SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schema
Het schema voor dit onderdeel vind je terug in het competitieschema van @Mexicanobakker
Format
Alle schutters schieten 72 pijlen in de zogenaamde rankingronde, die plaatsvindt op de dag van de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Parijs. Vervolgens begint de knock-outfase. In deze fase neemt de nummer 1 het op tegen de als laatst geplaatste boogschutter, terwijl de nummer 2 het opneemt tegen de op een na laatste geplaatste schutter. De winnaar van elke match gaat door naar de volgende ronde. Dit proces herhaalt zich totdat er twee boogschutters overblijven, die vervolgens strijden om de gouden medaille van de Olympische Spelen Boogschieten 2024. De twee boogschutters die in de halve finale verliezen, strijden in een aparte wedstrijd tegen elkaar voor de bronzen medaille.
De wedstrijden bestaan uit individuele en teamwedstrijden voor zowel mannen als vrouwen. Daarnaast zijn er gemengde teamwedstrijden, die altijd zorgen voor extra spanning en dynamiek.
Het teamonderdeel gebruikt dezelfde rankingresultaten van de individuele competitie om de plaatsing van de teams te bepalen. De top vier teams krijgen een vrijstelling naar de kwartfinales, terwijl de rest van het veld in een knock-out systeem tegen elkaar strijdt. Ook bij het gemengde teamonderdeel worden de resultaten van de rankingronde gebruikt om teams te kwalificeren en te plaatsen.
Favorieten en Kanshebbers
Traditionele boogschietgrootmachten zoals Zuid-Korea, en de Verenigde Staten zullen ongetwijfeld weer sterke teams hebben.
Bij de mannen wordt er wederom weer wat verwacht van de huidige olympisch kampioen Mete Gazoz (Turkije), maar ook van Marcus D’Almeida (Brazilië). Bij de vrouwen is de 20-jarige Casey Kauffhold (VS) momenteel de aanvoerster van de wereldranglijst en daarmee een van de grote favorieten.
Nederland
Vanuit TeamNL Handboog komen er vier sporters in actie, drie dames en een heer. Dat zijn bij de dames Gaby Schloesser, Laura van der Winkel en Quinty Roeffen. Steve Wijler komt als enige heer in actie. De sporters zullen ondersteund worden door coaches Jacqueline van Rozendaal en Peter Elzinga, en haptonoom/fysiotherapeut Cas Karsenberg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor de slechte woordgrap in de TT
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
15:15 ongeveer, volgens mij zitten wij in het 3e blokjequote:
15.15 uur en 19.42 heb ik in mijn schema staan.quote:
ja en jaquote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
15:15 ongeveer, volgens mij zitten wij in het 3e blokje
Het is handboogschieten. Maar D'Almeida hier al weg zou uiteraard een verrassing zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:34 schreef Szura het volgende:
D'Almeida achter, dat is wel verrassendtoch?
Meestal komt die op zijn eigen tempo terug in de wedstrijdquote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:34 schreef Szura het volgende:
D'Almeida achter, dat is wel verrassendtoch?
Nietquote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:25 schreef Pino112 het volgende:
Wanneer moet Roeffen nou dan? Of is die al geweest.
In dagprogramma staat 12.39
Niet vandaag.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:25 schreef Pino112 het volgende:
Als je midden door je vorige pijl schiet krijg je bonus punten.quote:
Japanner was gebroken na die perfecte 10 netquote:
Heel irritant dat uitlopen steedsquote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:46 schreef Szura het volgende:
We lopen enorm uit trouwens, meer dan 20 minuten. Dus Vd Winkel pas na 15.30u.
Tweemaal set weg met 1 punt verschil, tweemaal gelijkspelquote:
ja 1/2 uur ofzoquote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:16 schreef TheVulture het volgende:
Lopen ze uit? Ik zit klaar voor het vlaggetje
dankquote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Na deze partij moet ze, dus over een kwartiertje.
We zwaaien d'r wel uitquote:
Waarom niet gewoon ES?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Knappe Duitse weg. Op naar vlaggetje, benieuwd of NOS snel genoeg is
Heb 1 TV met enkel NOS, op die andere kijk ik tafeltennis.quote:
Wel op ES1quote:
Snelwandelen is al genoeg ramptoerisme.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:32 schreef heywoodu het volgende:
Dit kijken, of de fiets pakken en naar een mogelijk neergestort vliegtuigje even verderop kijken. Sportliefhebber of ramptoerist, lastig, lastig.
Blijf in uw kot. @monkyyyquote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:32 schreef heywoodu het volgende:
Dit kijken, of de fiets pakken en naar een mogelijk neergestort vliegtuigje even verderop kijken. Sportliefhebber of ramptoerist, lastig, lastig.
Mobiel voor je neus en fietsen maar, maar wel oppassen dat je zelf geen toeristische attractie wordtquote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:32 schreef heywoodu het volgende:
Vanochtend bij judo waren we allemaal al ramptoeristen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:32 schreef heywoodu het volgende:
Je bent zelf een ramp.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Snelwandelen is al genoeg ramptoerisme.
Hier is maar één oplossing voor: tablet en mobiel mee op de hotspot en de ramptoerist uithangen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:32 schreef heywoodu het volgende:
Vergeet niet dat dit ook gewoon een ander niveau is dan die Zuid-Koreanen hequote:
Ja bedoelde meer dat ze helaas hetzelfde schotenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vergeet niet dat dit ook gewoon een ander niveau is dan die Zuid-Koreanen he
vond haar in het nlse team voor m ngevoel het beste, weet niet wie uiteindelijk het best scoorde?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:34 schreef Nattekat het volgende:
Dit is niet de Nederlandse waar de medailles van moeten komen iig
https://www.planespotters.net/photos/reg/PH-MAFquote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:32 schreef heywoodu het volgende:
#mooiverhaalquote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:35 schreef kilon het volgende:
Ze heeft maar wel mooi de 4e plek met het team gepakt.
Ben jij een planespotter?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:36 schreef Pino112 het volgende:
[..]
https://www.planespotters.net/photos/reg/PH-MAF
Deze.
Mooi cirkeltje gemaakt over je woonplaats en toen naar beneden. Net opgestegen vanaf Lelijkstad
Nee, dit is wel zo'n beetje de leukste sport die nu live isquote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:38 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Is er iets anders live wat interessanter is (hoeft geen vlaggetje te zijn)?
Bvd & gr gr,
Oom agent?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:38 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Kijk eens naar de drie getallen in mijn username?
bmx?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:38 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Is er iets anders live wat interessanter is (hoeft geen vlaggetje te zijn)?
Bvd & gr gr,
Ik hoop dat ze kneiterhard op haar bek gaat zometeen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:39 schreef Em31 het volgende:
De tegenstandster stond al te lachen, dan krijg je dat.
Wanneer kunnen we weer inschakelen?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Klaar. Aan die laatste 2 sets heeft het niet gelegen, maar die eerste twee sets niet goed genoeg
Hater.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:41 schreef Nattekat het volgende:
Ik weet wel dat ik de volgende wedstrijd van het Indo meisje ga kijken en keihard voor de ander ga juichen.
Rond half 8quote:
Racist.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:41 schreef Nattekat het volgende:
Ik weet wel dat ik de volgende wedstrijd van het Indo meisje ga kijken en keihard voor de ander ga juichen.
Tsja tegen de nummer 10 seed ofzo, schuld van de ranking roundquote:
waaromquote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:41 schreef Nattekat het volgende:
Omdat er geen druk meer was. Zodra er druk is CHOKE.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die laatste tienen waren even voor de leuk natuurlijk.
Heeft iemand woodu gezien sinds hij dat deelde? Misschien heeft ie z'n donkere kamer wel verlatenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Deze info hadden we dus uit eerste hand kunnen hebben als woodu was gegaan!!
Het is 30 graden én de Spelen zijn bezig, al stortte er een Boeing neer dan was ik nog thuisgebleven uiteindelijk, realistisch gezien.quote:
Gevalletje te vroeg pieken in Rioquote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:49 schreef Koffieplanter het volgende:
Hij heeft nog nooit individueel een medaille gewonnen, of zie ik dat verkeerd?
Die zijn druk met jagen in de Amazonequote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:50 schreef KingRoland het volgende:
Geen zuid-amerikaan te zien tijdens boogschieten @:koffieplanter
Ik heb door 't programma heen gezapt en kwam alleen Laura tegen ben inmiddels live.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:25 schreef Pino112 het volgende:
D'Almeida is een schaduwfavoriet (maar moet helaas tegen deze Kim)quote:
Formaliteitquote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
D'Almeida is een schaduwfavoriet (maar moet helaas tegen deze Kim)
Niks mis met Indonesië sowieso toch?quote:
Dadelijk judoka Grigalashvili kijken of die goud pakt. Voor de punten.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:54 schreef 3rr0r het volgende:
Wie zit ook al klaar voor NL vs China 3x3 basketbal om 19:05?
Oh van mex mocht ik pas om half 8 inschakelen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:54 schreef 3rr0r het volgende:
Eerst Wembanyama nog.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:54 schreef 3rr0r het volgende:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afgezien van de religie die daar heerst en dat het een eiland op zee is met alle weerextremen van dien...quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niks mis met Indonesië sowieso toch?
GEKOLONISEERDquote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:56 schreef Nober het volgende:
[..]
Afgezien van de religie die daar heerst en dat het een eiland op zee is met alle weerextremen van dien...
Dat is geen Nederlander tochquote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:55 schreef Nober het volgende:
[..]
Dadelijk judoka Grigalashvili kijken of die goud pakt. Voor de punten.
OS / [Voorspellen] Stel jouw eigen godenteam samen
Nee, alleen deze specifieke.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niks mis met Indonesië sowieso toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |