat terwijl het Huis de nieuwe immigratie wet al had goedgekeurd en iedereen verwachtte dat de Senaat snel zou volgen. De stemmen waren er.

[ x ]
Wat heeft dit te maken met het onderwerp van dit topic?
pi_214518223
Nieuw probleem voor Harris: er is nu een rapport verschenen waarin de staat van het leger in de VS als uiterst wankel wordt gezien. Zodanig dat er zelfs twijfel is of de VS een directe confrontatie met Rusland en/of China aankan.

Ik heb er gisteren veel over gehoord vanuit de VS, hier in Europa niets tegengekomen (terwijl het ook voor Europa van wezenlijk belang is, zodanig dat het huidige beleid direct onder de loep dient te komen).

Maar het is de volgende nagel in de handen van Trump om in haar doodskist te rammen.

Polls overall hebben Trump ook nog steeds op voorsprong. En dat terwijl Biden 4 jaar terug op dit punt met dubbele cijfers voor lag (en nog steeds het met de hakken over de sloot was).

3 maanden te gaan nog, maar zonder een aardverschuivende gebeurtenis heeft Harris alleen theoretisch een kansje.
pi_214518263
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 09:16 schreef VEM2012 het volgende:
Nieuw probleem voor Harris: er is nu een rapport verschenen waarin de staat van het leger in de VS als uiterst wankel wordt gezien. Zodanig dat er zelfs twijfel is of de VS een directe confrontatie met Rusland en/of China aankan.

Ik heb er gisteren veel over gehoord vanuit de VS, hier in Europa niets tegengekomen (terwijl het ook voor Europa van wezenlijk belang is, zodanig dat het huidige beleid direct onder de loep dient te komen).

Maar het is de volgende nagel in de handen van Trump om in haar doodskist te rammen.

Polls overall hebben Trump ook nog steeds op voorsprong. En dat terwijl Biden 4 jaar terug op dit punt met dubbele cijfers voor lag (en nog steeds het met de hakken over de sloot was).

3 maanden te gaan nog, maar zonder een aardverschuivende gebeurtenis heeft Harris alleen theoretisch een kansje.
Zelfs als Harris een dood konijn blijkt te zijn is ze een betere keuze dan Trump.

Maar ik begrijp de wanhoop van Maga wel.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_214518585
Sinds vandaag krijg je bij de bookmakers nog maar een klein beetje meer als je wed op Harris dan op Trump, dus hij heeft het gisteren flink verpest.
pi_214518767
quote:
Rapport van wie? Klinkt echt als serieuze onzin. De VS is zoveel machtiger dan welk land ook dat zelfs als Rusland en China hun militaire krachten bundelen dat ze nog steeds vrijwel 0 kans maken om van de VS te winnen.
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:04:05 #20
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214518844
quote:

Deze? https://www.heritage.org/military
Van The Heritage Foundation? Die van "Project 2025"?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_214518921
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 10:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Deze? https://www.heritage.org/military
Van The Heritage Foundation? Die van "Project 2025"?
Nee, die waar ze het over hadden kwam vanuit de overheid.
pi_214518927
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 09:57 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Rapport van wie? Klinkt echt als serieuze onzin. De VS is zoveel machtiger dan welk land ook dat zelfs als Rusland en China hun militaire krachten bundelen dat ze nog steeds vrijwel 0 kans maken om van de VS te winnen.
https://www.google.com/am(...)hina-russia/%3famp=1

Maar omdat nu de nagel aan de doodskist te noemen....

In 2000 was er ook zo'n rapport om het Amerikaanse leger te vernieuwen.
Complotwappies gebruiken die al te graag om 911 als inside job te zien, maar de Amerikaanse regering is door dat rapport nooit in de problemen gekomen.
pi_214518982
Rapport of niet, het mag duidelijk zijn dat Harris dit niet aan zou kunnen. De kans is groot dat deze vrouw de enorme slechte buitenlandstrategie van Obama zal doorzetten waarbij appeasement richting schurkenstaten zoals Iran de norm waren.

En het zou ook niet verbazingwekkend zijn als het Amerikaanse leger op dit moment erg wankel is. De nadruk heeft zelfs binnen het Amerikaanse leger de afgelopen jaren gelegen op intersectionaliteit en DEIB, dat gaat ten koste van kwaliteit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214519064
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 10:12 schreef HowardRoark het volgende:
Rapport of niet, het mag duidelijk zijn dat Harris dit niet aan zou kunnen. De kans is groot dat deze vrouw de enorme slechte buitenlandstrategie van Obama zal doorzetten waarbij appeasement richting schurkenstaten zoals Iran de norm waren.

En het zou ook niet verbazingwekkend zijn als het Amerikaanse leger op dit moment erg wankel is. De nadruk heeft zelfs binnen het Amerikaanse leger de afgelopen jaren gelegen op intersectionaliteit en DEIB, dat gaat ten koste van kwaliteit.
Dus op basis van een sloot aannames is Harris ongeschikt.
pi_214519152
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 10:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
https://www.google.com/am(...)hina-russia/%3famp=1

Maar omdat nu de nagel aan de doodskist te noemen....

In 2000 was er ook zo'n rapport om het Amerikaanse leger te vernieuwen.
Complotwappies gebruiken die al te graag om 911 als inside job te zien, maar de Amerikaanse regering is door dat rapport nooit in de problemen gekomen.
Een van de vele nagels.

Ik denk dat de doorslaggevende nagels zullen zijn:

- Anti-fracking standpunt;
- Flip flop;
- Medicare for all standpunt;
- Branding als onecht;
- Immigratie;
- Inflatie.

Maar buitenlands beleid is ze ook zwak op. Zo kwam ook deze week naar buiten dat ze simpelweg aangaf dat ze de dagelijkse security briefing helemaal niet wilde ontvangen. 0 interesse. Nou is dat bij het grote publiek niet een heel zwaar punt, maar zoiets ondermijnt wel het vertrouwen uiteindelijk.

Van wat ik zie is men op dit moment gewoon rustig de messen aan het slijpen, maar gaan ze los nadat ze definitief is benoemd. Ik acht de kans aanzienlijk dat ze zelfs de popular vote gaat verliezen. En dat is simpelweg heel slecht nieuws voor de Democraten.

Ze hadden denk ik voor Buttigieg moeten kiezen. Dat is in mijn ogen de beste optie die ze hadden. Misschien nog als Veep?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')