Voor het geld dat het gekost heeft aan asiel advocaten, uitkeringen etc. zouden ze nu in een villa in Zonnedae l kunnen wonenquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:49 schreef Toine51 het volgende:
Dus die moeder is al 14 jaar bezig om hier te blijven?
He?
Inderdaad, we wilden en masse dat Nederlanders uitgezet worden. Geef mij maar van die leuke veiligelanders die de binnensteden onveilig maken, daar kunnen we toch niets aan doen. Om het te compenseren trappen we jongetjes met een autochtone tongval eruit!quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:55 schreef Tocadisco het volgende:
Tsja, hier hebben we afgelopen november en masse voor gestemd toch?
Oh ik wist helemaal niet dat de verkiezingen over Mikael gingen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:55 schreef Tocadisco het volgende:
Tsja, hier hebben we afgelopen november en masse voor gestemd toch?
Ja dit vat eigenlijk alles wel samen ook.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Een goed voorbeeld dat het stelsel stuk is. Dit kind had nooit uitgezet moeten worden en het hele proces had nooit zo lang getraineerd moeten kunnen worden.
En dan gaan we een kind van 11 dat hier geboren is uitzetten(zie ons eens streng zijn!) maar rond utrecht centraal worden je sierraden bij wijze van je nek getrokken door zgn "veiligelanders" en daar "kunnen we niet veel aan doen"
Echt waar
En de overlastgevende figuren kunnen we omwille van allerlei verdragen dan weer niet hard aanpakken.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:52 schreef capricia het volgende:
Heel triest.
Heeft wel wat weg van de toeslagenaffaire. De staat die kinderen zo hardvochtig behandelt. En ze wegrukt uit hun vertrouwde omgeving.
Het is een vergelijking van appels met peren.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:48 schreef Straatcommando. het volgende:
En dan gaan we een kind van 11 dat hier geboren is uitzetten(zie ons eens streng zijn!) maar rond utrecht centraal worden je sierraden bij wijze van je nek getrokken door zgn "veiligelanders" en daar "kunnen we niet veel aan doen"
Echt waar
Kunnen we de asieladvocaten niet uitzetten?quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:57 schreef Hyperdude het volgende:
Procedures/beroep duurt veel te lang. Hooguit een jaar en dan wieberen of niet.
quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is een vergelijking van appels met peren.
Als je geen recht hebt om hier te verblijven moet je terugkeren. Dan klinkt het heel logisch om te verwijzen naar criminele ''veiligelanders'', maar als je crimineel bent moet je gewoon gestraft worden. Dat betekent niet dat omdat er ook criminelen zijn, anderen, die ook geen recht hebben om hier te verblijven, dat opeens wel hebben.
Kind heeft hier niet voor gekozen. Dat mensen alles doen om hun zin door te drijven kun je van te voren ook wel inschatten (nou ja, blijkbaar dus niet)quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is een vergelijking van appels met peren.
Als je geen recht hebt om hier te verblijven moet je terugkeren. Dan klinkt het heel logisch om te verwijzen naar criminele ''veiligelanders'', maar als je crimineel bent moet je gewoon gestraft worden. Dat betekent niet dat omdat er ook criminelen zijn, anderen, die ook geen recht hebben om hier te verblijven, dat opeens wel hebben.
Waar gingen ze dan wel over? Ultra-streng migratiebeleid, behalve als we de consequenties daarvan niet zo leuk vinden?quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oh ik wist helemaal niet dat de verkiezingen over Mikael gingen.
[ afbeelding ]
Ben je dronken?quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:14 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waar gingen ze dan wel over? Ultra-streng migratiebeleid, behalve als we de consequenties daarvan niet zo leuk vinden?
Is toch begrijpelijk? de arme Nederlanders worden door te hoge prijzen voor producten en diensten het land uitgepest, waardoor die arme Nederlanders het land niet kunnen verrijken.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:52 schreef Werkman het volgende:
Stompzinnig land is dit toch geworden. Geïmporteerde gelukzoekers die vrouwen lastig vallen en een strafblad opbouwen krijgen coulance en iemand die hier geboren is en gewoon mee doet wordt er uit geknikkerd.![]()
In de uitspraak staat:quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:16 schreef D. het volgende:
Zetten ze hem uit, of zetten ze zijn moeder uit en moet hij mee?
Da’s nogal een verschil.
En ik neem aan dat moeder hem liever meeneemt dan ‘alleen’ achter laat?
quote:Mikael en zijn moeder mogen niet in Nederland blijven en moeten naar Armenië vertrekken.
Neu, nog een beetje vroeg in de dag daarvoor. Maar klopt er dan iets niet aan wat ik zeg? Voor zover ik me kan herrineren gingen de verkiezingen in vrij grote mate over het beperken van migratie en het voeren van een streng beleid. Dit is dan dus hoe een streng beleid er in de praktijk uitziet en nu vinden we het allemaal ineens niet meer goed?quote:
Echt zo frustrerend dit soort situaties.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Een goed voorbeeld dat het stelsel stuk is. Dit kind had nooit uitgezet moeten worden en het hele proces had nooit zo lang getraineerd moeten kunnen worden.
Echt waar
Dit is geen schoof 1 beleidquote:Op woensdag 31 juli 2024 11:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Neu, nog een beetje vroeg in de dag daarvoor. Maar klopt er dan iets niet aan wat ik zeg? Voor zover ik me kan herrineren gingen de verkiezingen in vrij grote mate over het beperken van migratie en het voeren van een streng beleid. Dit is dan dus hoe een streng beleid er in de praktijk uitziet en nu vinden we het allemaal ineens niet meer goed?
Is toch een valse tegenstelling?quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:24 schreef Nexum het volgende:
Dit soort kinderen uit zetten maar wel al die Noord-Afrikanen, Somaliërs en Eritreeërs hier naar toe blijven halen die totaal kansloos zijn
Hij zal daar ook wel familie hebben.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:29 schreef D. het volgende:
[..]
Hij gaat dus gewoon met zijn moeder mee, dat klinkt al minder dramatisch dan de OP
Nogmaals, dit kind is een gevolg van een kapot stelsel en niet de oorzaak. Pak dat aan en dit soort gevallen komen niet meer voor.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Is toch een valse tegenstelling?
Mensen die hier kansloos zijn en een kind nemen, moeten terug.
Maar Noord-Afrikanen, Somaliërs en Eritreeërs die totaal kansloos zijn, zouden hier ook geen status (met gratis uitkering en huurwoning) moeten krijgen.
De moeder was onvindbaar, zo kon ze niet uitgezet worden, hoezo is dat een probleem van het systeem, en niet de schuld van de moeder?quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nogmaals, dit kind is een gevolg van een kapot stelsel en niet de oorzaak. Pak dat aan en dit soort gevallen komen niet meer voor.
Tot die tijd kun je kinderen, want dit is een kind, niet de dupe laten zijn. Ja dat is "belonen" van maar dat hele belonen hebben we zelf mogelijk gemaakt.
Heeft dat kind toch maar goed uitgedokterd in de baarmoeder!quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:40 schreef R_Nest het volgende:
Jammer dan.
Dat kind is er alleen maar gekomen om in Nederland te kunnen blijven. Plannetje mislukt.
Nee, dat is gefaciliteerd door activistische advocaten en rechters, tegen de wil van het Nederlandse volk.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nogmaals, dit kind is een gevolg van een kapot stelsel en niet de oorzaak. Pak dat aan en dit soort gevallen komen niet meer voor.
Tot die tijd kun je kinderen, want dit is een kind, niet de dupe laten zijn. Ja dat is "belonen" van maar dat hele belonen hebben we zelf mogelijk gemaakt.
Die drie maanden maken het verschil niet. Dit is jaren aan procederen en rekken geweest.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De moeder wat onvindbaar, zo kan ze niet uitgezet worden, hoezo is dat een probleem van het systeem, en niet de schuld van de moeder?
Dat zou ik niet zonder meer durven te stellen. Wel dat het allemaal veel te lang (kan) duren met dit als gevolg.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, dat is gefaciliteerd door activistische advocaten en rechters, tegen de wil van het Nederlandse volk.
Nee tuurlijk niet. Maar de mensen die hier nu schande van spreken hoor je niet over het feit dat de moeder een poging heeft gedaan om via een kind een verblijfsvergunning te krijgen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heeft dat kind toch maar goed uitgedokterd in de baarmoeder!
Meer dan drie maanden, helaas wordt er niet gezegd hoeveel maanden en hoe vaak het gebeurd is.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die drie maanden maken het verschil niet. Dit is jaren aan procederen en rekken geweest
L.
Maar is dat ook echt zo?quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:44 schreef R_Nest het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet. Maar de mensen die hier nu schande van spreken hoor je niet over het feit dat de moeder een poging heeft gedaan om via een kind een verblijfsvergunning te krijgen.
Goed dat we dat niet belonen.
Jawel, die hoor je wel. Die vrouw had nooit de mogelijkheid moeten hebben om dat plannetje te smeden en uit te voeren. Mits dat al de bedoeling was.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:44 schreef R_Nest het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet. Maar de mensen die hier nu schande van spreken hoor je niet over het feit dat de moeder een poging heeft gedaan om via een kind een verblijfsvergunning te krijgen.
Goed dat we dat niet belonen.
Valse namen, kansloze procedures..je zegt het zelf al.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Meer dan drie maanden, helaas wordt er niet gezegd hoeveel maanden en hoe vaak het gebeurd is.
Ik zou wel eens het hele verhaal willen horen.
Net als die Armeense moeder van Lili en Howick, die begon al met valse namen door te geven toen ze hier binnenkwam, ze begon talloze kansloze procedures, en liet de kinderen ook onder de radar verdwijnen.
En uiteindelijk mocht ze via gezinshereniging weer terugkomen naar Nederland.
Kapot stelsel? Vertel...quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bijzaak zegt ie.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:47 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Kapot stelsel? Vertel...
Nederland is een rechtstaat. Dus iedereen heeft het recht om te procederen of tegen een beslissing in beroep te gaan.
En ja, dat kan jaren en jaren duren.
De enige schuldige is die moeder. Die wist dat het zou eindigen. Dat haar kind inmiddels ook ouder is geworden is lullig, maar bijzaak voor deze zaak.
Dus ik begrijp de irritatie op ons rechtsysteem niet.
Twee, de Nederlandse wetgeving die het blijkbaar mogelijk maakt om 14 jaar te kunnen procederen voordat er daadwerkelijk uitzetting kan plaatsvinden.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:43 schreef dudewhereismycar het volgende:
Er is maar een schuldige en dat is de moeder van die jongen.
Verder hebben we niet voor niets regels.
Dus eigenlijk zeg je: we toetsen niets meer en accepteren niemand meer?quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bijzaak zegt ie.
Dit is een in Nederland geboren kind he, jochie is net zo Nederlands als jij en ik. En het feit dat die moeder blijkbaar jaren lang kan procederen en in beroep kan gaan vind ik een kapot stelsel, ja.
Ze heeft bewust haar adresgegevens achter gehouden... heel gek dat het 14 jaar heeft kunnen duren.. heel gek.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
Twee, de Nederlandse wetgeving die het blijkbaar mogelijk maakt om 14 jaar te kunnen procederen voordat er daadwerkelijk uitzetting kan plaatsvinden.
Onmenselijk.
Volgens mij snap je niet helemaal wat ik zeg.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:54 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je: we toetsen niets meer en accepteren niemand meer?
We belonen kansloze immigranten, omdat ze bewust kinderen hier laten opgroeien?
Je begrijpt dat dat dan als enorm chantage middel kan gaan werken?
De regels zijn er met een reden. Als we die afschaffen, omdat het zielig is, dan staat heel Afrika en het midden oosten morgen in ter Apel...
En het rechtsysteem is soms hard. Maar we moeten voorkomen dat we met twee maten gaan meten.
Precies. Als je nou niet 100 miljoen keer gaat procederen, in hoger beroep gaat en in cassatie gaat en gewoon op tijd je koffers pakt was het nooit zover gekomen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:49 schreef Toine51 het volgende:
Dus die moeder is al 14 jaar bezig om hier te blijven?
He?
En stel je voor dan? Je mag procederen, je mag een beslissing aanvechten. Kijk alleen al naar Ali B.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Volgens mij snap je niet helemaal wat ik zeg.
Je moet de hiaten uit zulke procedures halen zodat dit soort chantage niet meer mogelijk is. Je kunt dit kind daar nu niet de dupe van laten zijn.
Je hebt er nu eenmaal recht op om in beroep te gaan. Situaties veranderen en als er nieuw bewijs is, heb je dat een zaak verandert.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bijzaak zegt ie.
Dit is een in Nederland geboren kind he, jochie is net zo Nederlands als jij en ik. En het feit dat die moeder blijkbaar jaren lang kan procederen en in beroep kan gaan vind ik een kapot stelsel, ja.
Dit is toch net zo'n gelaten houding als "tja ze blijven toch wel komen"quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:59 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
En stel je voor dan? Je mag procederen, je mag een beslissing aanvechten. Kijk alleen al naar Ali B.
2 jaar voordat het voor de rechter komt.
Daarna weer 2 jaar voordat het hogerberoep komt.
Daarna weer jaren voor cassatie.
En zo kan je doorgaan. Dat heeft te maken met het gebrek aan capaciteit, iets waar elke sector mee te maken heeft.
Dat de procedure nu extra lang heeft geduurd door rekken vanuit de moeder, is toch niet het probleem van ons rechtsysteem? Dat heeft ze BEWUST gedaan.
Preciesquote:Op woensdag 31 juli 2024 12:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je hebt er nu eenmaal recht op om in beroep te gaan. Situaties veranderen en als er nieuw bewijs is, heb je dat een zaak verandert.
De crux is natuurlijk, dat als men het wil gebruiken om tijd te rekken, dat ook kan, dan moet weer ontkracht worden dat bewijs niet klopt of dat er gelogen is.
De uitspraak blijft echter hetzelfde, dat men hier niet mag verblijven, en ouders van kinderen weten dat ook wel. Maar het doel is al lang niet meer om eerlijk te zijn, maar gewoon om hier zo lang mogelijk te kunnen verblijven.
En dan na een lange tijd, inclusief onder de radar verdwenen te zijn, is het: maar het is zo zielig voor het gewortelde kind.
Het heeft wel de schijn van een soort DDoS aanval op ons rechtsysteem, ja.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:59 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
En stel je voor dan? Je mag procederen, je mag een beslissing aanvechten. Kijk alleen al naar Ali B.
2 jaar voordat het voor de rechter komt.
Daarna weer 2 jaar voordat het hogerberoep komt.
Daarna weer jaren voor cassatie.
En zo kan je doorgaan. Dat heeft te maken met het gebrek aan capaciteit, iets waar elke sector mee te maken heeft.
Dat de procedure nu extra lang heeft geduurd door rekken vanuit de moeder, is toch niet het probleem van ons rechtsysteem? Dat heeft ze BEWUST gedaan.
Ik zeg toch ook niet dat je beroep/bezwaar mogelijkheden moet afschaffen.. en dat die moeder al dan niet een loeder is is geen reden om een kind dat hier al zo lang woont uit te zetten.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je hebt er nu eenmaal recht op om in beroep te gaan. Situaties veranderen en als er nieuw bewijs is, heb je dat een zaak verandert.
De crux is natuurlijk, dat als men het wil gebruiken om tijd te rekken, dat ook kan, dan moet weer ontkracht worden dat bewijs niet klopt of dat er gelogen is.
De uitspraak blijft echter hetzelfde, dat men hier niet mag verblijven, en ouders van kinderen weten dat ook wel. Maar het doel is al lang niet meer om eerlijk te zijn, maar gewoon om hier zo lang mogelijk te kunnen verblijven.
En dan na een lange tijd, inclusief onder de radar verdwenen te zijn, is het: maar het is zo zielig voor het gewortelde kind.
Oftwel, het huidige stelsel voldoet niet meer. Want anders zou dit helemaal niet zo kunnen lopen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:03 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Precies
En je weet al precies hoe het gaat lopen. Media komt er bij, Tim Hofman zal ook zijn aandeel doen, druk wordt opgevoerd, nog meer media en 'discussie' over onmenselijkheid, druk te hoog voor de minister en er wordt een pardon gegeven.
Er is geen oplossing, want dit is nou eenmaal hoe ons rechtsysteem werkt. Zonder procedures stort het systeem in. Dat dat tijd kost... tja..quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is toch net zo'n gelaten houding als "tja ze blijven toch wel komen"
Bewust of niet, dit zou niet mogelijk moeten zijn. Ik ben verder geen beleidsmaker dus ik zou niet weten hoe je dit inhoudelijk op moet lossen maar het lijkt me duidelijk dat dit niet de bedoeling is.
Ja laat maar hoor, alsof ik tegen een muur praat.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:06 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Er is geen oplossing, want dit is nou eenmaal hoe ons rechtsysteem werkt. Zonder procedures stort het systeem in. Dat dat tijd kost... tja..
Maar door mensen te belonen die bewust misbruik maken van ons rechtsysteem is wel het laatste dat je zou moeten willen. Dat zet al helemaal geen zoden aan de dijk.
En dat neemt niet weg dat dit verschrikkelijk is voor deze jongen he.. maar richt die boosheid op die moeder.. alleen zij is verantwoordelijk voor deze shitzooi.
Voor dit soort gevallen was het kinderpardon toch ook bedoelt?quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:03 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Precies
En je weet al precies hoe het gaat lopen. Media komt er bij, Tim Hofman zal ook zijn aandeel doen, druk wordt opgevoerd, nog meer media en 'discussie' over onmenselijkheid, druk te hoog voor de minister en er wordt een pardon gegeven.
Dat lijkt mij wel.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor dit soort gevallen was het kinderpardon toch ook bedoelt?
Omdat je geen argumenten hebt.. ik sta open voor oplossingen, maar ik hoor nu alleen vanuit jou dat ons rechtsysteem niet eerlijk is.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja laat maar hoor alsof ik tegen een fucking muur praat
Nopequote:Op woensdag 31 juli 2024 12:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor dit soort gevallen was het kinderpardon toch ook bedoelt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |