Ook niet als het een familielid of goede vriend is?quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:52 schreef Lenny77 het volgende:
Ja nee... Ik doe er ook niet aan mee.
Leven en laten leven en doe lekker je ding maar ik ga ook geen hen zeggen..
Nee dan zeg ik hun naam welquote:Op donderdag 1 augustus 2024 09:51 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Ook niet als het een familielid of goede vriend is?
Ik denk dat het passief-agressief gedrag is, zodat jij je ongemakkelijk gaat voelen als je zo'n iemand op een manier wilt aanspreken zodat 'het' zich niet gekwetst voelt. Zo van "Jij hebt niet dezelfde problemen als ik, dus jij bent veel gelukkiger dan ik en dat is niet eerlijk!"quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als iemand als vrouw wil leven, prima. Geen probleem om dat te doen. Maar b.v. 'hen'? Dat klinkt voor geen meter.
En bovendien, als ik 'hen' in plaats van 'hij' moet gebruiken in een zin, dan spreek ik niet tegen die persoon, maar over die persoon. En met alle respect, als ik dat doe is die persoon er niet bij (dan gebruik je gewoon iemands naam, veel persoonlijker), dus wat maakt het uit? Het is wat anders als je een beroemdheid bent en iedereen over je schrijft, dan heeft het nut. Maar als average Joe (of average Josephine in dezen) is het wel Peak Narcisme om dit te communiceren.
Dus waarom pronouns en niet gewoon M of V om aan te duiden of je als man of als vrouw wil worden aangeduid? En ik weet het, er zijn ook nog mensen die zichzelf noch M, noch V voelen, maar dat is toch wel een hoek waar je jezelf in zet...
Ik zie eerder een onderscheid tussen iemand die (nu, niet vroeger) pretendeert iets zeker te weten zonder dat er enige data over is, en iemand die juist aangeeft dat we er niets over weten en vervolgens wat speculeert op basis van wetenschappelijke feiten over andere traditionele samenlevingen over de hele wereld die mogelijk meer zeggen over hoe er vroeger tegen zulke zaken werd aangekeken dan onze huidige westerse samenleving.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:28 schreef Horzula het volgende:
[..]
Dus vroeger projecteerden ze hun eigen gangbare maatschappelijke ideëen op de jagers-verzamelaars, en nu die zijn veranderd zien ze opeens dingen die meer bij de huidige gedachten van paleontologen over de maatschappij passen?
Tuurlijk, maar waarom zou je iemand bewust willen kwetsen?quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:20 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik bepaal zelf wel hoe IK jou aanspreek
Wie zegt ons dat ze het nu wél weten?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 19:13 schreef No239SquadronRAF het volgende:
[..]
Ik zie eerder een onderscheid tussen iemand die (nu, niet vroeger) pretendeert iets zeker te weten zonder dat er enige data over is, en iemand die juist aangeeft dat we er niets over weten en vervolgens wat speculeert op basis van wetenschappelijke feiten over andere traditionele samenlevingen over de hele wereld die mogelijk meer zeggen over hoe er vroeger tegen zulke zaken werd aangekeken dan onze huidige westerse samenleving.
Het is een keuze om jezelf gekwetst te voelen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 19:13 schreef No239SquadronRAF het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar waarom zou je iemand bewust willen kwetsen?
Zelf niet mentaal sterk genoeg zijn om om te gaan met het gegeven dat anderen zich geen "hij" of "zij" maar iets anders voelen?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 08:32 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Het is een keuze om jezelf gekwetst te voelen.
Ook een beetje een vervelende tactiek, anderen schuldgevoel willen aanpraten omdat je zelf mentaal niet sterk genoeg bent.
En hoe zou jij die Algerijnse bokster aanspreken dan?quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:20 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik bepaal zelf wel hoe IK jou aanspreek
In het Engels. Ik vermoed dat zij geen Nederlands spreekt, en ik spreek geen Arabisch. <grapje>quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
En hoe zou jij die Algerijnse bokster aanspreken dan?
Het balletje altijd weer terug kaatsen omdat je er niet tegen kan dat anderen niet mee gaan in jou wereld.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zelf niet mentaal sterk genoeg zijn om om te gaan met het gegeven dat anderen zich geen "hij" of "zij" maar iets anders voelen?
Dat is immers waar de werkelijke mentale armoede zit.
Juist, maar aan de ene kant is het ineens "mentale armoede" een aan de andere kant hele begrijpelijk?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:19 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Het balletje altijd weer terug kaatsen omdat je er niet tegen kan dat anderen niet mee gaan in jou wereld.
Daar ligt de armoe en irritatie grens.
Zelf wel verwachten dat anderen mee gaan in de wereld die je voor jezelf hebt gecreëerd.
Maar de wereld is te klein als anderen aangeven dat niet fijn vinden.
Stop toch met die act alsof je de wereld verbeteraar bent die alles correct ziet en denkt te weten wat de goede weg is.
Tijd geleden nog discussie over gehad, ik koppelde terug of die gene kon begrijpen dat een oude opa of oma van 80 er moeite mee kan hebben omdat die gene zijn hele leven niet anders heeft gedaan.
Oh nee de wereld was te klein en die oude mensen hebben maar rekening te houden met anderen.
Oftewel, als de rollen zijn omgedraaid zijn ze geen haar beter.
Als mensen die het anders zien elke keer krijgen te horen dat ze transfoob zijn of wat voor foob dan ook.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Juist, maar aan de ene kant is het ineens "mentale armoede" een aan de andere kant hele begrijpelijk?
Is het hun keuze zich gekwetst te voelen omdat ze voor een foob uitgemaakt worden?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:24 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Als mensen die het anders zien elke keer krijgen te horen dat ze transfoob zijn of wat voor foob dan ook.
Dan is het wel eens klaar.
Elke scheet is tegenwoordig haat en of fobie.
Iedereen mag zijn van mij wie of wat hij wil, maar ga anderen niet opleggen om daar in mee te gaan.
En ga anderen al helemaal niet meteen uitmaken voor één of andere foob.
Je hebt echt een bord voor je kop he, verblind door frustratie omdat anderen niet mee gaan in het geen dat jij denkt dat de correcte weg is.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is het hun keuze zich gekwetst te voelen omdat ze voor een foob uitgemaakt worden?
Ik heb het idee dat je de keuze gemaakt hebt je enorm gekwetst te voelen door mijn vragen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:46 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Je hebt echt een bord voor je kop he, verblind door frustratie omdat anderen niet mee gaan in het geen dat jij denkt dat de correcte weg is.
Stop daar eerst maar eens mee.
En accepteer nou eenmaal dat je niet iedereen te vriend kan houden of mee kan laten gaan in jou denk beelden.
En continu alles omdraaien zodra iemand je laat zien dat je geen haar beter bent dan het geen waar je tegen denkt te strijden.
Van de meeste mensen mag iedereen zijn wie hij wil zijn.
Dat is vaak helemaal het probleem niet.
Maar zodra er dingen worden opgelegd door anderen die een afwijkende visie hebben, dan is er voor veel mensen een grens.
Dat jij daar niet bij kan met je gedachten is meer een "jij" probleem dan dat er een probleem over acceptatie is.
Mensen accepteren dat mensen anders willen zijn, mensen accepteren niet dat er dingen worden opgelegd.
Simple as that.
Ik ben helemaal niet gekwetst, maar als jij je daar goed bij voelt, so be it.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je de keuze gemaakt hebt je enorm gekwetst te voelen door mijn vragen.
En dit is gelijk ook de eerste post waarin in geen vraag stel, dus je complete rants mijn kant op, als reactie op simpele vragen, is op z'n minst opmerkelijk.
Maar wellicht het gevolg van je gekwetste gevoel, dat kan.
Arme jij, kusje op je gekwetste gevoel
Hoe kunnen anderen nou weten hoe iemand zich voelt?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zelf niet mentaal sterk genoeg zijn om om te gaan met het gegeven dat anderen zich geen "hij" of "zij" maar iets anders voelen?
Dat is immers waar de werkelijke mentale armoede zit.
Omdat het me geen reet boeit. Je moet er maar beetje tegen kunnen tegenwoordig.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 19:13 schreef No239SquadronRAF het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar waarom zou je iemand bewust willen kwetsen?
Het is Baudet gelukt :pquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 11:45 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
…echter het is nog nooit iemand gelukt om verliefdheid en seksuele aantrekkingskracht bij de ander af te dwingen, dus dat gaat mij dan ook niet lukken.
Nee we weten het niet.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 07:51 schreef Horzula het volgende:
Wie zegt ons dat ze het nu wél weten?
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:56 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Er is echt helemaal niets bekend over de sociale normen van 10.000 jaar geleden en de manier waarop mensen toen genderidentiteit beleefden
quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 19:13 schreef No239SquadronRAF het volgende:
en iemand die juist aangeeft dat we er niets over weten
Als het je geen reet zou boeien, waarom zou je ze dan bewust willen kwetsen? Het lijkt er eerder op dat je je mislukte leven probeert af te reageren op mensen die jij als zwak ziet, om zo je fragiele ego in tact te houden.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:19 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Omdat het me geen reet boeit. Je moet er maar beetje tegen kunnen tegenwoordig.
Is geen antwoord op de vraag hè. Jij weet dat je ze kwetst en toch doe je het. Waarom?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 08:32 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Het is een keuze om jezelf gekwetst te voelen.
Ook een beetje een vervelende tactiek, anderen schuldgevoel willen aanpraten omdat je zelf mentaal niet sterk genoeg bent.
Dat is jouw mening. Ik noem iemand zoals ik die wil noemen. Als je dat niet leuk vindt ga je maar lekker in je dagboek schrijven maar val mij er niet mee lastigquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 20:12 schreef No239SquadronRAF het volgende:
[..]
Als het je geen reet zou boeien, waarom zou je ze dan bewust willen kwetsen? Het lijkt er eerder op dat je je mislukte leven probeert af te reageren op mensen die jij als zwak ziet, om zo je fragiele ego in tact te houden.
Boeit me geen reet dat jij niet wilt dat ik je lastig val met mijn mening. Moet je maar beetje tegen kunnen. Als je dat niet leuk vindt ga je maar lekker in je dagboek schrijven. Sneeuwvlokje.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 21:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Ik noem iemand zoals ik die wil noemen. Als je dat niet leuk vindt ga je maar lekker in je dagboek schrijven maar val mij er niet mee lastig
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |