Wat is er met Kimmann, dat is een multi wereld- en Europees kampioenquote:Op woensdag 31 juli 2024 21:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat echt reuze mee. 31 goud op de Zomerspelen sinds 2008 en op de Winterspelen 28 goud sinds 2010.
Dat zijn dus (inclusief vandaag) 60 gouden medailles en daar zaten ontzettend veel flukes bij. Wat dacht je van Van der Weijden en waterpolo dames in 2008? Of Weertman en Ligtlee in 2016. Of Kimmann in 2021?
En dan zijn dit alleen nog de Zomerspelen.
Die waren ook gewoon wereldkampioen in hun carriere he.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat echt reuze mee. 31 goud op de Zomerspelen sinds 2008 en op de Winterspelen 28 goud sinds 2010.
Dat zijn dus (inclusief vandaag) 60 gouden medailles en daar zaten ontzettend veel flukes bij. Wat dacht je van Van der Weijden en waterpolo dames in 2008? Of Weertman en Ligtlee in 2016. Of Kimmann in 2021?
En dan zijn dit alleen nog de Zomerspelen.
Dat slappe sfeertje (tranen na afloop want wat hebben we geknokt!!!) daar heb ik ook helemaal niets mee maar je geeft wel voorbeelden van sporters die sowieso al bijna onmogelijk goud konden pakken.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:48 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
De volleybal dames die 2-0 voor stonden en het prima vonden dat ze er met 3-2 afgingen bijv. Boogschutters die vooral trots waren na een 4de plek terwijl ze 4-2 voorstonden in de halve finale (weliswaar tegen de topfavoriet, maar ja, je staat wel een set voor). Dat soort dingen.
Had toen zijn halve been gebroken toch? In ieder geval geblesseerd.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:51 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Wat is er met Kimmann, dat is een multi wereld- en Europees kampioen
Oh ja scheurtje in knie na botsing. Maar verder geen fluke dat.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Had toen zijn halve been gebroken toch? In ieder geval geblesseerd.
Als ze de vorige spelen nog voor een record aan medailles zorgen en je vervolgens alles zó negatief beschrijft is dat ook wel een keuze hoor.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:39 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat het mij wel een beetje tegenvalt hoe sommige topsporters van Nederland er in lijken te staan op het moment. Lekker genieten, leuk hebben, beetje sporten, he jammer 4de, 7de of 12de. Nederland stijgt al jaren boven zichzelf uit vanwege de topsport cultuur die er heerst, maar als je Chef de Mission dan komt vertellen dat het niet om medailles maar om verhalen etc gaat, tja ik weet het niet, dat lijkt mij geen goede ontwikkeling.
Het meeste hier en op andere platforms in cynisch, maar dat in 2 sporten dingen goed gevallen zijn in de laatste 10 jaar houdt niet in dat Nederland niet veel (lijkt) te choken. Ik heb de data niet oid, en er zal ongetwijfeld een stukje confirmation bias tussen zitten, maar het lijkt redelijk vaak te zijn
Zou kunnen ja, we zullen ongetwijfeld ook een behoorlijk aantal goede kansen op goud of medailles hebben laten liggen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat slappe sfeertje (tranen na afloop want wat hebben we geknokt!!!) daar heb ik ook helemaal niets mee maar je geeft wel voorbeelden van sporters die sowieso al bijna onmogelijk goud konden pakken.
Zie mijn post hierboven, bij de wel gepakte gouden medailles zitten echt veel flukes en hebben we misschien wel vaker juist gepiekt dan gechoked de laatste 20 jaar.
Van der Weijden was geen wereldkampioen. En verder bedoel ik vooral aan te geven: Als de dames vandaag zouden hebben gewonnen zou het eerder een fluke zijn dan een verwachte gouden medaille.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:52 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Die waren ook gewoon wereldkampioen in hun carriere he.
Edit: Oeps, Marcoss z'n post ook per ongeluk gequote.
quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik heb zo een flink rijtje medailles de laatste 20 jaar waarbij het wel allemaal net goed viel. Laat ik beginnen bij Ferry Weertman die net een milliseconde eerder aantikte in 2016. Of Ellis Ligtlee die werkelijkwaar nog nooit een fatsoenlijke wedstrijd had gereden en in de fluke van haar leven met 1 banddikte won.
Dat soort bemazzelde gouden medailles hebben we meer dan genoeg gehad, zowel winter als zomerspelen.
Dat is altijd zo maar over het algemeen wordt er de laatste 8 Spelen gewoon naar verwachting gepresteerd en in 2014 en 2018 zelfs veel beter dan verwacht.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:55 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Zou kunnen ja, we zullen ongetwijfeld ook een behoorlijk aantal goede kansen op goud of medailles hebben laten liggen.
Van der Weijeden was een paar maanden daarvoor nog wereldkampioen geworden op de 25 kilometer.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Van der Weijden was geen wereldkampioen. En verder bedoel ik vooral aan te geven: Als de dames vandaag zouden hebben gewonnen zou het eerder een fluke zijn dan een verwachte gouden medaille.
Daarom ook 'nu', en tuurlijk is het ook een keuze om de negatieve kant te kijken. Vind het vooral zonde, die gasten en dames hebben zoveel talent, en dan vind ik het wel zonde als sommige(!) er niet alles uit lijken te kunnen of willen halen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:55 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als ze de vorige spelen nog voor een record aan medailles zorgen en je vervolgens alles zó negatief beschrijft is dat ook wel een keuze hoor.
Niet willen is natuurlijk dikke onzin. Verder heeft elk land haar momenten, dat valt alleen niet op omdat het ons minder boeit.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:56 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Daarom ook 'nu', en tuurlijk is het ook een keuze om de negatieve kant te kijken. Vind het vooral zonde, die gasten en dames hebben zoveel talent, en dan vind ik het wel zonde als sommige(!) er niet alles uit lijken te kunnen of willen halen.
Veranderd mijn leven verder niet, maar ik vind het wel altijd mooi als het vlaggetje een topprestatie neer zet.
https://nl.wikipedia.org/(...)penwaterzwemmen_2008quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Van der Weijden was geen wereldkampioen.
We maken altijd grappen over wat ze op fok.be, fok.es etc zetten, maar de vergelijkbare fora hebben dat ook echt wel. Ik zag gisteren voorbijkomen dat Italie bovenaan staat met 4e plekken met 11 tot gisteravond al of zoiets. Zijn dat dan ook allemaal chokers en de slechtste spelen ooit?quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:58 schreef Em31 het volgende:
[..]
Niet willen is natuurlijk dikke onzin. Verder heeft elk land haar momenten, dat valt alleen niet op omdat het ons minder boeit.
Met 13 medailles tot nu toe zal dat wel meevallenquote:Op woensdag 31 juli 2024 22:00 schreef kilon het volgende:
[..]
We maken altijd grappen over wat ze op fok.be, fok.es etc zetten, maar de vergelijkbare fora hebben dat ook echt wel. Ik zag gisteren voorbijkomen dat Italie bovenaan staat met 4e plekken met 11 tot gisteravond al of zoiets. Zijn dat dan ook allemaal chokers en de slechtste spelen ooit?
Op de 25 die niet Olympisch was ja. Maarten won de 10 km op de Spelen waar hij absoluut geen favoriet op was.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:58 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/(...)penwaterzwemmen_2008
Zo te zien was hij dat wel.
Hij was dus wel wereldkampioen, mooi.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Op de 25 die niet Olympisch was ja. Maarten won de 10 km op de Spelen waar hij absoluut geen favoriet op was.
Braspennicx was meer een verrassing. Bij Weertman was het zelfs nog extremer. Als de nummer twee gewoon op de normale manier had aangetikt, dan had Ferry geen eens goud gehad.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik heb zo een flink rijtje medailles de laatste 20 jaar waarbij het wel allemaal net goed viel. Laat ik beginnen bij Ferry Weertman die net een milliseconde eerder aantikte in 2016. Of Ellis Ligtlee die werkelijkwaar nog nooit een fatsoenlijke wedstrijd had gereden en in de fluke van haar leven met 1 banddikte won.
Dat soort bemazzelde gouden medailles hebben we meer dan genoeg gehad, zowel winter als zomerspelen.
Ja dat is wel vrij bijzonder dat dat 2x enorm goed viel.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:05 schreef Redefine het volgende:
Geheel in stijl van de vorige twee olympische spelen gaat Van der Wouw er meet het goud op de keirin vandoor.
Lolquote:Op woensdag 31 juli 2024 21:55 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nog nooit een fatsoenlijke wedstrijd gereden = meervoudig nationaal en Europees kampioen en vicewereldkampioen. Roflmao.
Als Lavreysen de sprint wint is dat een fluke.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:06 schreef Marcoss het volgende:
Er worden hier flukes neergezet die absoluut geen fluke waren, da’s dan weer het andere uiterste..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |